PDA

View Full Version : Toni Iomi of zo



siscu
7 maart 2002, 22:36
zijn guitar elemnten (pik ups) van gibson,iemand heet ervaring meegedan,wat voor type geluid hebben ze?schijn pepper duur te zijn?

Casey
8 maart 2002, 00:09
Die elementen hebben een verschrikkelijk hoge output en zijn dacht ik rond de 200 € per stuk.

Peter_1
8 maart 2002, 08:43
Iommi signature series elementen van gibson hebben vooral een heel distinctief midden bereik. In het hoge gedeelte blijven deze elementen achter. Ze hebben een redelijk hoge output, maar niet zo extreem als bijvoorbeeld de 500T super ceramic van gibson.

Het schijnt dat deze elementen het best tot hun recht komen als ze in de nekpositie van de gitaar worden gemonteerd en de mogelijkheid bestaat om ze als single coils te schakelen.

Met distortion klinkt het wel ok, maar clean schijnen de elementen praktisch geen punch te hebben. (maar hé, iommi deed niks anders dan scheuren)

Ik zou ze persoonlijk niet kopen. Wanneer je echt scheurende elementen wil hebben die clean ook redelijk klinken en goed gebalanceerd zijn zou ik van Gibson de 500T kopen of anders mijn "all-time favourite" de seymour duncan Custon-Custom, oorspronkelijk ontwikkeld voor Eddie van Halen.

Wil je het professioneler aanpakken zou je misschien kunnen overwegen om een setje EMG-81s te installeren

maestro_nl
5 mei 2002, 21:44
'k heb zelf de Tony Iommi getest in de brug.
GEEN hoge output. 't is gewoon een PAF variant. 't komt me mid-rockerig over. Niet echt open zoals een DLX+,BluesBucker, Bartolini ZBS50/80, OBL 500L.
Weer een goed voorbeeld dat reviews vaak zeer sterk gekleurd zijn.
Een Harry Haeussel is krachtiger en opener voor minder geld.