PDA

View Full Version : Heeft iemand de nieuwe ts 808 al bespeelt



stewartfan
4 maart 2004, 19:55
hoe klinkt het pedaal reacties !!

Robbert
4 maart 2004, 21:28
Nope, nog niet.

Maar de electronica is niet anders dan de TS9. Dus is het pedaal ook niet meer dan dat pedaal waard ;)

jpb
4 maart 2004, 23:30
Ik ben ook niet geinteresseerd. Er zijn zoveel goede TS-achtige OD's tegenwoordig.

The Thumb
5 maart 2004, 08:44
ik vind Ibanez ook erg laat met het uitbrengen van de RI, de ts-808 hype is volgens mij al weer aardig op zijn retour, niet in de laatste plaats vanwege het toenemend aanbod goedkopere en betere alternatieven.

Onderstaand voor de liefhebber een linkje dat ik laatst tegenkwam. Gaat over amps en effecten van SRV, volgens dit artikel gebruikte SRV maar even de ts-808, en toen de ts-9 en ts-10 op de markt kwamen gebruikte hij gewoon die. (ja, zelfs de verguisde ts-10)

http://custom-sounds.com/srv.htm

Lucky
5 maart 2004, 09:05
don't believe the hype !!!
don't, don't, don't believe the hype !!!

Boyiiiiiiiii

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2004, 09:30
Voor die prijs kun je ook een 2dehands barber burn unit of fuzzdrive kopen. Tenminste, dat hebben die van mij gekost.

LordRiffenstein
5 maart 2004, 09:43
(ja, zelfs de verguisde ts-10)

Explain please!

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2004, 09:51
(ja, zelfs de verguisde ts-10)

Explain please!

Tja, volgens mij zijn de meesten ook wel tevreden over de TS-10. Ik heb er zelf ook 1 gehad. Prima ding. K vond de extra gain tov een TS-9 wel handig.

The Thumb
5 maart 2004, 10:23
een veelgehoorde klacht is de constructiekwaliteit van de ts-10, deze schijnt behoorlijk minder te zijn dan die van zijn voorgangers (met name jacks en switch)

LordRiffenstein
5 maart 2004, 10:26
een veelgehoorde klacht is de constructiekwaliteit van de ts-10, deze schijnt behoorlijk minder te zijn dan die van zijn voorgangers (met name jacks en switch)

Yup, daarom steek je hem in een rack in een looper :razz:

Nielsje
5 maart 2004, 10:29
jup, of we bouwen hem zelf, met true bypass, in een koele behuzing, mooi kleurte...britisch racing green ofzo. :)

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2004, 10:29
een veelgehoorde klacht is de constructiekwaliteit van de ts-10, deze schijnt behoorlijk minder te zijn dan die van zijn voorgangers (met name jacks en switch)

Ja dat klopt wel. Die jack aansluitingen zitten geloof ik op de printplaat en het is niet de beste kwaliteit. En de switch van dit type is geloof ik altijd een probleem geweest. Gelukkig zijn de pedaaltjes dan ook niet zo duur.

hankd
7 maart 2004, 12:02
Al dat gedoe over die ts-808. Ok ik geef het toe, ik heb er een en het is een ouwe (ziet er niet uit trouwens) toen ik hem kocht (1980??) was ik er blij mee. Daarna kocht ik een vox ac30 en de twee vormde een fijne combi.
Ik kwam een tijd geleden op een site over srv. Ik heb er helaas geen adres meer van. Hier zag ik hem tot mijn grote verbazing staan, mijn lullige ts 808 die ik ooit heb volgespoten met contactspray omdat dat kloteschakelaartje niet goed werkte.
Wat me als commentaar is bijgebleven is het volgende: SRV gebruikte het ding als een extra boost om de versterker zelf extra te laten oversturen. Exact zoals ik het kreng zelf toepas. Op zich klingt het apparaat zelfs vrij vlak, voor de oversturing zelf gebruik ik hem dan ook niet echt. Dus heb je het over hype dan is dit er toch duidelijk een. Voor een ts van Ibanez, geef er tweedehands niet meer voor dan 30 euro want meer zijn ze echt niet waard. :-D

Lucky
7 maart 2004, 12:15
ik geef je er 40 euro voor
ok?

:)

The Thumb
7 maart 2004, 12:54
45!

:D

Dirk_Hendrik
7 maart 2004, 17:48
Hankd,
Welkom op dit forum. Ik hoop je hier nog vaak terug te zien want eendagsvliegen zijn er genoeg.
Nevertheless wil ik je vragen om je iets meer te verdiepen in het instituut tubescreamer voor je je waardebepaling op 30 euro zet. Iemand die ervaring heeft met any ts, en dat zou ik me van jou willen voorstellen, zoe weten dat het ding te gek is (en meer waard dan 30 euro) als je em (live) met een bak vermogen gebruikt.

Robbert
12 maart 2004, 14:46
Even terug omhoog.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3708594348&category=46671

Wedden dat het geen orginele TS808 is.. "NEW AND UNUSED".
Current bid: EUR 216.00... de stakker.

