PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Slash Signature



Sandman
7 maart 2002, 16:47
Ik kwam laatst op Ebay.com deze gitaar tegen. En ik schrok eigenlijk wel, aangezien deze gitaar exact op de mijne lijkt. Translucent red met een creme rand, donkere hals, quilted maple top, zelfde tuners/elementen en kleur hb-ringen. Het enige verschil was de handtekening van Slash op de headstock en de Snaketag op de body (staat de gitaar recht overeind dat zit ie links onder). De mijne is voor de oplettende forumici dus zonder de handtekening en de tag.
Jammergenoeg staat ie niet meer op Ebay dus kan ik je er niet naartoe verwijzen. Ik heb de foto's wel, maar die kan ik niet op het net zetten, aangezien ik geen website heb.

Dus de vraag is of iemand hier iets meer vanaf weet? Wie kent deze gitaar?....etc...

Kitaarhiero
7 maart 2002, 16:50
hèhè :razz:

Kitaarhiero
7 maart 2002, 17:03
Kurt Cobain gebruikte zelden Les Pauls, hij heeft er een keer gebruikt in een onderwater optreden :razz:

JV
7 maart 2002, 17:05
een vriend van me heb er een, is d8 ik een ietswat opgewaardeerde epi studio. 3 jaar geleden kocht je ze nieuw voor Fl. 1500, vorig jaar voor Fl. 3350, waardoor dit komt weet ik ook niet, zal deels met de dollarkoersen te maken hebben, btw is omhoog gegaan etc.

sebass
7 maart 2002, 22:07
Ze hadden hem bij MHR in gouda ik had hem bijna gekocht maar de custom vond ik toch beter, ik vond hem lekkerder spelen.
Het is toch dat teken van dat bot met die slang er omheen met de hoed van slash en een peukje of niet? Verder is hij inderdaad hetzelfde als die jij hebt sandman.

Mitch
7 maart 2002, 22:14
Heeft Epiphone een Slash signature ? Ik dacht alleen Gibson. Zie daar op de Epi site ook niets over... en dan NLG 3350?????
Ok, ik hou ook van mijn epi, maar als het zou gaan om een opgewaardeerde LP Studio (=kleuter Les Paul), waarom dan voor de pegels waarvoor je er één kan laten bouwen ?!
Ja, de VS maken alles wel erg prijzig in hun strijd om het behoud van de vrije wereld (en de vrije wereldhandel ook zeker: journaal nog gekeken ?) en de Europese BTW'tjes staan ook niet stil, maar volgens mij klopt hier iets niet.

Klinkt daar twijfel in mijn vraag ? Ja hè ?

Sandman
7 maart 2002, 22:38
Check, thats the one Sebass. Ik wist niet dat ze die bij MHR hadden. Ik weet ook niet meer wat ie (2e hands) koste op ebay. Maarre verder is ie hetzelfde als de mijne. In mrt 2001 was ie Fl 1.250 bij MHR in Gouda. Ik vind em lekker spelen. Zeker met die SD's erin. Gelukkig heb ik die snake-on-a-bone niet. Vind het niet zo mooi staan op de body. Maar goed...eind goed al goed...zalk maar zeggen.

Ja idd.. op de Epi-site staat deze niet. Maar daar staan er wel meer niet. Bij de lp standard staat dat ie alleen leverbaar is in cherry herritage sunburst e.d. Er zijn er nog zoveel, die daar niet staan. Wat dat betreft vind ik het slechte site. Der staat niet wat allemaal mogelijk is.

Thanx for the replies!

Peter_1
8 maart 2002, 09:07
Slash heeft zijn naam wel aan meer dingen verbonden die hij normaal niet gebruikt. Je wordt vanzelf een commerciële hoer wanneer het grote geld niet meer binnenstroomt na verloop van tijd.

Realiteit is echter dat slash ook niet op een produktie-model van een les-paul uit de gibson fabriek speelt, hoe erg gibson ons dit ook wil doen geloven. De gitaren die slash gebruikt zijn custom-shops gibsons, class 5 specificatie, met sunburst paintjob.

Kitaarhiero
8 maart 2002, 11:19
Die plaatjes op gitarem vind ik altijd zó lelik! echt Kitsch soms.

