PDA

View Full Version : Halfstack gebruikers - wat gebruiken jullie in de woonkamer?



Phyrexian
3 maart 2004, 11:40
test

Phyrexian
3 maart 2004, 11:40
Hey guys...

ik weet dat er hier op dit forum een serieus aantal mensen zit met een halfstack... (including myself, maar dan voor bass)
Maar geef toe, ze gaan toch veel te luid om thuis mee te oefenen op slaapkamer volume, niet?

Wat gebruiken jullie dan om thuis te oefenen op laag volume (met of zonder headphones) en zijn jullie er tevreden mee (tov die vette stacks)??

Momenteel gebruik ik een Tech 21 Sansamp PSA-1 preamp met een Peavey Microbass combo... maar ben op zoek naar iets anders en beter.

Bart

Josdevos
3 maart 2004, 11:56
Cube 15

LordRiffenstein
3 maart 2004, 11:58
2x12 en dat is eigenlijk een grote 2x12 (Marshall 1936)!!

BramVersteeg
3 maart 2004, 12:19
slaapkamervolume?? :-D
laat de buren maar lekker mee genieten!

Nielsje
3 maart 2004, 12:37
hm..

ook gewoon de halfstack? heb een dsl , die klinken op laag volume best redelijk, maar binnenkort komt daar een cube 15 bij :)

uiteraard op de 4 x 12 :P

Bins
3 maart 2004, 13:06
Cube 15

Same here. Maar bij nader inzien zou ik eerder voor een pod/vamp gaan, gewoon door de stereo of pc. Die cube is zo schel man.

basswasp
3 maart 2004, 13:06
Gewoon m'n halfstack, maar dan met de volumeknop iets terug :)
Als ik echt geen zin heb om m'n speakerkast naar m'n kamer te zeulen, dan speel ik over een oude Fender transistorcombo.

skabouter
3 maart 2004, 13:22
mijn 8x12 en 2x12 combo staan altijd gewoon in de kamer te brullen

Antal
3 maart 2004, 13:27
Meestal onversterkt. Of over de VS100r van me broertje. De halfstack gaat echt zelden aan in de slaapkamer.

Marc Oblivian
3 maart 2004, 13:29
slaapkamervolume?? :-D
laat de buren maar lekker mee genieten!

Slaapkamer? Ik heb hem gewoon in de huiskamer staan...
En wat is eigenlijk slaapkamervolume? Daar hebben je buren toch nix mee te maken? Is immers prive wat er in de slaapkamer gebeurt.

Oh ja: een ouwe Marshall SS combo (50 watt)

Mr.Bluesbreaker
3 maart 2004, 15:52
Gewoon vol blazen met de tsl halfstack. Ik heb een bijna geluidsdichte slaapkamer :-D

Matje
3 maart 2004, 16:15
gewoon m'n halfstack natuurlijk :roll:

vinni
3 maart 2004, 16:18
Heb een ENGL Ritchie Blackmore half stack.

Thuis gebruik ik zo'n Korg Toneworks PX3. Gitaar op aansluiten, koptelefoon op en gaan....kan ik ook mijn minidisk op aansluiten zodat ik met nummers mee kan spelen. T'is tenslotee om te oefenen.....

Heeft mijn vriendin ook geen last van al die herrie!

Groet,
Vinni

skabouter
3 maart 2004, 16:26
Gewoon vol blazen met de tsl halfstack. Ik heb een bijna geluidsdichte slaapkamer :-D

erg handig als je met je vriendin/vrouw ligt te rampetampen

treblemaster
3 maart 2004, 16:39
En wat is eigenlijk slaapkamervolume? Daar hebben je buren toch nix mee te maken? Is immers prive wat er in de slaapkamer gebeurt.


slaapkamer volume is idd een erg rare term......vraag me af wie er daadwerkelijk z'n versterker in de slaapkamer heeft staan (misschien als je nog bij je ouders woont..). Daarnaast, als er zich in je slaapkamer erg luidruchtige bezigheden plaatsvinden, is "slaapkamer volume" dan niet een heel subjectief begrip ? :D

Phyrexian
3 maart 2004, 16:56
Thuis gebruik ik zo'n Korg Toneworks PX3. Gitaar op aansluiten, koptelefoon op en gaan....kan ik ook mijn minidisk op aansluiten zodat ik met nummers mee kan spelen. T'is tenslotee om te oefenen.....

