PDA

View Full Version : welke dimarzio voo rin les paul copy



Rupke_rocks
5 maart 2004, 14:19
Hoi,

ik wil de humbuckers die ik nu in mijn les paul copy heb vervangen met dimazio's. welke kan ik het beste nemen. ik speel rock.

Groetjes rupke

Johannes
5 maart 2004, 15:08
Het feit dat je al zegt Dimarzio's te willen suggereert dat je al een keuze hebt gemaakt. Er bestaan nog meer merken namelijk. Waarom wil je persee Dimarzio's? Ik zou voor Dimarzio Superdistortion's gaan.

Lacrymosa
5 maart 2004, 18:06
Wat voor sound wil je????

en zijn zoveel modellen van DImarzio die allemaal goed zijn

en je moet niet vergeten dat er idd nog andere merken zijn, als Seymour Duncun, EMG, Bill Lawrence etc

CheerS!!

Lacrymosa
5 maart 2004, 18:07
Wat voor sound wil je????

en zijn zoveel modellen van DImarzio die allemaal goed zijn

en je moet niet vergeten dat er idd nog andere merken zijn, als Seymour Duncun, EMG, Bill Lawrence etc

CheerS!!

NeeraDJ
5 maart 2004, 18:11
Ik ben het een beetje eens met Johannes. Waarom DiMarzio's? Niet dat ze slecht zijn, nee zeker niet ze staan samen met SD op #1 bij mij! Maar je bent niet erg specifiek. Seymour Duncan kan ook je gewenste element hebben hoor en die zijn echt niet minder speciaal dan DiMarzio. DiMarzio heeft zo'n brede reeks elementen dat het net iets is als zeggen dat je een gitaar zoekt (ok das nog wat ruimer). Voor Rock zijn bijna alle elementen wel geschikt. Wat voor invloeden heb je? Ben je een solist of slaggitarist? Wil je veel output? Vintage of modern klinken?

glacius
5 maart 2004, 19:15
Het feit dat je al zegt Dimarzio's te willen suggereert dat je al een keuze hebt gemaakt. Er bestaan nog meer merken namelijk. Waarom wil je persee Dimarzio's? Ik zou voor Dimarzio Superdistortion's gaan.

mee eens! ik heb ze in mijn epiphone les paul staan !!
klinkt super ! hotter dan mijn gibson les paul ! en nog steeds dynamiek !

Sicky61
5 maart 2004, 21:56
voor rock een tonezone(in mijn paul 8-) IIG)

NeeraDJ
6 maart 2004, 00:31
Gozer ik moet zeggen dat je je naam recht toe doet, want je bent idd sick! Een Tone Zone in een Les Paul? Heel leuk, als je niet aan palm muten, lead werk en harmonics doet. Het enige wat ik lekker vind in een Tone Zone in een mahonie body is die machtige rhythm sound, voor de rest heb je kans dat het modderig begint te klinken en kunstmatig. Ik heb hier laatst nog met wat andere Tone Zone gebruikers een discussie over gehad en we waren het hier allemaal mee eens. Als je Linkin Park stuff speelt dan moet je het doen, maar voor de rest zou ik het laten. De Tone Zone is in principe gemaakt (IMO) voor het wat opbeefen van heldere houtsoorten zoals maple, alder, basswood en ash. Super Distortions e.d. neigen te treblig te klinken in die houtsoorten. Misschien dat ik vóór dinsdag nog wat opneem met de TZ, daarna komt m'n JB namelijk aan die hem vervangt!

jorrit
6 maart 2004, 10:15
@ neeradj, je hebt een PM.

Lacrymosa
6 maart 2004, 10:23
Maar nou heb je nog steeds niet verteld wat voor sound je wil, dan pas kunnen we je verder helpen

Ik zou dr een EVO in rammen

CheerS!!

Rock&Roll
6 maart 2004, 12:13
Ik heb een PAF pro en een Air zone van DiMarzio in men Les Paul zitten en dat lijkt me wel okee... 8-)

Sicky61
6 maart 2004, 12:31
Gozer ik moet zeggen dat je je naam recht toe doet, want je bent idd sick! Een Tone Zone in een Les Paul? Heel leuk, als je niet aan palm muten, lead werk en harmonics doet. Het enige wat ik lekker vind in een Tone Zone in een mahonie body is die machtige rhythm sound, voor de rest heb je kans dat het modderig begint te klinken en kunstmatig. Ik heb hier laatst nog met wat andere Tone Zone gebruikers een discussie over gehad en we waren het hier allemaal mee eens. Als je Linkin Park stuff speelt dan moet je het doen, maar voor de rest zou ik het laten. De Tone Zone is in principe gemaakt (IMO) voor het wat opbeefen van heldere houtsoorten zoals maple, alder, basswood en ash. Super Distortions e.d. neigen te treblig te klinken in die houtsoorten. Misschien dat ik vóór dinsdag nog wat opneem met de TZ, daarna komt m'n JB namelijk aan die hem vervangt!
Smaken verschillen en snaardikte,amp en speelstijl zal ook wel wat schelen.
M'n riffs zijn iig strak en d'r zit een lekkere tone in voor het solo werk.
Sick? Whatever!

NeeraDJ
6 maart 2004, 13:04
Ik heb een PAF pro en een Air zone van DiMarzio in men Les Paul zitten en dat lijkt me wel okee... 8-)

Lijkt me nogal perfect! :-D

@Sicky: Was een geintje gozer, sorry als ik je beledigd heb :razz: . Dat dacht ik eerst dus ook, ik heb op dit moment een treble-rijke amp in m'n kamer staan en heb dan ook de treble knop helemaal opengedraait speciaal voor de TZ en hem zo hoog mogelijk gezet, tja het klonk nog kunstmatiger alleen de riffs klonken iets karakteristieker. Ik heb 'm ook op een mid rijke buizenamp bespeeld en het klonk daar zelfs nog slechter! Als je misschien tijd hebt ofzo, wil je dan wat opnemen, ik heb dit nog nooit over de TZ in een warme mahonie body gehoord dus ik ben benieuwd.

Sicky61
6 maart 2004, 13:17
Ik heb een PAF pro en een Air zone van DiMarzio in men Les Paul zitten en dat lijkt me wel okee... 8-)

Lijkt me nogal perfect! :-D

@Sicky: Was een geintje gozer, sorry als ik je beledigd heb :razz: . Dat dacht ik eerst dus ook, ik heb op dit moment een treble-rijke amp in m'n kamer staan en heb dan ook de treble knop helemaal opengedraait speciaal voor de TZ en hem zo hoog mogelijk gezet, tja het klonk nog kunstmatiger alleen de riffs klonken iets karakteristieker. Ik heb 'm ook op een mid rijke buizenamp bespeeld en het klonk daar zelfs nog slechter! Als je misschien tijd hebt ofzo, wil je dan wat opnemen, ik heb dit nog nooit over de TZ in een warme mahonie body gehoord dus ik ben benieuwd.
Als je even geduld hebt,ben met m'n band een demo aan het opnemen.
De planning is iig 1 solo en al het hakwerk met de L.P. met tonezone op te nemen.
Ik split m'n geluid over 2 half stacks.
De ene is een opgeleukte londoncity en de andere een randall transistor.
Allebij met een marshall kast eronder en het hele spul op 11 8-)
Patience.......

NeeraDJ
6 maart 2004, 13:21
Geweldig dude, thanks! :)
Het heeft geen haast, ik wilde het gewoon even horen. Wat voor Les Paul heb je trouwens?

Sicky61
6 maart 2004, 13:26
tokai (vieze ouwe japkopie 8-) )

Stratman70
6 maart 2004, 17:46
tokai (vieze ouwe japkopie 8-) )

Wat is er mis met een Tokai LP????????????? Wees er maar zuinig op!
Ik heb zo'n vieze ouwe amerikaans originele Gibson Les Paul, maar had net zo lief een Tokai gewild. Echt waar!

wietse
6 maart 2004, 17:56
tokai (vieze ouwe japkopie 8-) )
helemaal niks mis mee een tokai,zijn erg goede gitaren , dus niet zo negatief joh.
wat voor elementen zitten er nu in?
destijds gebruikten veel van die japanse kopieen echte dimarzio's , zelfs in sommige hondo's zaten die.(en dat waren pas vieze jap kopieen)
dus eerst effe kijken voordat je gaat slopen , staat wel onderop de elementen.

Negative K3 fan
6 maart 2004, 17:57
in de brug een JB en in de nek een 59

Fuhgawz
6 maart 2004, 18:12
Hals - Super 2
Brug - Super Distortion

Sicky61
6 maart 2004, 18:43
tokai (vieze ouwe japkopie 8-) )

Wat is er mis met een Tokai LP????????????? Wees er maar zuinig op!
Ik heb zo'n vieze ouwe amerikaans originele Gibson Les Paul, maar had net zo lief een Tokai gewild. Echt waar!
Is nix mis mee,maar om d'r nu extra zuinig op te zijn....... :roll:
De hals is al meerdere keren gebroken /gescheurd geweest,maar hij jankt nog beft!

Sicky61
6 maart 2004, 18:48
tokai (vieze ouwe japkopie 8-) )
helemaal niks mis mee een tokai,zijn erg goede gitaren , dus niet zo negatief joh.
wat voor elementen zitten er nu in?
destijds gebruikten veel van die japanse kopieen echte dimarzio's , zelfs in sommige hondo's zaten die.(en dat waren pas vieze jap kopieen)
dus eerst effe kijken voordat je gaat slopen , staat wel onderop de elementen.
Tegen de hals de originele dimarzio(paf geluid) en bij de brug een tonezone(dimarzio)
Vieze oude japkopie was(uiteraard)een grap(JE)

Lacrymosa
7 maart 2004, 10:25
Een steve's special zou ook heel gewaagd zijn in een Les Paul

lekker veel midden in je amp, en net genoeg bass

lijkt me wel cool

of je neemt gewoon een Evolution!!!!!!!

en ik ben idd ook niet weg van de tone zone, thuis is ie wel leuk
maar in de oefenruimte (met een band ;)) is et nix

en een JB heb ik geen ervaring mee, maar ik hoor alleen maar goeie verhalen, dus ik zou et zeker ff overwegen

en wat natuurlijk helemaal top zou zijn, als je er een gibson 500t (en metgezel) in zet

CheerS!!

Lacrymosa
7 maart 2004, 10:26
Een steve's special zou ook heel gewaagd zijn in een Les Paul

lekker veel midden in je amp, en net genoeg bass

lijkt me wel cool

of je neemt gewoon een Evolution!!!!!!!

en ik ben idd ook niet weg van de tone zone, thuis is ie wel leuk
maar in de oefenruimte (met een band ;)) is et nix

en een JB heb ik geen ervaring mee, maar ik hoor alleen maar goeie verhalen, dus ik zou et zeker ff overwegen

en wat natuurlijk helemaal top zou zijn, als je er een gibson 500t (en metgezel) in zet

CheerS!!

lupoloco
7 maart 2004, 11:45
kheb een JB jr in m'n hals , klinkt lekker smooth!

NeeraDJ
7 maart 2004, 12:26
Een steve's special zou ook heel gewaagd zijn in een Les Paul

lekker veel midden in je amp, en net genoeg bass



Als je geen mid heavy amp hebt dan kan de Steve's Special erg verkeerd uitlopen, maar omdat het in een Les Paul zit zullen de mids wel iets geboost worden. Het enige dat ik jammer vind van de Steve's Special is dat het geen gebalanceerde pup is en erg afhankelijk van je set up. Voor de rest vind ik het ook een prima pup.

Lacrymosa
8 maart 2004, 09:31
Hoe bedoel je gabalanceerd???

CheerS!!

NeeraDJ
8 maart 2004, 10:25
Dat de bas mids en treble in een goede verhouding lopen, zodat je niet teveel bas hebt dat de leads bagger klinken, teveel treble hebt dat je trommelvlies door midden splijt en teveel mids dat beiden overmeesterd :razz: . De SP mist juist mids in dit geval, en afhankelijk van je amp of settings kan het als bas of treble overmeesteren. Petrucci gebruikte dit element speciaal met een mid heavy amp, omdat het echt te weinig mids heeft.