PDA

View Full Version : jmp 50 op marktplaats



Nielsje
4 maart 2004, 10:10
test

Nielsje
4 maart 2004, 10:12
Ik zag op marktplaats de volgende advertentie

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/16976.htm?av=a&rv=100

Het gaat om een jmp 50 top, uit 1976 en hij vraagt er 500 euri voor. T bod staat op het moment op 450 euro.

Ik wil hier ook wel op bieden, maar is dit verstandig? ik doe en beroep op julllie kennis

Ik heb een foto van achterkant, waar jullie kunnen zien dat de rechtertrafo behoorlijk scheef staat, en de buizenhouders, om ze zo maar te noemen, zijn niet meer aanwezig..

foto staat bij m'n webshots..

zou ik hier op bieden?

birt
4 maart 2004, 11:07
ik heb op 2dehands m'n jmp 100watt uit '77 550euro betaald, ik heb er wel nieuwe lampen moetten insteken (zowel voorsvertserking als eindversterking)




ik heb er meteen ook een halfpower-switch op staan nu dan hoef ik niet elke keer 2 lampen te trekken als ik 50 watt wil

Nielsje
4 maart 2004, 11:24
howww...

deze verschijnt net op marktplaats :

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/17020.htm

dies echt mooi :)

andy
4 maart 2004, 11:34
Ik vind 300 euro echt te veel voor een London City. Ze klinken goed, maar zijn onderhoudsgevoelig, zeg maar. Als je het geluid een keer wil checken kun je contact met me opnemen. Ik heb er zelf 1 te koop staan, maar een niet nader te noemen aspirant koper heeft tot en met 22 mei de tijd gekregen om de amp op te halen. :wink: Daarna is de amp vogelvrij.

Nielsje
4 maart 2004, 12:15
ah.. juist ja..

ik heb net een afspraak gemaakt met die man om te kijken/luisteren.

hij ziet er namelijk wel super strak uit vind ik.

wat vind jij een redelijke prijs dan?

*aan de andere kant, ik heb er bij big one in zwolle een zien staan voor 500 euro!!!*

andy
4 maart 2004, 14:14
Hij ziet er idd mooier uit dan die bak die ik heb. :razz: Maar het gaat om het geluid. Kijk misschien is 300 euro wel een redelijk bedrag, maar een jaar of 6, 7 geleden kostten die dingen 2e hands 250 a 300 gulden.
Ik zou er iig 50 euro vanaf proberen te praten.
Maar bedenk wel: London City is oud, maar geen Vintage.

Nielsje
4 maart 2004, 14:26
Ik vind ze wel redelijk vintage..
waaorm vind jij dat niet?

maar goed hij ziet er zelf superstrak uit, en de originele fielipz buizen zitten er nog in.

die 50 euro eraf lullen was ik ook wel van plan..

is m'n begin naar de weber mass :P

andy
4 maart 2004, 14:40
Als de orginele buizen er nog in zitten zal hij wel helemaal nergens naar klinken......... :razz: Die mogen na 30 jaar dan wel eens vervangen worden.

Maar London City is niet vintage, omdat ze niet tot de klassiekers behoren, zoals Marshall, Hiwatt en Sound City. Het materiaal in de LC bakken is van mindere kwaliteit namelijk.
De amp is gemaakt als goedkoop alternatief voor de Marshalls die rond 1970 uitkwamen.

Nielsje
4 maart 2004, 14:42
De amp heeft 15 jaar niet echt gewerkt.. en heeft volgens mij ook nog nooit een podium gezien..

ja ik weet het dat marshall cloontjes moeten voorstellen, maar ik vind ze opzich wel koel, en zo eentje die er goed uitziet is wel leuk voor de verzameling..

andy
4 maart 2004, 15:24
Ik heb niks tegen die beestjes, voor alle duidelijkheid. Ik heb er zelf 2. Vorig jaar heb ik er nog een gebruikt om onze CD op te nemen. Maar ze zijn wel oud.........

Nielsje
4 maart 2004, 15:31
hehe... daar heb je gelijk in andy,

maar jij bent toch ook al oud ?:P

t wordt denk ik ook niet m'n podium bak hoor.. niet veelzijdig genoeg..ik bedoel..ik ehb ook een dsl, dies wat bruikbaarder, ook op laag volume..maar ik vind ze gewoon koel, de kleur enzo. en deze is gewoon nog helemaal origineel..

misschien dat ie ooit wel 500 euro waard wordt ofzo.. :P

Nielsje
4 maart 2004, 16:40
Nou goed

ik ga dus zondag heen, testen die bak.

zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij zo'n oude buizenbak?

hoe kan ik horen of de voedings elco's nog goed zijn?

zijn er nog tips/trucs hier?

komt allen met advies gaarne!

Nielsje
4 maart 2004, 16:40
Nou goed

ik ga dus zondag heen, testen die bak.

zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij zo'n oude buizenbak?

hoe kan ik horen of de voedings elco's nog goed zijn?

zijn er nog tips/trucs hier?

komt allen met advies gaarne!

ik heb even een foto van de top bij m'n webshots geflikkerd.

josh.vandenberg
4 maart 2004, 23:27
Let op een bromtoon als je 'm aanhebt

taylor
5 maart 2004, 11:12
die marshall jmp(50) vind ik best duur daar is niet veel origineel meer aan zo te zien aan die achterkant foto ,tevens is er iets vreemds gebeurt met die trafo.

Nielsje
5 maart 2004, 11:15
ja dat vond ik ook al... ik laat hem ook varen :)

het bod op marktplaats staat nu al op 500, nou das me echt te gortig..

maar goed..die andere mensen op marktplaats hebben die foto van de achterkant niet gezien...

Dude
8 maart 2004, 00:34
Ik ga er dinsdag kijken, bij die marshall dan...

kan iemand die achterkant fotos nogmaals laten zien ?

Nielsje
8 maart 2004, 08:36
ik heb wel een foto, zal hem je vanmiddag ff mailen..goed?

trouwens..het bod van dat kreng stond laatst al op 575..

Dude
8 maart 2004, 17:39
ik heb wel een foto, zal hem je vanmiddag ff mailen..goed?

trouwens..het bod van dat kreng stond laatst al op 575..

GRAAG dude


----censored----

Kitchen-Marshall
14 maart 2004, 17:19
Ik kan eraan toevoegen dat de marshall JMP 50 uit 1974 is, en niet uit 1976, zoals dat op de advertentie staat.

Het serienummer van de JMP50 is namelijk 8273 F.
(ik mailde de verkoper) Die F dateert hem uit 1974. Hij heeft dus wel een printplaat ipv ptp wiring. € 575 is mij teveel geld, alhoewel gekken er op ebay meer voor betalen!

Ik heb de foto van de achterkant ook niet gezien..Kan iemand hem ook even naar reneboelens@Hotmail.com mailen? alvast bedankt!