PDA

View Full Version : wat vraat je aan jou guitar?



siscu
6 maart 2002, 23:56
dat gaat niet op het weer bericht voor morgen,wel handig maar...,hals.soort hout,elementen,tipe geluid,voorm,met/zonder vivrator,etc,etc, je zegt het,help me,met jou eigen eisen pakket.

Casey
7 maart 2002, 00:13
Voor mij een platte hals ,jumbo frets ,Floyd trem ,Di Marzio's , Gibson SG model , Quilted body , Parelmoer in de hals , lekker scheurgeluid .
Als ie klaar is hoor ik het wel ;0)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-03-07 00:24 ]</font>

gershwin5150
7 maart 2002, 00:27
uuh? nu in het nederlands?

siscu
7 maart 2002, 10:11
ik doe mijn best,ik ben nog aan het leren!een beetje geduld .please!

siscu
7 maart 2002, 10:11
ik doe mijn best,ik ben nog aan het leren!een beetje geduld .please!

SteavisSmokin
7 maart 2002, 13:37
Dit topic is hier heen verhuisd van de versterker afdeling.

Kitaarhiero
7 maart 2002, 14:12
eh... ik vind dit nog wel erg vaag... wat bedoel je nou? wat is vraat? hoezo weerbericht?

SteavisSmokin
7 maart 2002, 14:18
Kitaar, volgens mij kan siscu nog niet zo goed nederlands en is hij/zij er nog mee bezig dit te leren. Dit topic gaat over wat je zoekt in je gitaar, wat voor hout, elementen, etc.
Steven

Ibanez
7 maart 2002, 15:39
wizard II hals, jumbo frets, original floyd rose trem, Dimarzio superdistortion's , ibanez rg model, baswood body, zwart van kleur met zilveren randje, met lekker strak scheurgeluid, verchroomde knoppen en dat wat de ibanez k7 ook heeft, zo'n systeem dat er iets is weggewerkt bij je floyd rose brug zodat je beter kan palm muten. En sharkfin inlays.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-05-11 18:12 ]</font>

Kitaarhiero
7 maart 2002, 16:25
Op 2002-03-07 14:18, schreef SteavisSmokin:
Kitaar, volgens mij kan siscu nog niet zo goed nederlands en is hij/zij er nog mee bezig dit te leren. Dit topic gaat over wat je zoekt in je gitaar, wat voor hout, elementen, etc.
Steven


ja ok... dat snap ik wel...

ik zoek stijl en sex appeal in m'n gitaar :razz:

Kampvuurman
7 maart 2002, 16:28
Eigenlijk heeft een strat alles wat mij bevalt.. Dan wel een hardtail.

Sandman
7 maart 2002, 16:39
Lage actie, dikte hals ala epi lp, medium tot small frets (ik vind het niet zo prettig als mijn vingers na een nummer openliggen), hogere posities moeten ook goed bereikbaar zijn, met sd's '59 en jb ben ik nu tevreden. Misschien dat ik nog eens een custom/distortion voor de bridge probeer en iets anders voor de neck. Enne....qua...vorm...ik vind de les paul erg aantrekkelijk. En de kleur...ik heb nu een translucent red met creme rand,...erg geil motiefje.

PeArLjAm
7 maart 2002, 20:35
Strat model, het liefst een sunburst body, maar dan echt perfect hout ervoor gebruik zonder nerven etc . Maple neck, linkshandige vibrato(heb uitgevonden dat dit handiger is), graphtech zadels, Kinman Woodstock elementen.. Aaah :grin:

Trouwens ik had even soundbytes op de kinman website geluisterd, want ik was al even op zoek naar nieuwe elementen voor mijn strat, en die Woodstock dingen leken me wel wat.. Nu blijkt dat ze tijdelijk even niet meer gemaakt worden omdat de heer Kinman van een rustperiode geniet :sad:

Reindah
7 maart 2002, 21:39
EIgenlijk een verbeterde versie van Jagstang.
Jagstang vorm, sonic blue of fiesta rood, met parelmoer slagplaat. Gewone rondjes inleg in de hals. Jagstang hals, misschien net iets breeder. Tuners moeten perfect zijn, schaller ofzow, Texas Special Single Coil, Seymour Duncan JB Humbucker, hard tail, in elk geval harder dan nu, misschien tremolo er gewoon af. Betere brug zodat ie minder zoem geluiden maakt, iets van een schaller brug(tune-o-matic idee). Verder uhhh......0.10 snaren. Hals en body 1! stuk, 500 kb control volume pot, en dat het wel zo een beetje. Hout echt geen idee, totaal geen verstand van. Dit zal sowieso wel een beetje amateuritisch gelul zijn, maar kvond dat de Jagstang er ff tussen moest staan:)

siscu
7 maart 2002, 22:31
goed gezien steavis.nog een keer bedankt voor je helpende hand.
pearl jam ,het is een interessante punt ,links handig vivrato....mmmmm!

Gitaarwerk
8 maart 2002, 00:49
voor mij :

slanke dunne telecasters hals en zeker de kop ervan.. de nuts moeten snaar 4-5 niet eronder zitten (voor string bending)

het kammetje MOET van messing/staal zijn
maple body.. maple toetsen, dus absoluut geen rosewood... actie bij de brug zo hoog mogelijk, voor extreme fingerpicking

2 seymour duncan elementen.. 1 zware humbucker en 1 neck stack element..

verder moet de knoppenplaat omgedraaid worden, en de elementen net als een gibson apart volume regelbaar zijn

dat was et :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gitaarwerk op 2002-03-08 00:51 ]</font>

ekkerman
8 maart 2002, 08:34
eerst verlieft worden op die ene plank en als ze dan ook nog eens lekker in de hand ligt mmmmmh

sash
10 maart 2002, 23:33
Op 2002-03-08 08:34, schreef ekkerman:
eerst verlieft worden op die ene plank en als ze dan ook nog eens lekker in de hand ligt mmmmmh


Juist! En dat is niet alleen met planken zo :wink:

ekkerman
11 maart 2002, 08:44
moeten we wel eerst die anti conceptie tape eraf scheuren natuurlijk ( ander topic ;duct tape )

sash
11 maart 2002, 16:47
lijkt me erg pijnlijk, ik wil niet weten wat lars z'n vriendin allemaal moet doormaken...

ekkerman
12 maart 2002, 17:07
nou erg pijnlijk allemaal maar een strak bikinilijntje dat ze heeft nu.....!

sash
12 maart 2002, 18:44
Voor altijd!!! :smile:

Neals
27 maart 2002, 13:42
Een hals wat beetje vriendelijk is voor king-size handjes, jumbo frets, lekker scheurgeluid, niet te veel ruis van de elementen. slagplaten liever niet. humbucker(s), demonteerbare trem :grin:

ekkerman
28 maart 2002, 16:57
wat heeft dat nou met een bikini lijn te maken ?????



( geintje !!)

sash
28 maart 2002, 19:57
Smeerlap, alleen maar aan bikini lijntjes denken :grin:

Kitaarhiero
28 maart 2002, 20:21
De gezonde gedachten van iemand met veel hormonen denk ik...

sash
28 maart 2002, 21:10
oh dat weet je uit ervaring? :wink:

ekkerman
29 maart 2002, 08:52
volgens mij is het ( te ) vol zitten met hormonen de eerste vereiste om gitarist(e) te worden . het zijn echt rakkers hoor die plank scheurders en vlak trouwens sommige vrouwlijke plank ragsters ook niet uit er zijn er bij............

MegaDrive
5 mei 2002, 21:49
Zet een DiMarzio Megadrive op een tennisracket en het klinkt al vet! :grin:

Mitchel_12000
6 mei 2002, 18:44
Een lekkere slanke hals, liefst Mahonie. Body van Mahonie met top van 5a gevlamd esdoorn in een vintage yellow kleur. Toets van Brazilian rosewood of ebony, met een mooie pearl inlay. Lock tuners (gotoh of shaller) Seymour duncan humbuckers. Mooie gewelfde top. LP brug en staartstuk.

kwijl kwijl kwijl!!!!!

Ibanez
11 mei 2002, 18:26
[wizard II hals, jumbo frets, original floyd rose trem, Dimarzio superdistortion's , ibanez rg model, baswood body, zwart van kleur met zilveren randje, met lekker strak scheurgeluid, verchroomde knoppen en dat wat de ibanez k7 ook heeft, zo'n systeem dat er iets is weggewerkt bij je floyd rose brug zodat je beter kan palm muten. En sharkfin inlays.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-05-11 18:30 ]</font>