PDA

View Full Version : 4 x 10 of 4 x 12'' speakerkast



josh.vandenberg
4 maart 2004, 08:36
Ik zou de pro en contra's van 4x 12 en 4x 10 '' eens naast elkaar willen horen.

Ik speel met 4x10 en 1x 15 .

Maar waarom kiezen jullie eventueel voor 4 x 12.

josh.vandenberg
4 maart 2004, 08:38
Ik vind 4 x 10 een mooie punch hebben,maar wat doet 4 x 12 in een bandsituatie

Phyrexian
4 maart 2004, 10:27
Volgens mij doet een 4x12 een beetje hetzelfde als een 4x10, maar met meer geluidsdruk en meer laag.

Tips:
1. ga naar een winkel en probeer ze naast elkaar uit.
2. 4x12 cabs voor bass zijn vaak nogal 'power-hungry' (die 4x12 van peavey bijvoorbeeld) en bijgevolg heb je een sterke amp nodig om die cabinet optimaal te doen werken.

josh.vandenberg
4 maart 2004, 12:18
Ik heb een Marshall vba 400.Dat is een van de sterkere versterkers,Ik heb de indruk dat die 400 watt ietsje teveel is voor mijn trace 4 x 10

Ik heb in die winkel een Marshall 4 x 12 met die versterker uitgeprobeerd.Dat was niet goed DE marshaall heeft ook 8 x 10 ,maar dat is mij te zwaar.

AntY
4 maart 2004, 12:35
ik heb een trace 4x10 met een VA400 top en dat werkt prima. wel voorzichtig met de gain anders overload ie inderdaad.

Clunk
4 maart 2004, 12:55
ik wil een trace 4 x10 met een HA3500 top :D

DAMN>.... had ik nou maar geld

:cry:

Laus
4 maart 2004, 17:09
de reden van een 4x 12...

ach tis maar 1 kast ipv 2. mooie tussenweg tussen 1x15 en 4x10.

en het gaat loeihard. Ik vind die marshall kast briljant omdat ie zo lekker doordreunt.

Ik kan me voorstellen dat een funker of iets dergelijks ervan over zn net gaat. Die kan meer met een 6x10 of 2x10 1x15.

18 inch alleen voor hele grote gigs lijkt me.

helaas is dat nog nooit voorgevallen.

basbeest
9 maart 2004, 07:59
jezus wat vooreen rug hebben jullie ik vind het al heel wat om mijn combo + 15 inch actieve kast elke week naar optredens toe te slepen ondanks dat ze allebei in flightcases zitten. Maar als ik roadies zou hebben zou ik voor de 4x12 van aguilar gaan 18 inch vind ik een beetje onzin want bij grote gigs wordt je toch doorversterkt je versterker werkt dan alleen als monitor en je staat meestal vrij dicht bij je boxen dus heb je dan meer aan een goede 4x10 met veel laag eden dxlt bijv

Bleak
9 maart 2004, 11:30
4 keer 12 ook nog eens niet te tillen :)

Anavrin
9 maart 2004, 12:09
ik wil een trace 4 x10 met een HA3500 top :D

DAMN>.... had ik nou maar geld

:cry:
dit is niet mijn eigen ad:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=basvers&md=details&id=20548
of nieuw:
http://www.muziekhandeljoosten.nl/
(is jammer genoeg ook niet mijn eigen winkel :-( )

Clunk
9 maart 2004, 13:32
ik wil een trace 4 x10 met een HA3500 top :D

DAMN>.... had ik nou maar geld

:cry:
dit is niet mijn eigen ad:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=basvers&md=details&id=20548
of nieuw:
http://www.muziekhandeljoosten.nl/
(is jammer genoeg ook niet mijn eigen winkel :-( )

vet.. das ook best een nette prijs..

ik heb het allen niet :D

heb je misschien interesse in een ibanez sr705??
:razz:

Laus
9 maart 2004, 17:44
4 keer 12 ook nog eens niet te tillen :)

daar heb je zeker een punt.

ik sta ook met smart te wachten op de eerste neodynium experimenten en resultaten.

Als ik een kast vind die net zo veel herrie maakt met de helft van het gewicht... simpel.....

Laus
9 maart 2004, 17:51
4 keer 12 ook nog eens niet te tillen :)

daar heb je zeker een punt.

ik sta ook met smart te wachten op de eerste neodynium experimenten en resultaten.

Als ik een kast vind die net zo veel herrie maakt met de helft van het gewicht... simpel.....

emielow
9 maart 2004, 19:19
met een beetje geluk vind je de top rond de 300 euro, de kast heb ik nieuwe gekocht, dit si mij setje: en dat gaat hard!

http://groups.msn.com/_Secure/0WADPAikYwwVvpYHOxq!vZdXYWow5hlBfAuDecHrbJWO9gJ6Br alJ3GDc*1PkXHvj0FpPpfrgxozOtDZfpw5UqSWdxDwP19T2wru Jw5BPujaPjsmjGi19oa7uNjr47JlVRQAAAP****8/hartke%20410%20XL%20%2B%203500.jpg?dc=467546006914 2507954

bassopotmus
9 maart 2004, 19:42
Klopt, maar een ha3500 is soundwise wat minder dan andere kuezes. Ik wacht met smart op de hybrid van Aguilar en maybe gaat me hartke eruit!!!!!

basbeest
9 maart 2004, 19:51
nou wil ik ook leuk mijn setje ff d'r tussen zetten maar hoe werkt dat :-D want ik zie wel hoe ik iets kan linken maar kan ik er ook gewoon in uploaden?[/img][/url]

Anavrin
9 maart 2004, 19:58
Klopt, maar een ha3500 is soundwise wat minder dan andere kuezes. Ik wacht met smart op de hybrid van Aguilar en maybe gaat me hartke eruit!!!!!
wat bedoel je hiermee, bedoel je dat ie weinig verschillende sounds kan maken, of dat de vele sounds die ie kan produceren kwalitatief allemaal net wat minder klinkt dan de andere merken?
Ik zit er nl aan te denken om vielleicht zo'n ding te kopen, en je weet wat voor muziek ik maak (anders klik ff in m'n onderschrift), is ie hier wel voor geschikt dan? Ik slap nooit, en speel ook eigenlijk zo goed als nooit fingerstyle (sorry).

