PDA

View Full Version : Mijn project is af!



Anders Destium
5 maart 2004, 23:17
Hallo allemaal

Zoals sommigen misschien weten heb ik de afgelopen tijd mijn Ibanez RT650 lopen verbouwen (superstrat met functionele slagplaat, alder body met veneer mapletop , single locking tremolo). Wat ik heb gedaan is het volgende:

- de maple veneer top eraf gestoomd (eerlijk waar, met fohn) en daarna de body geschuurd en geolied
- het fretboard geebonized (het is van rosewood, maar ziet er nu uit als ebony)
- een nieuwe gouden Gotoh stoptail erop gezet (de oude Gotoh single locking tremolo vond ik niets)
- nieuwe gouden tuners
- pickup covers (het zijn geen EMGs)

Hij zag er zo uit:

http://www.freewebs.com/anders_destium/PICT0002.JPG

Het eindresultaat ziet er zo uit :lol:

http://www.freewebs.com/anders_destium/rt650na.JPG

Meer foto's op http://www.freewebs.com/anders_destium/ibanezrt650project.htm

Misschien ga ik er nog een nieuwe maplevennertop op doen (ik heb thuis wat maple-veneer liggen, dat is te bestellen!), en het kan ook zijn dat de pickup-covers weer gaan verdwijnen...

Wat vinden jullie van het resultaat?

Chris Wolstenholme
5 maart 2004, 23:22
het hout ziet er leuk uit zo :)
maar de kapjes maken het een beetje goedkoop.
wel altijd leuk dat mensen lekker knutselen aan hun spullen :)

birt
5 maart 2004, 23:46
als je er nu eens gouden pu-covers had opgezet :)

ben???
5 maart 2004, 23:48
zet er een andere slagplaat op, een donkere.... maar verder echt leuk.

ben???
5 maart 2004, 23:48
of gouden pu covers

Quink
5 maart 2004, 23:54
Vind hem op zich mooier geworden. Maar die elementkapjes en die gouden brug....brrrrrrrrrr

http://www.click-smilies.de/sammlung0903/wuerg/vomit-smiley-014.gif

Blijepanda
6 maart 2004, 00:02
:o Ik vind hem echt mooi geworden

Swan
6 maart 2004, 00:02
zonde van die top....en die kapjes

NeeraDJ
6 maart 2004, 00:22
Ziet er mooi uit, alleen ik heb het niet zo op die pick up covers. Ze staan idd een beetje goedkoop op zo'n mooie parelmoeren slagplaat. Ik zou chromen hardware hebben gekozen, maar goed het is jouw axe.

Ziet er toch nog wel iets leuker uit hoor daar niet van! Klasse man, als jij er maar blij mee bent!

Anders Destium
6 maart 2004, 00:23
..en mij maar weer met een zooi werk opzadelen :lol:

Behalve het terugveranderen van de pupcovers (ik had ze besteld, dan ga je ze natuurlijk ook gebruiken :wink: ) ben ik eigenlijk ook wel van plan om er een nieuwe veneer op te plakken (dat wordt een echte uitdaging :-? ). Op die manier kan ik ook de gaten vullen die zijn ontstaan doordat de nieuwe stoptail niet precies past over het gat van de oude brug...

bert k
6 maart 2004, 00:33
veneer? Fineer in het Nederlands...

Anders Destium
6 maart 2004, 00:47
Ik gebruik ook maple, stopatail en pickup-covers, waarom vertaal je die dingen niet :razz:

amon
6 maart 2004, 01:00
hij is wel mooier geworden, maar persoonlijk vind ik goude hardware niet zo mooi, maargoed...
inderdaad die pucovers eraf en dan misschien geen covers of andere kleur (weer goud zou misschien te goud worden aangezien ik het volgende ook nog wil voorstellen).
zou je die volume/tone/switch knoppen niet om kunnen wisselen met wat gouden knopjes? dat lijkt mij een kleine, simpele aanpassing met toch een mooi totaal resultaat.

Punt
6 maart 2004, 02:00
eh, hoe klinkt en speeltie?

Bins
6 maart 2004, 02:10
..en mij maar weer met een zooi werk opzadelen :lol:

Behalve het terugveranderen van de pupcovers (ik had ze besteld, dan ga je ze natuurlijk ook gebruiken :wink: ) ben ik eigenlijk ook wel van plan om er een nieuwe veneer op te plakken (dat wordt een echte uitdaging :-? ). Op die manier kan ik ook de gaten vullen die zijn ontstaan doordat de nieuwe stoptail niet precies past over het gat van de oude brug...

Goed idee, want ik vind em met "fineer" (raar woord) veel mooier dan met die doorzichtige "kijk, dit zijn 3 stukken hout" olie afwerking. Hoewel de iets lichtere kleur wel mooier is. (imo natuurlijk)

michielv
6 maart 2004, 07:31
Waar ik nou zo retenieuwsgierig nar ben is hoe je die hardtail erop hebt gezet. Want is het nou in feite niets anders dan een tremolo zonder pookbevestiging? Of ??

Foto van de achterkant svp. :D

Maar mooi gedaan, hoewel ik er zelf niet zo gauw een laag fineer op zou lijmen maar dat is een kwestie van smaak. Ik zou er ook een heel andere slagplaat op doen want ik vind dat parelmoer spul echt niet mooi. :wink:

alhambra
6 maart 2004, 09:43
Okee ik zal wel weer de forumlul spelen (wat nou spelen je bent het ja) maar vind je het zelf nu echt mooier. Ik zag net een post over iemand die het had over prutsen aan gitaren en dacht WAT EEN LUL maar helaas hij had toch wel een beetje gelijk.
Sorry hoor maar het ziet er erg goedkoop uit.

alhambra
6 maart 2004, 09:48
Nou nog maar is proberen.

Ik zal wel weer de forumlul spelen. Sorry Anders maar ik vind het 3 keer niks het origineel is mooier. Het hout wat er onder vandaan kwam is gewoon niet mooi, een boomstronk is ook hout maar ziet er ook niet uit als gitaar.
Het geheel komt erg goedkoop over.
Ik las net een post over iemand die het had over prutsen aan gitaren en dacht wat een lul maar hij lijkt toch wel wat gelik te hebben.

jorrit
6 maart 2004, 10:07
ach wat doen mensen toch leuke dingen met hun "wegwerp gitaren"


:-D

is mooi geworden man! alleen jammer van de pickup kapjes.

Ibanez
6 maart 2004, 10:11
Ziet er gaaf uit!

Lacrymosa
6 maart 2004, 10:20
Netjes man

en ik vin die gouden hardware juist cool
(wat heeft iedereen hier tegen gouden hardware, kan soms best mooi zijn)

en hoe heb je dat ebonizing gedaan??

CheerS!!

Punt
6 maart 2004, 11:13
Het hout van de gitaar is van invloed op de toon. Je koopt dus bij voorkeur geen gitaar met een fotolaag erop geplakt, dat lijkt me niet lekker voor de toon en dat staat pas echt goedkoop.

Als dan toch zo'n gitaar met fineer hebt, dan kan ik me dat voorstellen dat je dat eraf haalt om te horen hoe de gitaar dan klinkt. Daar dacht ik eigenlijk aan toen ik begon te lezen bij deze thread. Het zou me niets verbazen al hij nu beter klinkt.

Ik vind het gewoon vreemd dat niemand het daar over heeft.

En als het dan toch alleen om de looks gaat dan "Beter naakt dan namaak" en vooral geen nep hout op de instrument plakken. Gewoon het echte eerlijke hout laten zien :)

glacius
6 maart 2004, 11:38
je hebt hem lelijk gemaakt, echt jammer :(

de gouden delen is wel mooi maar dat hout is er niet op vooruit gegaan ...
die kapjes is ook erug jammer

ieme
6 maart 2004, 14:58
doe een paar parelmoeren pu covers zoals de slagplaat

alhambra
6 maart 2004, 15:56
Het hout van de gitaar is van invloed op de toon. Je koopt dus bij voorkeur geen gitaar met een fotolaag erop geplakt, dat lijkt me niet lekker voor de toon en dat staat pas echt goedkoop.

Als dan toch zo'n gitaar met fineer hebt, dan kan ik me dat voorstellen dat je dat eraf haalt om te horen hoe de gitaar dan klinkt. Daar dacht ik eigenlijk aan toen ik begon te lezen bij deze thread. Het zou me niets verbazen al hij nu beter klinkt.

Ik vind het gewoon vreemd dat niemand het daar over heeft.

En als het dan toch alleen om de looks gaat dan "Beter naakt dan namaak" en vooral geen nep hout op de instrument plakken. Gewoon het echte eerlijke hout laten zien :)

Zo'n fotolaag zal echt niet veel verschil maken. Ja het hout maakt verschil maar dan gaat het dus om wat voor soort en hoeveel enz enz de totale body en niet alleen dat stukkie top dan zou het namelijk geen reet uitmaken waar je gitaar van gemaakt is maar alleen waar de top van is :-D Uiteraard zijn er weer veel mierenneukers die zeggen dat zij het verschil horen ik zeg dan alleen maar "Tuurlijk jochie" en al zou JIJ het verschil horen dan wil dat nog niet eens zeggen dat het om die reden slecht is.

alhambra
6 maart 2004, 15:56
Het hout van de gitaar is van invloed op de toon. Je koopt dus bij voorkeur geen gitaar met een fotolaag erop geplakt, dat lijkt me niet lekker voor de toon en dat staat pas echt goedkoop.

Als dan toch zo'n gitaar met fineer hebt, dan kan ik me dat voorstellen dat je dat eraf haalt om te horen hoe de gitaar dan klinkt. Daar dacht ik eigenlijk aan toen ik begon te lezen bij deze thread. Het zou me niets verbazen al hij nu beter klinkt.

Ik vind het gewoon vreemd dat niemand het daar over heeft.

En als het dan toch alleen om de looks gaat dan "Beter naakt dan namaak" en vooral geen nep hout op de instrument plakken. Gewoon het echte eerlijke hout laten zien :)

Zo'n fotolaag zal echt niet veel verschil maken. Ja het hout maakt verschil maar dan gaat het dus om wat voor soort en hoeveel enz enz de totale body en niet alleen dat stukkie top dan zou het namelijk geen reet uitmaken waar je gitaar van gemaakt is maar alleen waar de top van is :-D Uiteraard zijn er weer veel mierenneukers die zeggen dat zij het verschil horen ik zeg dan alleen maar "Tuurlijk jochie" en al zou JIJ het verschil horen dan wil dat nog niet eens zeggen dat het om die reden slecht is.

alhambra
6 maart 2004, 15:57
Het hout van de gitaar is van invloed op de toon. Je koopt dus bij voorkeur geen gitaar met een fotolaag erop geplakt, dat lijkt me niet lekker voor de toon en dat staat pas echt goedkoop.

Als dan toch zo'n gitaar met fineer hebt, dan kan ik me dat voorstellen dat je dat eraf haalt om te horen hoe de gitaar dan klinkt. Daar dacht ik eigenlijk aan toen ik begon te lezen bij deze thread. Het zou me niets verbazen al hij nu beter klinkt.

Ik vind het gewoon vreemd dat niemand het daar over heeft.

En als het dan toch alleen om de looks gaat dan "Beter naakt dan namaak" en vooral geen nep hout op de instrument plakken. Gewoon het echte eerlijke hout laten zien :)

Zo'n fotolaag zal echt niet veel verschil maken. Ja het hout maakt verschil maar dan gaat het dus om wat voor soort en hoeveel enz enz de totale body en niet alleen dat stukkie top dan zou het namelijk geen reet uitmaken waar je gitaar van gemaakt is maar alleen waar de top van is :-D Uiteraard zijn er weer veel mierenneukers die zeggen dat zij het verschil horen ik zeg dan alleen maar "Tuurlijk jochie" en al zou JIJ het verschil horen dan wil dat nog niet eens zeggen dat het om die reden slecht is. Trouwens het hout doet er sowieso niet zoveel toe als sommigen wel willen doen geloven, elementen/versterker en kunde doen er er veel meer toe.

Nielsje
6 maart 2004, 16:23
ik vind hem wel mooi geworden :)

ik hou opzich wel van goud, als het maar past. ik heb op m'n gibson ook goud, en het staat heel mooi

ik zou de kapjes ook van goud nemen, of eraf halen..

ik zou het hout zo laten, tis mooi!

die neck die donkerder is geworden, vind ik ook koel

bert k
6 maart 2004, 16:43
Ik vind hem nog niet helemaal super, maar zeker niet lelijk. Hij is alleen nog niet af volgens mij.
PU kapjes beetje te wit, maar dat vind iedereen :-D

En ff over dat fineer (of veneer, kan mij dat nou schelen, ik was in een zeurbui :D ) Er was net een verhaal over een fototop, maar dat is een vet misverstand. Fineer is echt hout, alleen superdun. Het wordt in de fabriek met een soort supergroot aardappelmes van planken geschild. Ik denk niet dat het veel invloed op je tone heeft, het is erg dun.
Maar als je fineer gaat plakken (met houtlijm, en alle olie weg zien te krijgen van het hout) hoe doe je de hoeken dan? Kan je het afwerken met een binding?

Punt
6 maart 2004, 17:52
alhambra
Zo'n fotolaag zal echt niet veel verschil maken. Ja het hout maakt verschil maar dan gaat het dus om wat voor soort en hoeveel enz enz de totale body en niet alleen dat stukkie top dan zou het namelijk geen reet uitmaken waar je gitaar van gemaakt is maar alleen waar de top van is :-D Uiteraard zijn er weer veel mierenneukers die zeggen dat zij het verschil horen ik zeg dan alleen maar "Tuurlijk jochie" en al zou JIJ het verschil horen dan wil dat nog niet eens zeggen dat het om die reden slecht is. Trouwens het hout doet er sowieso niet zoveel toe als sommigen wel willen doen geloven, elementen/versterker en kunde doen er er veel meer toe.

Het maakt verschil. Een LP special (dus zonder maple top) klinkt anders dan een Standard met maple top, ook als je alles verder gelijk maakt.
Laats speelde ik op een Telecaster Thinline '72 RI waarvan het plastic nog op de grote slagplaat zat. Hij klonk anders nadat we het plastic verwijderd hadden. Echt. Overigens gebnruiken ze bij de Gibson Custom shop hout met een andere dichtheid dan de productiemodellen omdat het invloed heeft. etc etc.

Je geluid is zo goed als de zwakste schakel in je hele keten. Een slechte gitaar klinkt op een top versterker nog steeds slecht.

The Mule
6 maart 2004, 18:07
Een top is wel iets heel anders dan een (foto)fineerlaag, reken maar dat je dat verschil wel hoort en/of voelt. De vergelijking tussen LP Standard en Special gaat dus 'niet helemaal' op.

Plakplastic op een grote plasticplaat maakt verschil? Ik hoop oprecht dat dat een geintje was, anders loop je het risico dat niemand je meer serieus zal nemen.

En hoe kom je aan dat verhaal van de Gibson-customshop? Vertel me alsjeblieft niet dat een zekere meneer Ed Roman dat beweert op zijn leuke, objectieve en deskundige website... :-?

Diedo
6 maart 2004, 18:09
ik denk dat dat klankverschil niet van het plastic op de slagplaat komt, maar doordat het gewoonweg een ander stuk hout is...

Punt
6 maart 2004, 18:25
Een top is wel iets heel anders dan een (foto)fineerlaag, reken maar dat je dat verschil wel hoort en/of voelt. De vergelijking tussen LP Standard en Special gaat dus 'niet helemaal' op.

Plakplastic op een grote plasticplaat maakt verschil? Ik hoop oprecht dat dat een geintje was, anders loop je het risico dat niemand je meer serieus zal nemen.

En hoe kom je aan dat verhaal van de Gibson-customshop? Vertel me alsjeblieft niet dat een zekere meneer Ed Roman dat beweert op zijn leuke, objectieve en deskundige website... :-?

Het kan me niet zo veel schelen of iemand me serieus neemt. Ik deel gewoon m'n meer dan 30 jaar ervaring met dit forum. Aan ieder de keus om het serieus te nemen of niet :)

@Diedo, ik bedoelde de plastic beschermlaag op de pickguard, die op de top zit geschroefd.

Diedo
6 maart 2004, 18:42
ja, zoŽn stukje plak folie toch?? ik vind het vreemd... misschien dat het zo is, maar ik denk eerder dat het hout gewoon van een andere boom is...

Punt
6 maart 2004, 18:50
Het was dezelfde gitaar met en zonder folie

sickpunk
6 maart 2004, 18:52
jahor dta zal echt een mega groot verschil maken.... hbe je super oren ofzo?? beetje zwak gezwets! en die gitaar is echt super gaaf geworden, heb een hekel aan goud, maar dit ziet er wel erug mooi uit... maar dump die element kapjes.. zwaaaaar lelijk!! ow en geen andere top erop doen, dees ziet er gaaf uit :D

Sicky61
6 maart 2004, 18:55
Man,je bent er maar druk mee.
Kan je niet beter een gitaar kopen die gelijk naar je zin is ipv, top eraf en kapje d'r op....of toch maar niet?
Ik vind het een beetje raar al dat gesleutel.
En als je nou bijvoorbeeld een extreme kleur,laten we zeggen gifgroen met een paarse binding,erop had gespoten omdat dat niet te koop is....ja,das nog te volgen.
Maar dit :roll:

ProMedics
6 maart 2004, 19:20
Ben ik nou zo dom of zit dat plastic er alleen ter bescherming tijdens het vervoer? En gaat dat er na aankoop direct af?

Heb nog niet eens 30 maanden ervaring, laat staan 30 jaar, dus zal het wel outhebben... :???: :???: :???:

alhambra
6 maart 2004, 19:24
Wat zou ik ook alweer zeggen tegen iemand die het verschilt zegt te horen ???????



O ja


Tuurlijk jochie.

Zo speciaal voor jouw punt, geen punt hoor :-D .

NeeraDJ
6 maart 2004, 19:41
Het maakt verschil. Een LP special (dus zonder maple top) klinkt anders dan een Standard met maple top, ook als je alles verder gelijk maakt.
Laats speelde ik op een Telecaster Thinline '72 RI waarvan het plastic nog op de grote slagplaat zat. Hij klonk anders nadat we het plastic verwijderd hadden. Echt. Overigens gebnruiken ze bij de Gibson Custom shop hout met een andere dichtheid dan de productiemodellen omdat het invloed heeft. etc etc.

Je geluid is zo goed als de zwakste schakel in je hele keten. Een slechte gitaar klinkt op een top versterker nog steeds slecht.

Gast een maple top op een Les Paul is wel een stuk dikker dan de maple top op een Ibanez, zo'n superstrat zou er anders twee keer zo groot uitzien :lol: . Zo'n vergelijking kun je trouwens moeilijk maken tenzij je Anders volgt en de top van je Standard afhaalt, zoals je misschien weet is niet elke gitaar identiek. Had je bij beide gitaren dezelfde elementen, versterker en settings? Bij een Ibanez is de top vaak niet dikker dan 4mm, het is daarom logisch dat je geen/zeer weinig verschil zult horen. Ik vind trouwens ook dat je moet kijken naar wat mooi klinkt, veel mensen hebben vooroordelen bij houtsoorten terwijl het soms echt geweldig kan klinken terwijl de specs nergens op lijken! Dat van die Tele geloof ik ook echt niet sorry. Of ze hout met een andere dichtheid gebruiken daar bij Gibson Custom? Lijkt me heel erg sterk en daar heb ik nooit wat over gehoord. Het nadeel van hout is dat het altijd water bevat, zelfs onder intense drogingen daardoor zijn klimaat en luchtdruk van belang. De ene mahoniebak kan zo zwaarder zijn dan de ander, maar ik denk nou niet dat Gibson daar extra werk in zal steken, ik kan het natuurlijk mis hebben.

Punt
6 maart 2004, 19:44
Allemachtig, dat plastic gaat er gelijk af na aankoop ja.
Het is maar een voorbeeld.
Er zijn gewoon heel veel factoren waarvan je het niet zou verwachten die invloed op geluid hebben. Dat plastic is natuurlijk minimaal.

Mijn post ging erom dat niemand over toon en bespeelbaarheid sprak maar alleen over het uiterlijk van de gitaar, niet over die folie.
Nou ik ben het zat ik, houd er mee op in deze thread.

Doei :)

sickpunk
6 maart 2004, 19:47
jeej hijs uitgeluld, en heeft door dat ie onzin liep uit te kramen :D

Punt
6 maart 2004, 20:03
jeej hijs uitgeluld, en heeft door dat ie onzin liep uit te kramen :D

Niet uitgeluld alleen moe van het reageren op posts die niet over de kern gaan maar over details en bijzaken. De moeite niet waard dus.
En ook moe van postst die echt niets bijdragen zoals je jouwe.

sickpunk
6 maart 2004, 20:10
het is ook gewoon complete onzin, dat een stukje folie van weet ik veel hoeveel 10de millimeter, ook echt een verschil gaat maken, wat zo groot is dat je het hoort!

Javaca
6 maart 2004, 20:20
Hij's mooi geworden. 8-)

Alleen jammer van die pickupcovers, die kleuren niet zo erg bij de slagplaat (een beetje te licht wit). Zonder covers vind ik het het mooist maar goud zou op zich wel kunnen en de zelfde kleur perloid ook wel.

Die hals is erg mooi. Hoe heb je dat gedaan?

Anders Destium
7 maart 2004, 09:35
Man,je bent er maar druk mee.
Kan je niet beter een gitaar kopen die gelijk naar je zin is ipv, top eraf en kapje d'r op....of toch maar niet?
Ik vind het een beetje raar al dat gesleutel.
En als je nou bijvoorbeeld een extreme kleur,laten we zeggen gifgroen met een paarse binding,erop had gespoten omdat dat niet te koop is....ja,das nog te volgen.
Maar dit :roll:

De aankoop van deze gitaar was meer toeval dan dat ik het had gepland. Deze gitaar heb ik voor erg weinig geld gekocht (was een deal toen ik een andere kocht). Het idee van een klusgitaar sprak me erg aan, nog steeds trouwens. Mocht er wat fout gaan of wat dan ook is het ook niet het eind van de wereld.

Ik vind het gewoon leuk om te klooien aan gitaren, zo nu en dan eens andere elementen om te kijken hoe dat klinkt enz enz. Ik was over de toon en de bespeelbaarheid altijd erg te spreken, alleen was de top spuuglelijk en was de brug bagger. Als elke gitaar die je koopt perfect moet zijn in alles kun je blijven zoeken imo.

Anders Destium
7 maart 2004, 09:35
Man,je bent er maar druk mee.
Kan je niet beter een gitaar kopen die gelijk naar je zin is ipv, top eraf en kapje d'r op....of toch maar niet?
Ik vind het een beetje raar al dat gesleutel.
En als je nou bijvoorbeeld een extreme kleur,laten we zeggen gifgroen met een paarse binding,erop had gespoten omdat dat niet te koop is....ja,das nog te volgen.
Maar dit :roll:

De aankoop van deze gitaar was meer toeval dan dat ik het had gepland. Deze gitaar heb ik voor erg weinig geld gekocht (was een deal toen ik een andere kocht). Het idee van een klusgitaar sprak me erg aan, nog steeds trouwens. Mocht er wat fout gaan of wat dan ook is het ook niet het eind van de wereld :wink:

Ik vind het gewoon leuk om te klooien aan gitaren, zo nu en dan eens andere elementen om te kijken hoe dat klinkt enz enz. Ik was over de toon en de bespeelbaarheid altijd erg te spreken, alleen was de top spuuglelijk en was de brug bagger. Als elke gitaar die je koopt perfect moet zijn in alles kun je blijven zoeken imo :)

The Mule
7 maart 2004, 10:57
Een top is wel iets heel anders dan een (foto)fineerlaag, reken maar dat je dat verschil wel hoort en/of voelt. De vergelijking tussen LP Standard en Special gaat dus 'niet helemaal' op.

Plakplastic op een grote plasticplaat maakt verschil? Ik hoop oprecht dat dat een geintje was, anders loop je het risico dat niemand je meer serieus zal nemen.

En hoe kom je aan dat verhaal van de Gibson-customshop? Vertel me alsjeblieft niet dat een zekere meneer Ed Roman dat beweert op zijn leuke, objectieve en deskundige website... :-?

Het kan me niet zo veel schelen of iemand me serieus neemt. Ik deel gewoon m'n meer dan 30 jaar ervaring met dit forum. Aan ieder de keus om het serieus te nemen of niet :)

@Diedo, ik bedoelde de plastic beschermlaag op de pickguard, die op de top zit geschroefd.

Toch jammer dat iemand die vrij onbescheiden schermt met 30 jaar ervaring niet eens de moeite neemt om de vragen van een kennelijke leek als ik even netjes te beantwoorden of anderszins te reageren... :roll:

youngcoby
7 maart 2004, 14:18
Hey Anders,
proficiat met je gitaar. Leuk ding in deze staat, maar ik zou nog iets verder gaan.

Als je gouden hardware neemt, verander dan ook even de volume en tone knop naar goud; indien mogelijk ook het knopje van je switch.

Als je een fijn laagje hout afschuurt en een lichtere tint hout kunt krijgen, kun je ook nog overwegen om een donkere slagplaat te nemen (donkerrood bijvoorbeeld). Komt de gouden hardware (met gouden pu covers) ook mooier uit.

Fijn dat je een extra gitaar hebt gekocht om eraan te prutsen. Heb ik ook gedaan, maar ik pruts alleen maar met pickups en zo. Heb in een andere topic eens gelezen dat een refinish nogal moeilijk is om dit goed te doen (of te laten doen). En ja, dit was ook een wegwerpgitaar. Fenix stratocaster. Toen ik deze kocht vond ik 'm zo goed dat ik direct een tweede heb gekocht om aan te prutsen. Bevalt me prima. Schitternde gitaar.

Veel succes ermee en houd ons op de hoogte met pics wat het uiteindelijk geworden is.

Anders Destium
14 maart 2004, 18:37
Ik heb de pup-covers er af gehaald en er nu gouden knoppen opgezet, en ik heb een foto van het veneer dat ik ga gebruiken bij de nieuwe top!

http://www.freewebs.com/anders_destium/rt650zonderkapjes.JPG

http://www.freewebs.com/anders_destium/goudenknoppenk.JPG


http://www.freewebs.com/anders_destium/rt650metveneerdelen.JPG

The Mule
14 maart 2004, 18:41
Ik zou hem zo laten, de houttekening is toch prachtig voor zo'n (met alle respect) ordinaire houtsoort? De kleuren zijn zo ook goed, geslaagde metamorfose wat mij betreft!

Anders Destium
14 maart 2004, 21:00
Alder is niet ordinair :razz:

Het probleem met het houden van het natural alder is dat de cavity van de tremolo groter was dan de ruimte die de stoptail nodig heeft, en verder zie je de gaten van de studs zitten. Verder is de body gelijmd (hij bestaat uit 2 stukken), en ik wil gewoon graag aan de slag met het maple veneer :lol:

The Mule
15 maart 2004, 19:22
Alder is niet ordinair :razz:

Het probleem met het houden van het natural alder is dat de cavity van de tremolo groter was dan de ruimte die de stoptail nodig heeft, en verder zie je de gaten van de studs zitten. Verder is de body gelijmd (hij bestaat uit 2 stukken), en ik wil gewoon graag aan de slag met het maple veneer :lol:

Ik heb het voorrecht om van allemaal iets in mijn collectie te hebben, en ik vind elzen en essen allebei toch maar ordinaire houtsoorten in vergelijking tot walnoot, mahonie en gevlamd esdoorn. Maar het was natuurlijk niet mijn bedoeling om jouw ordinaire Ibanez te beledigen hoor Anders! :wink:

RS-Rik
16 maart 2004, 17:38
Vlakke pickups ruleren, echt een prachtig ding!

Alleen de gouden brug is dan weer wat minder, ziet er zo patserig uit.