PDA

View Full Version : Vraag ivm enkele fx pedalen



Lutz
5 maart 2004, 00:51
wat ik in mijn collectie nog te kort heb is een wah-wah & een volume pedaal


voor deze zat ik te denken aan de bad horsie 2 als wah wah & de little alligator als volume pedaal (uiteraard alle 2 van morley)


ken iemand mij zeggen als deze goed zijn ? of heeft iemand al ervaring met deze pedals ?


verder had ik ook nog een graag geweten wat jullie denken over de DOD YJM 250 pre amp overdrive & de MXR zakk wylde overdrive


thx in advance


L.

Lucky
5 maart 2004, 09:14
Ik heb ze zelf niet gehoord maar staar je niet blind op een merk...
er is veel meer moois onder de zon.

Blijepanda
5 maart 2004, 10:12
Gewoon alles uitproberen wat ze hebben :)

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2004, 11:43
Uitproberen!!!!!!!!!!!!

Ikzelf hou wel van morley pedalen, maar echt funky vind ik ze niet. Wel lekker voor gillende solo's.

RMC van Teese schijnen ook goed te zijn en de Budda wah's hebben ook goeie naam. Op ebay wordt nu een teese aangeboden. Dus sla je slag.

Bouke
5 maart 2004, 13:24
verder had ik ook nog een graag geweten wat jullie denken over de DOD YJM 250 pre amp overdrive

Hey Lutz,

Ik heb die DOD250 preamp/overdrive. Houdt je geluid intact, naar mijn idee met erg veel laag. Je moet echt even goed zoeken naar de juiste afstelling gain/ level. Teveel gain wordt heel snel fuzz-achtig, kan mooi zijn. Klinkt op mijn twin mooier dan op de Super Reverb.

Bouke

Mitch
5 maart 2004, 18:30
Die DOD is best een lekker ding.
Morley BH2 klinkt OK, maar je wordt er niet opgewonden van. Voor dat geld liever een Teese...
Volume pedaal: geen ervaringen.
MXR: ook geen ervaring, maar dat Zakk Wylde idee vind ik bij voorkeur al flauw :-?

AllodoX
5 maart 2004, 19:23
Waarom pak je geen George Dennis pendaal ? da's Wah EN volume in 1 ;)

http://www.george-dennis.cz/images/fx_ww.jpg