PDA

View Full Version : Buizzzzzz



Koekje
7 maart 2004, 16:24
test
:chicken:

Koekje
7 maart 2004, 16:25
Er rammelt iets in mijn versterker, en als ik de buizen van mijn eindtrap bekijk dan branden die evenveel (voor zover ik kan opmaken ... mooi oranje kleurtje) ...
maar als ik met mijn vinger ertegen tik dan rammelt de ene niet, maar de andere wel ... ik heb deze enkele maanden geleden nog maar vervangen, en heb ze samen als matched pair gekocht, en ze der ook gewoon ingeploft, kan het zijn dat die buis is beginnen rammelen door niet te biassen, of heeft dit er niets mee te maken ?
:chicken: :chicken:
(het zijn groovetubes 6L6'n)

Al
7 maart 2004, 16:30
... ik heb deze enkele maanden geleden nog maar vervangen, en heb ze samen als matched pair gekocht, en ze der ook gewoon ingeploft, kan het zijn dat die buis is beginnen rammelen door niet te biassen

Ja, dat kan als ze al die tijd te heet hebben gestaan. Dan kunnen ze zoals bij jou microfonisch worden en kapot gaan.

Al

Koekje
7 maart 2004, 16:45
extra vraagje:

als je met een (nieuwe) buis een beetje schudt ... mag er dan iets in rammelen ? ... heb de buizen er net uit gehaald, en ze rammelen aletwee beetje, geen verschil op te merken tussen de twee ...
de oude buizen die erin zaten (5881) rammelen ook alletwee wat ... doch daar had ik geen problemen mee, behalve dat ze versleten waren (deze waren wsh wel gebiassed)

Koekje
7 maart 2004, 16:48
nog een vraagje :

als ik hier nog een beetje mee verderspeel, heeft dat dan gevolgen voor andere 'dinges' in mijn versterker ... kunnen er hierdor andere dingen kapot gaan, of maakt het allemaal niet uit ?

Koekje
7 maart 2004, 16:59
oke, ik heb net de buizen er weer ingestoken, maar verwisseld, en nu rammelt de andere buis als ik ertegen tik, dus wsh ligt het niet aan de buizen, maar zit er iets anders beetje los ...