Kjiratsiekoedel
8 maart 2002, 15:20
Waarom zou je plaatjes op je gitaar willen??

gangsta
8 maart 2002, 15:23
Op 2002-03-08 09:07, schreef Peter_1:
class 5 specificatie
was dat?

Peter_1
8 maart 2002, 19:04
Een gibson-custom shop classificatie voor een custom gitaar.

kijk hier voor de specificaties van een class 5
http://www.gibsoncustom.com/custom/class5.html

Jon
8 maart 2002, 19:58
Hier staat die epi slash ergens tussen,,,wel een gaaf ding om te zien.
http://www.solmuziekhandel.nl/

Sandman
8 maart 2002, 20:08
yep dat is hem inderdaad. Weet iemand nog hoeveel hij kost? Ja idd zo'n plaatje opde body vind ik ook niks. Leuk dat nog meer mensen deze gitaar kennen.

sebass
8 maart 2002, 20:35
1400 tot 1600 gulden dacht ik. Maar ja die jij nu hebt vindt ik veel mooier, sandman. Betere finish en de klank zal zeker niet ten onder doen en met de sd's is het zelfs veel beter. Trouwens dat teken hoeft er voor mij niet op. Ik wil ook nooit een gesigneerd model, ik wil een eigen model niet van iemand anders. Hoewel ik de MM van petrucci ook wel erg leuk vind. Maar ik krijg nu het geluid uit mijn gitaar wat ik wil en ik ben erg kieskeurig. Dus een nieuwe gitaar hoeft voor mij nog niet voorlopig. Ik kamp alleen met rugklachten dus een lichtere gitaar zou niet slecht zijn voor mij. Maar de enige die dan in aanmerking zou komen zijn de prs gitaren en de MM.

gangsta
9 maart 2002, 11:07
ja dat plaatje verpest het inderdaad.

Sandman
13 maart 2002, 23:24
Uit wat voor een soort hout is deze gemaakt? Mahogany-body, rosewood-toets en een maple top? Ken de Nederlandse termen niet. Kan iemand mij helpen hiermee?

Mitch
14 maart 2002, 08:43
Mahogany = mahonie
Rosewood = niet van slangenleer
Maple = esdoorn

Gebruikelijke houtsoorten voor een LP...

brend
2 april 2002, 09:46
Ik heb nu precies dezelfde gitaar. Ook met slash signature. Ik ben er super blij mee.
Toen ik hem zag was ik er gelijk helemaal verliefd op.
Klinkt ook lekker en dat plaatje maakt hem juist gaaf...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brend op 2002-04-02 09:49 ]</font>

Sandman
2 april 2002, 09:53
Ieder zijn eigen mening uiteraard, maar dat plaatje lijkt net een zelf opgeplakte stikker. Dat vind ik dus niet zo mooi. Ik heb liever de body 'clean'. But thnx for sharing....

Wolverine_nl
2 april 2002, 12:06
Ik kan me zelfs een artikel herinneren dat Slash zelf niet echt blij was met die actie en dat z'n signature Marshall een betere uitpak had ofzoiets.

maargoed, hij zal wel prima spelen, liever een Gibson LP Classic zonder imprints enzo. :grin:

gershwin5150
2 april 2002, 16:29
Op 2002-03-14 08:43, schreef Seymour Paul:
Mahogany = mahonie
Rosewood = niet van slangenleer
Maple = esdoorn

Gebruikelijke houtsoorten voor een LP...


:wink:

sash
2 april 2002, 16:32
Op 2002-04-02 16:29, schreef gershwin5150:


Op 2002-03-14 08:43, schreef Seymour Paul:
Mahogany = mahonie
Rosewood = niet van slangenleer
Maple = esdoorn

Gebruikelijke houtsoorten voor een LP...


&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> rosewood wordt in nederland ook wel pallisanderhout genoemd. Kweetniet of je daar zoveel aan hebt, maargoed, toch weer leuk om te weten &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">


Wat dacht je van rozenhout? :grin:

gershwin5150
2 april 2002, 16:35
Wat dacht je van rozenhout? [/quote]

Kan natuurlijk ook :grin:

Sandman
2 april 2002, 19:08
Ken neh....:wink: