PDA

View Full Version : Di-Rect deel 2



Ditmar
6 maart 2002, 20:47
Okee, mijn mening over Di-Rect is gisteren vrij radicaal veranderd. Vandaar deze topic. Ik heb ze namelijk gisteren live gezien, en ze waren gewoon goed bezig. Het aantal gillende twaalfjarige meisjes was natuurlijk weer hoog, maar Di-Rect zette gewoon een goeie en entertainende set neer.

Wat me wel opviel is dat er stukken zang, keys en (volgens mij ook) gitaar meeliepen over de tape. En sommige nummers speelden ze ook over een clicktrack. Maar voor de rest speelden ze gewoon goed.

Ik heb later nog een half uur met de bassist staan lullen (aardige gast trouwens) en voor wat ik heb kunnen opmaken zijn ze dus niet bij elkaar gezet (of hij is echt een hele goeie leugenaar, want ik heb het vrij snel door als mensen liegen). Die gozer kan echt bassen en heeft ook echt verstand van muziek. Toen ik 'm confronteerde met de clicktrack gaf hij het in elk geval toe (de meeste mensen merken het toch niet), en hij was er gewoon eerlijk over over wat er meespeelde. Ik had zelf nog wel het idee dat er ook een paar tracks gitaar meespeelden, maar dat is volgens hem niet zo (maar volgens mij nog steeds wel). Maar wat ik ontdekt heb, is dat het echt gewoon goeie gasten zijn en dat ze gewoon leven voor de muziek........en dat is toch het belangrijkste.

Maar toch moet die gitarist niet meer zingen, hij klinkt als Bart Simpson.

Dila
6 maart 2002, 21:08
zo hee.... ditmar veranders van mening over di-rect... dat had ik echt nooooit gedacht.

suzanne
6 maart 2002, 21:38
dit wilde ik nou ook al duidelijk maken!:)

dirkw83
6 maart 2002, 23:56
ja, en zo zijn er nog wel meer bands waar we een negatief oordeel over hebben dat niet klopt denk ik.

Echoes
7 maart 2002, 10:05
zoals?

Sander
7 maart 2002, 10:54
Mwoah ik heb Di-rect een tijdje terug ook live gezien, ik kan nou niet zeggen dat ik er kapot van was. 't zijn wel goeie muzikanten, maar ik vond het niet zo spannend allemaal.

taylor
7 maart 2002, 14:30
goeie muzikanten???

het zijn gewoon beginers die het wel aardig doen.

Kitaarhiero
7 maart 2002, 14:55
en Di-rect is zeker wel bij elkaar gezocht... door een ietwat ambitieuze vader van de drummer die ze ook maar gelijk met Dennis en Dinand opscheepte.

dirkw83
7 maart 2002, 16:02
Op 2002-03-07 09:05, schreef Echoes:
zoals?


Kane bijvoorbeeld zal vast ook wel weer meevallen. linkin park zal ook vast wel weer meevallen. Waar is nog meer negatief over geschreven?
Niet dat ze van mij hoeven mee te vallen; I like them sad :smile:

Echoes
7 maart 2002, 16:43
nederlanders moeten gewoon ALTIJD iets te zeuren en te zeiken hebben lol :smile:)
(da's echt zo!)

Echoes
7 maart 2002, 16:45
enne beginners die het wel aardig doen?!?!
mwoaah wel HEEEL aardig doen dan. Ze zijn in die korte periode best bekend geworden en spelen op best leuke plaatsen (Top of the pops, voorprogramma Kane, Pink Pop Lowlands?!)
dan doe je het toch welb eter dan "aardig"
of het leuk is of niet dat terzijde

Noctiis
7 maart 2002, 18:29
hey Ditmar, heeft die Direct bassist geen zin in een Groovecore band? haha

Ditmar
7 maart 2002, 20:42
Op 2002-03-07 13:30, schreef taylor:
goeie muzikanten???

het zijn gewoon beginers die het wel aardig doen.


Doe jij het maar eens beter jongen, ik bedoel, die gasten wisten toch echt wel een toon tevoorschijn te toveren waar ik van stond te kijken, en dat doe ik niet snel.....

