PDA

View Full Version : gibson les paul custom eind '60 voor 750 euro



diengeman
6 maart 2004, 14:50
ik kan een gibson les paul custom eind '60 voor 750 euro kopen. hij is niet meer origineel. er zit een bigsbi tremelo op, een derde humbucker, geen originele humbuckers, geen originele gibson tuners, een schakelaartje om een humbucker in single coil te zetten, een 3*8 cm plaatje in plaats van de normale snoeruitgang waronder wat hout weggefreesd is omdat er eerst schakelaartjes zaten.

ieme
6 maart 2004, 14:52
doen

diengeman
6 maart 2004, 14:53
het plastic zit niet meer op de element schakelaar. op de hals vlakbij de kop zit een grote scheur die weer dicht gelijmd is. deze is nog heel erg goed te zien en is niet vakkundig gedaan. er zit een niet originele zelfgemaakte koolstof topkam op. deze zit er scheef in en ziet er niet uit. wat is deze gitaar nog waard? ik wil hem mischien wel kopen.

diengeman
6 maart 2004, 14:57
als tegen de zijkant kijkt, zie je eerst de binding, daarna een hout laag, een schijding van een nieuwe houtlaag en dan weer de binding. als je tegen de top aan kijkt zie je 5 lagen hout in de breedte. de middelste lijkt op een doorlopende hals. de gitar bestaat dus uit heel veel delen, lagen. is dit altijd zo, of is dit een bijzondere gitaar?

NeeraDJ
6 maart 2004, 14:59
Als ik dit lees lijkt het net alsof je alleen maar voor het hout betaalt. 750 euro is wel veel, je bent vast nog wel van plan er zelf aan te werken toch? Hoe zit het met de lak, krasjes of deukjes? Dti is bijna geen LP Custom meer lijkt zo :o

diengeman
6 maart 2004, 14:59
is een gibson les paul custom uit de eind '60 zoiezo erg goed? of is een '70, '80, '90 beter?
wat is deze gitaar waard in deze staat?
wat zou hij waard zijn in originele staat

diengeman
6 maart 2004, 15:02
is het geluid van een eind '60, begin '70 ook heel anders, beter of slechter dan een custom uit een ander jaar?
klinkt deze meer rock'n roll, blues, rock, enz?

diengeman
6 maart 2004, 15:07
er is wel wat lak af aan de achterkant, hals, enz. in aan de voorkant van de kop zitten scheurtjes in de lak.
als ik hem koop wil ik zoiezo de hals en de topkam vakkundig laten bewerken/repareren. en bedrading moet ook aangesloten worden want alleen het brugelement doet het.
er zit nog wel een originele brug bij, maar dan moeten de gaatjes van de bigsby weer dichtgekit worden.

diengeman
6 maart 2004, 15:11
er valt gewoon op te spelen, en met een supergeluid. maar ik wil vooral weten of het een bijzondere gitaar is zodat hij het waard is om te kopen en eventueel op te knappen. of kan ik beter even doorsparen voor een nette les paul custom? het leek me vooral aantrekkelijk omdat hij uit eind '60 of begin '70 komt waardoor het geluid van erg goede kwalieit is. of zie ik dit verkeerd?
is het geluid van een '70, '80, '90 custom hetzelfde en niet slechter?

NeeraDJ
6 maart 2004, 15:12
In originele staat 4000 pleuro denk ik, maar ik denk dat je niets hebt aan die informatie. In mijn "fanatieke" tijd als Gibson freak, heb ik uit onderzoek vernomen dat er in de jaren '70 de beste Les Pauls zijn gemaakt tot heden! Daarvoor weet ik niet, maar die kom je dan ook bijna niet tegen. In de jaren '80 heeft Gibson een beetje lopen prutsen met hun meeste modellen, hoewel de semi-hollowbodies en Designers de winkel uitvlogen die niets misten aan kwaliteit en afwerking maar zagen er wel iets simpeler uit (ooit Schenker's Flying V gezien?). Een ware Gibson fan die al decennia verzameld heeft mij ooit verteld dat er tot '74 goed spul is gemaakt en alles dat erna kwam niet aan deze kwaliteit kon matchen. Ik heb verder alleen op Gibsons vanaf '76, jaren '80/'90 en die van rond deze tijd gespeeld dus die vergelijking kan ik zelf niet maken. Tja en een zeldzame acoustische uit '56 ofzo, maar dat doet er even niet toe.

