PDA

View Full Version : Mini buizen amps...



Phyrexian
4 maart 2004, 10:20
Wat denken jullie van die kleine buizen amps (max 15watt)? Ik heb weer wat last van GAS vrees'k.

Iemand deze al geprobeerd?

Zvex Nanohead (1 watt all-tube 'head'!)

Epiphone Galaxie 10 (10 watt all-tube combo)

Jeroenvanhulsteijn
4 maart 2004, 10:29
Er zijn toch veel meer kleine buizen amps? Lijkt me leuk spul trouwens. Die NanoHead kan denk alleen niet heel erg clean. Of alleen op lage volumes. Tenminste, volgens de beschrijving van dat ding. Men zegt ook dat je voor headroom wel vermogen nodig hebt.

Hughes & Kettner Tube 20
Hughes & Kettner Edition Tube
Hughes & Kettner Cream Machine (0,5 watt :-D )
Cornford Harlequin (7 watt)
Fender Champ
Laney LC15
Peavey Bravo (schijnt een Marshall in mini verpakking te zijn)

en natuurlijk het nodige aan hybride spul.

pimmetje
4 maart 2004, 12:10
15Watt is GEEN mini-buizenversterker. Dat denken heel veel mensen, maar dat is echt niet zo. Een 15watt buizenbak komt (als combo) ook vaak met een 1x12" speaker. Dan hebbie echt flink herrie hoor. Die zet je thuis heus niet vol open.

Die epi is wel cool. Is echt goed in de ouwe stijl qua uiterlijk. Volgens mij maakte vooral Gretsch en Valco vroeger van die bakkies met zo'n uiterlijk. Toch heb ik dan liever zo'n ouwe Valco... kost je dan waarschijnlijk (inc vervoer uit vs) 2x zo veel als die epi, maar dat krijg je er dan ook weer voor terug in geluid en blijvende waarde.

Deze wil ik ook nog wel 'ns proberen.
http://www.thdelectronics.com/products/univalve.htm

Quink
4 maart 2004, 12:17
Vind kleine buizenampjes geweldig.

Fender Blues Junior lijkt me geen verkeerd combo. Je kunt ook voor een niet al te hoog bedrag een Fender Champ scoren.
Soldano Astroverb: sonic detonation in a briefcase :-D
Zo'n Cornford lijkt me ook wel super.

Maar ik sluit me wel aan bij Pimmetje, onderschat deze versterkers qua volume niet. Thuis opendraaien en toch redelijk volume is er niet bij.

josh.vandenberg
4 maart 2004, 18:27
Voordat je 1 watt aan muziek produceert staat menige versterker al op 2 ,vergeet dat niet .Lagere wattage versterkers klinken alleenvaak wat dun,hoe meer watt hoe dikker en vaak trager het geluid wordt

Johannes
4 maart 2004, 21:53
Lagere wattage versterkers klinken alleenvaak wat dun,hoe meer watt hoe dikker en vaak trager het geluid wordt



...trager geluid, :-D das weer es wat anders!

Diedo
4 maart 2004, 22:52
dan is de geluidssnelheid nog maar 250 ipv 343 meter per seconde??? :???: ik bedoel... leguit???

bestaan er van dat soort bakjes die meerdere kanalen hebben en ook nog flink kunnen scheuren? meestal zit je dan toch vast aan een watt of 50... uiteraard moet behalve het wattage ook de prijs laag blijven :razz:

Phyrexian
5 maart 2004, 09:31
Zo'n THD Univalve is natuurlijk leuk... maar die is, dacht ik toch, nogal héél duur.

Luister eens naar de soundsamples van die Nanohead op http://www.zvexamps.com/ en oordeel dan of die amp nog dun klinkt... ;)

Thanks for the input... nu heb'k nog meer last van GAS (gaat ook wel weer over, gelukkig maar).

GuitarMaster
5 maart 2004, 09:50
wat een onzin, geluid gaat helemaal niet trager als het dikker is....

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2004, 09:54
de snelheid van geluid is toch afhankelijk van het medium waarin het zich voortplant? misschien moet dat "trager bewegen" figuurlijk worden opgevat? zoiets als trage response of lange attack?

