PDA

View Full Version : Fender Highway 1 Fat Stratocaster



Fuhgawz
5 maart 2004, 19:55
Ik heb vanmiddag een Highway 1 Fat Strat bespeeld en ik vind het best een leuk gitaartje. De hals voelde erg goed en het grote kopstuk was erg leuk, de body was fijn en ook de brughumbucker vond ik erg goed klinken. De 'walnut' lak stond ook erg mooi. De prijs was € 799.
Het vreemde is alleen dat ik geen enkele recensie kon vinden op Harmony Central. Alleen de 'gewone' Highway 1 Strat stond ertussen.
Wat is jullie mening over de Highway 1 serie van Fender in verhouding tot de andere series?

Ibanez
5 maart 2004, 22:26
Bij de feedback kost ie 699,-. Voor de rest weet ik er niet veel van, in de gitarist stond dat de stemmechanieken niet echt goed waren ofzo. Ik kan me ook vaag herinneren dat Sash zei dat het net niks was ofzo. Waarneer komt die gast trouwens terug?

edit: ik weet niet hoe duur de fat strat is bij de feedback...

emielow
5 maart 2004, 23:00
omdat ik geen nieuw topic kan posten op de een of andere vage manier zet ik het hier maar neer :


om dingen te gaan opnemen zoek ik nog een leuk gitaartje "erbij" . ik ben bassist en wil dingengaan opnemen. ik heb een 2ehands fender gezien voor 275. er staat fender stratocaster op de kop, maar wel in het klein squier series, de eigenaar zegt dat hij begin jaren 90 is. is het nou wel een "echte" fender (tis wel een mexicaan) of is het gewoon een squier. ?

en ik heb in een zaak ook nog een gewone squier zien staan (wel van een duurdere serie als de hele goedkope squiers) voor 278, dat was deze: (alleen dan met maple nek)

http://www.gitaarnet.nl/photos/80/5695.jpg

hij speelde op zich wel fijn enzo. of kan ik toch beter voor de fender gaan?

Punt
6 maart 2004, 02:04
Wat wil je nou voor dat geld?

Koop gewoon wat je bevalt!
Top gitaren vindt je toch niet in die prijsklasse.

Als je over 20 jaar een echte Fender kenner bent koop je wel wat anders, maar dat zie je dan wel :)

marc_o
6 maart 2004, 09:53
Die Highways zijn gewoon goed hoor, al dat gemauw over dat ze slecht zijn, kijk dan ook waarmee bijvoorbeeld sash 'm vergelijkt, met zijn eigen vintage reissue natuurlijk! Dat kost even wat meer ook.
Als ie goed en lekker speelt, zou ik het zeker doen. Later kun jje altijd nog iets aanpassen naar smaak. Gewoon goed laten afstellen en gaaaan.

Rock&Roll
6 maart 2004, 12:17
Het enige probleem dat ik gehoord heb over highway 1's is dat ze wel in Amerika gemaakt worden, maar dat de elektronica die erin zit soms minder is dan in een mexicaanse fender...schiet me niet dood als dit niet klopt, ik heb het ook maar gehoord (maar dan wel van een echt fender kenner :-D

Quink
6 maart 2004, 12:43
is het nou wel een "echte" fender (tis wel een mexicaan) of is het gewoon een squier. ??

Het is een Squier. Als het een in Mexico geassembleerde Fender zou zijn, staat er geen Squier bij.