Ik zou geen uitspraak durven doen over deze staat, hoewel ik er niet veel voor zou geven. Als dit ding wilt laten opknappen dan ben je minstens 75% meer op de inkoopprijs kwijt.

ieme
6 maart 2004, 17:27
ik heb een lp custom uit 73 gehad en die was ook uit veel stukken hout gemaakt, dat klopt dus wel!
Post eens een foto van de gitaar, als je em niet koopt wil ik em wel!

keef
7 maart 2004, 10:21
In originele staat 4000 pleuro denk ik, maar ik denk dat je niets hebt aan die informatie. In mijn "fanatieke" tijd als Gibson freak, heb ik uit onderzoek vernomen dat er in de jaren '70 de beste Les Pauls zijn gemaakt tot heden!

Inderdaad heeft niemand iets aan deze informatie, omdat er helemaal niets van klopt. :roll:

Vraag het serienummer op en check dat op de Gibson.com site voor het jaartal. De gitaar zoals je die beschrijft is een 'pancake' body, gemaakt vanaf (plm) 1969, de zgn Norlin periode (die tot '86 duurde, de pancakes overigens niet). De Les Pauls uit dit tijdperk worden in het algemeen als de minst gezochte beschouwd. Ze zijn vaak erg zwaar en lijken qua constructie en afwerking niet veel meer op de gezochte 50s gitaren. Uiteraard is dit een generalisatie - er zijn veel goede gitaren bij maar je moet wel zoeken.

Qua prijs is dit de categorie 'wat men ervoor geeft'. Een origineel post 69 exemplaar zou reeel plm 1200-2000 op moeten brengen, afhankelijk van de staat. Bijzondere modellen -als de limited run Heritage Series Les Pauls van 1980-1982 die zijn geinspireerd op de 50s 'bursts'- kunnen (veel) meer opbrengen.

In deze staat heeft de LP geen verzamelaarswaarde meer, ook niet na herstel in de oorspronkelijke toestand. Als de mods netjes zijn uitgevoerd lijkt het best een leuk ding..... en wat voor Gibsons krijg je nou helemaal voor 750 euro? Misschien kan je er nog 100 of zo af krijgen - succes.

diengeman
7 maart 2004, 17:36
ik kan de les paul custom nu voor 600 euro krijgen. zal ik hem maar kopen?

diengeman
7 maart 2004, 17:38
hij is trouwens super zwaar. hij weegt veel meer dan m'n ibanez artist. en het is een sunburst, met tijgerstrepen die je niet heel duidelijk ziet.

ieme
7 maart 2004, 18:28
post eens een foto

R. Flagg
7 maart 2004, 18:35
Volgens mij is 600 euro zowiezo geen slecht bedrag voor een goede gitaar. Ik zou alleen eens informeren bij een gitaarbouwer wat de reparaties gaan kosten. Maar eerlijk als het een goed spelende gitaar is (lees geen hals als de rug van quasimodo) wat let je om hem aan te schaffen, kan je nog altijd sparen voor een zwik aan reparaties.

green_day
7 maart 2004, 22:07
kopen die hap!! hoe vaak kom je nou een les paul custom tegen voor 600? Nooit! Hij is wel gemod, maar je kan er een hoop van weer ongedaan maken, ben je nog steeds goedkoper uit!

plukker
10 maart 2004, 00:50
Inderdaad heeft niemand iets aan deze informatie, omdat er helemaal niets van klopt. :roll:

Vraag het serienummer op en check dat op de Gibson.com site voor het jaartal. De gitaar zoals je die beschrijft is een 'pancake' body, gemaakt vanaf (plm) 1969, de zgn Norlin periode (die tot '86 duurde, de pancakes overigens niet). De Les Pauls uit dit tijdperk worden in het algemeen als de minst gezochte beschouwd. Ze zijn vaak erg zwaar en lijken qua constructie en afwerking niet veel meer op de gezochte 50s gitaren. Uiteraard is dit een generalisatie - er zijn veel goede gitaren bij maar je moet wel zoeken.

Qua prijs is dit de categorie 'wat men ervoor geeft'. Een origineel post 69 exemplaar zou reeel plm 1200-2000 op moeten brengen, afhankelijk van de staat. Bijzondere modellen -als de limited run Heritage Series Les Pauls van 1980-1982 die zijn geinspireerd op de 50s 'bursts'- kunnen (veel) meer opbrengen.

In deze staat heeft de LP geen verzamelaarswaarde meer, ook niet na herstel in de oorspronkelijke toestand. Als de mods netjes zijn uitgevoerd lijkt het best een leuk ding..... en wat voor Gibsons krijg je nou helemaal voor 750 euro? Misschien kan je er nog 100 of zo af krijgen - succes.[/quote]



helaas niet waar, een originele lp custom uit 1968-1970 met 3 buckers is zo'n 3500 euro waard, niet 1200, de heritage serie brengt minder op, zo'n 2500 euro. De lp uit 1970 zijn niet de minst gezochte, zoals jij beweerd, maar die periode lag een aantal jaartjes later.
Zelf heb ik een originele uit 1970 en die krijg jij echt niet voor 1200 euro!!!! Hij is trouwens lichter dan mijn andere les paul customs!
Wat deze gitaar betreft, 600 euro is zeker geen verkeerde prijs, als jij hem niet wilt, geef mij het telefoonnummer van die kerel maar, dan maak ik er wel een projektgitaartje van.

plukker
10 maart 2004, 00:51
Inderdaad heeft niemand iets aan deze informatie, omdat er helemaal niets van klopt. :roll:

Vraag het serienummer op en check dat op de Gibson.com site voor het jaartal. De gitaar zoals je die beschrijft is een 'pancake' body, gemaakt vanaf (plm) 1969, de zgn Norlin periode (die tot '86 duurde, de pancakes overigens niet). De Les Pauls uit dit tijdperk worden in het algemeen als de minst gezochte beschouwd. Ze zijn vaak erg zwaar en lijken qua constructie en afwerking niet veel meer op de gezochte 50s gitaren. Uiteraard is dit een generalisatie - er zijn veel goede gitaren bij maar je moet wel zoeken.

Qua prijs is dit de categorie 'wat men ervoor geeft'. Een origineel post 69 exemplaar zou reeel plm 1200-2000 op moeten brengen, afhankelijk van de staat. Bijzondere modellen -als de limited run Heritage Series Les Pauls van 1980-1982 die zijn geinspireerd op de 50s 'bursts'- kunnen (veel) meer opbrengen.

In deze staat heeft de LP geen verzamelaarswaarde meer, ook niet na herstel in de oorspronkelijke toestand. Als de mods netjes zijn uitgevoerd lijkt het best een leuk ding..... en wat voor Gibsons krijg je nou helemaal voor 750 euro? Misschien kan je er nog 100 of zo af krijgen - succes.[/quote]



helaas niet waar, een originele lp custom uit 1968-1970 met 3 buckers is zo'n 3500 euro waard, niet 1200, de heritage serie brengt minder op, zo'n 2500 euro. De lp uit 1970 zijn niet de minst gezochte, zoals jij beweerd, maar die periode lag een aantal jaartjes later.
Zelf heb ik een originele uit 1970 en die krijg jij echt niet voor 1200 euro!!!! Hij is trouwens lichter dan mijn andere les paul customs!
Wat deze gitaar betreft, 600 euro is zeker geen verkeerde prijs, als jij hem niet wilt, geef mij het telefoonnummer van die kerel maar, dan maak ik er wel een projektgitaartje van.

diengeman
10 maart 2004, 18:24
het typenummer is 126625. weet iemand van welk jaar deze is? ik snap niet hoe die nummers in elkaar zitten.

diengeman
10 maart 2004, 18:24
ik heb hem trouwens gekocht voor 600 euro

diengeman
10 maart 2004, 18:42
onder het nummer staat: made in USA. het is als het goed is een pancake les paul.

keef
11 maart 2004, 10:41
helaas niet waar, een originele lp custom uit 1968-1970 met 3 buckers is zo'n 3500 euro waard, niet 1200, de heritage serie brengt minder op, zo'n 2500 euro. De lp uit 1970 zijn niet de minst gezochte, zoals jij beweerd, maar die periode lag een aantal jaartjes later.
Zelf heb ik een originele uit 1970 en die krijg jij echt niet voor 1200 euro!!!! Hij is trouwens lichter dan mijn andere les paul customs!
Wat deze gitaar betreft, 600 euro is zeker geen verkeerde prijs, als jij hem niet wilt, geef mij het telefoonnummer van die kerel maar, dan maak ik er wel een projektgitaartje van.

Akkoord als het een '68 is...die zijn de afgelopen jaren enorm in prijs gestegen omdat dit het laatste jaar voor Norlin is (eendelige hals, geen pancake body etc.). Maar alles daarna (behalve een paar '69ers met '68 features, en volgens de dealers dus ALLE 69ers.... :-D ) is niet (erg) interessant. Naast de pancake hebben alle post 69 gitaren de verdikking achter de kop (volute). Norlin begon direct met allerhande bezuinigingen die direct zijn weerslag hadden op de kwaliteit, en dat is de reden waarom LPs uit dit tijdperk in het algemeen het minst gezocht zijn. Check het les paul forum zonodig voor meer info... Goed te horen dat je een prima Norlin hebt - natuurlijk zijn die er genoeg.

Een originele drie pickup 60er LP bestaat bij mijn weten niet. - als je er een weet dan hoor ik dat graag :)

Overigens heb ik ook een Norlin waar ik blij mee ben:
http://www.lilypix.com/photos/data/a02ffd91ece5e7efeb46db8f10a74059/1830_p25343.jpg

NeeraDJ
11 maart 2004, 13:36
Inderdaad heeft niemand iets aan deze informatie, omdat er helemaal niets van klopt. :roll:


Geef mij maar een Les Paul Custom uit de jaren '60 en ik kan je zo goed als beloven dat ik er minstens 4000 euro voor kan vangen :roll:

diengeman
11 maart 2004, 17:43
ik denk dat het inderdaad 1 uit '70, '71 of '72 is. de body bestaat uit 14 delen en de hals uit 2 delen. wat is hij ongeveer waard? als hij erg veel kost om op te laten knappen, verkoop ik hem mischien.

diengeman
11 maart 2004, 17:44
wat kan ik er voor vragen? of wat willen jullie er voor geven?

ieme
11 maart 2004, 18:40
wat kan ik er voor vragen? of wat willen jullie er voor geven?
Heb je er een foto van?/

diengeman
11 maart 2004, 19:04
ik heb er geen foto van. heb geen digitale camera.

ieme
11 maart 2004, 19:09
kun je die niet van iemand in je omgeving even lenen?

Jim Marshall
11 maart 2004, 19:17
Hey Diengeman.

Misschien kun ermee beleggen, hij bestaat toch uit 14 (body) + 2 (hals) delen? Dat is dan 16 delen voor 600 euro, dat maakt 37,5 euro per deel.
Verkoop 7 delen dan blijf jij de bezitter van de meeste delen en je hebt weer geld 7x37,5=262,50 euro. Laat van dit geld jouw delen opknappen naar originele staat zodat de waarde per deel stijgt en verkoop ze dan met winst aan degene die ondertussen die andere delen heeft opgekocht en opgeknapt.

Zo verdien je geld geloof ik. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Soms is het allemaal zo simpel. :-D

diengeman
11 maart 2004, 20:43
ik zal eens op zoek gaan. maar maakt een foto uit dan? ik zit ook aan een ruil te denken. een gibson SG, een hamer, of een andere gibson les paul.

ieme
11 maart 2004, 20:46
Euhm omdat ik wel interesse heb wil ik wel een foto zien...

Geert Teekens
12 maart 2004, 09:35
Ik wil ook wel een foto zien.

Die gitaar doe je toch niet weg???

Groeten van Geert

renier
12 maart 2004, 12:11
is het geluid van een eind '60, begin '70 ook heel anders, beter of slechter dan een custom uit een ander jaar?
klinkt deze meer rock'n roll, blues, rock, enz?jesus, je gaat toch niet 750 euro uitgeven aan een stuk brandhout, alleen omdat tussen de scheuren en barsten het gibson logo zichtbaar is?

dat ding is gewoon afgeleefd man, klinkt als een totaal onbespeelbare, onbetrouwbare en niet podiumfitte gitaar.

