PDA

View Full Version : FF serieus



Punt
6 maart 2004, 02:18
Ik lees dit forum nog niet zo lang, maar het valt me wel op dat er veel threads zijn over het prutsen aan wegwerpgitaren en het maken van beledingende opmerkingen aan elkaar.

Zijn er ook threads die serieus over gitaren en gitaarspelen gaan of zit ik daarvoor op het verkeerde forum?

Kusjes,
Punt :)

slayurrr
6 maart 2004, 02:37
WTF KENKERHOER:@:@:@:@: .... Nee ok, ff serieus, dit is meer wat voor "Off-topic" vind je niet? :P

En je moet gewoon ff wennen aan het forum hiero, het wordt vanzelf wel leuker..... :wink:

iwan
6 maart 2004, 05:20
Gewoon even wennen welke topics interessant zijn en welke niet.

'epifoon upgraden' of 'welke gitaar moet ik kopen?' is niet echt interessant
'iemand ervaring met godin gitaren' of 'probleem met afstelling floyd' of 'pots ruisen' wel. 'joepie nieuwe gitaar' is soms interessant en soms ook weer niet.

En inderdaad is dit een off-topic-topic.

:lol:


Iwan

Bins
6 maart 2004, 08:54
Goh, ik vind "prutsen" aan "wegwerpgitaren" (wat ben je toch heerlijk elitair... ik wordt helemaal warm van binnen) juist wel interessant.
Toch leuk dat je even wil aangeven dat jij natuurlijk ver boven dat soort topics staat. Dwing je echt respect mee af.

AllodoX
6 maart 2004, 09:33
Hoewel ik het wel met hem / haar eens ben dat veel topics na een post of 10 uitlopen in " leg je piemel op een meetlatje "-posts tussen 2 of meer mensen. En dat is wel verdomd irritant.

Kjiratsiekoedel
6 maart 2004, 10:46
Hoewel ik het wel met hem / haar eens ben dat veel topics na een post of 10 uitlopen in " leg je piemel op een meetlatje "-posts tussen 2 of meer mensen. En dat is wel verdomd irritant.

amen

Punt
6 maart 2004, 10:55
Goh, ik vind "prutsen" aan "wegwerpgitaren" (wat ben je toch heerlijk elitair... ik wordt helemaal warm van binnen) juist wel interessant.
Toch leuk dat je even wil aangeven dat jij natuurlijk ver boven dat soort topics staat. Dwing je echt respect mee af.

Ik ben er niet op uit respect af te dwingen dus dat zit wel goed :)

Mogelijk is het off topic, maar mijn post gaat wel over gitaren....

Ik denk dat zo'n gitaarforum zou moeten gaan over wat gitaristen belangrijk (zouden moeten) vinden en dat is hoe een gitaar klinkt en hoe een gitaar speelt en wat de sound en feel is en hoe je dat eventueel kan verbeteren c.q. veranderen, etc etc.

De vraag of er een rood of groen knopje op moet is leuk voor de hobbyclub of het "knutselen in huis" forum tussen de borduur topics en de nonfiguratieve figuurzaag threads :)

Ik ben er dus op uit om dit eens aan de orde te stellen in de hoop dat hij bijdraagt aan de kwaliteit van het forum.

Dat kan je elitair noemen of andere kwalifikaties bedenken, zelf denk ik aan naïef. Je kan in de aanval gaan en me voor rotte vis uitmaken. De forummers zouden echter ook hun energie aan kunnen wenden er eens serieus over te denken bij het schrijven van een volgende post of reply.

Doei :wink:

iwan
6 maart 2004, 11:11
citaat: Ik denk dat zo'n gitaarforum zou moeten gaan over wat gitaristen belangrijk (zouden moeten) vinden en dat is hoe een gitaar klinkt en hoe een gitaar speelt en wat de sound en feel is en hoe je dat eventueel kan verbeteren c.q. veranderen, etc etc.

jamaar, met een groen knopje speelt zo'n gitaar veel beter! Vooral ast'ie glow-in-the-dark is. :roll:

D'r staat nergens waar topics over zouden moeten gaan.... Kijk, ik ga je niet vervelen met het feit dat ik op mijn fenderkopietje een extra veer gezet heb zodat de baggertrem niet meer ontstemd (Yeah!)... o wacht, doe ik het toch. Maar het is ieders recht om daar advies over te vragen of te pronken... toch? Geld ook voor de posts over nieuwe laklagen of het aanbrengen van stickers. Ik wil graag weten of mijn fellow-gitaarspelers dat soort dingen net zo mooi vinden als ik. Of niet natuurlijk. Je gitaar is toch net je vriend(innet)je waar je mee pronkt....
Maarreh, dan sla je deze posts toch over? Of ben je compulsief-alleslezer? Heb ik gelukkig geen tijd voor. Moet ook nog gitaarspelen. :-D

kokteejl
6 maart 2004, 12:15
Oh ik vind het dus juist errug leuk hoe ze elkaar hier uitmaken...man hoeveel keer ik nog niet van men stoel tuimelde van het lachen...hilarisch gewoon :D

Quink
6 maart 2004, 12:22
Ik lees dit forum nog niet zo lang, maar het valt me wel op dat er veel threads zijn over het prutsen aan wegwerpgitaren en het maken van beledingende opmerkingen aan elkaar.

