PDA

View Full Version : Weet iemand iets over Richwood les pauls?



episua
7 maart 2002, 20:12
Weet iemand iets over de les pauls die Richwood maakt? Zijn ze wel goed?

Peter_1
8 maart 2002, 09:25
Goedkope chinese gitaren

Wanneer je een les-paul copy wilt hebben zou ik liever iets meer uitgeven voor een epiphone, die echt kwalitatief stukken beter is. Ze maken onder andere ook een strat copy, die echt nergens naar klinkt, goedkoop hout, slechte nek, chinese bami elementjes, echt 3x niks. NIET DOEN!

robbynezz
8 maart 2002, 10:01
Een Richwood komt uit polen en is handgemaakt. Een bandgenoot van mij heeft er een. Dit was een duurdere en exclusieve versie, maar wel betaalbaar. Het is een zeer goede gitaar, maar speel niet op de goedkopere modellen die zijn vaak veel slechter.

Peter_1
8 maart 2002, 12:09
zijn er misschien twee soorten richwood gitaren. Want als ik de naam over het internet laat gaan, kom ik in china uit.

Ook harmony-central spreekt van chinese gitaren ?!?!

Kjiratsiekoedel
8 maart 2002, 15:17
nee, ik weet er nix van

gangsta
8 maart 2002, 15:22
in 1 van de andere topics hebben ze over richwood gehad, en vogens mij zijden ze dat ze juist heel goed waren. Richwood was overgenomen ofzo en daarna werden er slechte gitaren gemaakt...zoiets

BRiet
8 maart 2002, 17:17
Heb ooit een Richwood kopie van de J160-E John Lennon gehad. Dat was heel niet slecht. Heb bij de muziekwinkel meerder Richwoods gezegd, en of het chinees is of niet; bami is toch ook lekker?

SteavisSmokin
8 maart 2002, 19:45
Er is inderdaad een tijdje geleden hier al eerder over richwoods gepraat, heb ik ook wat in geplaatst. Om het effe kort samen te vatten, de Richwood die een vriend van me heeft is echt een hele goede gitaar voor de +/- 750 guldens die hij er voor neer heeft moeten leggen. Ze schijnen gemaakt te worden in de Epiphone fabriek en dat zie je ook wel aan de kwaliteit van de afwerking. Zeker een gitaar die het overwegen waard is.

Maar goed, ik heb het idee dat er een hele hoop Richwoods van verschillende kwaliteit te vinden zijn. Hoe het nou precies zit..?! Ik zou het niet weten.
Steven

episua
8 maart 2002, 22:30
Bedankt voor de info.
Ik heb een witte les paul custom besteld.
Ik laat jullie binnen 1 week weten of het wat is.

Mitch
9 maart 2002, 18:29
Als ik nog iets mag toevoegen om de onduidelijkheid wat verder te vergroten: ik heb naast mijn geliefde epi-LP een ES-kopie van Richwood en die is gemaakt in.........Korea !
Hij heeft een klassieke sunburst die niet beroerd is uitgevoerd en de brug-humbucker geeft een mooi warm jazzgeluid. Stemmechanieken zouden strakker kunnen, maar de prijs/kwaliteit verhouding vind ik zeer redelijk. I.v.m. aanschaf Fat Tele als nieuwe '2e gitaar' staat de ES overigens te koop voor 390E. Ik heb 'm een jaar binnenshuis gebruikt: nog geen krasje op dus ! Iemand interesse ?

episua
15 maart 2002, 21:16
Ik heb de gitaar nu. Van de voorkant is het een prachtige kopie van de les paul custom maar de achterkant is gewoon een les paul studio, ja met een geschroefde hals.
De gitaar speelt en klinkt heel goed en ziet er ook mooi uit. Er zitten wel bij de sierrand een paar luchtbelletjes onder de lak, maar voor zo'n prijsje ga ik daar niet moeilijk over doen. De gitaar doet niet veel onder van de epiphone lp standaard van mijn broer, en ook niet van mijn epi sg 400.
Foto? moet je hier even een berichtje neer zetten zodat ik je e-mail adres heb