Je doet me af en toe een beetje denken aan een van die kankerende mannetjes van de Muppets: overal kritiek op hebben, maar zelf nooit eens met iets constructiefs komen.

jaccoos
7 maart 2002, 21:21
Taylor --> Waldorf and Statler

Direct klinkt ook best redelijk, ('t m'n smaak niet) maar die zang vind ik zo erg.

trouwens ditmar, wat is clicktrack?

sebass
7 maart 2002, 23:22
Metronoom toch? Ik heb die gitarist gesproken die oudste gast van de band. Hij is best aardig hoor. Bij hem heb ik die las paul gekocht dat was dan wel weer een hele tijd geleden, toen waren ze nog niet op tv enzo dus ik weet niet hoe ze zijn veranderd. Op zich ben ik niet echt weg van de muziek maar het is echt van deze tijd makkelijk in het gehoor en verder niet al te veel moeilijke dingen.

suzanne
8 maart 2002, 15:01
Psies!! die ventjes staan toch ook maar ff op pink pop enzo!! ik bedoel probeer dat op die leeftijd maars na te doen!!

Echoes
8 maart 2002, 15:24
suzanne..you've got a point :0)

suzanne
8 maart 2002, 18:42
Ghighi!!:-)))

Echoes
11 maart 2002, 10:20
hehe :smile:)

Kitaarhiero
11 maart 2002, 11:08
woehahahahahahaha!
blurp.

sleep_to_saturate
11 maart 2002, 11:44
Hmm ze waren wel goed live maar er stond een clicktrack aan? Das een beetje een tegenspreking.
Dan kan je net zo goed zeggen ze playbackten wel maar de zang klonk wel goed. ????
Ja en met een stuk of 8 ervaren geluidstechnici kan ik ook wel snel een goede toon krijgen ja.
Ik weet dat ze bij elkaar gezocht zijn. Ze zaten bijna allemaal op dezelfde school. Mijn vroegere school om precies te zijn. En die vader van een van die mannetjes heeft ze inderdaad bij elkaar gezocht. Ze in een studiotje gepropt, een beetje rondgebeld. En hopla, ze staan op tmf.
Wat ik wil zeggen is dat ze natuurlijk wel goed klinken, er is niet voor niets zoveel in geďnvesteerd, maar er zit geen gevoel in, het hele idee erachter druipt over van geld en een beetje nep de popi's uit te hangen.
Ik heb ze zelf ook wel gesproken voor ze doorbraken. Ze waren geen onaardige gasten. Maar ze zijn nu echt een beetje doorgeslagen. Zit dat drummertje in mijn publiek een beetje populair 12 jarige meisjes te imponeren. Het is allemaal een beetje een zielige bedoeling. :sad:

Maar ja das mijn mening. :smile:

Echoes
11 maart 2002, 12:31
hmm...daar zeg je me ook weer wat :smile:

sleep_to_saturate
11 maart 2002, 12:50
Maar ja dat terzijde. Ik zal me wat minder gaan bezighouden met kritiek op anderen geven en wat meer met m'n eigen band bezig zijn. Want er zal een hoop jaloezie in mijn mening zijn, das ook logisch aangezien de concurrentie in Den Haag vrij pittig is en het natuurlijk steekt als een band zo weinig moeite hoeft te doen terwijl jij elk cafeetje 20 keer moet nabellen om een optreden te regelen. oh well..
:smile: Positive stay positive
Serenity now! heheh :grin:

Echoes
11 maart 2002, 14:26
doe je toch iets niet goed :smile:

taylor
11 maart 2002, 16:22
nou ik zag ze laast op rtl 5 met dat hitje van ze wat mij opviel is dat er 1 akoest gitaar mee liep op en tape ,die gitarist achtergrond zanger die zingt mee met 1 autotune track.(dubbel stemmig+altijd in tune dus ook al zitie er naast)

das allemaal niet erg ofzo maar goeie muzikanten hebben dat niet nodig.

het ging mij ook niet om bekenheid dat is allemaal oke,maar mijn punt was meer ze zijn voor en jong bandje aardig .

ik bedoel als het puur om bekendheid gaat kun je ook zeggen dat bv jenifer lopez 1 goeie muzikant is terwijl ze waarschijnlijk geen noot kan aanslaan,is gewoon een goeie pop performer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2002-03-11 15:23 ]</font>

suzanne
11 maart 2002, 18:24
sterk argument wel vind ik!!

dirkw83
12 maart 2002, 11:07
Nou ja; ze spelen in ieder geval alle vier een instrument en dat kun je van vele artiesten echt niet zeggen.

Echoes
12 maart 2002, 11:56
hmm..conclusie?

ze zijn commercieeel ingesteld, maar kunnen wel degelijk spelen en hebben wel degelijk vestand van waar ze mee bezig zijn en hebben misschien geluk om zo snel zo bekend te worden...

ofzo :smile:

dirkw83
12 maart 2002, 12:42
ze zijn niet sowieso slecht maar ze hebben zo veel geluk gehad dat het niet mooi meer is.