Grappig dat je sommige topics afdoet als "prutsen aan wegwerpgitaren" en je in de zelfde zin ergert aan het "maken van beledigende opmerkingen". :roll: :roll:

JV
6 maart 2004, 12:30
Ik denk dat zo'n gitaarforum zou moeten gaan over wat gitaristen belangrijk (zouden moeten) vinden en dat is hoe een gitaar klinkt en hoe een gitaar speelt en wat de sound en feel is en hoe je dat eventueel kan verbeteren c.q. veranderen, etc etc.

De vraag of er een rood of groen knopje op moet is leuk voor de hobbyclub of het "knutselen in huis" forum tussen de borduur topics en de nonfiguratieve figuurzaag threads :)

:

dus jij wilt dat elke thread bestaat uit: hoe speelt de ibanezrgblabla en hoe speelt de epiphone les paul?

leuk voor 3 threads, maar daarna komen automatisch de reacties ga fucking naar een winkel en test het uit.

vragen over iemands mening of een rood of groen knopje bij zijn gitaar zou passen lijken mij dan nog een stuk nuttiger, dan iemand in 3 a4tjes te moeten uitleggen over hoe een gibson speelt (iets als: zwaar geluid door de humbuckers, en hij speelt zwaar. eigenlijk is het gewoon een hele zware gitaar) en dan mijn vraag aan jou. heb jij iets aan dit soort informatie, zonder dat je zelf zo'n ding in handen hebt gehad?

Barret Wallace
6 maart 2004, 12:57
ach ik begrijp zen punt wel, er zijn hier vaak van die minkukels die zomaar zonder reden iemand voor '' K@NKERLIJER OPKENKER NOU JIJ FUCKING SUKKEL '' uitschelden.


Maarja daar moet je dan maar gewoon overheen kijken joh.. :cool:

Sicky61
6 maart 2004, 13:01
Ik lees dit forum nog niet zo lang, maar het valt me wel op dat er veel threads zijn over het prutsen aan wegwerpgitaren en het maken van beledingende opmerkingen aan elkaar.

Zijn er ook threads die serieus over gitaren en gitaarspelen gaan of zit ik daarvoor op het verkeerde forum?Volgens mij( 8-) ) zit je IDD op het verkeerde forum.
Er wordt hier aan de ene kant veel geprutst aan wegwerpgitaren en aan de andere kant wordt er veel gepost over bijv. welke lak zat er op een gibson L.Pcustom uit,pak 'm beet' 1961 en kijk mij es een duur topje met geile binding hebben gekocht.
Schelden hoort er hier ook wel bij,zoals overal waar mensen een eigen mening hebben.
Kan je niet voor jezelf uitmaken of dit forum geschikt is voor jou?
Kwestie van even lezen en zoeken.
Kusje :speed:

Kusjes,
Punt :)

Barret Wallace
6 maart 2004, 13:03
ja ok maar iemand voor VUILE GORE KANKERLIJERRRR uitschelden :-?

vindt je dat ook '' erbij '' horen?

Sicky61
6 maart 2004, 13:05
Voor de leesbaarheid:

Volgens mij( ) zit je IDD op het verkeerde forum.
Er wordt hier aan de ene kant veel geprutst aan wegwerpgitaren en aan de andere kant wordt er veel gepost over bijv. welke lak zat er op een gibson L.Pcustom uit,pak 'm beet' 1961 en kijk mij es een duur topje met geile binding hebben gekocht.
Schelden hoort er hier ook wel bij,zoals overal waar mensen een eigen mening hebben.
Kan je niet voor jezelf uitmaken of dit forum geschikt is voor jou?
Kwestie van even lezen en zoeken.
Kusjes :wink:

FNaRK
6 maart 2004, 13:19
@ Punt:

http://www.angelfire.com/sd/silverstone/images/totziens.jpg

kokteejl
6 maart 2004, 13:20
zie je? Tis gewoon grappig...

Sicky61
6 maart 2004, 13:28
zie je? Tis gewoon grappig...
Idd.......geen punt :-D

bert k
6 maart 2004, 16:35
[Mogelijk is het off topic, maar mijn post gaat wel over gitaren....