Hoeveel betaal je voor zo'n ding?

Phyrexian
3 maart 2004, 16:57
ik zal dus effe specifiëren... het is voor in m'n woonkamer (no amps in my bedroom allowed :) ), en mag vooral niet te luid!

Quink
3 maart 2004, 17:12
Cliché vraag, maar wat wil je uitgeven?

Jeee
3 maart 2004, 17:54
H&K Tube 20.

Gaat nog veel te hard, maar klinkt al lekker op slaapkamernievoo.

Phyrexian
3 maart 2004, 17:56
tot zo'n 400-500 euro ongeveer.

ik heb enkele opties:
Tech 21 Trademark 10 combo
POD XT

ik zit momenteel te denken aan een kleine tubeamp voor thuis,
maar dan kan'k weer niet met headphones oefenen...

- epiphone galaxie 10
- zvex nanohead (duurder, maar wel maf!)

wat denken jullie van zo'n kleine tube-amp?

bart

josh.vandenberg
3 maart 2004, 19:39
Ik gebruik gewoon 2 kasten met 4 x 12'',de 5150 versterker staat op volume 3 en dat is veel te hard.Daarom staat er een Marshall powerbrake tussen.

Als ik echt wil blazen dan staat er nog een 2x 100 watt Marshall bij,met 2 speakerkasten ook 4x 12'' ieder.

En geloof maar dat mijn duren last van me hebben,en daar heb ik mooi schijt aan,want I WAS BORN TO ROCK ,AND FORCED TO WORK. and I love it all

Ronald
3 maart 2004, 19:48
ik speel gewoon op mn slaap kamer, maar ja das ook wel logisch aangezien ik thuis woon maar ja ben pas 18 he

heb bovendien geen halfstack :roll:

maar je ken toch gewoon de volumeknop maar heel klein beetje opendraaien

ik ga trouwens als ik een nieuwe versteker koop op een 2x12 spelen, maar da hoeft toch geen probleem te zijn lijkt me


slaapkamer volume is gewoon zacht dus, op een combo volume op 3 ofzo

niels_r
3 maart 2004, 20:18
Hier nog iemand die zijn halfstack (voor bas) op zijn slaapkamer gebruikt. De reden dat ik niet mijn kleine oefenversterkertje gebruik is dat hij gewoon niet lekker klinkt (en hij trekt een lage B al helemaal niet :wink:).

Bij de buren op zolder is het trouwens wel redelijk goed te horen als ik speel (ook zachtjes) maar ze hebben er *gelukkig* geen problemen mee. Bas dreunt bestwel door zeg maar... :D

De reden dat hij niet in de woonkamer staat heeft te maken met het feit dat mijn ouders dat *minder leuk* vinden.

Diedo
3 maart 2004, 21:17
slaapkamer volume is gewoon zacht dus, op een combo volume op 3 ofzo

als ik mn combotje op 3 zet ga ik echt wel dood... het kan wel... maar het luistert absoluut niet lekker... veel te hard, en dan kun je niet kritisch luisteren...

ik snap jullie gewoon niet :???:

Mithrandir
3 maart 2004, 22:09
Doorgaans mijn PC met Guitarport (en evt. koptelefoon als het na 00:00 is). Kutgeluid op slaapkamerniveau, badkamerniveau, woonkamerniveau en peeskamerniveau, dus wat wil je nog meer.

andy
3 maart 2004, 22:30
Ik heb er even over gedacht mijn JCM 800 met een speakerkast naar huis te slepen, maar dat vind ik toch een beetje TE voor thuis. Dus ik speel hier over een gare Guyatone Zip 50. Echte herrie maak ik wel in de repetitieruimte. :wink:

vinni
3 maart 2004, 22:53
Hoeveel zo'n PX3 kost?
Geen idee.....max eur 200.

