PDA

View Full Version : potmeters zitten te kutten



Wilson
5 maart 2004, 19:31
test

Wilson
5 maart 2004, 19:32
ok ik heb beetje een probleempje met mn strat. Als ik de elementschakelaar in een tussenstand heb, dus met brug en midden of neck en midden, en ik heb een tonepot dichtgedraaid, dan werkt de de tonepot niet altijd. Meestal doet hij het wel, maar soms stoptie er mee, en dan krijg ik dus ineens een heel helder geluid zonder de invloed van de tonepot dus. vaak als ik dan beetje rommel met de switch en de potmeter beetje op en neer draai doet hij het meestal wel weer. maar het is wel zwaar irritant als je net lekker een vette solo speelt dat je tonepot het begeeft. Wat kan ik hier aan doen? gewoon beetje contactspray in de tonepots? of soldeerverbindingen nalopen? ik heb het bij allebei de tonepots. Ik weet niet zeker of het ook wel voorkomt als ik gewoon een element geselecteerd heb, aangezien ik dan mn tonepots nooit gebruik, maar het zou heel goed kunnen.

Anavrin
5 maart 2004, 19:54
dan zou ik dat eerst ff proberen, als het probleem dan nl ook is, dan zit het in de potmeters. Als het alleen bij de tussenstanden is, dan zit het in de schakelaar. Mijns inziens kun je als het aan de potmeters ligt het beste nieuwe potmeters erin zetten (kost geen tiet). Als het aan de schakelaar ligt, dan zou ik ff kijken of alle verbndingen nog goed vastgesoldeerd zitten, zo niet ff vastmaken, zo wel, nieuwe schakelaar (ong 15 euro). Succes ermee.

youngcoby
5 maart 2004, 22:49
Check even de contacten tussen de switch en de tonepots. Ook even checken of er geen "vals contact" is met andere pickups of tone-pickup (via de switch). Dus alle te lange draadjes afknippen.

Als je de slagplaat toch van je gitaar gehaald hebt, kan contactspray in de pots nooit kwaad.