PDA

View Full Version : klassiek - Baden Powell



delphiro
3 maart 2004, 14:11
Leuk stukje tussen al het electrisch geweld :listen:

2,5Mb

http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/valsa_sem_nome.mp3

Mr.Bluesbreaker
3 maart 2004, 19:00
Heel erg goed gedaan! Het is absoluut niet wat ik speel, maar je doet het erg goed, en ik heb zo het idee dat je ook niet de eerste de beste budget-gitaar ervoor gebruikt :roll:

Ik zou natuurlijk kunnen zeuren over het detail 0:13, maar het nummer is zo goed gespeeld dat dit volstrekt overbodig is.
Mooi werk! Gewoon met een mic ervoor gedaan?

delphiro
3 maart 2004, 20:34
yep

shure condensator CO1 mic. (lekker goedkoop (65 euro) maar zeer veel waarde voor zijn geld) in Yamaha mixertje (MG10/2) en dan opnemen maar :)

De gitaar heb je goed gehoord.. slechts 4000 euro.. tweedehands. Blij dat iemand het verschil met mijn oude bakkie hoort :razz:

thx meneer blueskraker!

El Capitain
3 maart 2004, 21:58
ik kan alleen onzinnig zeggen dat ik het erg goed vind klinken...

Ik begin klassiek dan steeds meer te waarderen :)

Gert-Jan
3 maart 2004, 22:33
Hey Delphiro,

Long time no hear!

Knap hoor, mooi stuk en klasse gespeeld. Goeie timing, mooi nuances.

Nice peace of wood :razz:

blues_traveller
4 maart 2004, 07:47
Is inderdaad heel mooi en zuiver gespeeld.

Ook op je web site staan mooie stukken

ReinoutV
4 maart 2004, 10:48
Mooi stuk, netjes gespeeld, what can I say. Ik doe het je niet na :). Speel je met nagels, of gewoon met je vingers?

Kwark
4 maart 2004, 11:45
Dit is erg mooi! Iets opbouwenders kan ik er helaas niet van maken, maar: chapeau :).

Blijepanda
4 maart 2004, 17:24
Mooi! :)

slayurrr
4 maart 2004, 18:01
I

LIKE

THIS

:)


Zulke muziek luister ik nooit, maar dit klinkt gewoon lekker, verder kan ik er weinig meer over zeggen, omdat ik totaal geen verstand heb van deze "stijl".

delphiro
4 maart 2004, 19:21
He.. bedankt allemaal voor de reacties.. Ik ben weer een stuk vrolijker geworden (morgen solliciteren en ik ben nerveus!) :-D

thx allemaal!

slayurrr
4 maart 2004, 20:39
Succes met je sollicitatie ! 8-)

Kjiratsiekoedel
4 maart 2004, 21:21
mooi heldere en sprankelende opname, klinkt echt mooi.

kan je de muziek voor mij inscannen en mailen naar m.vankatwijk@students.uu.nl ???

Harald
5 maart 2004, 17:50
Leuk stuk, die waltz zonder naam. Heb je er bladmuziek van (pdf of powertab)?

Mooi gespeeld. Is het de Bernabe geworden?

delphiro
6 maart 2004, 08:43
kan je de muziek voor mij inscannen en mailen
ok, wel even geduld aub want ik heb zelf geen scanner


Is het de Bernabe geworden?
He Harald!

Het is de Bernabe geworden ja!

het was erg leuk hoe het uiteindelijk tot stand kwam. Ik kreeg de gitaar 2 weken op proef en was er de eerste dagen nog niet van overtuigd dat dit 'de juiste' was. Toen ging ik met die gitaar naar gitaarles en speelde -per ongeluk?- de mooiste versie van 'Campo' (Carlevaro). Daar zit een prachtig middenstuk in en op één of andere manier kwam die melodie er zo mooi uit dat ik er zelf kippenvel van kreeg. Toen was ik wel overtuigd en nu gebeurt het af en toe weer dat ik van mijn eigen toon kippenvel krijg.. dat had ik hiervoor vrijwel nooit. Het kan dus wel op deze gitaar al kost het nog steeds veel moeite (dat kon wel eens 2-3 jaar gaan duren aldus de beoedigende woorden van een bernabe-spelende vriend van me)

Maar goed ik raak off topic

Ik zal jullie de bladmuziek sturen als het ingescand is (slechts 1 pagina).

blues_traveller
6 maart 2004, 11:22
Volgens mij staat het zelfde stuk ook helemaal uitgewerkt op:
www.mysongbook.com

John

Harald
6 maart 2004, 11:44
Een verzoekje voor een opname op die gitaar: Druma Negrita oftewel de Berceuse van Brouwer. De muziek heb je vast, en moeilijkheid valt wel mee, maar het stuk nodigt wel uit om de verschillende geluiden van de gitaar te gebruiken. (pizzicato, hals, brug sound zeg maar)

Als je wat tijd over hebt, ben ik benieuwd naar het resultaat!

En mocht die sollicitatie procedure nog lopen, veel succes!

delphiro
6 maart 2004, 15:05
die heb ik inderdaad ook al in het repertiore. Moeilijk is die niet maar het blijft een kunst om die ook echt mooi te maken. Als de kinderen op bed liggen en de vrouw van huis is zal ik het opnemen :-D

Sicky61
6 maart 2004, 18:04
Is mooi gespeeld en opgenomen,oprechte complimenten,ik vraag me alleen af of het door jezelf geschreven is.
Zo ja: Grote klasse
Zo nee: Erg jammer

Harald
7 maart 2004, 09:22
die heb ik inderdaad ook al in het repertiore. Moeilijk is die niet maar het blijft een kunst om die ook echt mooi te maken. Als de kinderen op bed liggen en de vrouw van huis is zal ik het opnemen :-D

Dat vind ik bij de makkelijkere klassieke stukken sowieso al snel spelen. Bij Tarrega loop je daar ook al snel tegen aan. En een akoestische of klassieke gitaar is een instrument waar een mooie volle toon niet vanzelf komt. Om nog te zwijgen van shuif en knars- (als je de snaar eigenlijk niet sterk genoeg induwt) geluiden. Waarschijnlijk ook een van de belangrijkste redenen waarom mensen wel naar een pianorecital gaan, maar voor sologitaar (behalve onder gitaristen) nauwelijks een markt is.

Heb van de Berceuse een tijd geleden een versie gehoord van iemand die op het conservatorium in Rotterdam kles geeft, waarbij ik het idee had dat hij dacht dat je dat op dezelfde manier moet behandelen als de Decameron Negra, of Per Sonare A Duo. De man wist duidelijk wat hij wilde en hoe hij dat uit zijn gitaar moest halen, daar niet van, maar het ging naar een academische oefening klinken ipv naar muziek. Zangversies van het originele lied had hij waarschijnlijk nog nooit gehoord.

guitarmonk
7 maart 2004, 16:26
hee klinkt echt super,
Ik ben al heel lang op zoek naar iets van baden powell (en dan niet die de padvinderij heeft uitgevonden he) weet je mischien een website van hem of een goede cd??

Harald
7 maart 2004, 18:36
Probeer deze site, met veel tabs:
http://www.brazil-on-guitar.de/en/baden_powell/start.html

Er is ook een dvd over de man, maar die heb ik zelf nog niet gezien.

Bouke
7 maart 2004, 20:20
Hey Delphiro,

Mooi gespeeld, lekker rustgevend :D Ik vind het heel knap dat je echt elke noot goed gedefinieerd kunt spelen. Kan ik dus echt niet. Gelukkig maakt dat bij mijn bluesstijltje niet al te veel uit, maar als ik dit zo hoor geeft het een heel mooi geluid en moet ik daar zeker ook meer op letten. De gitaar zelf klinkt ook lekker.

Groets,

Bouke

Bouke
7 maart 2004, 20:27
Probeer deze site, met veel tabs:
http://www.brazil-on-guitar.de/en/baden_powell/start.html

Er is ook een dvd over de man, maar die heb ik zelf nog niet gezien.

Gave link Harald, thanks!

Bouke

rien
7 maart 2004, 22:36
Ik hoor het Nu pas.. PRACHTIG.. deze blijft op de HD staan

Rien

rien
7 maart 2004, 22:38
die heb ik inderdaad ook al in het repertiore. Moeilijk is die niet maar het blijft een kunst om die ook echt mooi te maken. Als de kinderen op bed liggen en de vrouw van huis is zal ik het opnemen :-D

daar.. heb ik nu ook last van ......al dat nachtwerk :)