Groet,
Vinni

maarten
3 maart 2004, 23:02
ik speel gewoon op mn powerball halfstack..
klinkt supergoed op laag volume..
heb ik wel een g-major er tussen hangen die t volume omlaag haalt, maar zonder kan ie net zo zacht en even goed klinken..
t heeft meer te maken met t feit dat de gmajor een behoorlijk signaal binnen moet krijgen.

Jeroenvanhulsteijn
4 maart 2004, 10:13
Hey guys...

ik weet dat er hier op dit forum een serieus aantal mensen zit met een halfstack... (including myself, maar dan voor bass)
Maar geef toe, ze gaan toch veel te luid om thuis mee te oefenen op slaapkamer volume, niet?

Wat gebruiken jullie dan om thuis te oefenen op laag volume (met of zonder headphones) en zijn jullie er tevreden mee (tov die vette stacks)??

Momenteel gebruik ik een Tech 21 Sansamp PSA-1 preamp met een Peavey Microbass combo... maar ben op zoek naar iets anders en beter.

Bart

Wat is er mis met een PSA-1? Ik dacht dat dat ding veel beter was dan een VAMP of POD? Als je dan een goeie PA versterker en een goeie PA box koopt kun je op elk volume goeie geluiden maken. Want van horen zeggen "weet" ik dat de PSA veel beter klinkt met PA apparatuur (neutrale versterkers).

Ik speel trouwens zelf met een VAMP2. Meestal met koptelefoon, om mijn lieve huisgenootjes niet teveel te pesten. Soms ook over de computer. Kun je met msn jammen met iemand :D Werkt echt. Bij mn ouders gaattie over een PA installatie. Maar die staat in een apart hok.

Phyrexian
4 maart 2004, 11:24
Niks mis met die PSA-1 hoor... hij blijft fantastisch. zeker in een bandsituatie: beste modeller voor in een band vind'k.

ik weet dat die tech 21 gear het best werkt met pa-materiaal.
misschien moet'k maar de knoop es doorhakken en voor full-range speakers/poweramp gaan. :)

Phyrexian
4 maart 2004, 11:27
Niks mis met die PSA-1 hoor... hij blijft fantastisch klinken; zeker in een bandsituatie: beste modeller voor in een band vind'k (ik had ooit een POD Pro).

Ik weet dat die Tech 21 gear het best werkt met pa-materiaal (full range).
Misschien moet'k maar de knoop eens doorhakken en voor full-range speakers/poweramp gaan. :)

Phyrexian
4 maart 2004, 11:32
Niks mis met die PSA-1 hoor... hij blijft fantastisch klinken; zeker in een bandsituatie: beste modeller voor in een band vind'k (ik had ooit een POD Pro).

Ik weet dat die Tech 21 gear het best werkt met pa-materiaal (full range).
Misschien moet'k maar de knoop eens doorhakken en voor full-range speakers/poweramp gaan. :)

Marc Oblivian
4 maart 2004, 11:45
En wat is eigenlijk slaapkamervolume? Daar hebben je buren toch nix mee te maken? Is immers prive wat er in de slaapkamer gebeurt.


slaapkamer volume is idd een erg rare term......vraag me af wie er daadwerkelijk z'n versterker in de slaapkamer heeft staan (misschien als je nog bij je ouders woont..). Daarnaast, als er zich in je slaapkamer erg luidruchtige bezigheden plaatsvinden, is "slaapkamer volume" dan niet een heel subjectief begrip ? :D

Tja....mijn vriendin bijvoorbeeld is erg luidruchtig....
















