PDA

View Full Version : powerball



Useless
5 maart 2004, 15:56
Ik heb zojuist een Powerball aangeschaft
maar heb te kampen met hevige feedback, zelfs op lage volumes
Ik hoor er zelf de radio door
What the F. is going on

kokeleko
5 maart 2004, 16:02
Neem een geaarde wandcontact-doos, en temper de gain instelling :D .

Blijft duits he' onbetrouwbaar :-D :-D

helleke
5 maart 2004, 16:19
Nieuw gekocht of 2e hands?
Als je de noisegate heb aanstaan mag je eigenlijk geen feedback hebben.Staat die aan dan is het waarschijnlijk een microfonische pre-amp buis.
Heb je er effecten tussen al dan niet in de fx loop dan kan dat het probleem ook zijn.
Geef ff wat meer info.

andy
5 maart 2004, 17:08
Er is ook altijd wat met die Powerballs. :wink:
@Helleke, geen feedback met noisegate aan??? Op flink volume toch wel hoor en dat lijkt me ook wel de bedoeling.
Maar idd wat meer info graag Useless.

Useless
5 maart 2004, 17:20
Neen
de noisgate staat aan, zelfs tot over de helft gedraaid
Wat met de radio
De aarding is volgens mij in orde
Ik heb dit probleem nog nooit gehad met een andere versterker
Mijn gitaar is een Ibanez rgt 3020 en de cabinet is een Mesa std

Useless
5 maart 2004, 17:22
Nieuw gekocht en geen effecten tussen

helleke
5 maart 2004, 17:39
Er is ook altijd wat met die Powerballs. :wink:
@Helleke, geen feedback met noisegate aan??? Op flink volume toch wel hoor en dat lijkt me ook wel de bedoeling.


Ja, maar das gecontroleerde feedback :razz:
Als ik rechtsteeks inplug en de noisegate half zet, heb ik echt geen feedback. Ja, als ik er een meter vanaf sta, met de master op 12 uur en een 4x12 cab aangesloten heb wel natuurlijk :wink:

Als je zelfs op zacht volume een radio kunt horen en je hebt feedback, is er iets niet goed denk k.
Dan is het waarschijnlijk een microfobische pre-amp buis.

Nu ga ik m weer lekker losgooien in de oefenruimte :D

Negative K3 fan
5 maart 2004, 17:56
als je hem nieuw hebt gekocht gewoon teruggaan naar de winkel.

andy
6 maart 2004, 14:36
Ja, maar das gecontroleerde feedback :razz:
Als ik rechtsteeks inplug en de noisegate half zet, heb ik echt geen feedback. Ja, als ik er een meter vanaf sta, met de master op 12 uur en een 4x12 cab aangesloten heb wel natuurlijk :wink:
Nu ga ik m weer lekker losgooien in de oefenruimte :D

Nee het zijn 2 4keer 12 cabs. :razz: En ik heb hem gisteravond ook weer lekker laten brullen. :wink:

Maar ON TOPIC Als ie nieuw is, doen wat Lenaart zegt, terug naar de winkel. Die amp is smerig duur en dan mag ie ook wel goed zijn.

LordRiffenstein
6 maart 2004, 15:12
Grappig dat iedereen dadelijk de versterker afschiet terwijl het VEEL andere dingen kunnen zijn.

Slechte kabel?
Slechte pickups in je gitaar?
Je 'denkt' dat de aarding in orde is? Zou ik toch eens goed bekijken, zeker als je ook radio hoort. Dat is in 99,9% van de gevallen slechte of geen aarding!

Gewoon ff wat proberen voordat je jezelf voor lul zet in de winkel!

Iced Dragon
6 maart 2004, 15:31
wisselen met een dual rectifier trem-o-verb??? :-D

helleke
7 maart 2004, 17:40
Grmmmbl!!!! :evil:
Gisteravond fijn optreden als voorprogramma van Action in DC, gaat bij het 2e nummer mn Engl footswitch kapot! Geen leven meer in te branden.
Niks meer switchen van slag naar solo naar clean en weer terug.Sta k daar tijdens sommige nummers op het kanaalknopje te drukken tijdens spelen :-( Das nie wa en lijkt ook nergens naar.Straks ff nakijken.

OnTopic:Zeg uh.....Useless, hoe is t nou afgelopen?

andy
7 maart 2004, 20:14
Dat is ook lekker met die footswitch.......
Ik lees wel vaker dat er troubles mee zijn. Hopen dat die van mij het wel volhoud.... :???:

BLOK182
7 maart 2004, 21:01
Tis wat met die Engl's, neem dan een Mesa :-D

skabouter
8 maart 2004, 02:07
dit zijn wel schokkende verhalen..........opéénstapeling van toevalligheden ? ik hoor veel slechts over Engl.............

Johannes
8 maart 2004, 09:46
Ik dacht altijd dat ENGL toch wel degelijke versterkers fabriceerde. Maar hier hoor ik toch wel wat commentaar......en het wordt nog erger...
De 2e gitarist uit mn band heeft sinds kort een ENGL savage 120, en die begon dus halverwege ons laatste optreden spontaan een lichtelijke brandlucht te verspreiden, om vervolgens er helemaal mee te kappen!!! Wat er precies aan de hand is met dat ding is nog niet duidelijk, hij is als het goed is nu in de maak bij een versterker dokter. Het leek op een kapotte buis, maar die brand/smelt lucht was toch wel erg verontrustend.

skabouter
8 maart 2004, 10:45
tja, ik weet niet hoelang hij hem al had...........een kapotte buis (als dat het enige is) kan altijd gebeuren, en dan zal het een slechte buis zijn geweest.

ik dcht ook dat Engl toch wel degelijk was, en ik hoop dat het ook zo is. ik heb mijn zinnen op een powerball gezet. prachtig ding. maar ik hoop toch dat het wel goed ding, en dat ie ook niet na een week staat te roken, of geen bassresponse meer heeft en dergelijke :-?

Marc Oblivian
8 maart 2004, 10:57
Zal ik dan ook maar even reageren??? :)
Ik heb nu ook alweer een tijdje een Powerball. Speel ik wekelijks meerdere keren in de oefenruimte(met flink volume) op en heb er verscheidene keren mee opgetreden.
Nooit problemen...niet het minste geluidje bij het schakelen tussen de kanalen enz....werkt en klinkt perfect (heb al meerdere malen complimenten over het geluid gehad, waaronder van andere gitaristen). Ik spring er wel zuinig mee om, dat wel....netjes buisjes laten opwarmen van te voren enzo, weer laten afkoelen en niet te hardhandig met de versterker omgaan (het blijft een buizenamp he....) :cool:
Tot zover mijn successtory :-D

LordRiffenstein
8 maart 2004, 11:00
Nog een succes-story nodig?

Mijn Savage 120 gaat al meer dan 3.5 jaar mee en behalve lampen-vervangen doet hij het nog altijd PRIMA. Ook mijn footswitch doet het nog steeds prima. Ik durf zelfs geen schatting maken hoeveel repetities en optredens ik ermee gedaan heb... :-D

marc_o
8 maart 2004, 11:36
Klopt hoor, mijn eerste savage 120 leeft ook nog steeds zonder ook maar 1 defect, en die kocht ik al in 1994!!!!!
Goed met je spullen omgaan en bedenk wel dat alles stuk kan gaan.

