PDA

View Full Version : Wie kent Ibanez Prestige?



Markie
8 maart 2002, 17:30
Wie heeft er wel eens op een Ibanez Prestige
gespeeld??

Hoe bevalt-ie?
Zou je een ander aan raden er zo een te kopen?

Mark

Peter_1
8 maart 2002, 19:00
Als je een prestige Artist bedoelt heb ik er wel eens op gespeeld.

Geluid is een beetje te vergelijken met de oude jimmy page sound, van de gibson SG.
Kan me niet echt veel meer herrineren behalve dat hij wel lekker speelde en er kwalitatief mooi uitzag.

Kan er eigenlijk niet veel meer over zeggen.

urezna
19 mei 2002, 12:41
een Prestige model van Ibanez zegt niets over wat voor gitaar het is, maar over de zorg die er besteed in tijdens productie, en het gebruik van materialen. het kunnen dus verschillende modellen zijn, maar binnen de serie zijn het de wat betere en vaak duurdere modellen. Binnen bijv de RG serie kun je een aantal prestige modellen vinden, die er in de folder niet heel veel anders uitzien, maar het wel zijn als ik de folder geloven moet. Zelf heb ik ook een prestige model uit de RG serie, en ik zie dan dat bijv de afwerking net effe mooier is. Voor mij betekent het niet veel extra, ik heb mijn gitaar niet gekocht omdat het een prestige model is, maar omdat ie 7 snaren EN piezo element heeft, alles wat ik graag extra wilde in een gitaar.

voor mijn gitaar zie mijn website:
http://www.homepages.hetnet.nl/~ghizmo96/Music/MyEquipment/rg2027xvv.html

De Klaas
27 mei 2002, 13:45
Sjee, het is goed te zien dat het hier niet gaat om een standaard RG, hahaha.

Twee vraagjes, wat was je voor deze "baby" kwijt en hoe zit dat met die piëzo? Heb je daar nu twee versterkers voor nodig?? Waar zitten die twee outputs anders voor?

Chiel
28 mei 2002, 22:46
Heb zelf een Prestige uit de S-serie. Cool gitaartje (zwart met donkergrijze wolktinten) maar ik gebruik hem niet zo heel vaak meer (ben nu Wolfgang en Axis-fan). Wat ik heb gemerkt is dat er eigenlijk geen concessies worden gedaan bij de modellen uit de Prestige series. Dus uiterst goede tremolo systemen (Low-pro Edge), fluister stille elementen en zeer mooie houtsoorten.

Resumé: Wanneer je een bepaald Ibanez gitaartje ziet zitten, dan zit je met een Prestige modelletje zeker gebakken!

Greets, Chiel