Kitaarhiero
12 maart 2002, 13:43
ze spelen in iedergeval live en in clips op muziek instrumenten in plaats van een stom dansje te doen!
dat is een plus... en het zijn niet echt slechte nummers moet ik zeggen...

moretel
12 maart 2002, 14:08
Ach Brian Ferry heeft er al over gezongen

"I'm just a jalous guy"

dirkw83
12 maart 2002, 14:18
Brain Ferry...die haalde ik altijd in de war met de Simple Minds. Het slaat nergens op ik weet het. Trouwens een sterke band, Simple Minds.

steeph
21 maart 2002, 11:31
Echt mensen met alle respect, maar ik dacht in het begin dat hier serieuze muikanten op dit forum zaten (ja sorry dat dacht ik echt). Maar ik krijg steeds meer het idee dat ik op een forum zit met middelbare scholieren die alle nirvana nummers mee kunnen spelen in de schoolband.

Kom op als je werkelijk durft te beweren dat Di-rect goede muzikanten zijn dan heb je echt een zeer beperkte muzikale kennis! Zoals eerder gezegd het zijn goede performers (qua gedoe op het podium enzo). Maar goede muzikanten hahahahahaha...nee sorry hoor. Dan zie ik liever bands als Incense, of (ondanks dat het absoluut niet mijn smaak is...maar ja je moet wel kwaliteit van smaak kunnen scheiden) Blof.

Ok kom maar op met het commentaar.

Echoes
21 maart 2002, 11:47
jah dat slaat nergens op wat je zegt. Moet iedereen dan van hoog (jouw?) niveau zijn?!
Als iemand Nirvana lekker mee ken spelen in zijn bandje en hij is er trots op...da's toch puik als ie daar mooi over ken vertellen hier...
Jij hebt liever alleen mensen van hoog niveau dus? Beginnende gitaristen hebben juist de meeste vragen! en daar is het forum toch voor....pffff

steeph
21 maart 2002, 11:57
Ik ben zeker geen hoog niveau en ik heb absoluut nix tegen beginnende gitaristen (voel je je aangesproken?), maar als je wilt discuseren over muzikale, goede bands dan denk ik dat het helpt als je een beetje weet waar je het over hebt...en de argumenten waarom, in dit geval, Di-rect een fantastische band zou zijn, moest ik echt even over lachen...
Nog een x: Onthou dat je smaak moet kunnen scheiden van kwaliteit!

What ever...als jullie di-rect koel vinden, moet je dat lekker vinden (overigens Di-rect op tv gezien bij heren van amstel...en toen vielen ze zwaar door de mand!)

dirkw83
21 maart 2002, 12:14
Ja ja ja.

Steeph voelt zich duidelijk te goed voor hier. En als Echoes een beginnende gitarist is (Voel je je aangesproken >>> grrr) dan is dat mooi voor hem want dan kan hij nog genoeg leren. Je hebt duidelijk wel wat tegen beginnende gitaristen Steeph.

Echoes
21 maart 2002, 12:16
Ik dacht dat dit forum was voor bands/artiesten...er staat niet vermeld of ze ook goed/muzikaal moeten zijn...Op zich heb je aan de ene kant wel gelijk. Maar zou Di-rect zo 'bekend' zijn als ze zo slecht zijn? Al is het muzikaal misschien niet van een top-niveau, waarschijnlijk hebben de liedjes dan toch wel wat of niet?!
Zelfde verhaal voor Nirvana...ze zijn niet zo beroemd geworden doordat ze zo slecht zijn..denk ik tenminste?

Behalve die 3 bekende nummer van Di-rect ken ik het verder totaal niet. Dus hou me erbuiten of ze ook daadwerkelijk goed zijn of niet. Maar als ze uberhaupt bij Heren Amstel spelen..zullen ze toch niet slecht zijn? Wat vond jij slecht dan van ze daar?
Geef jij dan ook argumenten waarom ze volgens jou niet fantastisch zijn :smile:

dirkw83
21 maart 2002, 12:21
weet je wat de gemiddelde fan van Di-Rect is? Een meisje van 12 jaar dat op zoek is naar een tieneridooltje.

Weet je wat de fans van Nirvana waren? Mensen die aan de ene kant zat waren van al die goedkope rotmuziek. En ook helaas mensen die cobain zo'n leuke jongen vonden (sorry Dila :smile: ).
zoek het verschil!

Echoes
21 maart 2002, 12:34
tjah daar zit wat in...maar maakt het uit wat voor fans je hebt?
De hele wereld vind Bush ook een eikel..terwijl ie de populairste president is in Amerika ooit geweest....tjah
fans zijn fans

dirkw83
21 maart 2002, 12:37
Het maakt veel uit. Een band met een zogenaamde knappe zanger trekt al gauw veel fans die niet eens voor de echte muziek komen. En dan lijkt het toch nog of die band echt populaire muziek maakt.

