PDA

View Full Version : fender princeton; kleine vraagjes



amon
4 maart 2004, 23:00
jawel, hij is vandaag binnengekomen, en ik heb de hele avond zitten spelen en uitproberen en wat een prachtig geluid!
jullie zullen het misschien wat kinderspul vinden en buizenamps gewend zijn, maja, das mn volgende stap.

maargoed, wat kleine vraagjes:
-op het pedaal zit een knop om chorus aan en uit te zetten, als ik die indruk gaat er wel een lampje boven het drukknopje branden, maar of ik die nou aan of uit druk, de chorus blijft aanstaan. op het bedieningspaneel zit bij de chorus 'afdeling' een knopje 'select' maar die heeft ook geen functie op het aan en uit zetten; de chorus blijft aan.
- dit zelfde probleem (zo'n groot probleem is het niet, maar toch) heb ik ook met de reverb, ook daar gaat het lampje branden op het pedaal, maar weer geldt, of ik hem nou aan of uit heb staan, hij blijft aan...

misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb, ofzo, kan iemand het mij vertellen?
of kan iemand mij een link geven met een handleiding van een fender princeton chorus? (ik kan hem niet vinden)

svokke
5 maart 2004, 11:40
Hier staan een aantal fender manuals, ook van enkele princeton's :http://www.mrgearhead.net/faq/manuals_elec.html

amon
5 maart 2004, 16:25
ok, bedankt.

jules
9 maart 2004, 13:08
je hebt het knopje om de chorus aan te zetten op de versterker aan staan. dat knopje overuled de versterkerpedaal dus druk eens op het knopje op de versterker van de chorus dan is je probleem opgelost.
Wat een lekker geluidje trouwens he. En dat voor een transistor amp

amon
9 maart 2004, 15:36
zeker een lekker geluid!
maar dat knopje had ik toch echt zelf al wel gezien en heb samen met allerlei andere select-switches alle mogelijke combinaties geprobeerd. ik denk dat er gewoon iets mis is, ik heb de chorus nou gewoon dichtgedraaid wanneer ik hem niet gebruik, maar het zou toch leuker zijn als het gewoon met het pedaal zou kunnen.

jules
11 maart 2004, 09:20
ik denk dat dat knopje mischien kapot is als de switch er niet aan zit kun je de chorus dan wel aan en uit zetten ?