spaar even door en koop een bespeelbare les paul, of koop voor die 750 een heeeele mooie nieuwe epi. maar ga niet betalen voor een muurhangertje omdat er toevallig gibson op staat

diengeman
12 maart 2004, 15:07
wat loop je nou stom te lullen. je hebt de gitaar nog niet gezien, nog niet eens een foto, en je gaat deze gitaar af lopen kraken. dit is een hele mooie gitaar, waar echt niet veel scheuren of barsten inzitten. hij is alleen niet meer origineel, en als je hem 100% wil maken moet er een nieuwe topkam op, de elementen aangesloten worden en eventueel het scheurtje bij de kop maken. maar dat scheurtje is niet eens erg volgens de gitaarbouwer. het kan alleen wat beter weggewerkt worden. dus blijkbar snap je er geen donder van. hij is niet afgeleefd, onbespeelbaar en obetrouwbaar. hij ziet er alleen niet als een nieuwe uit.

diengeman
12 maart 2004, 15:09
en volgens anderen is de prijs die ik er voor betaald heb echt super weinig. als ik hem zou verkopen zou hij volgens anderen meer dan 1000 euro opleveren.

diengeman
12 maart 2004, 15:20
maar mischien laat ik er eerst iets aan doen. mischien een nieuwe topkam, het scheurtje iets wegwerken en de elementen aansluiten. en eventueel de bigsby er af. en dan is het al gewoon een goed oude gibson. mischien hou ik hem, of als iemand een heel hoog bod geeft doe ik hem mischien gelijk weg. of ik wil hem mischien ook wel ruilen met een hele goede gibson SG, een andere gibson les paul, of een hamer ofzo. en mischien ga ik hem zelf opknappen. hij is trouwens wel helemaal verkleurd. het wit is heel donker geworden. helemal geel, dus wel een echt antiek gitaartje.

Anavrin
12 maart 2004, 15:27
als je toevallig die bigsby eraf wil halen, en 'm wil verkopen voor een mooi prijsje (de bigsby dan hè), dan laat ff iets weten.

oh ja, als je nog een bijpassend vergeeld plastic opzetknopje moet hebben (voor op de elementschakelswitch) dan neem ik die wel meteen mee.... :D

diengeman
12 maart 2004, 15:45
wat wil je voor de bibsby geven?

ReinoutV
12 maart 2004, 16:44
wat wil je voor de bibsby geven?

;)

diengeman
12 maart 2004, 16:47
wat wil je voor de bigsby geven?

Jim Marshall
12 maart 2004, 20:44
Oh oh diengeman ruikt geld $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Ben jij nou gitaar liefhebber of handelaar.
Hoop je nou op een bod van 1000 euro????
Ik geef het er niet voor als ik weet dat jij er net 600 voor hebt betaald....
Knap dat ding nou gewoon op, speel er op en zie volgend jaar of je hem dan nog kwijt wilt. Dan is tie een jaartje ouder en misschien dan wel 2000 euro waard ?!?!?!?

NeeraDJ
12 maart 2004, 22:55
Veel gemodde gitaren neigen niet veel of gewoon niet meer in waarde te steigen. Dat probleem had ik met mijn Gibson Les Paul Deluxe uit '76. Vooral omdat er hout is weggefreest kan dit gevaarlijk worden, dit is voor collectors namelijk een big deal. Hoewel ik geen collector ben zou ik er ook van afschrikken. Jim Marshall heeft wel een punt, hoewel het niet onze plaats is om jou te vertellen wat je moet doen. Mijn doel is alleen om te zeggen dat je trots moet zijn op je aankoop, je koopt tenslotte niet iets om het dezelfde dag weer weg de toen anders duidt dat op ontevredenheid. Als je het wilt verkopen, denk ik niet dat je er veel winst op zult maken, ik kan je alleen maar aanraden om te kijken wat je kunt doen om de gitaar zo veel mogelijk naar je zin te maken. Maar het is uiteindelijk toch jouw keuze hè, alleen wat voorzichtig advies :)

Succes!

Jim Marshall
13 maart 2004, 01:26
Ik heb toch het kleine vermoeden dat diengeman niet weet wat hij wil.
Ik wilde hem nix opleggen, het was maar een advies.

diengeman
14 maart 2004, 15:46
ik ben zaterdag naar de gitaarbouwer geweest, en heb besloten dat ik de gibson laat opknappen en gewoon hou. het is volgens hem geen slechte gibson. het kost 75 euro om er een andere topkam op te zetten, de bedrading te vervangen en aan te sluiten, een ander elementschakelaartje, de originele brug er opzetten, de gaatjes afkomsig van de bigsby dichten, nieuwe snaren er op zetten en afstellen. het scheurtje in de hals hoefde niet persee gerepareerd te worden, en kost 25 euro extra. dit laat ik nog wel doen, maar dan heb ik hem in elk geval speelklaar.

diengeman
14 maart 2004, 15:56
het feit dat ik niet weet wat ik wil is omdat er een aantal dingen aan de gitaar mankeerde, en ik niet wist wat het zou kosten om op te knappen. en of het de gitaar meer waard zou maken. ik vind hem ook nogal zwaar en hij heeft een dikke hals, dus ik wist niet of ik hem veel zou gaan gebruiken. als ik hem zou opknappen, en na een tijdje weer zou verkopen omdat ik er niet helemaal tevreden over zou zijn, zou het opknappen zonde van m'n geld zijn. of als hij zou daardoor in waarde zou stijgen, zou het niet erg zijn. ik laat hem nu opknappen, en als hij niet bevalt kan ik hem altijd voor minstens mijn uitgegeven bedrag weer verkopen. de bigsby kon ik trouwens voor 50 euro verkopen volgens de gitaarbouwer.

Spirit of Strings
14 maart 2004, 16:33
ga niet betalen voor een muurhangertje omdat er toevallig gibson op staat

Zo is dat! Pure merkgeilheid. En altijd maar hopen, dat het iets WAARD is. Geld. Geld. Geld. Het gaat er om, dat je HOUDT van je gitaar, wat het ook is voor merk of model. Als je dat gevoel hebt met een halfvergaan wrak, prima, maar koop zo'n ding niet omdat er Gibson op staat of omdat ie misschien op Ebay wel meer oplevert als je hem straks verkoopt. Tenzij je natuurlijk gewoon handelaar bent.

Misschien is dit ook wel leuk voor de gitaar:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3707141069&category=47076
Ze zijn iets te oud, maar wel ECHT Gibson! :D

NeeraDJ
14 maart 2004, 18:35
het feit dat ik niet weet wat ik wil is omdat er een aantal dingen aan de gitaar mankeerde, en ik niet wist wat het zou kosten om op te knappen. en of het de gitaar meer waard zou maken. ik vind hem ook nogal zwaar en hij heeft een dikke hals, dus ik wist niet of ik hem veel zou gaan gebruiken. als ik hem zou opknappen, en na een tijdje weer zou verkopen omdat ik er niet helemaal tevreden over zou zijn, zou het opknappen zonde van m'n geld zijn. of als hij zou daardoor in waarde zou stijgen, zou het niet erg zijn. ik laat hem nu opknappen, en als hij niet bevalt kan ik hem altijd voor minstens mijn uitgegeven bedrag weer verkopen. de bigsby kon ik trouwens voor 50 euro verkopen volgens de gitaarbouwer.

Hmm dat ding is echt niet zoveel waard als je denkt hoor, tenzij je echt een merkgeile b-gitarist op wilt gaan lichten (oh ja ik ken nog wel zo'n vent :cool: ). Je moet echt goed kunnen onderhandelen als je zo'n ding voor 700 euro wilt gaan verkopen, laat staan meer. Je zou denken, en die vintage freaks dan? Dat is het grappige, zodra ze van de non-originaliteit horen schrikken ze al zo niet AF, maar wanneer er ook nog eens bijkomt dat er hout is weggefreest dan gunnen ze het geen blik waardig. Je kunt misschien een paar losse onderdeeltjes gaan verkopen, of iemand goed scammen maar bereid je dan maar voor op een lange poging voordat je winst gaat maken. Aan de prijzen te horen gaan er goedkope onderdeeltjes op, ik wil je adviseren er wat betere onderdeeltjes op te zetten nu je toch bezig bent en je hem houdt. Dan ben je er zelf ook een stuk blijer mee

diengeman
15 maart 2004, 17:39
er gaan geen goedkope dingen op, en het gebeurt op een zeer profesionele manier bij Zwier. die weet echt wel hoe zo iets moet. en het is ook echt geen totaal afgeragde gitaar. op het eerste gezicht leek het er wel op, maar uiteindelijk blijkt het echt verschrikkelijk mee te vallen. en er is mischien helemaal geen hout weggefreesd.