Echoes
21 maart 2002, 12:37
speelt Di-rect ook niet op Pinkpop of lowlands?
Komen toch niet echt veen meisjes van 12 jaar dacht ik zo?

Echoes
21 maart 2002, 12:39
tjah...maar die nummers die ik gehoord heb van ze vind ik best aardig hoor. Vaak draaien we die (that's the way I do ofzo?!) in het begin als we het geluid hebben neergezet om te kijken of alles goed is aangesloten...nou best lekker nummer

dirkw83
21 maart 2002, 12:42
maar nu halen we de zaken door elkaar vrees ik...van fans naar de muziekkwaliteit...

Echoes
21 maart 2002, 12:50
nee ik bedoel dat ik het wel een lekker nummer vind :smile:

dirkw83
21 maart 2002, 12:52
Oh boy. Ze hebben gelijk; het niveau van dit forum daalt sinds wij erop zitten :wink:

steeph
21 maart 2002, 13:04
nou mensen sorry als ik tegen jullie gevoelige scheentjes heb getrapt. Maar een hoop wordt duidelijk voor mij.

Over Di-rect en de heren van Amstel; als er bands optreden en nummers spelen van andere muzikanten/bands dan is dat vaak een goede of originele vertolking daarvan. Ze vielen in het niets in vergelijking met die andere gasten in dat programma. Wat zij goed kunnen is hun ding en verder hield het duidelijk op.

Maar ok genoeg want dalijk worden er mensen emotioneel...Help sta ik er dan echt helemaal alleen voor!!!!!!????

dirkw83
21 maart 2002, 13:07
*zucht* doe toch niet zo dramatisch. Waar sta je alleen voor, wie schop je tegen de scheenskes, hoe kom je tot de conclusie dat je er alleen voor staat ???

vragen vragen vragen. Oohh.

steeph
21 maart 2002, 13:33
nou die gepikeerde antwoorden van jullie over dat ik beginnende gitaarspelers etc nix vind enzo...maar laat maar...

Vrienden?

Echoes
21 maart 2002, 13:41
achjaa :0)

PeArLjAm
21 maart 2002, 14:00
Di-rect speelt op pepsi-pop en de tmf awards en volgens mij zijn daar toch echt wel genoeg 12jarige meisjes die gebrainwashed zijn door de tegenwoordige (top40) muziek.

dirkw83
21 maart 2002, 14:02
Nou steeph, ik vergeef je h :smile: :smile: r, iedereen rijdt wel eens een scheve schaats :grin:

steeph
21 maart 2002, 14:57
Dank! Dank! (en nu wilde ik een leuk smeilietje doen, maar die kon ik ff niet zo snel vinden...)

dirkw83
21 maart 2002, 14:59
ben het in ieder geval wel eens met een paar van je opvattingen hoor.
Het niveau op dit forum is idd niet hoogstaand - ik draag zelf ook niet bij aan meer niveau, zeg maar niks :smile: en in NL is de muziek in de regel erg bagger.

Maar waarom moet hier het niveau hoog zijn? Als je hier een 'regular' bent dan ben je al lang zo ver dat je jezelf prima kunt redden wat betreft de gitaar. Sommigen leren uit boeken of hebben les en dan blijft er gewoon weinig te vragen over. Maar als je een serieuze vraag hebt is er altijd wel iemand die daar een goed antwoord op kan vinden; kitaar, dila, sandman, pearl jam en wel meer zijn wat betreft gitaren niet van gisteren dus.

Dila
21 maart 2002, 16:00
:smile:

Kitaarhiero
21 maart 2002, 17:38
Trouwens... vergeet dat Di-rect en Linkin park commerciele bandjes zijn voor het geld... voor 1 ding zijn ze goed:
de jeugd de betere muziek laten ontdekken!
Jongeren die naar bands als di-rect luisteren zullen zich gaan interesseren in soortgelijke muziek... zo komen ze na een tijdje misschien toch nog bij bands als Rancid of misschien zelfs nog wel dream theater terecht.

en dirk... je bent de coolste nieuwe gebruiker ooit... je bent al helemaal niet nieuw meer trouwens :grin:

dirkw83
21 maart 2002, 20:27
Hihi, dank je, slijmen werkt altijd :smile:

Maar eh, moet iemand toch eens uitleggen: wat is er nu met dream theater? Té makkelijk of té moeilijk, wat is er nu mee???

