PDA

View Full Version : akkoorden,stemmen,tokkelen,...



neok
6 maart 2004, 17:57
hallo allemaal,

ik heb zo'n week geleden m'n eerste gitaar gekocht,een akoestische fender squier,westernmodel...
nu,eerst en vooral,als'k hem wil stemmen doe ik dat a.d.h.v. een CD uit een boek (de moderne gitarist)...
over een 6-tal weken ga ik een cursus volgen van 10 lessen (pop,rock en blues) en nu leer ik wat uit een boekje en af en toe van een vriendin...

maar ik draai maar wat aan de stemschroeven tot ik denk dat het juist is maar achteraf klinkt het dan niet zo mooi,dus zou'k zo'n elektrische stemapparaat kopen,vanaf welke prijs kan je ééntje hebben ?
(ik leef nog op het zakgeld van m'n ouders,ben 16 :d)
of moet'k gewoon wat meer oefenen in dat stemmen ?
ofwel zo'n stemfluit ? en hoeveel kost die ?

dan nog,als ik de drie akkoorden speel die ik al kan (A,D en E) sla ik ze meestal aan met m'n 4 vingers (geen duim dus ;) )
maar ik zou liever met plectrum spelen,die heb'k,maar als'k daarmee speel klinkt het volgens mij minder vol en het belangrijkste,je hoort je plectrum de snaren raken...(kheb een donkerblauwe boston 1 mm),dus is dat hoorbaar dat plectrum,is het omdat ik er zo met m'n oren op zit ?
aja,nog iets,bestaan er ook metalen plectrums ?
en welke pak je het best voor western ?

dan nog iets,als'k bv. akkoord A speel,en ik sla de snaren één voor één aan,dan hoor je de snaren die zijn ingedrukt,dat ze een wat dof geluid geven,is dit normaal ?ik probeer zoveel mogelijk m'n vingers bij de fret te houden,hard te drukken enz...

nu nog een laatste iets,ik zou ook willen leren tokkelen,is dat dan in tegenstelling met akkoorden dat je dan maar 1 snaar indrukt en die dan ook "betokkeld" of gaat het anders in z'n werk ?

want als je die dan aanslaat klinkt het gelijk niet zo mooi...

heel erg bedankt voor al het lezen,
alle info,tips en hulp welkom !

alvast bedankt,
koen :wink: