PDA

View Full Version : gibson gitaren uit de Kalamazoo fabriek



blimb
7 maart 2002, 18:40
zijn die veel beter slechter of wat? iemand die hier een paar nuttige dingen over kan zeggen? En vooral waarom

lars
7 maart 2002, 19:04
die werden daar vroeger gemaakt en die zijn erg goed.
tegenwoordig maken ex medewerkers van gibson daar nog gitaren met zeelfde apparaten enct en die zijn erg goed, beter dan huidige gibson

edit, niet goed gelezen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lars op 2002-03-07 19:05 ]</font>

blimb
7 maart 2002, 23:35
Op 2002-03-07 19:04, schreef lars:
die werden daar vroeger gemaakt en die zijn erg goed.
tegenwoordig maken ex medewerkers van gibson daar nog gitaren met zeelfde apparaten enct en die zijn erg goed, beter dan huidige gibson

edit, niet goed gelezen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lars op 2002-03-07 19:05 ]</font>


zijn ze echt veel beter? Kan namelijk voor relatief weinig geld een onwijs vette gibson flying V krijgen. :smile:

lars
8 maart 2002, 00:24
veel beter ofzo valt moeilijk te zeggen, kwestie van proberen denk ik, mqqr et feit dat ie uit ie fabriek komt betekend dat ie iig oud is en dus waarschijnlijk meer waard dan die dingen van nu. toen was de kwaliteit van gibsons een stuk hoger dan wat er nu van de lopende band af denderd soms.

Supermarco
8 maart 2002, 05:59
Hout, allemaal en kwestie van het juiste hout. In de jarne 50 en 60 werd er hout uit bepaalde landen gebruikt wat erg goeie kwaliteit had wat je voor een gitaar het liefste wou hebben. Maar helaas tegenwoordig zijn deze houtsoorten beschermd. Tegenwoordig wordt het mahonie geloof ik uit Indonesie of zo gehaald. Kwalitatief minder goed, wat je toch wel hoort in de resonantie van de Gibson, vooral de Custom. Maar neemt niet weg dat tegenwoordige gitaren nog heel aardig zijn, maar verschilt uiteraard per exemplaar.
Marc

BRiet
8 maart 2002, 17:21
Wat ik heb gehoord is dat vanwege de geografische ligging men in Kalamazoo makkelijker aan goed hout kon komen. Toen men daar weg ging is men dus ook ander hout gaan gebruiken.