PDA

View Full Version : sound gary moore



GuitarMaster
5 maart 2004, 21:35
Ik loop een beetje met mijn Marshall 1959 SLP en usa strat te kloten om gary moore's stratsound te krijgen. Vooral live klinkt het echt super krachtig, net of zijn strat "leeft". Weet iemand hoe ik hier een beetje mee in de buurt kom, of wat voor pedalen hij zelf gebruikt?

davinci77
5 maart 2004, 21:42
http://www.gary-moore.com/The_Warehouse/FX_City/fx_city.html

youngcoby
5 maart 2004, 21:51
Ik heb de perfecte Gary Moore sound: Fenix Strat kopie en Roland DAC 15X met enkele pedaaltjes ertussen.

Ruilen? :-D

Stratman70
8 maart 2004, 18:48
ik vond het geluid (oversturing) van de Guv'nor erg mooi klinken. Erg fel. Die zag ik er nu niet bijstaan, bij zijn set up.

Sir Peckerkäse
8 maart 2004, 20:20
als ik mijn gain half opendraai krijg ik met mijn LP kopietje ongeveer zo'n geluid, denk ik :-?

Stratman70
8 maart 2004, 20:26
Ik betwijfel dat. Maar ja...hoe snel ben je tevreden over je geluid natuurlijk. Ik luister erg kritisch en dan kom ik tot de conclusie dat dat geluid niet gemakkelijk na te maken is.

kokeleko
12 maart 2004, 15:36
Moore doet het met 010 snaren, krachtige vingers, en een buiten gewoon goede vibrato en frasering.
Heb em diverse keren gezien 8-) , maakt niet uit waar ie over speelt , Soldano(Hotrod 50) , of een DSL (tegenwoordig), of zijn oude JMP super bass, maakt niks uit.
Tube screamer en niet onbelangrijk , delay(-pedaaltje) voor de versterker , niet in de loop, zo maakt ie zijn sound.