Dit gaat helemaal niet over gitaren, dit gaat over miereneuken, spijkers op laag ware en het afzeiken van beginnende gitaristen met een wegwerpgitaar. Nog niet echt over scheldpartijen. Zo van "Rot toch op, patser! Begin je eigen eenzame eliteforum!"

NeeraDJ
6 maart 2004, 16:54
Ik lees dit forum nog niet zo lang, maar het valt me wel op dat er veel threads zijn over het prutsen aan wegwerpgitaren en het maken van beledingende opmerkingen aan elkaar.

Zijn er ook threads die serieus over gitaren en gitaarspelen gaan of zit ik daarvoor op het verkeerde forum?

Kusjes,
Punt :)

Ik heb hier ook een opmerking over: Dit gaat ook helemaal nergens over, die zogenaamde ruzie en wegwerpgitaren topics hebben nog meer inhoud. Ja sorry hoor, maar het forum is niet alleen een informatiebron maar ook een communicatiebron. Zouden wij het forum volgens jouw ideaal gebruiken dan zou het net zijn alsof we elkaar les zouden geven en dan zouden er nog meer mensen weggaan dan jij. Er zijn ook treads die over gitaarspelen gaan ja, en daar reageren wij ook op. Die ruzietopics hebben overigens wel geleden tot een nauwe gemeenschap op het bassieforum en hier ook een beetje, en die wegwerpgitarentopics hebben redelijk veel inhoud. Die gaan namelijk meestal over het verbeteren van het geluid of het stemmen van je gitaar, en daar heeft menig gitarist erg veel aan. Diegene geeft dan ook aan wat er is verbeterd. Die airbrush topics e.d. dat hoort er gewoon bij. Mocht dit je niet bevallen dan zou ik hierboven nog maar eens naar roadkill's post kijken :)

Nielsje
6 maart 2004, 17:02
vind ik ook

bovendien stel alles zou gaan over perfecte gitaren, dan hebben we er toch ook niets aan?

houd er rekening mee dat er ook mensen die niet zoveel geld hebben, of hebben te besteden, en dus naar een goedkoper alternatief moeten wijken, wat zij dan eventueel wel kunnen aanpassen voor een beter geluid.

verder zit er gewoon een hoop informatie bij alle mensen hier bij elkaar.

Als we met z'n allen een gitaarzaak zouden beginnen, waren we de beste zaak van europa....

Stratman70
6 maart 2004, 17:29
Ik begrijp je punt wel hoor punt. Alleen leg je er nu maar gewoon bij neer dat er allerhande sukkels op het internet rondwaren, dus ook hier op dit forum. Naast die sukkels kom je hier op het forum dan ook een hoop leuke en interessante mensen tegen, waar je vroeg of laat wel op één lijn mee blijkt te zitten en misschien interessante informatie mee kunt uitwisselen.

Ik ben ook vaak op zoek naar het serieuze gesprek en over oude strats raak ik nooit uitgepraat, maar kan het daarnaast ook niet laten om een date te zoeken voor mijn gitaar, het te hebben over flitspalen relicen en het krampachtig blijven ontkennen van mijn homosexuele gevoelens naar Barret Wallace toe...

oftewel... het kan toch ook niet de hele tijd serieus zijn en enkel over gitaren gaan, vooral niet als je hier vaak komt. Maar kom gerust vaker en lees goed ieders bijdrage. Je weet dan zo bij wie je waar voor wat terecht kan.

Harry
6 maart 2004, 17:40
ik ben ook een van die sukkels, en ik bezoek dit forum omdat ik het leuk vind. En, o wat handig, af en toe word ik er nog wijzer van ook, en bovendien weet ik soms ook nog eens iets waar iemand wat aan heeft.

Wat zit je nou te zeiken, Punt? Dit is een forum. En op een forum worden zaken gepost die mensen interesseren. Misschien ten overvloede; sommige gitaristen zijn ook mensen!

FNaRK
6 maart 2004, 18:18
wat is nou precies het punt ??

















:D

ilovemyguitar
6 maart 2004, 20:49
OMFG
is dit nou serieus?

als je dit forum zo klote vindt, blijf je toch lekker weg.
begin maar een ouwe lullen gitaar forum ofzo.
het knutselen aan je gitaar is de halve lol van de gitaar zelf..
en vind je knutselen aan de gitaar niet leuk, open je dat topic toch gewoon niet..
kom op.. beetje tolerant kan ook wel..

Punt
7 maart 2004, 00:20
Vrienden,

Jullie hebben gelijk, ik hoor hier niet thuis.
Sorry voor het veroorzaakte ongemak.

Groeten.

