PDA

View Full Version : Da's lachen



V!N
5 maart 2004, 00:08
Dit kreeg ik net door:
http://server6.uploadit.org/files/zappyz-ad999_inside.jpg

Jawel lieve mensen, maarliefst 25 trimpots en een 4pdt voet-schakelaar !
:-D

BartL
5 maart 2004, 00:12
...en ik snap er GEEN HOL van :-D

Lucky
5 maart 2004, 09:10
ja ik had hem al gezien.

je kunt maar beter de originele settings opschrijven :)

hier zijn heel mwat combi's mogelijk, waarschijnlijk zijn ze niet allemaal even "sweet"

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2004, 09:33
is dat een grap?? of zijn er echt zulke control freaks? :-?

blimb
5 maart 2004, 09:50
welk pedaal is dat ?

Dirk_Hendrik
5 maart 2004, 09:58
Maxon AD-999.
Aardig maar met de meeste van die trimmers zou ik niet zomaar gaan tweaken.
Twee andere zaken die interessant zijn.
Ten eerste ziet het er naar uit dat Maxon een serie nieuwe BBD delay chips heeft ontwikkelt. Dat verklaart ook de mogelijkheid van reissue van al die analoge delayline gebaseerde apparaten. Dat red je niet meer op partijen NOS chips.

En verder dit linkje waar appatratuur tussen staat waar je bij Ibanez niet meer om de manual hoeft te komen:
http://www.maxon.co.jp/old_manual/maxon_old_manual.htm

V!N
5 maart 2004, 12:52
is dat een grap?? of zijn er echt zulke control freaks? :-?

Dit zijn slechts knopjes waar men in de fabriek het pedaal mee aan de gang hoopt te krijgen.
Nou ja .. het brengt brood op de plank, nietwaar ? Wat een baan ! :o

Maar als je er daarna thuis nog aan wilt knoeien, mijn zegen heb je .. :wink:

Nielsje
5 maart 2004, 12:58
Shittt..

dit is echt niet gezond, maar ik zie V!N hem al na bouwen, maa rdan met gewone pots, ipv trimmers..

die 4PDT is ook een leuk ding :)


man o man... waar is de tijd gebleven dat een effect uit maximaal 20 simpele componenten bestond?

V!N
7 maart 2004, 14:43
dit is echt niet gezond, maar ik zie V!N hem al na bouwen, maa rdan met gewone pots, ipv trimmers..

Jaha ! bijna ..

Ik ben gek op knopjes, maar dan moeten ze wel nut hebben. De trimmer in de Phase 45 doet wonderen voor de klankkleur, die wil ik dan wel aan de buitenkant hebben. De Infinite Phase waveshapers zijn ook handig.
Maar umptien ziljoen mogelijkheden om je BBD's voor een delay te biassen ? :S Dat hoeft voor mij nou weer niet.

Ik ben trouwens benieuwd of het geluid een beetje behouden blijft als het door zo'n rits van analoge chips heen gaat.
Begrijp me niet verkeerd, Ik ben dol op het geluid van een analoge delay ! Maar vergaat het geluid met 900 ms niet tot gruis ?

V!N
14 maart 2004, 13:07
Ik ben trouwens benieuwd of het geluid een beetje behouden blijft als het door zo'n rits van analoge chips heen gaat.
Begrijp me niet verkeerd, Ik ben dol op het geluid van een analoge delay ! Maar vergaat het geluid met 900 ms niet tot gruis ?

Nu analoge delay hier een "hot topic" is, even een bump voor deze.

Iemand hem al gehoord ? Iemand een idee ?