PDA

View Full Version : jcm800



diengeman
6 maart 2004, 13:47
ik heb net een jcm 800 4104 gekocht. vanaf de output gaan er 2 draden naar de 1e speaker, en die gaan weer verder naar de 2e speaker. is dit nou serie of paralel?

diengeman
6 maart 2004, 13:52
de speakers zijn een celestion g12 80 van 15 ohm en een g12 65 van 15 ohm. moet ik m'n versterker nou op 4, 8 of 16 ohm zetten? hij staat nu op 8 ohm. maar volgens mij zijn de speakers zo in serie geschakeld dus zou de versterker op 30 ohm moeten staan.

wie kan mij zo snel mogelijk rad geven voordat ik hem mischien opblaas

Nielsje
6 maart 2004, 14:01
ze staatn paralllel vermoed ik

als het serie is, zou draad, van amp naar speaker gaan, (+) de (-) zou naar de (+) van speaker 2 gaan. en de (-)van speaker 2 weer naar de amp. maar ik vermoed dat het dus parallel is.

dan krijg je 1/R1 + 1/R2 = 1/Rtotaal

hieruit volgt dat : de totale vervanings weerstand gelijk is aan 7.5 ohm.

dus zou je versterker eigenlijk op 4 moeten staan, want 8 ohm is hoger van 7.5..

diengeman
6 maart 2004, 14:09
ik speel met een ibanez artist in de high input. hij heeft veel te veel hoog, klinkt schel, kraakt (vooral met hoog volume en harder aanslaan van snaren) in de low input is dit alles en stuk minder, maar niet meer strak en zonder punch.

diengeman
6 maart 2004, 14:14
als ik hem op m'n 8 ohm van m'n marshall 1960A is het allemaal iets minder hoog, strak, schel en het kraken is minder te horen.

zijn m'n buizen mischien versleten, of hoort het zo?

of ligt het aan de speakers?

m'n knoppen kraken trouwens heel erg als ik er aan draai.

andy
6 maart 2004, 14:18
Nee dat hoort niet zo. Volgens mij is die amp aan een onderhoudsbeurtje toe. Ik denk niet dat het aan de speakerkast ligt.

diengeman
6 maart 2004, 14:19
de vorige eigenaar vond hem ook veel te veel hoog hebben, en heeft er eens nieuwe buizen in gedaan (geen el34) maar scheelde niet veel zei hij. dus nu heeft hij de oude er weer in gedaan.

ik heb de jcm800 4104 trouwens 250 euro gekocht. dit is niet veel toch? het is een 1-kanaals met high en low input, master en preamp volume, trebble, middle, bass en precence. heel simpel maar klinkt op de paar dingen na erg lekker. weet iemand van welk jaar deze ongeveer is en of ik er een goede koop aan heb?

diengeman
6 maart 2004, 14:21
wat zou deze combo waard zijn?

andy
6 maart 2004, 14:26
Is het een head of een combo?? Voor 250 euro heb je denk ik een beste deal gemaakt, ook al heeft het ding wat gebreken.
Ik heb zelf een 50 watt head die precies dezelfde ingangen, toonregeling etc geeft als jij beschreef. 50 watt en waarschijnlijk uit 1987.
Ik heb er 3 jaar geleden 600 gulden voor betaald. Ik heb nu al hetzelfde in euro"s geboden gekregen.
@ edit Had je laatste post niet gelezen, vandaar de vraag head of combo. Maar ik denk dat het desondanks een goede deal is.

Nielsje
6 maart 2004, 15:18
@ diengeman,

ik heb al antwoord gegeven op je leeftijd vraag bij je andere topic..

maar je kan toch alles ook gewoon in een post zetten? of desnoods weer editten? dit wordt een beetje onoverzichtelijk..

diengeman
7 maart 2004, 15:57
als ik alles in 1 topic zet wordt het niet weer gegeven. omdat het dan te groot is denk ik

Nielsje
7 maart 2004, 17:15
ow jawel hoor.. gewoon ff op vernieuwen drukken, dan wordt hij wel weergegeven..

is een eigennaardigheedje van het forum, de laatste tijd..

heavy-metal-thunder
22 maart 2004, 09:51
de vorige eigenaar vond hem ook veel te veel hoog hebben, en heeft er eens nieuwe buizen in gedaan (geen el34) maar scheelde niet veel zei hij. dus nu heeft hij de oude er weer in gedaan.

ik heb de jcm800 4104 trouwens 250 euro gekocht. dit is niet veel toch? het is een 1-kanaals met high en low input, master en preamp volume, trebble, middle, bass en precence. heel simpel maar klinkt op de paar dingen na erg lekker. weet iemand van welk jaar deze ongeveer is en of ik er een goede koop aan heb?

Ik denk dat het er eentje uit 82 moet zijn, want het is nog een vroege serie met 1 kanaal. Een kennis heeft net dezelfde. Indien in mint condition is hij bijna 3 maal zoveel waard van wat je eraan gegeven hebt. Maar blijkbaar mankeert er aan de jouwe toch iets.