Surferboy
9 maart 2004, 21:10
Ik slap nooit, en speel ook eigenlijk zo goed als nooit fingerstyle (sorry).

[Baspolitie-modus AAN] Heiden!!! Op de brandstapel met hem!! :lol: :razz: :wink: [Baspolitie-modus UIT/]

emielow
9 maart 2004, 21:17
anavrin, wat doe je wel met je bas dan?

maargoed mocht je hem ooit bespelen... een ha 3500 heeft door zn 10bands EQ genoeg soundopties (voor mij althans) tuurlijk zijn er weer tops die net iets vetter klinken, maar die zijn dan ook al snel 2 of 3 (of4) keer zo duur...

AntY
10 maart 2004, 01:31
Klopt, maar een ha3500 is soundwise wat minder dan andere kuezes. Ik wacht met smart op de hybrid van Aguilar en maybe gaat me hartke eruit!!!!!
wat bedoel je hiermee, bedoel je dat ie weinig verschillende sounds kan maken, of dat de vele sounds die ie kan produceren kwalitatief allemaal net wat minder klinkt dan de andere merken?
Ik zit er nl aan te denken om vielleicht zo'n ding te kopen, en je weet wat voor muziek ik maak (anders klik ff in m'n onderschrift), is ie hier wel voor geschikt dan? Ik slap nooit, en speel ook eigenlijk zo goed als nooit fingerstyle (sorry).

anavrin, mcgyvers? jullie staanin de livexs of zo (zag t liggen in de trein)

bassopotmus
10 maart 2004, 10:10
Klopt, maar een ha3500 is soundwise wat minder dan andere kuezes. Ik wacht met smart op de hybrid van Aguilar en maybe gaat me hartke eruit!!!!!
wat bedoel je hiermee, bedoel je dat ie weinig verschillende sounds kan maken, of dat de vele sounds die ie kan produceren kwalitatief allemaal net wat minder klinkt dan de andere merken?
Ik zit er nl aan te denken om vielleicht zo'n ding te kopen, en je weet wat voor muziek ik maak (anders klik ff in m'n onderschrift), is ie hier wel voor geschikt dan? Ik slap nooit, en speel ook eigenlijk zo goed als nooit fingerstyle (sorry).

Je kan er ontzettend veel mee en je kan er veel sounds uithalen, maar als die sounds zijn "net" niet wat je uit een amp krijgt, die inderdaad, 2/3x zoveel kost. Maar als je op een budget zit, zeker de beste amp voor je geld zeker in de tweedehandse markt.

Anavrin
10 maart 2004, 13:40
Ik slap nooit, en speel ook eigenlijk zo goed als nooit fingerstyle (sorry).

[Baspolitie-modus AAN] Heiden!!! Op de brandstapel met hem!! :lol: :razz: :wink: [Baspolitie-modus UIT/]
dit had ik wel verwacht ja :lol: :lol: :lol:

Anavrin
10 maart 2004, 13:46
anavrin, mcgyvers? jullie staanin de livexs of zo (zag t liggen in de trein)
dat klopt ja, jammer genoeg niet echt positief, maar de recensies in de FRET en de Aardschok waren beter

anavrin, wat doe je wel met je bas dan?

ik hak daar als een bezetene op, teneinde er vette grooves uit te krijgen, die met de snelheid van het geluid op je af komen... :D
maar ff serieus, klik ff in m'n onderschrift, dan hoor je wat ik ermee doe.

Surferboy
10 maart 2004, 19:55
anavrin, mcgyvers? jullie staanin de livexs of zo (zag t liggen in de trein)
dat klopt ja, jammer genoeg niet echt positief, maar de recensies in de FRET en de Aardschok waren beter

anavrin, wat doe je wel met je bas dan?

ik hak daar als een bezetene op, teneinde er vette grooves uit te krijgen, die met de snelheid van het geluid op je af komen... :D
maar ff serieus, klik ff in m'n onderschrift, dan hoor je wat ik ermee doe.

Okay, dan hoef je niet op de brandstapel.....dan is onthoofden genoeg! :lol: :lol:

Surferboy
10 maart 2004, 19:55
anavrin, mcgyvers? jullie staanin de livexs of zo (zag t liggen in de trein)
dat klopt ja, jammer genoeg niet echt positief, maar de recensies in de FRET en de Aardschok waren beter

anavrin, wat doe je wel met je bas dan?

ik hak daar als een bezetene op, teneinde er vette grooves uit te krijgen, die met de snelheid van het geluid op je af komen... :D
maar ff serieus, klik ff in m'n onderschrift, dan hoor je wat ik ermee doe.

Okay, dan hoef je niet op de brandstapel.....dan is onthoofden genoeg! :lol: :lol: