PDA

View Full Version : WElke gitaar: Takamine, Taylor of Garrison?



Daniël_san
3 maart 2004, 14:00
welke zouden jullie nemen en waarom? Ik zit tussen die drie te twijfelen namelijk.

Buzz
3 maart 2004, 14:22
Taylor, die is het meest waardevast als je hem weer kwijt wil.
Verder vind ik ze alledrie een beetje karakterloos. Als je toch de financiele ruimte voor een Taylor hebt, neem dan een Lowden of een Collings.
Suc6!

Aat
3 maart 2004, 15:39
Of een Martin, of een Lakewood.......

Buzz
3 maart 2004, 16:51
Om maar eens wat te noemen.

Daniël_san
3 maart 2004, 19:51
waar is een winkel die lakewood giytaren verkoopt in de buurt van amsterdam Zaandam??

Brianmayrulezzz
3 maart 2004, 22:14
Ligt natuurlijk aan het model! Als je die goedkoopste taylor pakt, zou ik kijken of je niet te veel voor de naam betaalt. Dan kun je beter kijken naar goede koreanen als Takamine of Yamaha. Als je echt karakter in een akoestische gitaar wilt hebben moet je natuurlijk gaan voor een leuke martin D45 of een Taylor 914 :D...

Brianmayrulezzz
3 maart 2004, 22:14
Ligt natuurlijk aan het model! Als je die goedkoopste taylor pakt, zou ik kijken of je niet te veel voor de naam betaalt. Dan kun je beter kijken naar goede koreanen als Takamine of Yamaha. Als je echt karakter in een akoestische gitaar wilt hebben moet je natuurlijk gaan voor een leuke martin D45 of een Taylor 914 :D...

bert k
3 maart 2004, 23:25
Ja, maar hij vraagt dus naar Lakewood :D Wat ik je van harte kan aanbevelen (kheb er zelf 1...)
Modellen vanaf ongeveer 1000 euro, er schijnen er een heleboel bij Kees Dee te staan in Amersfoort

Aat
4 maart 2004, 10:34
Je kunt ook even kijken bij Sacksioni, Ruysdaelstraat 5-7, Amsterdam, volgens de site van Lakewood in Sacksioni ook dealer, dus ik zou zeggen werp daar eens een blik.
Je kunt natuurlijk, om alvast een voorproefje te krijgen, ook op de Lakewood site kijken, Lakewood.de
Su6

Daniël_san
4 maart 2004, 11:00
tnx voor adresjes. Ik bestel alleen wel die gitaar via mijn leraar. (kan het wat goedkoper regelen :P )

maylingjv
4 maart 2004, 12:25
probeer ze allemaal eens uit,maar zet furch en moon ook maar op je verlanglijstje :wink:

Daniël_san
4 maart 2004, 13:43
ja zal k doen :) . Over 10 jaar heb k alles wat ik nu wil en dan ga k sparen voor weer wat anders:D

Daniël_san
4 maart 2004, 21:38
probeer ze allemaal eens uit,maar zet furch en moon ook maar op je verlanglijstje :wink:

weet je de site van furch mischien?

Buzz
5 maart 2004, 09:09
www.furch.cz
en kijk ook eens op www.voxhumana.nl (da's de importeur)

Brianmayrulezzz
6 maart 2004, 13:50
probeer ze allemaal eens uit,maar zet furch en moon ook maar op je verlanglijstje :wink:

WTF is moon!?!? nooit van gehoord!

maylingjv
6 maart 2004, 14:49
moon gitaren,zijn supergitaren :wink: zijn engelse gitaren gebouwd in een kleine fabriek van uitzonderlijke kwaliteit,heel sober gebouwd zien er mooi uit,de enige importeur ervan is www.palmguitars.com
maar die winkel is een ongelooflijke rommelhoop,hij heeft er gewoonlijk maar 2 of 3 hangen geloof ik,de prijzen beginnen vanaf een 1700euro dacht ik.maar de kwaliteit ligt bij de veel duurdere santa cruzen en taylors net zoals je dat hebt bij furch,natuurlijk klinkt het wel wat anders.
op www.guitarist.co.uk kan je bij revieuws een soundclip van deze horen,je kan hem vergelijken met de soundclips van santa cruz en de taylors.

maylingjv
6 maart 2004, 14:51
moon gitaren,zijn supergitaren :wink: zijn engelse gitaren gebouwd in een kleine fabriek van uitzonderlijke kwaliteit,heel sober gebouwd zien er mooi uit,de enige importeur ervan is www.palmguitars.com
maar die winkel is een ongelooflijke rommelhoop,hij heeft er gewoonlijk maar 2 of 3 hangen geloof ik,de prijzen beginnen vanaf een 1700euro dacht ik.maar de kwaliteit ligt bij de veel duurdere santa cruzen en taylors net zoals je dat hebt bij furch en stanford,natuurlijk klinkt het wel wat anders.
op www.guitarist.co.uk kan je bij revieuws een soundclip van deze horen,je kan hem vergelijken met de soundclips van santa cruz en de taylors.

maylingjv
6 maart 2004, 16:20
moon gitaren,zijn supergitaren :wink: zijn engelse gitaren gebouwd in een kleine fabriek van uitzonderlijke kwaliteit,heel sober gebouwd zien er mooi uit,de enige importeur ervan is www.palmguitars.com
maar die winkel is een ongelooflijke rommelhoop,hij heeft er gewoonlijk maar 2 of 3 hangen geloof ik,de prijzen beginnen vanaf een 1700euro dacht ik.maar de kwaliteit ligt bij de veel duurdere santa cruzen en taylors net zoals je dat hebt bij furch en stanford,natuurlijk klinkt het wel wat anders.
op www.guitarist.co.uk kan je bij revieuws een soundclip van deze horen,je kan hem vergelijken met de soundclips van santa cruz en de taylors.

maylingjvm
6 maart 2004, 16:27
moon gitaren,zijn supergitaren :wink: zijn engelse gitaren gebouwd in een kleine fabriek van uitzonderlijke kwaliteit,heel sober gebouwd zien er mooi uit,de enige importeur ervan is www.palmguitars.com
maar die winkel is een ongelooflijke rommelhoop,hij heeft er gewoonlijk maar 2 of 3 hangen geloof ik,de prijzen beginnen vanaf een 1700euro dacht ik.maar de kwaliteit ligt bij de veel duurdere santa cruzen en taylors net zoals je dat hebt bij furch en stanford,natuurlijk klinkt het wel wat anders.
op www.guitarist.co.uk kan je bij revieuws een soundclip van deze horen,je kan hem vergelijken met de soundclips van santa cruz en de taylors.

hu? kan het zijn dat iedereen mijn vorige posts ziet behalve ik? ik zie die alleen maar als ik op reageren druk voor een volgende post.

ieme
8 maart 2004, 09:01
euhm een lakewood M1 is wel erg leuk, ikzelf heb een taylor 414 en die klinkt nog ff iets beter

Daniël_san
8 maart 2004, 16:13
nou mensen het wordt dus een lakewood M1-CP :cool: :-D Ik koop hem volgende maand of anders die maand erna.

mzzls

bert k
8 maart 2004, 18:40
He, goed man! Waar heb je hem gevonden?

Daniël_san
8 maart 2004, 19:00
Mijn gitaarkeraar gaat er 1 voor me regelen (dat is eenn stuk goedkoper):-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D Waar hij ze vandaan haalt weet ik niet hoor. :???:

mzzls

Aat
9 maart 2004, 09:09
Congrats Daniel san !! 't Kost een paar centen maar dan heb je ook wat ;-) alvast heel veel speelplezier

ieme
9 maart 2004, 09:13
Mijn gitaarkeraar gaat er 1 voor me regelen (dat is eenn stuk goedkoper):-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D Waar hij ze vandaan haalt weet ik niet hoor. :???:

mzzls
Hoe zit je dan met t garantie verhaal, als je dat via hem doet heb je dus geen garantie.... (volgens mij.. misschien gaat dit wel niet op voor fabrieksgarantie??)

bert k
9 maart 2004, 12:49
Mijn ervaring met Lakewood is dat de garantie altijd blijft bestaan, ongeacht de eigenaar. Wel even registreren via de site, dan weten ze dat hij van jouw is. Lakewood geeft goeie service, je krijgt meestal direct een mailtje van de baas zelf terug.

Daniël_san
24 maart 2004, 20:18
Okee mensjes k heb um besteld en mun leraar heeft um volgende maand of anders begin mei:)

Picker
25 maart 2004, 22:54
Over Taylor niets dan lof. Over Lakewood hoor en lees ik veel goeds, maar ik bespeelde er laatst eentje in een muziekwinkel hier in de buurt (weet niet welk model, maar kostte zo'n 1100 Euri) en het viel me bar tegen! Een zeer ingetogen geluid, wel mooi op zich, maar zonder volume en dynamiek. Nee, geef mijn dan mijn Talor maar...

Maar dit was er maar eentje. Misschienzijn alle andere wel heel goed :wink: .

Daniël_san
10 april 2004, 19:38
D*mn k hoor net dat mun leraar die gitaar later krijgt :evil: het kan nog wel ff wat langer duren :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Till
13 april 2004, 19:05
Ik kan je van harte een Furch aanbevelen.
Prachtig instrument op alle fronten....

bert k
13 april 2004, 21:47
Over Taylor niets dan lof. Over Lakewood hoor en lees ik veel goeds, maar ik bespeelde er laatst eentje in een muziekwinkel hier in de buurt (weet niet welk model, maar kostte zo'n 1100 Euri) en het viel me bar tegen! Een zeer ingetogen geluid, wel mooi op zich, maar zonder volume en dynamiek. Nee, geef mijn dan mijn Talor maar...

Maar dit was er maar eentje. Misschienzijn alle andere wel heel goed :wink: .

Tja, dat zal een M1 of D1 geweest zijn, het 'ínstapmodel' Alle anderen zijn natuurlijk heel goed, dat klopt :-D Maar ik zat laatst ook een Lakewood te testen, een J14, een Jumbo, en die viel me ook wat tegen, echt wat je zegt, beetje duf (ingetogen) en dat voor zo'n bakbeest... Terwijl mijn M32 niets ingetogens heeft, das echt een superding! Hij heeft mijn voorkeur boven Taylor 314 en 414 (duurder ken ik niet helaas :D )Maar dat brengt me weer op het onderwerp van de instapmodellen, en daar loopt net een ander topic over.

bert k
13 april 2004, 21:47
Over Taylor niets dan lof. Over Lakewood hoor en lees ik veel goeds, maar ik bespeelde er laatst eentje in een muziekwinkel hier in de buurt (weet niet welk model, maar kostte zo'n 1100 Euri) en het viel me bar tegen! Een zeer ingetogen geluid, wel mooi op zich, maar zonder volume en dynamiek. Nee, geef mijn dan mijn Talor maar...

Maar dit was er maar eentje. Misschienzijn alle andere wel heel goed :wink: .

Tja, dat zal een M1 of D1 geweest zijn, het 'ínstapmodel' Alle anderen zijn natuurlijk heel goed, dat klopt :-D Maar ik zat laatst ook een Lakewood te testen, een J14, een Jumbo, en die viel me ook wat tegen, echt wat je zegt, beetje duf (ingetogen) en dat voor zo'n bakbeest... Terwijl mijn M32 niets ingetogens heeft, das echt een superding! Hij heeft mijn voorkeur boven Taylor 314 en 414 (duurder ken ik niet helaas :D )Maar dat brengt me weer op het onderwerp van de instapmodellen, en daar loopt net een ander topic over.

bert k
13 april 2004, 21:48
Over Taylor niets dan lof. Over Lakewood hoor en lees ik veel goeds, maar ik bespeelde er laatst eentje in een muziekwinkel hier in de buurt (weet niet welk model, maar kostte zo'n 1100 Euri) en het viel me bar tegen! Een zeer ingetogen geluid, wel mooi op zich, maar zonder volume en dynamiek. Nee, geef mijn dan mijn Talor maar...

Maar dit was er maar eentje. Misschienzijn alle andere wel heel goed :wink: .

Tja, dat zal een M1 of D1 geweest zijn, het 'ínstapmodel' Alle anderen zijn natuurlijk heel goed, dat klopt :-D Maar ik zat laatst ook een Lakewood te testen, een J14, een Jumbo, en die viel me ook wat tegen, echt wat je zegt, beetje duf (ingetogen) en dat voor zo'n bakbeest... Terwijl mijn M32 niets ingetogens heeft, das echt een superding! Hij heeft mijn voorkeur boven Taylor 314 en 414 (duurder ken ik niet helaas :D )Maar dat brengt me weer op het onderwerp van de instapmodellen, en daar loopt net een ander topic over.

bert k
13 april 2004, 21:55
Over Taylor niets dan lof. Over Lakewood hoor en lees ik veel goeds, maar ik bespeelde er laatst eentje in een muziekwinkel hier in de buurt (weet niet welk model, maar kostte zo'n 1100 Euri) en het viel me bar tegen! Een zeer ingetogen geluid, wel mooi op zich, maar zonder volume en dynamiek. Nee, geef mijn dan mijn Talor maar...

Maar dit was er maar eentje. Misschienzijn alle andere wel heel goed :wink: .

Tja, dat zal een M1 of D1 geweest zijn, het 'ínstapmodel' Alle anderen zijn natuurlijk heel goed, dat klopt :-D Maar ik zat laatst ook een Lakewood te testen, een J14, een Jumbo, en die viel me ook wat tegen, echt wat je zegt, beetje duf (ingetogen) en dat voor zo'n bakbeest... Terwijl mijn M32 niets ingetogens heeft, das echt een superding! Hij heeft mijn voorkeur boven Taylor 314 en 414 (duurder ken ik niet helaas :D )Maar dat brengt me weer op het onderwerp van de instapmodellen, en daar loopt net een ander topic over.