PDA

View Full Version : the Who



andy
4 maart 2004, 14:33
John Entwistle toch op album The Who
geplaatst op: 02-03-2004 23:32:00
Roger Daltrey van The Who maakte gisteren bekend dat bassist John Entwistle tóch te horen zal zijn op het reünie-album van zijn groep.


Entwistle, die twee jaar geleden op een hotelkamer overleed aan een cocaïne-geïnduceerde hartstilstand had enkele tapes opgenomen tijdens de repetitie voor het album. Die zouden nu gebruikt worden voor de finale opnames, en verder zou gitarist Pete Townshend baslijnen schrijven "zoals John dat zou gedaan hebben."

"Na een tijdje voel je instinctief aan wat iemands bijdrage had kunnen zijn," aldus Daltrey. "Pete kan baslijnen spelen waarvan je zou zweren dat ze van John kwamen."

Met Entwistle stierf de volledige originele ritmesectie van The Who. In 1978 stierf drummer Keith Moon al na een overdosis.

harrie-beton
4 maart 2004, 16:13
lijkenpikkerij eerste klas.



"Na een tijdje voel je instinctief aan wat iemands bijdrage had kunnen zijn," aldus Daltrey. "Pete kan baslijnen spelen waarvan je zou zweren dat ze van John kwamen."


mag ik even een emmer?

Harry
4 maart 2004, 16:25
ik heb er wel begrip voor, het liefst hadden ze hem nog in levende lijve bij zich, lijkt me.

andy
4 maart 2004, 23:12
Lijkt mij ook. Het is trouwens ook niet de eerste keer dat er na de dood van artiesten nog "nieuw" materiaal verschijnt. Ik meen dat er nog een hele plaat na de dood van Hendrix uit kwam.

Harry
5 maart 2004, 10:47
+ al die gereconstrueerde shit.

Pete Townshend
5 maart 2004, 19:25
Lijkt mij ook. Het is trouwens ook niet de eerste keer dat er na de dood van artiesten nog "nieuw" materiaal verschijnt. Ik meen dat er nog een hele plaat na de dood van Hendrix uit kwam.

Ik geef Pete en Roger groot gelijk dat ze nog een "allerlaatste" plaat als The Who willen maken. Ze hebben allebei een nare nasmaak aan"It's Hard" (1982) overgehouden. Als die twee dóór willen gaan met muziek maken kan niemand ze tegen houden. Ze noemen de huidige band, met Pino Palladino (bas), Zak Starkey (drums) en John "Rabbit" Bundrick (toetsen) dan ook "WHO2"

harrie-beton
8 maart 2004, 12:04
Lijkt mij ook. Het is trouwens ook niet de eerste keer dat er na de dood van artiesten nog "nieuw" materiaal verschijnt. Ik meen dat er nog een hele plaat na de dood van Hendrix uit kwam.

1? Wel 20 man, verschikkelijk. Ik heb zelf alleen de platen die de Jimi nog levend heeft gemixt.

Ik snap best dat the who (2) nog als band naam muziek wil maken. Ik heb alleen moeite met bestaande opnamen van dode bandleden om die te gaan "bewerken". Mijn mening is : afmixen mag maar niet partijen toevoegen en overdoen.

De bassist John van the Who is trouwens erg onderschat.

andy
8 maart 2004, 22:53
De bassist John van the Who is trouwens erg onderschat.

Volgens mij valt dat erg mee. Er zijn veel jonge bassisten die Entwisle toch wel als voorbeeld zien. En ik denk dat als je op dit forum een topic opent wie je de beste bassist vindt, de naam Entwistle regelmatig zal vallen.
Maar ik denk dat het er een beetje aan ligt dat the Who als minder toonaangevend wordt gezien als tijdgenoten the Beatles en the Stones. (Dat ergerde mij altijd :wink: )
Zo vind ik met name de plaat Quadrophenia onderschat. Ik vind het zelf een meesterwerk, het beste wat the Who (naast Who"s Next) ooit gemaakt heeft.