PDA

View Full Version : kalamazoo 1930



anoniem
18 augustus 2001, 20:17
ik heb een kalamazoo uit ong. 1930 geerfd. Nu wil ik graag weten wat hij waard is. Hij heeft een serienummer (EK4723)en is puur akoestisch. Ik wil er vanaf....Ik kan nergens ook maar ene moer over kalamazoo vinden, zelfs niet bij Gibson! HELP!!!!

Eko
19 augustus 2001, 12:20
Probeer de bieb eens. Er staan zat boeken over de geschiedenis van de gitaar. Daarin worden ook vaak de diverse merken besproken.
Ook een rondje bellen met diverse handelaren geeft informatie.
Het bezoeken van vintage beursen levert wellicht kennis op.
Over prijzen nog even dit,voor een gitaar die goed behandeld is door alle jaren heen is een hoge prijs geen bezwaar. Mits het instrument van goed materiaal gemaakt is , goed gebouwd en bespeeld. Sommige instrumenten gaan pas mooi klinken na een groot aantal jaren.
Als je er zomaar vanaf wilt doe je hem kado aan iemand die het instrument weet te waarderen en hem eventueel restaureerd.

taylor
19 augustus 2001, 22:56
ook gitaren die mishandelt zijn maar toch nog goed bespeelbaar willen collecters grote sommen geld neer tellen.(voor exclusief of echte collecters items)

kalamazoo is dat het merk of model en is het en gibson??

Paradoxia
20 augustus 2001, 01:28
als je ff wacht heb ik wel wat voor je (info). :smile:

Paradoxia
20 augustus 2001, 01:30
About 20 frets (can't remember how many right now), made in the USA by Gibson, made in the mid-30s, I have no idea what wood it is made out of, but the fretboard looks like rosewood, tuners are still good, the thing never goes out of tune. Has a f-hole on each side of the strings, no hole under the strings. the neck is wider than most oteher guitars, so bar chords are kinda tough.

Sound: 9
It plays any music I play, and I play all kinds, has anawesome all-around sound, it is very loud because of the way it is designed.

Action, Fit, & Finish: 7
I have no idea what it was like when it was new, but the finish is still beautiful. It has scratches on it, but the things 70-odd years old. When I first found it (it was in my attic) the binding was coming off, but that was easily fixed.

Reliability/Durability: 9
I think this guitar would stand live playing. Since it is an acoustic, there really isn't anything that would mess up on it. The finish is a little thin, but its an old guitar. It doesn't have any strap buttons on it. i could definitly depend on it and use it without a backup.

Customer Support: 8
Kalamazoo as a company doesn't exist any more, but Gibson made them as a cheaper version of their guitars (I guess pre-Epiphone), so I'm sure they could help me with any problems.

Overall Rating: 10
I have playing for about a year, and this is the guitar I have learned on. I also have a Harmony Strat copy (will review later). If it were lost or stolen, I would find the scum who took it and rip their arms off and beat them over the head with them. This is an irreplaceable guitar that you just can't find anymore. I am constantly worrying that I will drop it and bust a big hole in it. It is an awesome guitar that sounds great.

-- Google is goed, he? :wink:
- check de laatste allinea ff :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paradoxia op 2001-08-20 00:32 ]</font>

taylor
23 augustus 2001, 20:39
begrijp ik het goed dat dit is geschreven door iemand met 1 jaar ervaring??

als het een gibson is uit de jaaren 30 lijkt me dit wel waardevol,of het ook en collecters item is dat weet ik niet dat moet je zelf maar uit zoeken.

ga anders is een(vintage) gitaar beurs af en vraag daar is.

Noot Muskaat
5 november 2005, 15:04
Ik bied er 20 euro voor.

chris c
6 november 2005, 17:09
Ik heb onlangs op een gitaarbeurs een Kalamazoo gezien, in vrij goede staat, ongeveer 900 euro. Kalamazoos werden gebouwd in de Gibson-fabriek (in Kalamazoo, Michigan) in de jaren 30 en 40 en waren goedkopere versies van de Gibson-modellen. Misschien te vergelijken met de huidige Epiphones, behalve dat die niet in de Gibson-fabriek gemaakt zijn.

Ritch
6 november 2005, 17:33
Een picje? :) Ben wel benieuwd naar de staat van dat apparaat!

Squier4ever
6 november 2005, 19:36
hallo?????
onze zeer vriendelijke en geachte medeforumgebruiker Kloot Muskaat heeft een topic uit 2001 omhooggebumpt, voor de zoveelste keer trouwens,
maar denk je echt dat als Gast er in 2001 al vanaf wilde hij hem nu nog zal hebben (tenzij hij natuurlijk volledig tot inkeer is gekomen :wink: )

chris c
6 november 2005, 20:23
Nootmuskiet, heb je echt niets anders te doen dan een forum naar de kloten te helpen ? Zielig eigenlijk.

Ritch
6 november 2005, 21:57
:-? Silly me :lol:

Luca P
6 november 2005, 22:12
Volgens mij stammen de eerste Kalamazoo's uit 1937.
De KG 3/4, het jaar daarna genaamd: Sport Model
Staat er geen type nummer op?

Het logo uit die tijd moet uit losse letters bestaan.
Na de 2de wereld oorlog werden ze met elkaar verbonden.

Hier is een vroege KG21:

http://www.buffalobrosguitars.com/images20000-20999/ugb20486-kalamazookg21/1.jpg