The Thumb
8 april 2004, 16:00
ik ben net weer op mijn stoel geklommen na een pijnlijke val:

http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=Ibanez&modelkeuze=TS-808+re-issue&pagina=1

200 f*#@ing euroos!!!

jpb
8 april 2004, 16:46
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22669&item=3713080381&rd=1&ssPageName=WDVW
Ipv 199,- euro voor een ri te betalen en je af te vragen ofienuwelofniet hetzelde is als het origineel, kun je ook de blues devil kopen. Echt de beste TS kloon, stukken beter (='bloom') vergeleken met TS9/808 en de Sparkle Drive/Keeley (beiden gehad). Staar je niet blind op de originelen, tenzij je verzamelt :cry: , dat kan natuurlijk ook

jaywalker
8 april 2004, 17:01
waardeloos ding inderdaad. Veels te schel als je hem niet gebruikt voor het overpushen van je amp. Me gitaarleraar probeerd er nu flink wat geld voor te krijgen ...(hij wist niet eens dat hij zo zeldzaam is :D)

PeArLjAm
8 april 2004, 18:45
ja de bluesdevill is beter en is ook nog mooier in die hammerite gouden behuizing, gatver die ts808 behuizing ziet er echt niet uit :o

jpb
8 april 2004, 20:05
ja de bluesdevill is beter en is ook nog mooier in die hammerite gouden behuizing, gatver die ts808 behuizing ziet er echt niet uit :o
Heb je wel eens spijt gehad dat je hem verkocht hebt???? :wink:

PeArLjAm
9 april 2004, 10:58
ja de bluesdevill is beter en is ook nog mooier in die hammerite gouden behuizing, gatver die ts808 behuizing ziet er echt niet uit :o
Heb je wel eens spijt gehad dat je hem verkocht hebt???? :wink:

nee eigenlijk niet. De red snapper die ik heb is wat minder ts808 en wat natuurlijker, met minder compressie. Het is maar net wat je zoekt , de BD was een erg goed pedaal maar ik ben met de snapper beter af. Jij nog wel tevreden?? :P

jpb
10 april 2004, 09:16
Jij nog wel tevreden??

Jazeker! Ik heb niet zoveel problemen met de TS-midhump en enig verlies van laag; bij fenders versterkers die vrij weinig mid hebben gaat dat goed samen. Belangrijker vind ik dat 'ie goed voelt en buizig klinkt, niet modderig. Dat heeft de blues devil veel meer dan de andere TS klonen. Gaat dus nooit weg :)

PeArLjAm
10 april 2004, 20:17
Jij nog wel tevreden??

Jazeker! Ik heb niet zoveel problemen met de TS-midhump en enig verlies van laag; bij fenders versterkers die vrij weinig mid hebben gaat dat goed samen. Belangrijker vind ik dat 'ie goed voelt en buizig klinkt, niet modderig. Dat heeft de blues devil veel meer dan de andere TS klonen. Gaat dus nooit weg :)

mooi! ja dat klopt inderdaad, ik speel marshall en die heeft genoeg midden van zichzelf. Maargoed inderdaad de bluesdevill klinkt wel erg lekker vet en inderdaad niet zo modderig als een tubescreamer, iets helderder vond ik zelf!

sash
11 april 2004, 13:21
waardeloos ding inderdaad. Veels te schel als je hem niet gebruikt voor het overpushen van je amp.

Dan zal je waarschijnlijk iedere overdrive waardeloos vinden, want ze klinken alleen echt lekker als je het volume flink open gooit.

Mitch
11 april 2004, 14:58
Juist. Een 808 of familielid moet je bij voorkeur gebruiken met single coils over een goede buizenbak. Voor de liefhebbers staat een erg mooie 808-kloon te koop op Marktplaats (effe zoeken op ultieme Tube Screamer) :wink:

Robbert
11 april 2004, 15:53
Juist. Een 808 of familielid moet je bij voorkeur gebruiken met single coils over een goede buizenbak. Voor de liefhebbers staat een erg mooie 808-kloon te koop op Marktplaats (effe zoeken op ultieme Tube Screamer) :wink:

Dude! Waarom verkoop je die Big Tone??

Mitch
11 april 2004, 16:28
Da's heel eenvoudig. Ik wilde voor eens en voor altijd duidelijk hebben voor mezelf wat een TS in mijn setup zou kunnen doen en wat al die mods nou precies doen. Dat is me nu perfect duidelijk geworden.
Het is een topding (echt superstil, zelf met volle gain) maar echt bedoeld voor single coils. Daar klonk -ie echt geweldig op. Met de mods wordt -ie wel wat breder inzetbaar, maar niet hoe ik het nodig heb. Ik had al een donkerbruin vermoeden en Keith betwijfelde het ook dat -ie voor mij geschikt was, maar ik wilde het per se een keer goed getest hebben.
Nou, da's gelukt :)

jpb
11 april 2004, 19:05
Juist. Een 808 of familielid moet je bij voorkeur gebruiken met single coils over een goede buizenbak.....
Klopt, met de hb/sc schakeling op mijn tele custom hoor je dat duidelijk; dan wordt een TS(-kloon) te modderig (Uitzondering is -daar is 'ie weer :D - de Blues Devil, klinkt ook met hb's goed, maar dat is een ander verhaal...)