PDA

View Full Version : ESP AX-350 LTD



NeTiZeN
3 maart 2004, 22:52
Ik zat te zoeken naar een nieuwe gitaar, en toen kwam ik deze tegen, en werd ik meteen verliefd.

http://www.espguitars.com/ltd_ax.htm

Ik heb echter geen kans om het ergens uit te proberen, dus weten jullie misschien of ie een beetje goed klinkt/speelt? En zo niet, misschien een alternatief in dezelfde prijsklasse.

Ik speel iig trash/death metal.

Alvast bedankt.

ToolRulez
3 maart 2004, 23:00
Hehe, voor trash/death is hij wel geschikt. Een vriend van me heeft een V-350 en die heeft exact dezelfde specs als deze, dat ding heeft ongeveer 1 geluid... metal!
Het is niet mijn ding, dus ik zou naar iets anders kijken, maar dat is puur mijn mening. Ik vind ESP's in Europa wel gruwelijk duur voor wat je krijgt.

ToolRulez
3 maart 2004, 23:01
Hehe, voor trash/death is hij wel geschikt. Een vriend van me heeft een V-350 en die heeft exact dezelfde specs als deze, dat ding heeft ongeveer 1 geluid... metal!
Het is niet mijn ding, dus ik zou naar iets anders kijken, maar dat is puur mijn mening. Ik vind ESP's in Europa wel gruwelijk duur voor wat je krijgt.

NeTiZeN
3 maart 2004, 23:03
Ik ga em proberen te importeren vanuit Amerika :-)

Verder kan ik nergens een sound fragmentje vinden van die EMG's... Is dat vergelijkbaar met 81's?

Verder, kan je er een beetje mee soleren?

THW
4 maart 2004, 09:27
Ik ga em proberen te importeren vanuit Amerika :-)

Verder kan ik nergens een sound fragmentje vinden van die EMG's... Is dat vergelijkbaar met 81's?

Verder, kan je er een beetje mee soleren?


of je ermee soleren weet ik niet, maar als je em impoteert doe het dan uit duitsland daar hebben ze ze ook wel in voorraad

GuitarMaster
4 maart 2004, 10:34
tuurlijk kun je er een beetje mee soleren...
De EMG's kun je niet vergelijken met de 81's, die zijn actief en hebben dus een veel hogere output.

jw009
4 maart 2004, 11:26
EMG-HZ elementen zijn echt zwaar kut
komt echt een geluid uit waar je op poept

Lacrymosa
4 maart 2004, 11:58
dat vin ik wel meevallen

ik vin ze zeker beter dan het gemiddelde Stock element wat fabrikanten in hun gitaren stouwen

Maar dit is een niet al te veelzeidige gitaar, nou is dat natuurlijk OK als je alleen maar metal (of iig met een moderne Distorionsound) speelt.

Wil je echter een wat meer vintage sound, of je wil clean, dan wordt et moeilijk

wat een goede oplossing zou zijn is wat minder heftige elemten er in doen

maar nog is de gitaar niet echt ontworpen voor clean/vintage

maar gebruik je maar 1 sound, no problem, ESP/LTD maakt goede gitaren, wel behoorlijk duur (de ESP's dan)

CheerS!!

Lacrymosa
4 maart 2004, 11:58
dat vin ik wel meevallen

ik vin ze zeker beter dan het gemiddelde Stock element wat fabrikanten in hun gitaren stouwen

Maar dit is een niet al te veelzeidige gitaar, nou is dat natuurlijk OK als je alleen maar metal (of iig met een moderne Distorionsound) speelt.

Wil je echter een wat meer vintage sound, of je wil clean, dan wordt et moeilijk

wat een goede oplossing zou zijn is wat minder heftige elemten er in doen

maar nog is de gitaar niet echt ontworpen voor clean/vintage

maar gebruik je maar 1 sound, no problem, ESP/LTD maakt goede gitaren, wel behoorlijk duur (de ESP's dan)

CheerS!!

NeTiZeN
4 maart 2004, 13:26
tuurlijk kun je er een beetje mee soleren...
De EMG's kun je niet vergelijken met de 81's, die zijn actief en hebben dus een veel hogere output.

Wat is het verschil in geluid tussen actief en deze?

NeTiZeN
4 maart 2004, 13:26
tuurlijk kun je er een beetje mee soleren...
De EMG's kun je niet vergelijken met de 81's, die zijn actief en hebben dus een veel hogere output.

Wat is het verschil in geluid tussen actief en deze?

GuitarMaster
4 maart 2004, 13:44
Actieve elementen klinken wat krachtiger en strakker dan passieve elementen. Ik vind passieve elementen ook wat dynamischer klinken dan actieve, maar er zullen vast wel mensen zijn die dat niet met me eens zijn.

BlackSun
4 maart 2004, 18:41
Die Hz's klinken helemaal niet 'zwaar kut'. kep zelf een ESP Ltd Mh-301, met Hz's en dat klinkt voor passief meer dan redelijk, je moet wel ff je sound 'zoeken' waarsch met je EQ (van amp of apart), maar dan kan je er een heeelee brute scheur uit krijgen, en clean isie erg warm (beetje aan de donkere kant). Daarnaast isie 5 standen te schakelen, en zijn er erg veel verschillende sounds uit te krijgen. Nee die HZ's worden wel vaak de grond in gestampt, maar das zeker niet altijd terecht!!

......Mooi onderbouwd statement van JW009 trouwens

NeTiZeN
4 maart 2004, 19:19
Als veel mensen die pickups zo kut vinden, welke gitaar zou ik dan moeten kopen?

Misschien een viper ofzo, maar die is wel een stuk duurder...

Het moet iig wel een echte metal gitaar zijn, voor het normale speelwerk heb ik er al 1 :-).

NeTiZeN
4 maart 2004, 19:21
Als veel mensen die pickups zo kut vinden, welke gitaar zou ik dan moeten kopen?

Misschien een viper ofzo, maar die is wel een stuk duurder...

Het moet iig wel een echte metal gitaar zijn, voor het normale speelwerk heb ik er al 1 :-).