PDA

View Full Version : Plectrum RSI????



Ruud
6 maart 2004, 19:34
Mensen, sinds gister heb ik de oplossing voor mijn Plectrum-rsi, met dank aan onze gitarist voor het idee)

Had sinds een korte tijd last van mijn duim als ik met plectrum speelde... (speel met 1 of iets dikker mm's, dunnere klinken te iel). Die dingen glipten nogal makkelijk uit mijn vingers omdat ze zo glad waren. Dusja, dan ga je hard knijpen en das nie goed.. dus last van RSI...kweenie of er meer mensen zijn, maar ik heb een doodsimpele oplossing om je plectra dus op te ruwen...(wantja, die dunlop met een beetje texttextuur erop, die zijn ook niet ruw genoeg).

Gewoon kwestie van een hete naald (bij het gasstel ofzo) en dan gaatjes door je plectrum prikken bij het deel waar je hem vast hebt.. van beide kanten flink wat keren. Dat plastic smelt en komt iets omhoog te staan aan de zijde waar de naald naar buiten komt..... gegarandeerd vette grip, en geen RSI meer....(dat ik daar niet eerder op ben gekomen.....).

Dat wou ik effe met jullie delen,... misschien dat er meer mensen mee zitten.. of zijn er standaard al ruwe plectra op de markt???