Ze zit op zangles, maar het wil niet erg lukken.... :-D :-D :-D

Phyrexian
4 maart 2004, 11:54
klote forum... eerst drie keer een melding dat m'n reply niet gepost kan worden en nu staat hij er toch :???: :???: :???:

Jeroenvanhulsteijn
4 maart 2004, 15:40
Niks mis met die PSA-1 hoor... hij blijft fantastisch. zeker in een bandsituatie: beste modeller voor in een band vind'k.

ik weet dat die tech 21 gear het best werkt met pa-materiaal.
misschien moet'k maar de knoop es doorhakken en voor full-range speakers/poweramp gaan. :)

Ja, zo'n mooie Lucas 2000 set bijvoorbeeld :-D

Maar efkes wat serieuzer. Mijn PA setje kostte bij elkaar zo'n 550 € (2e hands), dat was een powermixer met 2 boxen.

Je zou ook zo'n powered monitor kunnen proberen. Engl heeft ook een buizenvariant: de Tube Monitor. De was laatst bij www.peterverspuy.nl in de aanbieding. Bij www.tools4tones.com staat ook nog een Fender PA100, 100 watt buizen PA versterker. Maar dan ga je denk ik toch weer serieus boven slaapkamer volume zitten. En het kost een vermogen om al die buizen erin te vervangen.

Goeie PA eindversterkers zijn overigens wel vrij duur. Je komt nog wel eens een Bryston tegen van rond de 400 euro.

Je zou ook een Hughes & Kettner Cream Machine op je PSA kunnen aansluiten. Dat is een buizenversterkertje van 0,5 watt. Koop er een mooie 12" Bag End box bij en dan heb je volgens mij ook wel wat leuks.

Ronald
4 maart 2004, 19:06
slaapkamer volume is gewoon zacht dus, op een combo volume op 3 ofzo

als ik mn combotje op 3 zet ga ik echt wel dood... het kan wel... maar het luistert absoluut niet lekker... veel te hard, en dan kun je niet kritisch luisteren...

ik snap jullie gewoon niet :???:


ja ik bedoel tussen 1 en 2 ofzo dan , in ieder geval zacht

Phyrexian
5 maart 2004, 10:08
Gisteren nog wat gespeeld met m'n PSA-1 door een Peavey bascombo en het blijft super klinken!

Merci voor die PA tips, Jeroen.

Die powered speakers zijn idd héél nice. Tech 21 heeft zo z'n Power Engine 60 (Solid state). Ik zou er zo eens een aantal moeten testen met m'n gitaar en de PSA-1 en dan de best klinkende kiezen.

Tech 21 heeft net een poweramp (eindelijk!) aangekondigd op de NAMM. Hopelijk zijn ze niet te duur hier in Europa.

Ik denk er ook aan om misschien een kleine TM10 combo te kopen van Tech 21. De PSA-1 kan ik daar altijd makkelijk op aansluiten.

PA Poweramps zijn nice en daar denk'k soms ook eens aan gezien ik ook bassist ben. Yamaha heeft betaalbare en zeer goede PA amps voor zo'n 475 euro (en dan heb je al 350 watt x2 op 8ohm).

IVM volume... mijn kleine 20 watt basscombo (solid state) is al bijna te luid op 2à3 op m'n appartement... go figure :)

Braindead
7 maart 2004, 23:04
Ik speel op mijn slaapkamer op een Ibanez (15watt?) combootje met me-5
van boss. Halfstack klinkt zo zachtjes niet goed.