Dila
21 maart 2002, 21:01
té moeilijk, althans voor mij dan. en bovendien niet zo veel aan om te luisteren. het is net zoals met tool: je hebt zoiets van 'als ik dat niet goed vind zal ik wel geen verstand van muziek hebben' maar mensen, ik kom er eerlijk voor uit: ik vind het SAAI!!!

Echoes
22 maart 2002, 10:18
dream theater(tre?!) vind ik ook geen reet aan....inderdaad saai. Tis knap wat ze doen...maar wat ik er van gehoord heb...neh nix voor mij :smile:

steeph
22 maart 2002, 13:24
Je hebt gelijk Dirk...mn nek haren gaan alleen te vaak overeind staan als ik mensen "serieus" hoor praten over wat ze koele muziek vinden enzo...en dan is het mn psychologische denkwijze die mij de conclusie laat trekken dat het meer de hype of 'de koele' uitstraling van de band is (veel k* herrie en als de ouders het maar nix vinden) waardoor mensen het tof vinden en dat alles dat dan weer wat minder 'koel' in hun optiek ook gelijk slecht is.

Ach ja daar erger ik me al aan toen ik nog op de middelbare school zat...pukkelige jongens die hun verdriet gingen zoeken in lang haar en gitaar leren spelen, want dat hoort bij het image...

Maar ja...no offence...En ik wil allemaal vriendjes met jullie worden!!

btw check http://www.cellophane.nl of misschien willen jullie dan wel helemala geen vriendjes met mij worden.

dirkw83
22 maart 2002, 20:34
het klinkt nochtans nogal dromerig ...kan ook slaapverwekkend zijn natuurlijk.

Tool vind ik wel mooie muziek trouwens.

sleep_to_saturate
25 maart 2002, 11:46
Nog effe schoppen hoor jongens.. hahah :grin:
Ik ben het 100% met steeph eens dat het bar slechte muzikanten zijn. Het is gewoon kut dat zij "doorbreken" terwijl er zo veel betere bands zijn in Den Haag zoals bv Incense idd.
Maar ja ik denk dat het allemaal te maken heeft dat het gewoon makkelijk is voor de Nederlandse Muziekpiefen. Een paar van die jonge gozers maken makkelijke nummers, zien er puik uit, oftewel verkoopt gewoon. Bovendien kan je met ze doen wat je wil, je gooit ze in een busje, zo ga daar maar staan, o ja hier heb je een prs'je en een pepsi-flesje (wat extra reclame is nooit weg he) en spelen maar. Maakt niet uit of je slecht speelt, ons team van geluidsmannen regelt het wel.
Het heeft gewoon weinig met muziek te maken. Maar ja ze doen wat ze doen. En als je er een hekel aan hebt kan je dat op een forumpje kwijt. haha :grin: en ga je gewoon naar de lokale bands kijken.

.. hmm, en ik had nog gezegd dat ik geen kritiek meer zou geven.. oh well.. :smile:

sleep_to_saturate
25 maart 2002, 11:47
O ja en nou ga ik effe naar cellophane luisteren. :smile:

sleep_to_saturate
25 maart 2002, 12:13
Waah steeph, het klinkt zeer cool. Zeker voor live-opnames.
Ik vond vooral de gitaarpartijen erg mooi. Voor zover ik het kan beoordelen uit zo'n kort fragmentje. Ik hoor gelijk al dat er echt gevoel in de muziek zit. :smile:
De gitaarsound deed me trouwens veel aan de pumpkins denken, not in a bad way. Wat voor gitaren enzo hebben jullie?
Zitten er ook heftige stukken in nummers? Ik vond alleen de zang niet erg naar voren komen, maar misschien is dat ook de bedoeling.
Ik ga jullie wel zeker een keer ergens live bekijken. :smile:

steeph
25 maart 2002, 12:19
Thanx sleep!

De muziek op de site is nu twee jaar oud...we hebben een nieuwe drummer en zijn echt zeer erg verbeterd. Ik ben eigenlijk niet echt blij dat die demo erop staat...maar ja...de nieuwe demo is bijna klaar.

25 april in nighttown theater zaal treden we op met een zweedse lo-fi band (psychedelisch etcetc) dus als mensen nix te doen hebben!

Tool is inderdaad erg koel! Incense ook! daarbij sunny day real estate, Motorpsycho, perfect circle (alhowel...das eigenlijk tool...of tool is perfect circle), godmachine!!! een van mn favo's, en spohia...allemaal goeie bands...en natuurlijk niet te vergeten...U2!!!

steeph
25 maart 2002, 12:20
btw nighttown is in rotterdam

steeph
25 maart 2002, 12:26
ik moet tog beter lezen...sorry sleep...
'bout de gitaren

We hebben drie gitaren...de zanger heeft constant een accoustische met zo nu en dan een metal zone.
De ander gitarist een fender mustang met h&amp;K versterker en een boss multishit pedaal.
Ik speel op een gibsen les paul (mooi rood!) standard met een fender twin buizen reverb uit 1973 ofzoiets.
Pedalen;
- metal zone
- mostortion (yamaha)
- boss equalizer Ge11 (een ouwe uit 1979)
- pitch shifter/delay met extensie pedaal
- boss harmonizer
- flanger yamaha (ouwe)
en natuurlijk de TU van boss (de witte tuner!! die bijna iedereen heeft)

zo...dat was t.

sleep_to_saturate
25 maart 2002, 12:55
Cool man, best wel veel spul hebben jullie al. Daar zijn wij nog wel groentjes bij.
Misschien dat ik wel kom in de Nighttown.. maar ja Rotterdam is zo ver. haha. Jammer dat ik jullie in het Paard gemist heb zeg.
Trouwens Sunny Day Real Estate is wel cool ja. Ken je ook Hum? Dat is wel een beetje zoals Sunny Day maar dan nog cooler. :smile:

steeph
25 maart 2002, 13:26
nee...hum heb ik nog niet van gehoord...ik zit nu op mn werk en toevallig heb ik een cd (de laatste) van sunny day bij me...echt heerlijke muziek.

Het paard was wel ok...tgeluid was niet echt goed, maar we hadden het toch gehaald tot de finale...dat was in waterfront rotterdam...een week daarvoor had ik oa voor het geluid incense gecheckt die moest daar spelen...en daar was het geluid stukken beter!...helaas niet gewonnen...de derde prijs, publieksprijs en nog wat dingetjes...al emt al was het erg leuk!

taylor
29 maart 2002, 22:50
ik was het ook helemaal met steeph eens.

ik heb echt niks tegen di-rect ook niet tegen hun bekendheid das allemaal prima.

Megalodon
3 april 2002, 01:39
Nu is het mijn beurt :smile:



Op 2002-03-07 19:42, schreef Ditmar:


Op 2002-03-07 13:30, schreef taylor:
goeie muzikanten???

het zijn gewoon beginers die het wel aardig doen.


Doe jij het maar eens beter jongen, ik bedoel, die gasten wisten toch echt wel een toon tevoorschijn te toveren waar ik van stond te kijken, en dat doe ik niet snel.....

Je doet me af en toe een beetje denken aan een van die kankerende mannetjes van de Muppets: overal kritiek op hebben, maar zelf nooit eens met iets constructiefs komen.


Je hebt aan de ene kant wel een punt, Ditmar, wat dat constructieve betreft. Maar aan de andere kant denk ik persoonlijk dat de meer gevorderde gitarist ook jou als beginner ziet die het goed doet. Dus als jij zegt 'dat krijg ik niet snel voor elkaar' dan zegt dat voor bepaalde gitaristen nog niets.

En ik heb jouw solotje destijds beluisterd (http://www.xs4all.nl/~riethors/ditmarsolootje.mp3) en expres niet gereageerd omdat het voor mijn gevoel ook meer klonk als een beginner die het toch voor elkaar heeft weten te boksen om in een band te komen. Ik zeg niet dat je geen talent hebt, want op zich kon ik echt wel horen dat je het in je hebt. Het komt er alleen nog niet op gevorderde manier uit. En als mensen dan op die solo reageren met 'WAAAAAAAAAAUW ECHT VET MAN EN NOG HELEMAAL GEIMPROVISEERD OOK! ZWAAR STOER' etc, dan weten de meer gevorderde (oudere) gitaristen alweer hoe laat het is.

Iemand complimenten geven voor inzet en vooruitgang is uiteraard een goede zaak. Maar om een band goed te noemen terwijl het idd een stel beginners zijn is geen goede zaak.

Het is niet zo dat de meer gevorderde gitaristen beginners willen ontmoedigen, maar het is gewoon ZO vreselijk irritant om bepaalde dingen aan te moeten horen van mensen die nog duidelijk geen verstand van zaken hebben.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-04-03 02:18 ]</font>

Echoes
20 mei 2002, 16:30
net op Pink Pop...best aardig vond ik het...alleen die ene "punk"-gitarist doet een beetje erg overdreven...njaa wat ik zei, best aardig..

