PDA

View Full Version : Lover's gone away - rockballad v.10



Kwark
4 maart 2004, 00:00
Vandaag geschreven en opgenomen. Het is een eerste schets, en aangezien ik een beroerde sologitarist ben moet je van de solo niet al te veel verwachten...Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden!

HIER STAAT IE (http://onlinerock.com/musicians/homouniversalis//loversgoneaway.mp3)

Kwark
4 maart 2004, 00:01
Lyrics:

Lover’s gone away

There’s a wet spot in my bed.
Can’t bear to think of how it got there.
And I still can smell your body, baby, in the matrass where you lay.
Oh if only you could see the pillow sniffing creep that I’ve become.
Well honey I know it’s wrong, but what can a man do, when his lover’s gone away.

Well i've been thinking of your smile.
Been tryin’ lickin’ traces of it it off the mug you left on the table when you left to catch that train, baby
And I faintly recognized the taste of your mouth, but it’s not the same without you in my arms.
And if only you could see the dish-licking freak that I’ve become.
Honey I know it’s wrong, but what can a man do, when his lover’s gone away.

-solo-

I wanna see you later, maybe
some day, when I’ve finished sucking on the toothbrush that you used
And the comb, and the ashtray, the razor that you borrowed
I’ll throw ‘em all away and say goodbye to you, tomorrow
Oh and if only you should see a stronger man than me that’s moved on by then
And honey I know it’s hard, but what can a man do when his lover’s gone away.

Misschien plaats ik later nog wel de tabs, als er interesse is.

Kwark
4 maart 2004, 03:26
Versie 2 :).
Solo iets ingekort, en een regel tekst veranderd.

Bring in the comments!

Maiden Michiel
4 maart 2004, 08:51
Die tekst! *braaaaak*

Cool die hoest voor het begint.

Ik weet neit wat je hier een rockballed aan vindt, doet mij meer s/s, ouwe Bob Dylan, Bon Jovie goes unplugged aan. Rockballad denk ik aan "Still Loving You" van Scorpions bijvoorbeeld.

Ik vind je stem neit echt mooi en het lied ook niet echt bijzonder.

Kwark
4 maart 2004, 10:18
Die tekst! *braaaaak*

Cool die hoest voor het begint.

Ik weet neit wat je hier een rockballed aan vindt, doet mij meer s/s, ouwe Bob Dylan, Bon Jovie goes unplugged aan. Rockballad denk ik aan "Still Loving You" van Scorpions bijvoorbeeld.

Ik vind je stem neit echt mooi en het lied ook niet echt bijzonder.

Hey Michiel :). Wie of wat zijn s/s?
Ik heb schijnbaar nogal moeite met genretyperingen voor wat ik maak, maar goed.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die braak: vind je de tekst de slijmerig of juist te ranzig? Bij allebei kan ik me wel iets voorstellen, namelijk.

Jammer dat het je na de hoest niet meer kon bekoren, maar bedankt voor de moeite iig! :).

Jagoda
4 maart 2004, 10:31
some day, when I’ve finished sucking on the toothbrush that you used



eeeeeuuuuwww.....GATVER! :-?

Kwark
4 maart 2004, 10:38
Hoop zwakke maagjes hier... :D

ReinoutV
4 maart 2004, 10:44
Ik vind het nummer wel mooi. Zelfs je solo is wel om aan te horen: al zou ik die bend eruit halen en vlak daarna zat een noot die mij mijn tenen deed krommen. Je zang begint heel mooi, maar het tweede deel, waar je gaat varieren vind ik de melodie wat minder, iets te veel freestyle. Dat dubbelzingen weet ik ook niet precies wat ik ervan vind. Kan je daar geen 2e stem van maken of zo? Verder echt een mooi nummer, op de tekst niet zo gelet. De dingetjes die ik heb gehoord waren wel lekker hulpeloos :).

Maiden Michiel
4 maart 2004, 11:01
s/s=singer/songwriter

Kwark
4 maart 2004, 11:50
Ik vind het nummer wel mooi. Zelfs je solo is wel om aan te horen: al zou ik die bend eruit halen en vlak daarna zat een noot die mij mijn tenen deed krommen. Je zang begint heel mooi, maar het tweede deel, waar je gaat varieren vind ik de melodie wat minder, iets te veel freestyle. Dat dubbelzingen weet ik ook niet precies wat ik ervan vind. Kan je daar geen 2e stem van maken of zo? Verder echt een mooi nummer, op de tekst niet zo gelet. De dingetjes die ik heb gehoord waren wel lekker hulpeloos :).

Een van de upgrades voor een volgende versie wordt dat iemand anders de tweede stem gaat doen, dus dat probleem wordt verholpen :).

Ik zat er trouwens ook aan te denken om de wel erg lange zin in het tweede couplet iets in te korten, wellicht. Je moet er echter wel een drum + bas bij bedenken, die er vanaf het tweede couplet in komen hakken en het geheel dus wat rock-achtiger gaat worden.

Bedankt voor je reactie!

spanky_franky
4 maart 2004, 16:02
een paar jaar geleden was ik op zeilkamp en toen was er een gitarist die zich ook uitmaakte voor kwark en ook mark heet.. ben jij dat toevallig?

over het nummer: lekkere kraak in je stem, en een fris melodietje..
heel mooi!

kokteejl
4 maart 2004, 17:02
hehe kvind et cool!
Is de tekst serieus bedoelt of? Want als men vriendin is langsgekomen kan ik het ook niet laat effe in men kussen te sniffen hehe

maar idem: die tandenborstel: :o

Kwark
4 maart 2004, 17:37
een paar jaar geleden was ik op zeilkamp en toen was er een gitarist die zich ook uitmaakte voor kwark en ook mark heet.. ben jij dat toevallig?

over het nummer: lekkere kraak in je stem, en een fris melodietje..
heel mooi!

Ik op zeilkamp? You gotta be kidding me :D
Dat was dus een andere kwark :).

Bedankt voor het compliment, franky!


hehe kvind et cool!
Is de tekst serieus bedoelt of? Want als men vriendin is langsgekomen kan ik het ook niet laat effe in men kussen te sniffen hehe

maar idem: die tandenborstel: :o

De tekst is voor minstens 75% autobiografisch, kokteejl 8-)

(al dan niet over de tandenborstel, dat laat ik in het midden...)

Gert-Jan
4 maart 2004, 21:18
Ik kan dit wel waarderen, je stem is best heftig. Tekst, tja, uit 't leven gegrepen zullen we maar zeggen.

Als je nog een lekkere solo wil, ik hou me aanbevolen!! :razz: :razz:

Sicky61
6 maart 2004, 16:54
tja.....die solo had je beter achterwegen kunnen laten want die is amper te horen.
Een rockballad is het ook al niet.
Je tekst is ook moeilijk verstaanbaar.
Je mag van mij blijven maar een gig hoef ik niet te zien/horen.
Beetje van dronken op de bank na een gig nog ff wat pielen nivo.
Maar troost je,ik heb weinig verstand van muziek en sta bekend als botte lul 8-) ....en op pinkpop is het dit jaar nog veeeeel ergerder.

Bouke
6 maart 2004, 21:03
Hey Kwark,

Je zingt nu een beetje rustiger / cleaner dan in het vorige liedje, zeker in het eerste couplet. Dit vind ik wel goed bij dit leidje passen. De tandenborstel vind ik een leuk detail. Die vlekken in dat bed...mwahh.

Je maakt lekkere liedjes!! Ben benieuwd naar de uitwerkingen van deze schets, met tweede stem, drums, etc. enzo

Groets,

Bouke