PDA

View Full Version : Waar vind ik interne gitaar bedradings draden ? In europa



deloosem
7 maart 2004, 02:23
Mijn pickupjes voor mijn MIM fender komen er aan.

Nu wil ik de slechte interne bedrading van dat fendertje vervangen door iets degelijk afgeschermd.

Ik kan mijn niet voorstellen dat zulke draden alleen voor gitaar worden gebruikt, dus moet het te vinden zijn. Ik weet alleen niet waar en wat.

Kan iemand mij vertellen wat en waar ik het hier kortbij kan vinden ?

Mercie :)

AllodoX
7 maart 2004, 11:13
Eh ? wat bedoel je precies ? wil je de cavity afschermen of wil je coaxiale draden gebruiken waarbij de buitenste ader geaard is ?

Kjiratsiekoedel
7 maart 2004, 13:46
www.guitarnuts.com

en zoeken naar shielden, mijn strat ruiste daarna niet meer

bert k
7 maart 2004, 17:18
Afgeschermd draad gebruiken ze voor gitaarsnoer, microfoonsnoer, en voor alle kabeltjes achter je stereo. Het is overal te krijgen bij de elektronikaboer.

deloosem
7 maart 2004, 18:38
Het gaar hier niet over shielden. Daar weet ik wat ik nodig heb.

Het gaat over de afgeschermde draad om pickups te verbinden met de pots, connectoren switches en etc.

Ik denk inderdaad dat het hier om een soort draad gaat met 1 to 4 draadjes intern met één of mee mantels.

Maar waar krijg ik die dingen hier en wat moet ik dan kopen ? :???:
Als referentie, het gaat over deze dingen:

http://www.stewmac.com/shop/Electronics,_pickups/Supplies:_Wire,_cables/Shielded_Guitar_Circuit_Wires.html

Maar ik wil ze niet in de US bestellen.

Kjiratsiekoedel
7 maart 2004, 18:44
gewoon bij een electronicaboer op de hoek

deloosem
7 maart 2004, 19:02
Goed bij de boer op de hoek.

Maar wat moet ik dan vragen of bestellen ? :???:

bert k
7 maart 2004, 20:10
Vraag om afgeschermd draad. Het is hetzelfde als gitaarkabel, met maar 1 draadje binnenin. Maar gitaarkabel heeft een dikke rubbermantel en dat is in je gitaar niet nodig.
Geloof me, het is doodgewoon spul en overal te koop.

Jim Marshall
19 maart 2004, 07:18
Mocht het nog niet gelukt zijn, als je bij een goed gesorteerde electronicahandel vraagt naar ; 2 of 4 aderig afgeschermde datakabel dan weet iedereen wat je bedoelt. Dat spul wordt heel veel in computers en communicatieapparatuur gebruikt en is goed verkrijgbaar.
Maar waarschijnlijk zul je het al hebben.

bert k
19 maart 2004, 10:30
Nee! Geen datakabel! Als je het goed wil doen neem dan gewoon audiosnoer.
Praktijktip: de snoertjes die bij een CD speler zitten, van die rood-witte tulpstekkertjes, dat is prima snoer. Stekkers eraf slopen, klaar.

Jim Marshall
19 maart 2004, 23:50
Waarom niet bert?

hansies
20 maart 2004, 16:36
VOX HUMANA :wink:

bert k
20 maart 2004, 16:52
Waarom niet bert?
Omdat de ommanteling van datakabel heel dun is, en er wat losser omheen ligt dan audiokabel. Ook de binnenkabeltjes zijn heel dun. Het hoeft natuurlijk geen 220 snoer te zijn, maar een goeie kwaliteit koper is toch wel aan te bevelen. Scheelt in de brom.

jor15
21 maart 2004, 21:56
Voor één aderige afgeschermende kabel kun je het beste vragen naar "RG 174". Kost ongeveer 1,50 / meter. Erg fijn spul, dun & stevig.

Kjiratsiekoedel
21 maart 2004, 22:54
nu is dit topic toch echt wel klaar.

1. ga naar een electronicaboer
2. vraag wat je wilt hebben
3. dat geven ze je dan
4. kost geen ruk

Jim Marshall
22 maart 2004, 20:37
http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTU0OTMxNjY1NQ==?%7Eevent=display&%7Etemplate=PCAT_AREA_S_BROWSE&p_page_to_display=aufriss&SPEC_AREA_GUID=1DC72A40DE2FAA76E10000000A010251&x=29&y=3