Edit:
Wil nog wel ff kwijt dat ik de term wegwerpgitaar heb gebruikt omdat ik vaak posts lees over hoe een gitaar eruit ziet en niet hoe die klinkt. Dan vermoed ik dat het niet om een player gitaar gaat.
Een leuk goedkoop gitaartje kan je best super laten spelen en klinken, de looks komen op de tweede plaats.
Nouja, veel plezier :)

FNaRK
7 maart 2004, 11:04
het gaat U goed....

http://www.occoquanyachtclub.org/Hardy%202002/images/Byebye.jpg

birt
7 maart 2004, 11:18
sorry dat ik nog even doorga maar wat is een wegwerpgitaar?
meer dan de helft van mijn collectie is een hoop zelf opnieuw speelbaar gemaakte instrumenten die anderen niet meer hoefden
een spaanse met gerepareerd gat, metalen bout los door om de brug weer op de juiste hoogt te trekken onder andere, nu speelt ze heel mooi, zoiets kan je toch geen wegwerpgitaar noemen? (ook al is ze voor verzamelaars geen cent meer waard)

birt
7 maart 2004, 11:19
enneh
IDIOTE APEN!!!
:-D :-D :-D








:razz:

m^rton
7 maart 2004, 11:41
Als we met z'n allen een gitaarzaak zouden beginnen, waren we de beste zaak van europa....

Strak plan, alleen worden de personeels-kosten misschien een beetje duur :lol:

sickpunk
7 maart 2004, 11:53
doe je het op vrijwillige basis... je hebt zoveel man krachten, dat je niet heel veel hoeft te werken, en het dus uit eindelijk voor de lol is :D

Hieronimus
7 maart 2004, 16:48
Iedereen heeft zijn eigen idee over wat het gesprek van de dag zou moeten zijn. Tja, ieder wordt toch ook door zijn eigen dingen bezig gehouden , en mag dat best ventileren denk ik. Ik weet alleen als ik een thread lees die me niet boeien kan, ik gewoon lekker naar de volgende klik. Wel kan ik begrijpen dat als je een serieuze thread opzet, het niet echt cool is als mensen er een puberale comedy-factory van maken. Misschien een paar aparte grap en grol threads starten waar degenen die daar behoefte aan hebben kunnen kloten, geinen en slap zeveren. Ook dat kan best interessant zijn.

Peace

:gitarist:

Punt
9 maart 2004, 17:52
Deze moest ik nog ff posten, zal bij tip of the day:


"Many will dispute that fingerboard and soundboard determine your sound that is a reflection of the wood but it's simply fact and the laws of physics. Whatever the top layer of your guitar bodies body material is, will be the determining factor of your guitars sound along with your fingerboard and of course, electronics. The rubber ball test is the best way to explain this to the dinosaurs out there that argue this. The sound wave produced by a guitar string is a rather weak one and also quite poor even I hate to admit. Acoustic resonance tests have shown basically all materials 1/8 of an inch thick will not and can not be penetrated by such a weak wave. Rather they are reflected or bounce off of. A simple test to explain and also to understand and prove this to the arguing old schooler is the rubber ball test. Take three 1/8 in. thick pieces of material and lay them on a solid flat surface. Say one maple, one basswood and one aluminum to really mix things up. Drop the same rubber ball from four feet on each piece and you will not only get a different level of bounce but a different number of bounce. The ball is simply representing your sound wave from the strings and materials obviously are the soundboard or fingerboard. If we were throwing the ball then the underlying material would effect the results but that would not be an accurate test. This information is mostly so guitarists with cheaper instruments can understand the price they paid does not necessarily mean they have any less quality of a sound. With many of the plywood guitars of yesteryear you can in fact have a great sound but sustain is where these guitars seem to be lacking and even then not all. For the gear snobs out there, try the test, do some research or just remain uneducated about your instrument. Yes wood quality matters but in the end if you were to want to improve a cheaper instrument you loved, a laminate top being added would jump it up to the level of any expensive instruments sound based on the quality of laminate that was used. I love my variety of instruments but what I really love is when guys I know are gear snobs are floored by my 90's strat that is, unknown to them, plywood. I laugh at some of the dollar amounts I've been offered and how quickly most would change their minds just knowing how cheap the body was. One final note to add to this information is those of you with strat style guitars is pickguard changes. Many of guitarists notice differences in their strat style guitar after using a different pickgaurd. This is further proof of the direct underlying material being key factor in sound. Contributed by Jon Marienlla "

Succes!

Punt
9 maart 2004, 23:51
oops

Sicky61
10 maart 2004, 01:23
Ja ja......'t is wat :roll:

Neals
10 maart 2004, 23:04
Als we met z'n allen een gitaarzaak zouden beginnen, waren we de beste zaak van europa....

Strak plan, alleen worden de personeels-kosten misschien een beetje duur :lol:

Maar we hadden dan wel dealerschap van Shamray, Agile, en dat koreaanse merk waar Wietse mee aan kwam zetten.