GuitarMaster
5 maart 2004, 10:04
de snelheid van het geluid is volgens mij alleen afhankelijk van het materiaal waarin het zich voortplant. Zo gaat geluid door metaal veel sneller dan door lucht. De luchttemperatuur kan wel uitmaken voor de snelheid.

En waarom zou geluid dunner moeten klinken als het trager gaat? :???:

GuitarMaster
5 maart 2004, 10:06
de snelheid van geluid is toch afhankelijk van het medium waarin het zich voortplant? misschien moet dat "trager bewegen" figuurlijk worden opgevat? zoiets als trage response of lange attack?

dan vind ik "traag" toch een beetje een vreemde redenatie.

guhlenn
5 maart 2004, 10:55
Trager geluid is onzin. punt. En minder watt is niet gelijk aan een dunner geluid. Kan wel, hoeft niet. En dan vraag ik me af; heeft josh eigenlijk wel een amp (buizen) met weinig vermogen?

guhlenn
5 maart 2004, 11:00
Trager geluid is onzin. punt. En minder watt is niet gelijk aan een dunner geluid. Kan wel, hoeft niet. En dan vraag ik me af; heeft josh eigenlijk wel een amp (buizen) met weinig vermogen?

BartL
5 maart 2004, 11:13
Ik heb een Marshall dsl 20 watt buizencombo. Er komen binnekort nieuwe eindbuizen in... (2x el84JJ) dan gaat ie weer HARD ZAT*.

*dat wil zeggen; master op stand 2 / 3 van 10 en preamp op 4. Hard genoeg voor thuis in de kelder. Bij repetities gaat de master MAXIMAAL op 8

Nielsje
5 maart 2004, 11:16
hoe lang heb je die bak al?

ik heb m'n dsl 100 top al een jaartje of 3 denk ik nu, en hij klinkt nog steeds als een zonnetje :)

birt
5 maart 2004, 14:20
hoeveel kost zo'n nanoamp?

GuitarMaster
5 maart 2004, 14:31
450 euro bij vd haar

Phyrexian
5 maart 2004, 15:03
450 euro bij vd haar

eigenlijk duur voor wat het is,
maar zoals al die pedalen van ZVEX is het boutique en unique! :)

Voidhead
5 maart 2004, 18:32
Hoeveel ben je eigenlijk kwijt voor zon Zvex Nanohead, weet iemand dat?

Negative K3 fan
5 maart 2004, 19:48
voidhead> leer eens lezen ofzo

BartL
5 maart 2004, 20:20
hoe lang heb je die bak al?

ik heb m'n dsl 100 top al een jaartje of 3 denk ik nu, en hij klinkt nog steeds als een zonnetje :)
Uuhm, half jaartje. Zaten 'Ei' eindbuizen in & was tweedehands, maar was een occasion. Volgens mij hebben ze de buizen toen niet vervangen.

Maarja, ik moet eigenlijk eerst eens gitaar leren spelen :cry:

Robbert
5 maart 2004, 20:54
450 euro bij vd haar

eigenlijk duur voor wat het is,
maar zoals al die pedalen van ZVEX is het boutique en unique! :)

Waarom duur voor wat het is? Het is een 100% buizenversterker.

En laat je niet misleiden door de ene Watt! Op een 4x12 cab kan hij nog verdraaid hard!

Diedo
5 maart 2004, 21:45
maar daarom kan hij nog wel vele malen simpeler in elkaar zitten dan een 100 watt top met 3 kanalen...

Robbert
5 maart 2004, 22:06
Tja.. maar hij is dan wel handgemaakt :razz:

niels5150
14 maart 2004, 13:41
das waar, 15 watt kan nog behoorlijk hard gaan. Maar is het niet zo dat bijvoorbeeld een 15 watt laney LC15 met 8" speaker toch iets minder hard gaat als een soortgelijke amp met 12" speaker.
Zo'n laney LC15 gaar best snel over de zeik, en blijft dus niet lang clean. Met een goed dist pedaal moet je er op laag volume toch een heel aardige sound uit kunnen krijgen! Ik zoek namelijk ook een klein buizenbakje voor opnames thuis. Heb wel een podXT, maar vind dat toch een te hoog intertoys gehalte hebben.