Kitaarhiero
20 mei 2002, 17:29
Di-rect gaat wel... ik vind ze niet echt enorm goed, maar ze hebben er duidelijk plezier in... en dat is het belangrijkste :grin:

sickpunk
20 mei 2002, 18:05
Op 2002-03-21 16:38, schreef Kitaarhiero:
Trouwens... vergeet dat Di-rect en Linkin park commerciele bandjes zijn voor het geld... voor 1 ding zijn ze goed:
de jeugd de betere muziek laten ontdekken!
Jongeren die naar bands als di-rect luisteren zullen zich gaan interesseren in soortgelijke muziek... zo komen ze na een tijdje misschien toch nog bij bands als Rancid of misschien zelfs nog wel dream theater terecht.

en dirk... je bent de coolste nieuwe gebruiker ooit... je bent al helemaal niet nieuw meer trouwens &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
ze zijn wel fucking commercieel en nog slecht ook :S
en k zou nou nie bepaalt geinteresserd raken in rancid als k daar naar zou luisteren hoor.... k denk nie dat dat lukt........k ken zat lui die linking vet cool vinden maar als je ze dan punk of metal laat horen is het "BAH" "wat een herrie"
dus......:S

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sickpunk op 2002-05-20 17:07 ]</font>

dirkw83
20 mei 2002, 20:05
een ding dat me opvalt als ik ze zie optreden is dat ze er ten eerste plezier in hebben. maar ook dat ze over de ganze lijn erg professioneel overkomen...Waarmee ik niet wil zeggen dat ik hun muziek mooi vind.

maar eerder vond ik ze klote, nu gaat het wel :smile:.

Kitaarhiero
20 mei 2002, 23:17
Op 2002-04-03 00:39, schreef Megalodon:
Nu is het mijn beurt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">



Op 2002-03-07 19:42, schreef Ditmar:


Op 2002-03-07 13:30, schreef taylor:
goeie muzikanten???

het zijn gewoon beginers die het wel aardig doen.


Doe jij het maar eens beter jongen, ik bedoel, die gasten wisten toch echt wel een toon tevoorschijn te toveren waar ik van stond te kijken, en dat doe ik niet snel.....

Je doet me af en toe een beetje denken aan een van die kankerende mannetjes van de Muppets: overal kritiek op hebben, maar zelf nooit eens met iets constructiefs komen.


Je hebt aan de ene kant wel een punt, Ditmar, wat dat constructieve betreft. Maar aan de andere kant denk ik persoonlijk dat de meer gevorderde gitarist ook jou als beginner ziet die het goed doet. Dus als jij zegt 'dat krijg ik niet snel voor elkaar' dan zegt dat voor bepaalde gitaristen nog niets.

En ik heb jouw solotje destijds beluisterd (http://www.xs4all.nl/~riethors/ditmarsolootje.mp3) en expres niet gereageerd omdat het voor mijn gevoel ook meer klonk als een beginner die het toch voor elkaar heeft weten te boksen om in een band te komen. Ik zeg niet dat je geen talent hebt, want op zich kon ik echt wel horen dat je het in je hebt. Het komt er alleen nog niet op gevorderde manier uit. En als mensen dan op die solo reageren met 'WAAAAAAAAAAUW ECHT VET MAN EN NOG HELEMAAL GEIMPROVISEERD OOK! ZWAAR STOER' etc, dan weten de meer gevorderde (oudere) gitaristen alweer hoe laat het is.

Iemand complimenten geven voor inzet en vooruitgang is uiteraard een goede zaak. Maar om een band goed te noemen terwijl het idd een stel beginners zijn is geen goede zaak.

Het is niet zo dat de meer gevorderde gitaristen beginners willen ontmoedigen, maar het is gewoon ZO vreselijk irritant om bepaalde dingen aan te moeten horen van mensen die nog duidelijk geen verstand van zaken hebben.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-04-03 02:18 ]</font>

hmmm.... Iemand met talent... kun je ook Goed noemen.
want jong en goed heet Talent
Oud en goed heet ervaring

Ditmar
21 mei 2002, 17:34
Op 2002-04-03 00:39, schreef Megalodon:

Je hebt aan de ene kant wel een punt, Ditmar, wat dat constructieve betreft. Maar aan de andere kant denk ik persoonlijk dat de meer gevorderde gitarist ook jou als beginner ziet die het goed doet. Dus als jij zegt 'dat krijg ik niet snel voor elkaar' dan zegt dat voor bepaalde gitaristen nog niets.

En ik heb jouw solotje destijds beluisterd (http://www.xs4all.nl/~riethors/ditmarsolootje.mp3) en expres niet gereageerd omdat het voor mijn gevoel ook meer klonk als een beginner die het toch voor elkaar heeft weten te boksen om in een band te komen. Ik zeg niet dat je geen talent hebt, want op zich kon ik echt wel horen dat je het in je hebt. Het komt er alleen nog niet op gevorderde manier uit. En als mensen dan op die solo reageren met 'WAAAAAAAAAAUW ECHT VET MAN EN NOG HELEMAAL GEIMPROVISEERD OOK! ZWAAR STOER' etc, dan weten de meer gevorderde (oudere) gitaristen alweer hoe laat het is.

Iemand complimenten geven voor inzet en vooruitgang is uiteraard een goede zaak. Maar om een band goed te noemen terwijl het idd een stel beginners zijn is geen goede zaak.

Het is niet zo dat de meer gevorderde gitaristen beginners willen ontmoedigen, maar het is gewoon ZO vreselijk irritant om bepaalde dingen aan te moeten horen van mensen die nog duidelijk geen verstand van zaken hebben.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-04-03 02:18 ]</font>


Je hebt inderdaad gelijk in wat je zegt, maar vergeet niet dat er gewoon zeken zijn die je niet kan overkomen, ik speel nu gewoon vier jaartjes. Ik zit inmiddels al wel bijna aan het geluid wat ik wil hebben, en als ik zo luister naar dat solootje heb ik ook door op welke punten ik verbeterd ben. Maar dat is altijd een kwestie van tijd. En ach, dat er in een goeie band geen beginners kunnen zitten is gelul. Ik heb liever een band die er helemaal voor gaat dan een paar van die types die weten dat ze alles kunnen op gitaar en daarom maar een beetje hun ego gaan oppoetsen (zei iemand Yngwie ??). Ik speel op het podium bijna nooit de shit die ik kan spelen (ik kan vrij technische dingetjes) maar daar staat tegenover dat ik er gewoon wel voor ga en het publiek dat ook kan merken, en dan hoef je in feite geeneens goed te spelen, toch ???

sickpunk
21 mei 2002, 21:18
Op 2002-05-21 16:34, schreef Ditmar:


Op 2002-04-03 00:39, schreef Megalodon:

Je hebt aan de ene kant wel een punt, Ditmar, wat dat constructieve betreft. Maar aan de andere kant denk ik persoonlijk dat de meer gevorderde gitarist ook jou als beginner ziet die het goed doet. Dus als jij zegt 'dat krijg ik niet snel voor elkaar' dan zegt dat voor bepaalde gitaristen nog niets.

En ik heb jouw solotje destijds beluisterd (http://www.xs4all.nl/~riethors/ditmarsolootje.mp3) en expres niet gereageerd omdat het voor mijn gevoel ook meer klonk als een beginner die het toch voor elkaar heeft weten te boksen om in een band te komen. Ik zeg niet dat je geen talent hebt, want op zich kon ik echt wel horen dat je het in je hebt. Het komt er alleen nog niet op gevorderde manier uit. En als mensen dan op die solo reageren met 'WAAAAAAAAAAUW ECHT VET MAN EN NOG HELEMAAL GEIMPROVISEERD OOK! ZWAAR STOER' etc, dan weten de meer gevorderde (oudere) gitaristen alweer hoe laat het is.

Iemand complimenten geven voor inzet en vooruitgang is uiteraard een goede zaak. Maar om een band goed te noemen terwijl het idd een stel beginners zijn is geen goede zaak.

Het is niet zo dat de meer gevorderde gitaristen beginners willen ontmoedigen, maar het is gewoon ZO vreselijk irritant om bepaalde dingen aan te moeten horen van mensen die nog duidelijk geen verstand van zaken hebben.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-04-03 02:18 ]</font>


Je hebt inderdaad gelijk in wat je zegt, maar vergeet niet dat er gewoon zeken zijn die je niet kan overkomen, ik speel nu gewoon vier jaartjes. Ik zit inmiddels al wel bijna aan het geluid wat ik wil hebben, en als ik zo luister naar dat solootje heb ik ook door op welke punten ik verbeterd ben. Maar dat is altijd een kwestie van tijd. En ach, dat er in een goeie band geen beginners kunnen zitten is gelul. Ik heb liever een band die er helemaal voor gaat dan een paar van die types die weten dat ze alles kunnen op gitaar en daarom maar een beetje hun ego gaan oppoetsen (zei iemand Yngwie ??). Ik speel op het podium bijna nooit de shit die ik kan spelen (ik kan vrij technische dingetjes) maar daar staat tegenover dat ik er gewoon wel voor ga en het publiek dat ook kan merken, en dan hoef je in feite geeneens goed te spelen, toch ???


i'm with you.....zolang je lol heb en er voor gaat hoef je nie (goe) te kunnen spelen