:lp:
:-D
:???:

hadv
8 maart 2004, 23:22
in m'n slaapkamer slaap ik
daar staat overigens wel een 2*80 watt transistor bak met grafische eq en een zelfbouw box met 12" ev, maar die dient als tv-tafel en kleerhanger

in mijn woonkamer staat gewoon een engl screamer combo
klinkt ook op laag volume retegoed

als het nog zachter moet speel ik akoustisch

en als het nog zachter moet onversterkt op een bbking

en als het nog zachterder moet gewoon niet :razz:

ED BOB
9 maart 2004, 09:58
Thuis gebruik ik een Fender Frontman (miniscuul versterkertje van 15 W)
Goed genoeg om nummers uit te zoeken. Zit een clean kanaal een een overdrive kanaal op.

Normaal (repetities en gigs) speel ik op Engl sovereign 100W combo met extra 12"cabinet.

Greetz, Ed

HIM
10 maart 2004, 13:28
gewoon me VS100 top met 4x12 1960..... kan makkelijk, ik zoek altijd net het randje op dat ie goed klinkt en dan is het best te doen om gewoon zachtjes te spelen zonder gezeur van huisgenoten

HIM
10 maart 2004, 13:28
dubbel post

birt
11 maart 2004, 18:29
dubbel post

proficiat :P

ED BOB
11 maart 2004, 20:11
gewoon me VS100 top met 4x12 1960..... kan makkelijk, ik zoek altijd net het randje op dat ie goed klinkt en dan is het best te doen om gewoon zachtjes te spelen zonder gezeur van huisgenoten

Dat kan, maar sleep je dan ieder keer die top + 4x12 mee naar het repetiehok of heb je daar ook een set up staan.
De reden waarom ik die 15-watter heb aanschaft was omdat ik het op en neer sjouwen van die Engl beu was...

greetz, Ed

HIM
11 maart 2004, 23:40
ik sjouw de 4x12 gewoon mee, voor 1 keer in de week heb ik dat er wel voor over. zo zwaar istie niet 30kg ofzo, kan hem in prinicipe in me eentje naar beneden tillen, ik zit alleen met die ronde trap kan dan geen draai maken, dus moet het wel met zn 2e.

daar komt bij dat ik hem nu net 2 weken heb pas, dus ben het nog niet zat :razz:

Phyrexian
12 maart 2004, 09:46
daar komt bij dat ik hem nu net 2 weken heb pas, dus ben het nog niet zat :razz:

... wacht maar, binnen dit een paar weken/maanden ben je het zou beu als iets 8)
Ik speel anderhalf jaar in m'n band en ik zie het echt niet zitten om telkens m'n bascabinet van zo'n 50 kg héén en wéér te vervoeren.

peveo
12 maart 2004, 10:07
Gewoon simpel:

Marshall 1959 SLP met 1936 cab, Hotplate en lading effecten.
Marshall op 8, Hotplate op -12db of als het kan -8db, strat of LP eraan en mijn broekspijpen gaan wapperen vergezeld door een big smile op mijnen gezicht. :-D

ED BOB
12 maart 2004, 12:56
daar komt bij dat ik hem nu net 2 weken heb pas, dus ben het nog niet zat :razz:

... wacht maar, binnen dit een paar weken/maanden ben je het zou beu als iets 8)
Ik speel anderhalf jaar in m'n band en ik zie het echt niet zitten om telkens m'n bascabinet van zo'n 50 kg héén en wéér te vervoeren.

Idd ik was het ook al heel snel beu om het spul telkens op een neer te sjouwen zeker als het dan 2 verdiepingen (met de trap) naar beneden moet dan weer 2 verdiepingen naar boven (helaas repeteren we niet op de bgg) en vervolgens weer terug... :-(

niels5150
15 maart 2004, 09:56
ik zou een klein buizenbakkie voor thuis kopen. Een laney LC15 ofzo. Die zijn niet zo duur 2dehands, en je bent van het gezeul af!

Phyrexian
15 maart 2004, 12:21
Wel, ik heb dit weekend een half uurtje op die nieuwe POD XT gespeeld met hoofdtelefoon en ik moet toegeven dat het zeer goed klinkt!!