PDA

View Full Version : Welke buizen voor de Ernst Fliek 'the Rover'



Chiel
4 maart 2004, 13:27
Ik heb dus een Ernst Fliek 'the Rover' voorversterker. Maar de buizen zitten er inmiddels alweer een eeuwigheid in (minstens een jaartje of 5) en ik merk dat de klank wat 'nazaler' (is dat een Nederlands woord?) begint te worden.

Kortom, er moeten nieuwe in :( . Er zitten 7 stuks 12AX7WA buizen in (volgens de handleiding), maar welke kan ik nu het beste bestellen, want ik heb echt de ballen verstand van buizen :???: .


Iemand met goede suggesties???

kokeleko
4 maart 2004, 13:40
Ik heb het liefste Ruby's(Ruby Tubes 12AX7) die klinken goed en fris , maar als je ff wacht zullen de JJ's en Telefunken en Philips en Eurotubes suggesties je wel om de oren vliegen :D :D , hahahahaha.

LordRiffenstein
4 maart 2004, 13:52
Chiel,

een goeie online-winkel is Tube Town www.tube-town.de! Snelle verzending en goeie prijzen. De 12AX7WA zijn Sovteks maar er zijn dus vele degelijke voorversterker lampen!

HTH,

Yoeri

Jools
4 maart 2004, 15:01
voor wat tests kun je hierheen gaan:

http://www.watfordvalves.com/testreports.htm

kijk naar de sectie "ECC83,12AX7 " zijn allemaal buisjes die je zo in je voorversterker kunt doen

Rectifier
4 maart 2004, 15:02
Ik heb het liefste Ruby's(Ruby Tubes 12AX7) die klinken goed en fris , maar als je ff wacht zullen de JJ's en Telefunken en Philips en Eurotubes suggesties je wel om de oren vliegen :D :D , hahahahaha.

Nu vliegen zelfs de lampen ons al om de oren :lol:

Ik moet ook nodig nieuwe eindbuizen in de VHT. Komt nog wel.

Chiel
5 maart 2004, 00:49
ThanX! Ik heb de JJ Electronics bij Erik Haar besteld. Zijn 8 euro p/st en schijnen erg goed te werken met de Rover. ff afwachten dus.

Jimi Hendrix
5 maart 2004, 10:16
Ernst zelf gebruikt ook de JJ's (heb ze nu zitten in mijn Rivera, groot verschil tov sovteks..., goede keuze!)

Chiel
15 maart 2004, 09:32
JOEHOE ! ! ! JJ Electronics Rocks big time! :o !

Mijn Rovertje heeft een hele metamorfose ondergaan met deze buisjes. Er zaten Mesa en Sovtek's in, maar de druk, openheid en presence van die nieuwe JJ-E buisjes zijn werkelijk een wereld van verschil :P . Dat noem ik nog es een investering, voor minder als 65 euro weer een opgefiste amp die helemaal te gek klinkt!

srv-man
15 maart 2004, 23:20
Ok, dan weet ik wat mij te doen staat..... :-D