LordRiffenstein
8 maart 2004, 11:54
Klopt hoor, mijn eerste savage 120 leeft ook nog steeds zonder ook maar 1 defect, en die kocht ik al in 1994!!!!!
Goed met je spullen omgaan en bedenk wel dat alles stuk kan gaan.

Oh ja, ik heb eens een gesprongen zekering gehad, ontdekte dat na een optreden, hij deed het nog steeds maar wel maar op 1 lamp :D Klink iets anders maar hij deed het!

kokeleko
8 maart 2004, 12:12
Yourie ben jij op een zekering gesprongen???????

Moet je nooit doen, gaan ze stuk :-D

LordRiffenstein
8 maart 2004, 12:25
Yourie ben jij op een zekering gesprongen???????

Moet je nooit doen, gaan ze stuk :-D

HAH :o :oops:

Ik denk dat ik de man van de verzekering eens ga doen springen grrr sorry wrong topic :-?

art|saves
8 maart 2004, 12:56
Ongeveer 2 maanden geleden was aan het spelen op me ENGL fireball toen hij opeens er mee kapte. Ik hoorde helemaal niks ploppen de stroom was opeens uit. Vervolgens rook ik een lichte brandlucht. Ben toen terug gegaan naar de winkel (dirkwitte) en het probleem uitgelegt.
De zekering was namelijk ook gesprongen, maar een test met een nieuwe zekering gaf geen resultaat. Vervolgens was ik mijn versterker een telange tijd kwijt geweest doordat de reparateur van dirk zelf niks kon doen vanwege garantie ofzo. De versterker is toen naar koch gegaan die doen de reparaties voor engl. Naar 6 weken was ik uiteindelijk op gebeld. Ik kwam hem ophalen en tijdens het tillen van de doos hoorde ik al iets rinkelen ik dacht dat ik het me inbeelde. Eenmaal bij de auto heb ik toch ff de doos geopent. Ik trof daar allereerst een extra voorversterker buis aan(wellicht een goed gebaar ) Daarna keek ik via het ventilatie rooster de versterker in en zag tot mijn schrik 1 eindbuis!(er horen er 2).
Toen heb ik de versterker helemaal uit de doos gehaald en zag een kapotte eindbuis in me los in me versterker liggen. Ben toen direct terug gegaan en moest toen nog 1 wachten voordat een nieuwe set buizen erin zaten. Wat nou uiteindelijk kapot bleek was de trafo.

andy
8 maart 2004, 13:19
Ik heb ook even de nodige problemen met mijn Powerball gehad. Ding viel uit, laag weg. Maar de problemen lijken nu verholpen te zijn.

maarten
8 maart 2004, 13:33
kheb nergens last van met mn powerball..
:roll:

P****Fred
8 maart 2004, 14:07
wat scheelde er bij jou dan aan andy?

Marc Oblivian
8 maart 2004, 14:36
Hij had er zeker een glas bier in laten donderen en was dat een beetje vergeten...... :o
Huh?! Wat gek! Hij doet het niet meer!!!
En dat ding maar hikken...... :-D

Was trouwens wel lachen bij de vorige oefensessie met mijn band. Op de 1 of andere manier had ik mijn Powerball veel te hard staan, maar kwam daar gelukkig op tijd achter.
Dus ik netjes het volume op een acceptabel niveau gedraaid....dacht ik.
Wat bleek dat ik maar 1 mastervol. lager had gedraaid, de andere stond nog op orkaanniveau, dus dat was wel even schrikken voor de boys toen ik aan mijn solo begon :o :o :-D
Gelijk boze gezichten natuurlijk....heheh :razz:

P****Fred
8 maart 2004, 14:56
op welk niveau zet jij je A master op optredens met een 4x12?

en je clean volume?

Marc Oblivian
8 maart 2004, 15:46
Oh, best beschaafd hoor: over PA spelend:master A op 30% (9 a 10 uur), master B net weer een tikkie hoger (meestal op gehoor....solo moet er net bovenuit springen, maar het moet niet te gek worden).
Cleanvol. op 70 %, met de gain van kanaal 1 op ongeveer 45%(de gain beïnvloedt je vol. ook weer....), crunchvol op 65% ongeveer. Lead 1 op 90% en lead 2 op 100%. Gain van kanaal 2 staat overigens op 25/30%
Noisegate heb ik altijd helemaal uit.
Daarnaast gebruik ik op sommige momenten een boss Eq pedaal om het cleankanaal een zetje te geven....klinkt erg fijn...gebruik ik vaak in wat rustigere nummers met open akkoorden....

Als er niet over de PA wordt gepeeld (tot nu toe niet meegemaakt) zullen de mastervol's wat verder open gedraaid moeten worden....

helleke
8 maart 2004, 15:53
Nu komt t wel een beetje over als dat de Engl's veel problemen hebben inderdaad,maar dat valt wel mee.In mijn geval met die "kapotte" footswitch bleek het achteraf een kapotte kabel te zijn.Tja die dingen moet je ook netjes oprollen Geert :roll: :D

Verder klinkt tie megavet en heb ook al menig compliment gehad over mn geluid.Over het cleane geluid ben ik nog niet echt te spreken.Maar goed dak die bijna niet gebruik :razz:

helleke
8 maart 2004, 16:22
Nu komt t wel een beetje over als dat de Engl's veel problemen hebben inderdaad,maar dat valt wel mee.In mijn geval met die "kapotte" footswitch bleek het achteraf een kapotte kabel te zijn.Tja die dingen moet je ook netjes oprollen Geert :roll: :D

Verder klinkt tie megavet en heb ook al menig compliment gehad over mn geluid.Over het cleane geluid ben ik nog niet echt te spreken.Maar goed dak die bijna niet gebruik :razz:

Raffel
8 maart 2004, 16:58
heb al weer bijna een jaar de powerball. Nooit problemen gehad. Ik dacht 1 keer een probleem te hebben, maar dat bleek aan mijn electrische tandenborstel te liggen, die niet goed in het stopcontact zat :D

Bij ons in de buurt ook totaal geen last van piekspanningen (Veldhoven, jij wel Wimmeltje?) dus ik heb hem niet eens op een geaard stopcontact zitten. Alleen af en toe een beetje radio. :)

Ik denk dat men over het algemeen altijd af gaat op de negatieve dingen die men over een merk hoort. Zoals ik al eerder las in dit topic "ik hoor de laatste tijd wel veel slechte dingen over Engl" Zou dat misschien komen omdat ze de laatste paar jaar waarschijnlijk evenveel versterkers hebben gekocht als in de rest van hun bestaan? Meer versterkers zorgt voor meer problemen, maar voor ieder persoon met een probleem met een Engl, zijn er waarschijnlijk 10 of meer tevreden mensen. Geen reden om dus meteen de assumptie te maken dat het een slecht merk is...

Raffel
8 maart 2004, 16:59
heb al weer bijna een jaar de powerball. Nooit problemen gehad. Ik dacht 1 keer een probleem te hebben, maar dat bleek aan mijn electrische tandenborstel te liggen, die niet goed in het stopcontact zat :D

Bij ons in de buurt ook totaal geen last van piekspanningen (Veldhoven, jij wel Wimmeltje?) dus ik heb hem niet eens op een geaard stopcontact zitten. Alleen af en toe een beetje radio. :)

Ik denk dat men over het algemeen altijd af gaat op de negatieve dingen die men over een merk hoort. Zoals ik al eerder las in dit topic "ik hoor de laatste tijd wel veel slechte dingen over Engl" Zou dat misschien komen omdat ze de laatste paar jaar waarschijnlijk evenveel versterkers hebben gekocht als in de rest van hun bestaan? Meer versterkers zorgt voor meer problemen, maar voor ieder persoon met een probleem met een Engl, zijn er waarschijnlijk 10 of meer tevreden mensen. Geen reden om dus meteen de assumptie te maken dat het een slecht merk is...

Raffel
8 maart 2004, 16:59
heb al weer bijna een jaar de powerball. Nooit problemen gehad. Ik dacht 1 keer een probleem te hebben, maar dat bleek aan mijn electrische tandenborstel te liggen, die niet goed in het stopcontact zat :D

Bij ons in de buurt ook totaal geen last van piekspanningen (Veldhoven, jij wel Wimmeltje?) dus ik heb hem niet eens op een geaard stopcontact zitten. Alleen af en toe een beetje radio. :)

Ik denk dat men over het algemeen altijd af gaat op de negatieve dingen die men over een merk hoort. Zoals ik al eerder las in dit topic "ik hoor de laatste tijd wel veel slechte dingen over Engl" Zou dat misschien komen omdat ze de laatste paar jaar waarschijnlijk evenveel versterkers hebben gekocht als in de rest van hun bestaan? Meer versterkers zorgt voor meer problemen, maar voor ieder persoon met een probleem met een Engl, zijn er waarschijnlijk 10 of meer tevreden mensen. Geen reden om dus meteen de assumptie te maken dat het een slecht merk is...

skabouter
8 maart 2004, 17:17
iedereen die een Engl had met een defect en hem terug gebracht heeft naar de winkel: doen ze die reparaties wel gratis ? hoe zat dat bij jou, Andy ? het is nu weer goed. maar had het een prijs ?

andy
8 maart 2004, 21:51
wat scheelde er bij jou dan aan andy?

De amp begon ineens te kraken, werd hard, zacht, laag viel weg, daarna een enorme overkill aan laag. De amp is gerepareerd, maar het vervelende is dat ze me niet hebben kunnen vertellen wat er nu aan de hand was. De Engl viel nog onder de garantie en is in Duitsland gerepareerd. Er kwam alleen geen schade rapport mee terug.

@ Skabouter, Ja het was gratis, garantie. De amp was wel bijna een maand weg. :-(
@ Marc: Ik zet mijn bier altijd NAAST de versterker. :wink:

art|saves
9 maart 2004, 09:58
Mijn reparatie viel geheel onder de garantie die trouwens 2 jaar is.
Daarnaast kreeg ik ook weer garantie op de reparatie.

Marc Oblivian
9 maart 2004, 10:08
... Over het cleane geluid ben ik nog niet echt te spreken.Maar goed dak die bijna niet gebruik :razz:....

Hmmm....vind ik juist 1 van de grote pluspunten van de Powerball..het "supercleane" clean.....
Het klinkt raar, maar ik heb deze versterker juist mede gekocht om het cleankanaal. Mijn gitaar heeft nogal wat output, dus als ik op een Marshall trachtte clean te spelen werd dat altijd minimaal clean met een randje..zeker als ik harder aansloeg. :-?
Wat ik dus wilde is een goed cleankanaal, een lekkere ritmecrunch een gilkanaal met goede leadsounds (plus een boostmogelijkheid voor de solo's)....zo kwam ik uiteindelijk bij de Powerball terecht... :)
Clean is erg mooi sprankelend en transparant (mits goed ingesteld uiteraard).
Wil je clean met een klein randje (Marshallclean noem ik het maar :) ), dan kan je een boostpedaaltje op het clean kanaal gebruiken of op het crunchkanaal gaan en je volume van de gitaar wat dichtdraaien.
Echt.....het is er allemaal uit te halen, maar het is zeker in het begin wel effe zoeken door de vele afstelmogelijkheden 8-) . daarbij is het aan te raden de volume en toneknoppen op de gitaar ook flink te gebruiken om tot nog meer mogelijkheden te komen (maar da's ook zo i.s.m. andere versterkers) :razz:

Marc Oblivian
9 maart 2004, 10:33
@ Marc: Ik zet mijn bier altijd NAAST de versterker. :wink:

Oh.....ik drink het altijd op :-D :-D

andy
9 maart 2004, 10:45
Hehehehehehe :-D Wat zijn we weer lekker ad rem.

Nielsje
9 maart 2004, 10:49
Hm..

toch vind ik al deze verhalen niet echt geruststellend..ik vond ze al lelijk, nu schijnen ze ook nog eens onbetrouwbaar te zijn....


koop dan een london city, goedkoper, nederlandse geschiedenis, ziet er tof uit, en ook onbetrouwbaar :razz:

Marc Oblivian
9 maart 2004, 11:04
Hm..

toch vind ik al deze verhalen niet echt geruststellend..ik vond ze al lelijk, nu schijnen ze ook nog eens onbetrouwbaar te zijn....


koop dan een london city, goedkoper, nederlandse geschiedenis, ziet er tof uit, en ook onbetrouwbaar :razz:

tja...die hadden ze beter Fireball kunnen noemen :-D :-D

andy
9 maart 2004, 11:13
Inderdaad en die London City"s spelen ook nog gewoon door als ze in de fik staan. Ik kan het weten. :-D

gerrekat
9 maart 2004, 12:44
Nog nooit problemen gehad met mijn ENGLs, alleen zeer veel feedback bij de POWERBALL maar dat bleek aan de niet geaarde wandcontactdoos te liggen en zeker niet aan de POWERBALL.....

Marc Oblivian
9 maart 2004, 14:13
Nog nooit problemen gehad met mijn ENGLs, alleen zeer veel feedback bij de POWERBALL maar dat bleek aan de niet geaarde wandcontactdoos te liggen en zeker niet aan de POWERBALL.....

Tja, want ik vind het heel erg meevallen met die feedback (heb de noisegate zelfs helemaal uit staan omdat ik feedback, mits een beetje gecontroleerd wel lekker vind). :razz:
Oh ja, nog bedankt voor je reactie op mijn vraag trouwens :)

Useless
9 maart 2004, 15:14
Ik ga de Powerball vanavond voor de eerste maal proberen op de repetitie. Misschien dat het toch ligt aan de aarding
Er steekt wel eentje op het kastje maar het zou misschien kunnen zijn
dat het niet aangesloten is

Ik moet wel zeggen van het geluid ben ik uiterst tevreden
Heeft ondertussen al iemand wat settings voor de vier kanalen
Het is maar om mee van start te gaan
En hoe gebruiken jullie deze
Kanaal1 Clean?
Kanaal 2 Crunch?
kanaal 3 Ritme ?
Kanaal 4 Solo ?
Of gebruiken jullie de 2 de master voor solo?

Useless
9 maart 2004, 15:15
Ik ga de Powerball vanavond voor de eerste maal proberen op de repetitie. Misschien dat het toch ligt aan de aarding
Er steekt wel eentje op het kastje maar het zou misschien kunnen zijn
dat het niet aangesloten is

Ik moet wel zeggen van het geluid ben ik uiterst tevreden
Heeft ondertussen al iemand wat settings voor de vier kanalen
Het is maar om mee van start te gaan
En hoe gebruiken jullie deze
Kanaal1 Clean?
Kanaal 2 Crunch?
kanaal 3 Ritme ?
Kanaal 4 Solo ?
Of gebruiken jullie de 2 de master voor solo?

Useless
9 maart 2004, 15:17
Ik ga de Powerball vanavond voor de eerste maal proberen op de repetitie. Misschien dat het toch ligt aan de aarding
Er steekt wel eentje op het kastje maar het zou misschien kunnen zijn
dat het niet aangesloten is

Ik moet wel zeggen van het geluid ben ik uiterst tevreden
Heeft ondertussen al iemand wat settings voor de vier kanalen
Het is maar om mee van start te gaan
En hoe gebruiken jullie deze
Kanaal1 Clean?
Kanaal 2 Crunch?
kanaal 3 Ritme ?
Kanaal 4 Solo ?
Of gebruiken jullie de 2 de master voor solo?

Useless
9 maart 2004, 15:17
Ik ga de Powerball vanavond voor de eerste maal proberen op de repetitie. Misschien dat het toch ligt aan de aarding
Er steekt wel eentje op het kastje maar het zou misschien kunnen zijn
dat het niet aangesloten is

Ik moet wel zeggen van het geluid ben ik uiterst tevreden
Heeft ondertussen al iemand wat settings voor de vier kanalen
Het is maar om mee van start te gaan
En hoe gebruiken jullie deze
Kanaal1 Clean?
Kanaal 2 Crunch?
kanaal 3 Ritme ?
Kanaal 4 Solo ?
Of gebruiken jullie de 2 de master voor solo?

Useless
9 maart 2004, 15:18
Ik ga de Powerball vanavond voor de eerste maal proberen op de repetitie. Misschien dat het toch ligt aan de aarding
Er steekt wel eentje op het kastje maar het zou misschien kunnen zijn
dat het niet aangesloten is

Ik moet wel zeggen van het geluid ben ik uiterst tevreden
Heeft ondertussen al iemand wat settings voor de vier kanalen
Het is maar om mee van start te gaan
En hoe gebruiken jullie deze
Kanaal1 Clean?
Kanaal 2 Crunch?
kanaal 3 Ritme ?
Kanaal 4 Solo ?
Of gebruiken jullie de 2 de master voor solo?

Useless
9 maart 2004, 15:18
Ik ga de Powerball vanavond voor de eerste maal proberen op de repetitie. Misschien dat het toch ligt aan de aarding
Er steekt wel eentje op het kastje maar het zou misschien kunnen zijn
dat het niet aangesloten is

Ik moet wel zeggen van het geluid ben ik uiterst tevreden
Heeft ondertussen al iemand wat settings voor de vier kanalen
Het is maar om mee van start te gaan
En hoe gebruiken jullie deze
Kanaal1 Clean?
Kanaal 2 Crunch?
kanaal 3 Ritme ?
Kanaal 4 Solo ?
Of gebruiken jullie de 2 de master voor solo?

Useless
9 maart 2004, 15:25
Ik ga de Powerball vanavond voor de eerste maal proberen op de repetitie. Misschien dat het toch ligt aan de aarding
Er steekt wel eentje op het kastje maar het zou misschien kunnen zijn
dat het niet aangesloten is

Ik moet wel zeggen van het geluid ben ik uiterst tevreden
Heeft ondertussen al iemand wat settings voor de vier kanalen
Het is maar om mee van start te gaan
En hoe gebruiken jullie deze
Kanaal1 Clean?
Kanaal 2 Crunch?
kanaal 3 Ritme ?
Kanaal 4 Solo ?
Of gebruiken jullie de 2 de master voor solo?

Useless
9 maart 2004, 15:33
Ik ga de Powerball vanavond voor de eerste maal proberen op de repetitie. Misschien dat het toch ligt aan de aarding
Er steekt wel eentje op het kastje maar het zou misschien kunnen zijn
dat het niet aangesloten is

Ik moet wel zeggen van het geluid ben ik uiterst tevreden
Heeft ondertussen al iemand wat settings voor de vier kanalen
Het is maar om mee van start te gaan
En hoe gebruiken jullie deze
Kanaal1 Clean?
Kanaal 2 Crunch?
kanaal 3 Ritme ?
Kanaal 4 Solo ?
Of gebruiken jullie de 2 de master voor solo?

Useless
9 maart 2004, 15:55
Ik ga de Powerball vanavond voor de eerste maal proberen op de repetitie. Misschien dat het toch ligt aan de aarding
Er steekt wel eentje op het kastje maar het zou misschien kunnen zijn
dat het niet aangesloten is

Ik moet wel zeggen van het geluid ben ik uiterst tevreden
Heeft ondertussen al iemand wat settings voor de vier kanalen
Het is maar om mee van start te gaan
En hoe gebruiken jullie deze
Kanaal1 Clean?
Kanaal 2 Crunch?
kanaal 3 Ritme ?
Kanaal 4 Solo ?
Of gebruiken jullie de 2 de master voor solo?

helleke
9 maart 2004, 17:36
... Over het cleane geluid ben ik nog niet echt te spreken.Maar goed dak die bijna niet gebruik :razz:....

Hmmm....vind ik juist 1 van de grote pluspunten van de Powerball..het "supercleane" clean.....
Het klinkt raar, maar ik heb deze versterker juist mede gekocht om het cleankanaal. Mijn gitaar heeft nogal wat output, dus als ik op een Marshall trachtte clean te spelen werd dat altijd minimaal clean met een randje..zeker als ik harder aansloeg. :-?
Wat ik dus wilde is een goed cleankanaal, een lekkere ritmecrunch een gilkanaal met goede leadsounds (plus een boostmogelijkheid voor de solo's)....zo kwam ik uiteindelijk bij de Powerball terecht... :)
Clean is erg mooi sprankelend en transparant (mits goed ingesteld uiteraard).
Wil je clean met een klein randje (Marshallclean noem ik het maar :) ), dan kan je een boostpedaaltje op het clean kanaal gebruiken of op het crunchkanaal gaan en je volume van de gitaar wat dichtdraaien.
Echt.....het is er allemaal uit te halen, maar het is zeker in het begin wel effe zoeken door de vele afstelmogelijkheden 8-) . daarbij is het aan te raden de volume en toneknoppen op de gitaar ook flink te gebruiken om tot nog meer mogelijkheden te komen (maar da's ook zo i.s.m. andere versterkers) :razz:

Als ik een mooie clean voor mijn smaak uit de Powerball wil halen dan moet de gain 1 op 9uur en dan heb ik veel te weinig volume en sound over in verhouding tot de leadkanalen."Headroom" noemen ze dat toch?Dan zou ik inderdaad een boost op het cleane kanaal moeten hebben.
Soms krijg ik wel het gevoel dat niet alle Powerball's hetzelfde klinken!
Hebben jullie dat ook?

JackasS
9 maart 2004, 22:40
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 22:42
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 22:42
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 22:42
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 22:46
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 22:48
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 23:22
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 23:28
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 23:30
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 23:31
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
9 maart 2004, 23:38
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

skabouter
10 maart 2004, 00:19
even een paar vraagjes over powerball in het algemeen.
als je op channel 1 (clean) een goede clean wilt, en op channel 1 (cruch) een toch wel stevige cruch, is dit goed in te stellen met maar 1 gain knop ? dat als je van clean naar crunch gaat, zonder de gain te veranderen, dat je toch duidelijk van goed clean, naar ruige scheur gaat ?
geen compromissen in of minder gain op crunch (voor geode clean) of andersom ?
en geld hetzelfde voor channel 2 ? lead 1 en 2 hebben 1 gain knop. is het verschil daar tussen duidelijk aanwezig ?

en foto`s van de powerball zijn maar heel schaars op het net. zou iemand wat mooie pics kunnen maken/posten ? ik wil graag een duidelijke van de achterkant, en ook 1 van de front, met de buizen aan (die prachtige rode gloed)

ik heb hem laatst nog in 5 minuten getestn, maar het was te kort om deze dingen goed te onderzoeken. hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben ook een powerball potentieel :)

skabouter
10 maart 2004, 00:21
even een paar vraagjes over powerball in het algemeen.
als je op channel 1 (clean) een goede clean wilt, en op channel 1 (cruch) een toch wel stevige cruch, is dit goed in te stellen met maar 1 gain knop ? dat als je van clean naar crunch gaat, zonder de gain te veranderen, dat je toch duidelijk van goed clean, naar ruige scheur gaat ?
geen compromissen in of minder gain op crunch (voor geode clean) of andersom ?
en geld hetzelfde voor channel 2 ? lead 1 en 2 hebben 1 gain knop. is het verschil daar tussen duidelijk aanwezig ?

en foto`s van de powerball zijn maar heel schaars op het net. zou iemand wat mooie pics kunnen maken/posten ? ik wil graag een duidelijke van de achterkant, en ook 1 van de front, met de buizen aan (die prachtige rode gloed)

ik heb hem laatst nog in 5 minuten getestn, maar het was te kort om deze dingen goed te onderzoeken. hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben ook een powerball potentieel :)

skabouter
10 maart 2004, 00:21
even een paar vraagjes over powerball in het algemeen.
als je op channel 1 (clean) een goede clean wilt, en op channel 1 (cruch) een toch wel stevige cruch, is dit goed in te stellen met maar 1 gain knop ? dat als je van clean naar crunch gaat, zonder de gain te veranderen, dat je toch duidelijk van goed clean, naar ruige scheur gaat ?
geen compromissen in of minder gain op crunch (voor geode clean) of andersom ?
en geld hetzelfde voor channel 2 ? lead 1 en 2 hebben 1 gain knop. is het verschil daar tussen duidelijk aanwezig ?

en foto`s van de powerball zijn maar heel schaars op het net. zou iemand wat mooie pics kunnen maken/posten ? ik wil graag een duidelijke van de achterkant, en ook 1 van de front, met de buizen aan (die prachtige rode gloed)

ik heb hem laatst nog in 5 minuten getestn, maar het was te kort om deze dingen goed te onderzoeken. hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben ook een powerball potentieel :)

JackasS
10 maart 2004, 09:05
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
10 maart 2004, 09:05
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
10 maart 2004, 09:06
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

JackasS
10 maart 2004, 09:06
Ik heb mijn Powerball nu anderhalf jaar ofzo, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Ik treed er redelijk veel mee op en krijg ook vaak complimenten over het geluid. Ik ken geen versterker die het gain kanaal van de Powerball overtreft. Ook clean staat ie zeker z'n mannetje, maar dat gebruik ik niet zo vaak :razz:

@ Marc Oblivian: Mag ik vragen welke instellingen jij gebruikt voor je clean kanaal? Ik heb me er nog niet zo in verdiept en een mooi veerbeeld is nooit weg!

skabouter
10 maart 2004, 11:09
even een paar vraagjes over powerball in het algemeen.
als je op channel 1 (clean) een goede clean wilt, en op channel 1 (cruch) een toch wel stevige cruch, is dit goed in te stellen met maar 1 gain knop ? dat als je van clean naar crunch gaat, zonder de gain te veranderen, dat je toch duidelijk van goed clean, naar ruige scheur gaat ?
geen compromissen in of minder gain op crunch (voor geode clean) of andersom ?
en geld hetzelfde voor channel 2 ? lead 1 en 2 hebben 1 gain knop. is het verschil daar tussen duidelijk aanwezig ?

en foto`s van de powerball zijn maar heel schaars op het net. zou iemand wat mooie pics kunnen maken/posten ? ik wil graag een duidelijke van de achterkant, en ook 1 van de front, met de buizen aan (die prachtige rode gloed)

ik heb hem laatst nog in 5 minuten getestn, maar het was te kort om deze dingen goed te onderzoeken. hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben ook een powerball potentieel :)

skabouter
10 maart 2004, 11:09
even een paar vraagjes over powerball in het algemeen.
als je op channel 1 (clean) een goede clean wilt, en op channel 1 (cruch) een toch wel stevige cruch, is dit goed in te stellen met maar 1 gain knop ? dat als je van clean naar crunch gaat, zonder de gain te veranderen, dat je toch duidelijk van goed clean, naar ruige scheur gaat ?
geen compromissen in of minder gain op crunch (voor geode clean) of andersom ?
en geld hetzelfde voor channel 2 ? lead 1 en 2 hebben 1 gain knop. is het verschil daar tussen duidelijk aanwezig ?

en foto`s van de powerball zijn maar heel schaars op het net. zou iemand wat mooie pics kunnen maken/posten ? ik wil graag een duidelijke van de achterkant, en ook 1 van de front, met de buizen aan (die prachtige rode gloed)

ik heb hem laatst nog in 5 minuten getestn, maar het was te kort om deze dingen goed te onderzoeken. hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben ook een powerball potentieel :)

skabouter
10 maart 2004, 11:12
haha, hier ging wat mis, geloof ik :razz:

JackasS
10 maart 2004, 11:22
Hmmz, er gaan dingen niet helemaal goed zie ik :lol:

Iced Dragon
10 maart 2004, 11:33
ja
als het een beetje lange tekst is weigert het te posten.
dus voor je post, tekst ff copieren, en als toch foutmelding krijgt ff vernieuwen want het staat er normaalgezien toch op. anders heb je toch nog je copietje, niet?

Useless
10 maart 2004, 11:39
Ja gisterenavond eerste repetitie met de Powerball
Geen geruis en supersound
Het zal dus toch aan die klote aarding gelegen hebben

LordRiffenstein
10 maart 2004, 11:47
Ja gisterenavond eerste repetitie met de Powerball
Geen geruis en supersound
Het zal dus toch aan die klote aarding gelegen hebben

Tja....... :-D

LordRiffenstein
10 maart 2004, 11:48
Als ik een mooie clean voor mijn smaak uit de Powerball wil halen dan moet de gain 1 op 9uur en dan heb ik veel te weinig volume en sound over in verhouding tot de leadkanalen."Headroom" noemen ze dat toch?Dan zou ik inderdaad een boost op het cleane kanaal moeten hebben.
Soms krijg ik wel het gevoel dat niet alle Powerball's hetzelfde klinken!
Hebben jullie dat ook?

Ik denk dat jij gewoon met high output pickups speelt waardoor het cleane kanaal sneller overstuurd.

Marc Oblivian
10 maart 2004, 11:58
over het clean kanaal: ik heb de versterker hier niet bij de hand (zit op mijn werk), maar ik heb de gain van kanaal 1 (clean/crunch) ongeveer op 40/45% staan. Het volume van het clean kanaal vrij hoog (hoef je niet hard aan te slaan om toch duidelijk te zijn...)...ongeveer 80%. Crunchvol. heb ik lager...65/70% denk ik. Instellingen van mid, treble en bass heb ik niet helemaal in mijn hoofd, maar het is iets van treble: 40/45%, mid. 70% en bass iets van 50%, presence trouwens op 70% en de depth punch staat ook vrij hoog bij mij (zo hoog dat de vloer van de oefenruimte gaat trillen, zeker met palm muting).
Let wel dat ik een LP type mahoniegitaar heb met vrij hoge output SD hummies, dus als je een strat type ofzo hebt zal het geluid bij dezelfde instellingen weer verschillen.
Bij het overschakelen naar crunch bij bovengenoemde instellingen heb je al een behoorlijke crunch en dus flink verschil met het erg cleane cleanchannel....
Het verschil tussen het lowlead en highleadkanaal is wat minder uitgesproken vind ik. Het verschil dat ik merk is dat de highlead net iets aggressiever, misschien ook wat meer compressed is.
Oh ja: het verschil tussen de open en focussed mode (dit is over alle kanalen te horen) vind ik persoonlijk erg duidelijk...de open functie klinkt wat helderder, ruimtelijker, sprankelender. Is trouwens mijn favoriete stand..
Ik zal nog wel even mijn instellingen opschrijven en als het erg veel verschilt van wat ik hierboven heb getypt geef ik het wel weer door...

Marc Oblivian
10 maart 2004, 12:06
Als ik een mooie clean voor mijn smaak uit de Powerball wil halen dan moet de gain 1 op 9uur en dan heb ik veel te weinig volume en sound over in verhouding tot de leadkanalen."Headroom" noemen ze dat toch?Dan zou ik inderdaad een boost op het cleane kanaal moeten hebben.
Soms krijg ik wel het gevoel dat niet alle Powerball's hetzelfde klinken!
Hebben jullie dat ook?

Ik denk dat jij gewoon met high output pickups speelt waardoor het cleane kanaal sneller overstuurd.

Als het clean kanaal niet harder gaat, dan stel je de volumes van de andere kanalen toch zo in dat ze wel weer aansluiten bij je cleanvolume (je hoeft niet altijd alles maar harde te draaien voor een goed geluid....).
Draai de overige kanalen dus terug tot dat je bij het schakelen tussen de kanalen geen grote volumeverschillen hebt. Daarbij teken ik aan dat ik de scheurkanalen (lead 1 en 2) altijd wat harder heb staan t.o.v. de andere 2 kanalen...gebruik je vaak als er wat harder wordt gespeeld door de band, dus je moet zorgen dat je ook dan goed te horen bent (wat heb je aan een scheurgeluid zonder volume). Ook is het algemeen bekend dat een distortion wat minder makkelijk door het geluid van de band heenprikt.
Als je alles op deze manier op elkaar hebt afgesteld kan je met je mastervol's gaan bijdraaien om het overall gewenste vol te krijgen..
Jaja....je wilde veel knoppies....dan moet je ook draaien willen :-D :-D

Raffel
10 maart 2004, 12:18
ik heb trouwens een bijl met EMG's erin en zelfs DAN krijg ik nog een ontzettend clean geluid uit kanaal 1

P****Fred
10 maart 2004, 12:38
Als het clean kanaal niet harder gaat, dan stel je de volumes van de andere kanalen toch zo in dat ze wel weer aansluiten bij je cleanvolume (je hoeft niet altijd alles maar harde te draaien voor een goed geluid....).
Draai de overige kanalen dus terug tot dat je bij het schakelen tussen de kanalen geen grote volumeverschillen hebt. Daarbij teken ik aan dat ik de scheurkanalen (lead 1 en 2) altijd wat harder heb staan t.o.v. de andere 2 kanalen...gebruik je vaak als er wat harder wordt gespeeld door de band, dus je moet zorgen dat je ook dan goed te horen bent (wat heb je aan een scheurgeluid zonder volume). Ook is het algemeen bekend dat een distortion wat minder makkelijk door het geluid van de band heenprikt.
Als je alles op deze manier op elkaar hebt afgesteld kan je met je mastervol's gaan bijdraaien om het overall gewenste vol te krijgen..
Jaja....je wilde veel knoppies....dan moet je ook draaien willen :-D :-D

Als ik dit zo doe met m'n 2x12 moet ik de master ongeveer op 50% zetten...

is dit normaal? :???:

Marc Oblivian
10 maart 2004, 13:19
Als het clean kanaal niet harder gaat, dan stel je de volumes van de andere kanalen toch zo in dat ze wel weer aansluiten bij je cleanvolume (je hoeft niet altijd alles maar harde te draaien voor een goed geluid....).
Draai de overige kanalen dus terug tot dat je bij het schakelen tussen de kanalen geen grote volumeverschillen hebt. Daarbij teken ik aan dat ik de scheurkanalen (lead 1 en 2) altijd wat harder heb staan t.o.v. de andere 2 kanalen...gebruik je vaak als er wat harder wordt gespeeld door de band, dus je moet zorgen dat je ook dan goed te horen bent (wat heb je aan een scheurgeluid zonder volume). Ook is het algemeen bekend dat een distortion wat minder makkelijk door het geluid van de band heenprikt.
Als je alles op deze manier op elkaar hebt afgesteld kan je met je mastervol's gaan bijdraaien om het overall gewenste vol te krijgen..
Jaja....je wilde veel knoppies....dan moet je ook draaien willen :-D :-D

Als ik dit zo doe met m'n 2x12 moet ik de master ongeveer op 50% zetten...

is dit normaal? :???:

Hoe zacht (en met hoe weinig gain)moet jij je clean kanaal dan zetten om het nog echt clean te houden?
Ik heb mijn versterker (master) met bovenstaande settings bijna nooit harder dan 25%, ja als ik moet optreden, anders zit het er meestal wel onder en dan is het echt al bikkelhard :o

helleke
10 maart 2004, 13:29
Als ik een mooie clean voor mijn smaak uit de Powerball wil halen dan moet de gain 1 op 9uur en dan heb ik veel te weinig volume en sound over in verhouding tot de leadkanalen."Headroom" noemen ze dat toch?Dan zou ik inderdaad een boost op het cleane kanaal moeten hebben.
Soms krijg ik wel het gevoel dat niet alle Powerball's hetzelfde klinken!
Hebben jullie dat ook?

Ik denk dat jij gewoon met high output pickups speelt waardoor het cleane kanaal sneller overstuurd.

Ja klopt wel eigenlijk.Speel met een EMG 81 in de ene en een 500T in de andere gitaar.Krijg wel een mooie clean maar Gain 1 staat dan te laag in verhouding tot Gain 2,en zoals Marc al zei"draai de andere volume's een stukje terug zodat ze weer aansluiten bij je cleanvolumes" maar dan haal je je gain uit de eindbuizen omdat je de master hard moet zetten om door het geluid van de band heen te prikken,en ik wil juist de gain van de pre-amp buizen :razz:
Blijft lastig he,maar we komen er wel uit hoor :D

ps:als je een bericht hebt gepost komt tie inderdaad niet meteen in het topic maar istie wel te lezen als je op "reageren"klikt en naar beneden scrollt.Het bericht is uiteindelijk een paar uur later pas in het topic te lezen.

helleke
10 maart 2004, 13:35
Hoe zacht (en met hoe weinig gain)moet jij je clean kanaal dan zetten om het nog echt clean te houden?
Ik heb mijn versterker (master) met bovenstaande settings bijna nooit harder dan 25%, ja als ik moet optreden, anders zit het er meestal wel onder en dan is het echt al bikkelhard :o

Marc, ik weet niet of je iets in je fxloop heb zitten(zal wel niet) maar ik dus wel en dan ben je alweer een heel stuk volume kwijt zodat je de master wel flink hard moet zetten om boven de rest van de band uit te komen.Bij een optreden kan het natuurlijk wat minder.

P****Fred
10 maart 2004, 13:56
mij fx loop staat idd bijna vol open...
met m'n 2x12 moet ik de master dan redelijk hoog zetten

met m'n 4x12 minder...

andy
10 maart 2004, 16:56
Als ik een mooie clean voor mijn smaak uit de Powerball wil halen dan moet de gain 1 op 9uur en dan heb ik veel te weinig volume en sound over in verhouding tot de leadkanalen."Headroom" noemen ze dat toch?Dan zou ik inderdaad een boost op het cleane kanaal moeten hebben.
Soms krijg ik wel het gevoel dat niet alle Powerball's hetzelfde klinken!
Hebben jullie dat ook?

Ik denk dat jij gewoon met high output pickups speelt waardoor het cleane kanaal sneller overstuurd.

@ Helleke, Dat klopt. Ik heb dat laatst toevallig met iemand gechecked, zelfde cabs en gitaar, maar er zat wat verschil in de Powerballs op precies dezelfde afstelling.
En wat betreft dat clean klopt de stelling van Yoeri wel, want de Powerball klink met mijn Strat clean, maar met mijn Jackson niet echt.

Useless
10 maart 2004, 17:06
Wat gebruiken jullie het meest
kanaal 3 rime en kanaal 4 solo
of kanaal 4 slag en master 2 solo

helleke
10 maart 2004, 17:32
Wat gebruiken jullie het meest
kanaal 3 rime en kanaal 4 solo
of kanaal 4 slag en master 2 solo

Blijkbaar heb je dus een F4 footswitch.Die heb ik zelf ook en gebruik dus kanaal 3 voor slag en kanaal 4 voor solo's omdat ik ook nog naar clean wil switchen.

P****Fred
10 maart 2004, 17:35
koop je er gewoon een footswitchje bij....

bv zo één van marshall met twee switchen en een stereo jack...
die zouden ongeveer dezelfde moeten zijn als de F4's...

dan kan je alle functies bedienen...

art|saves
11 maart 2004, 11:30
Een standaard voetswitch van marshall zal niks uithalen op een engl. Zelf ook gebruik ik nu een marshall voetswitch alleen moet je wel ff wat los solderen. Ik moest de ledjes los solderen voordat ik kon channel switchen.

BlackSun
11 maart 2004, 12:07
Je hebt ook marshall footswitches zonder led's (ik heb er een, gebruik em om mn cube te schakelen)

skabouter
12 maart 2004, 12:48
[quote="skabouter"]en foto`s van de powerball zijn maar heel schaars op het net. zou iemand wat mooie pics kunnen maken/posten ? ik wil graag een duidelijke van de achterkant, en ook 1 van de front, met de buizen aan (die prachtige rode gloed) quote]

iemand nog foto`s ? :)

Baco
12 maart 2004, 13:15
[quote=skabouter]en foto`s van de powerball zijn maar heel schaars op het net. zou iemand wat mooie pics kunnen maken/posten ? ik wil graag een duidelijke van de achterkant, en ook 1 van de front, met de buizen aan (die prachtige rode gloed) quote]

iemand nog foto`s ? :)
Effe wat foto's van mijn site geplukt...

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Engl/powerball%2001.JPG
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Engl/powerball%2002.JPG
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Engl/powerball%2003.JPG
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Engl/powerball%2004.JPG
Beter kan altijd, I know :roll:

Raffel
12 maart 2004, 14:44
ik zal mijn pa's Powershot G2 eens ontvreemden en kijken of ik wat bjoetie sjots kan maken. :-D

helleke
12 maart 2004, 16:12
Hier eentje van heel dichtbij :wink:

http://www.freewebs.com/helleke/IMG_2616%20copy.jpg

skabouter
12 maart 2004, 16:28
cool, thnx guys :)
en iets van de back ? (details)

andy
12 maart 2004, 16:57
cool, thnx guys :)
en iets van de back ? (details)

Nog even Skabouter, dan kun je op de meeting de Powerball uitgebreid testen. :wink:

helleke
12 maart 2004, 17:03
http://www.freewebs.com/helleke/IMG_3389%20copy.jpg

Hier een foto van de achterkant.Beetje onduidelijk te lezen maar tis ff niet anders :wink:

Grrrr!!! Wat is er nou met freewebs aan de hand? :evil: :o
Na ja, dan moet je de links maar ff copieren :oops:

P****Fred
15 maart 2004, 13:24
heb gisteren nog es gerepeteerd met de powerball (was een tijdje geleden)
en ik merkte dat m'n twee rechtse (van buiten bekeken) harder brandden dan de twee linkse...

is dit een probleem?
Lampen al op?? heb em nog geen jaar...

in de klank hoor ik geen verschil met anders...


iemand?

helleke
15 maart 2004, 16:17
heb gisteren nog es gerepeteerd met de powerball (was een tijdje geleden)
en ik merkte dat m'n twee rechtse (van buiten bekeken) harder brandden dan de twee linkse...

is dit een probleem?
Lampen al op?? heb em nog geen jaar...

in de klank hoor ik geen verschil met anders...


iemand?

Geloof t niet, want toen ik de mijne kocht branden ze ook al niet allemaal even hard.Dat doen ze nu nog steeds niet en hij klinkt nog steeds even goed. :razz:
Als het geluid wat ondefineerbaarder wordt en wat minder strak in t laag dan zijn ze waarschijnlijk aan vervanging toe.

P****Fred
15 maart 2004, 19:02
thanx!

Marc Oblivian
16 maart 2004, 11:16
Hoe zacht (en met hoe weinig gain)moet jij je clean kanaal dan zetten om het nog echt clean te houden?
Ik heb mijn versterker (master) met bovenstaande settings bijna nooit harder dan 25%, ja als ik moet optreden, anders zit het er meestal wel onder en dan is het echt al bikkelhard :o

Marc, ik weet niet of je iets in je fxloop heb zitten(zal wel niet) maar ik dus wel en dan ben je alweer een heel stuk volume kwijt zodat je de master wel flink hard moet zetten om boven de rest van de band uit te komen.Bij een optreden kan het natuurlijk wat minder.

Nee.....klopt, ik heb niets in de fx loop zitten, dus daar zal de verklaring wel in liggen :wink:

Marc Oblivian
16 maart 2004, 11:23
Wat gebruiken jullie het meest
kanaal 3 rime en kanaal 4 solo
of kanaal 4 slag en master 2 solo

Hangt van het nummer af: ik gebruik de crunch ook regelmatig voor ritmewerk (zelfs de clean). Wij hebben dan ook behoorlijke variatie in hardheid van nummers zal ik maar zeggen.
Solo's varieert ook nogal: soms gewoon overschakelen naar mastervol 2, soms trap ik het eq7 pedaal van Boss in (krijg ik wat meer vol., maar ook wat meer gain)...gebruik ik vooral als ik al ritmewerk op kanaal 3 speel.
Soms mijn wahpedaal (ik zit dan al op kanaal 3)...hier zit ook een boost op...dus daarmee kan ik een soortgelijk boosteffect krijgen....
Mogelijkheden te over...geinig om het voor jezelf ook een beetje leuk te houden :-D

Raffel
17 maart 2004, 16:14
vol? Dat kun je toch regelen met open en closed mid? Of heb je geen midi switcher? :)

Marc Oblivian
18 maart 2004, 09:09
vol? Dat kun je toch regelen met open en closed mid? Of heb je geen midi switcher? :)

Vol. in de zin van volume ( de boost geeft een volumeverhoging).
Ik heb btw een z-5 switcher :)

Thom TK
25 augustus 2004, 18:01
Weet iemand waar en 2e hands powerball te koop staat??

AART
25 augustus 2004, 18:55
he grafgraver :-D

andy
25 augustus 2004, 19:32
Weet iemand waar en 2e hands powerball te koop staat??

Dan moet je HEEL goed zoeken. Ze worden nauwelijks 2e hands aangeboden.

AART
25 augustus 2004, 19:47
met google niks gevonden en daar vond ik zelfs een paar SL-X-en mee die ook vrij weinig aageboden worden....

Thom TK
25 augustus 2004, 20:05
he grafgraver :-D
:-D :-D :cool:

Useless
26 augustus 2004, 10:35
Weet iemand waar en 2e hands powerball te koop staat??
In de Meet Music van Augustus staat er ééntje voor duizend euro met footswitch tel: 0498/27.67.81
Wel franstalig en ik denk dat hij voor die prijs wel al weg zal zijn, maar je weet maar nooit
veel geluk !!

Alain
26 augustus 2004, 13:20
Is al lang weg!

Klootzak ook.
Ik had gebeld op een zondag, gezegd dat ik hem kocht, dat ik er de vrijdag om ging gaan. Alles in orde dus.
NOT
Krijg op dinsdag een sms dat een ander is langsgekomen en hem heeft gekocht.

Had eerst email gestuurd, met de vraag waarom hij hem weg doet, of er problemen waren. Maar geen reactie. Dan bel ik. Hij wou niet emailen, want als er op de advertentie staat dat hij in orde is, dan is hij in orde.

Heb me dan bij Beyer's een gehaald

Thom TK
26 augustus 2004, 14:41
Is al lang weg!

Klootzak ook.
Ik had gebeld op een zondag, gezegd dat ik hem kocht, dat ik er de vrijdag om ging gaan. Alles in orde dus.
NOT
Krijg op dinsdag een sms dat een ander is langsgekomen en hem heeft gekocht.

Had eerst email gestuurd, met de vraag waarom hij hem weg doet, of er problemen waren. Maar geen reactie. Dan bel ik. Hij wou niet emailen, want als er op de advertentie staat dat hij in orde is, dan is hij in orde.

Heb me dan bij Beyer's een gehaald

Ze doen er nooit een footswitch bij he (gratis)?
Beyers ook niet toevallig?

Alain
26 augustus 2004, 14:47
gratis niet, maar hoe meer je koopt, hoe meer korting ze geven...

avalanche
27 augustus 2004, 14:36
Bij beyers koop je de powerball inclusief footswitch voor 1470 euro... Ik heb niet lang getwijfeld :wink:

MightyMike
27 augustus 2004, 14:43
Hmmm : ik had begin juni naar Beyers gemaild met een vraag ivm de powerball + footswitch en het antwoord was een stuk duurder dan 1470 euro die jij voorstelt.

--------------------------------------------------------
Hello Mike

Here are the answers to your Question

1. The price for the Powerball is 1490 EURO
2. The footswitch will cost 170 Euro
------------------------------------------------------------

Samen is dat € 1660.

Ik heb mijn powerball + footswitch in de musicstore in Keulen gekocht voor €1600 en dat was toen de beste deal die ik kon vinden.

P****Fred
27 augustus 2004, 14:47
ikke 1470 (footswitch in) + 35 € verzending...
bij Beyers...

MightyMike
27 augustus 2004, 14:48
Het is niet dat ik je niet geloof hoor :D

Wanneer heb je die versterker gekocht dan?

Alain
27 augustus 2004, 14:48
Bij mij was de PB 1400 (ex footswitch)
Dan heb ik de Z11 nog gekocht en een FCB 1010

P****Fred
27 augustus 2004, 14:51
ikke eind juni....






































2003 ;-)

maareum, op de site staat hij nu aan 1470 (staat wel niet bij of de fs erbij zit, niet dus...)

oh ja ik was verkeerd...
ik heb in totaal 1515 € betaald...
verzending was 35 €, dus PB incl FS 1480

MightyMike
27 augustus 2004, 15:02
Dan is het toch zo dat de prijs van de ENGLs sterk aan het stijgen is....

P****Fred
27 augustus 2004, 15:04
dat was toen één of andere actie bij beyers hoor...

LordRiffenstein
27 augustus 2004, 15:07
Dan is het toch zo dat de prijs van de ENGLs sterk aan het stijgen is....

In de USA!

MightyMike
27 augustus 2004, 15:25
ha, OK dan :D