PDA

View Full Version : aanslaan



neok
6 maart 2004, 15:43
hallo allemaal,

Ik heb zo'n week geleden met eerste gitaar gekocht,een Fender Squier (western,akoestisch)...
Ik leer wat akkoorden uit een boek en ga af en toe es naar iemand die me wat bijleert,en over een 6-tal weken begin ik met een cursus (rock,pop en blues),10 lessen...

Maar,nu "kan" ik al de akkoorden A,D en E spelen,en als'k ze speel klinken ze denk'k niet al te helder...je moet je vingers dicht genoeg bij de fret houden enzo en hard drukken en dat probeer ik maar toch klinkt et nog niet al te mooi,zal dit beteren met de tijd of sla ik verkeerd aan ?

Nu sla ik namelijk met al m'n vingers de snaren aan,misschien zou ik beter enkel met m'n duim aanslaan ?

Ik heb ook een plectrum maar als'k die gebruik klinkt het minder mooi dan met m'n vingers,het is een blauwe boston van 1 mm...
Bestaan er anders geen metalen plectrums ?

En dan nog iets,ik zou ook graag leren tokkelen,nu vraag ik me af,is dat net zoals bij akkoorden 3 snaren in drukken of is dat maar 1 snaar indrukken en die bespelen ? Dan klinkt dat toch niet zo mooi (heb ik al es geprobeerd)...

Laatste iets,als ik bv. m'n A akkoord speel,snaar voor snaar,dan klinken de snaren die ik indruk soms niet zo helder,ligt het daar aan ?

Alle hulp,tips,info welkom,bedankt voor het lezen,

greets koen