PDA

View Full Version : Upright?



Jan Dijkstra
9 maart 2002, 19:12
Zijn er ook elektrische contrabassisten die dit forum gebruiken? Kijk dan eens op deze site:
members.tripodnet.nl/onderhond
bij het hoofstukje EUB.

emielow
9 april 2002, 20:48
elektronische contrabassisten?

dat is net zoiets sufs als iem. die een elektronisch drumstel bespeelt...

fleef
9 april 2002, 20:52
contrabas..sjonge...bestaan die dingen nog? :wink:

AllodoX
9 april 2002, 22:21
Yep.. ik ga er met Kerst een kopen.. accoustisch dan :smile:

'k heb hele mooie 5-snarige contrabassen gezien in Polen voor 650 € :grin:

Ron C
10 april 2002, 10:09
Op 2002-04-09 19:48, schreef emielow:
elektronische contrabassisten?

dat is net zoiets sufs als iem. die een elektronisch drumstel bespeelt...

Emiel, jij hebt er geloof ik echt geen hol verstand van wel?
Electrische contrabass is echt een geweldig instrument!, luister maar eens naar Tony Levin! of Lamb.
Overigens een electronisch drumstel kan erg gaaf zijn, Roland V-drums! King Crimson gebruikt dit ook wel eens, en wat dacht je van Represent!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-04-10 11:22 ]</font>

Luca P
10 april 2002, 20:38
[/quote]
Emiel, jij hebt er geloof ik echt geen hol verstand van wel?
[/quote]

haha.....leuk.
Ik heb ooit op zo'n ding (acoustisch) gespeeld.
Nou ja geprobeerd dan. Ik vond het nogal stoer staan.
Als Rockabilly liefhebber weet ik wat je met zo'n ding kan doen. Het geluid uit zo'n bas is zoals het moet zijn. Lekker diep en vol.

emielow
10 april 2002, 20:40
een contrabas hoort gewoon een contrabas (4/4e van hout)te zijn, niet met allemaal fratsen, net als een elek. drumstel.

ten eerste het klinkt lang niet zo vet als een echt drumstel, je kunt er veel minder akoestisch klinkende (denk aan op de rand slaan met je stokken, bepaald stuk van je vel gebruiken etc...)(dus niet die elektronische syntheziser-nep-geluiden) geluiden uithalen, en het speelt gewoon bagger zo'n elektrisch drumstel. en ook die roland met nepvellen, en nepbekkens waar jij het over had.

maar ik kan me voorstellen dat bands (bijv. bruiloft-bands) die elke avond moeten optreden en steeds maar weer zo'n drumstel moeten verslepen (of zo'n lompe contrabas) kiezen voor de "makkelijke" mogelijkheid, dus compact en elektronisch.

maar ik ben van mening dat deze alternatieven niet kunnen tippen aan het "oorspronkelijke" instrument. maar dat is mijn mening.

Ron C
11 april 2002, 09:42
Op 2002-04-10 19:40, schreef emielow:

ten eerste het klinkt lang niet zo vet als een echt drumstel, je kunt er veel minder akoestisch klinkende (denk aan op de rand slaan met je stokken, bepaald stuk van je vel gebruiken etc...)(

Heb je ooit Roland V drums gehoord???
Dit zijn geen pads maar "echte" toms met een echt vel en een rand, waar ook sensoren in zitten. als je meer richting de rand van de tom speelt is het geluid ook anders, qua mogelijk heden is dit abnormaal. Ik ben met je eens dat die oudere/simpele electronische drumstellen klote zijn, maar die V drums zijn echt revolutionair.

AllodoX
11 april 2002, 10:26
Die yamaha's zijn ook best te doen..
Electrische drum wordt veel gebruikt door industrial bands, omdat je dan heel makkelijk andere geluiden en effecten kunt invoegen.. of als je bijv. op een gehorige flat woont.. ideaal :smile:

Ron C
11 april 2002, 10:50
De drummer van een van mijn bands heeft laatst die V drums gekocht, puur voor thuis te kunnen repeteren, live gaat hij een aantal pads bij zijn normale drums hangen voor samples etc. Het is ook ideaal om snel en goedkoop effe een demo op te nemen, we hebben nu niet perse een studio nodig.

AllodoX
11 april 2002, 14:32
precies.. ideaal :smile:
en met de juiste samples kun je zeer goeie drums uit zo'n ding krijgen hoor :smile:

emielow
11 april 2002, 22:46
ja ideaal dat zeg ik dus. maar lang niet het zelfde als een "echt" drumstel.

en ja, ik ken de Roland V , ik heb er zelfs op gespeeld. maar ik vind niet dat je het kunt vergelijken. maar wel handig, en daar zijn ze tenslotte voor...

Yorrit
14 april 2002, 23:33
stand-up bass roeleert. is nogaltijd een droom van me om zo'n ding te hebben (ook al speel ik geen basgitaar). klinkt echt zeer goed. ik ben Psychobilly-fan, en daar worden ze vaak gebruikt. geeft samen met de drums zon stuwend ritme

aadtos
15 april 2002, 09:15
jammer dat mooie electrische contrabassen extreem duur kosten,, maar ik heb wel eens op zo'n ding gespeelt hehe en ook acoustisch die dingen zijn tof en die dingen bespeel ik liever dan gewone bas, maar ik heb alleen het geld niet :razz:

emielow
16 april 2002, 20:55
zijn duur, of kosten veel...

Ron C
17 april 2002, 10:07
Op 2002-04-16 19:55, schreef emielow:
zijn duur, of kosten veel...

Zeikerd!

emielow
17 april 2002, 22:14
haha grapje

:smile:

Paulus de Bas Kabouter
19 juni 2002, 14:32
en branden heel lang.......

Paulus de Bas Kabouter
19 juni 2002, 14:32
en branden heel lang.......