PDA

View Full Version : Delays / G-force



Nocki
3 maart 2004, 09:25
GR!!! weer een heel verhaal vo rniks geschreven....

Nocki
3 maart 2004, 09:26
Hoi. ik heb een vraag.

is het mogelijk met de G-force om delay tijden te beinvloeden met het expressie pedal. normaal wordt hier tap delay voor gebruikt maar ik wil het met het expressie pedal doen. is dit mogelijk?

Nocki

wimmeltje
3 maart 2004, 09:31
Hoi. ik heb een vraag.

is het mogelijk met de G-force om delay tijden te beinvloeden met het expressie pedal. normaal wordt hier tap delay voor gebruikt maar ik wil het met het expressie pedal doen. is dit mogelijk?

Nocki

hoi ik heb een antwoord.

Het is mogelijk met met een expressie pedaal een delay tijd te beinvloeden. Men neme een LFO wijzen deze toe aan de delay tijd en aan het expressie pedaal en klaar is nocki. Ik doe het volgens mij op deze manier om mijn leslie sneller of langzamer te laten draaien. BTW nocki weet jij nog iemand die interesse heeft in een G-Force? Ik heb weer eentje van 1 maand oud...

Groetjes Wim

wimmeltje
3 maart 2004, 09:31
Hoi. ik heb een vraag.

is het mogelijk met de G-force om delay tijden te beinvloeden met het expressie pedal. normaal wordt hier tap delay voor gebruikt maar ik wil het met het expressie pedal doen. is dit mogelijk?

Nocki

hoi ik heb een antwoord.

Het is mogelijk met met een expressie pedaal een delay tijd te beinvloeden. Men neme een LFO wijzen deze toe aan de delay tijd en aan het expressie pedaal en klaar is nocki. Ik doe het volgens mij op deze manier om mijn leslie sneller of langzamer te laten draaien. BTW nocki weet jij nog iemand die interesse heeft in een G-Force? Ik heb weer eentje van 1 maand oud...

Groetjes Wim

Nocki
3 maart 2004, 09:43
Hee WImmel.

ik weet niemand die er een wil helaas. bedankt voor je post. maar lfo waar vind ik dat? ik heb wel onder de knop mod de mogelijk heid om ext bv aan te wijzen. maar lfo???

kanb je nog iets specifieker zijn? de manual is al ingepakt...

NOcki

wimmeltje
3 maart 2004, 09:52
Hee WImmel.

ik weet niemand die er een wil helaas. bedankt voor je post. maar lfo waar vind ik dat? ik heb wel onder de knop mod de mogelijk heid om ext bv aan te wijzen. maar lfo???

kanb je nog iets specifieker zijn? de manual is al ingepakt...

NOcki

Owh, Ik zit nu op mijn werk dus heb de manual ook niet bij de hand. zal vanavond thuis even voor je kijken.

Nocki
3 maart 2004, 10:03
ok merci...

en hierbij wil ik gelijk ook even van de geegenheid gebruik maken om mijn diepste medeleven kenbaar temaken dat ook jij. gitarist/gear Guru ook moet werken. het wordt tijd dat de samenleving veranderd en muzikanten het loon krijgen dat ze verdienen. een uitkering om Gas te voeden...

NOcki

skabouter
3 maart 2004, 11:53
BTW nocki weet jij nog iemand die interesse heeft in een G-Force? Ik heb weer eentje van 1 maand oud...

Groetjes Wim

wat doet zo`n ding qua prijs ?

wimmeltje
3 maart 2004, 12:45
ok merci...

en hierbij wil ik gelijk ook even van de geegenheid gebruik maken om mijn diepste medeleven kenbaar temaken dat ook jij. gitarist/gear Guru ook moet werken. het wordt tijd dat de samenleving veranderd en muzikanten het loon krijgen dat ze verdienen. een uitkering om Gas te voeden...

NOcki

Vind ik ook. als ze mij nu de tijd geven dat ik heel de dag met die speeltjes mag spelen zou ik er denk ik nog wel wat meer over kunnen vertellen. Dan had ik waarschijnlijk het wel uit mijn hoofd kunnen vertellen waar je het kan veranderen. In de G-Force is het toch erg makkelijk om dat soort dingen te veranderen maar soms is het handleiding toch ook wel makkelijk. Het is wel in de MOD menu waar je dat kan veranderen. Ik zal vanavond even mijn eigen G-Force erbij pakken met de handleiding en ff kijken.

BTW Het Tap tempo schakelaar is alleen ervoor bedoel om het tempo van het effect realtime in te trappen. Dit heeft verder niks te maken met alleen het delay. Je kan er ook bijvoorbeeld het tempo van de chorus of flanger mee intrappen. Je kan ook met de expressie je glam langer en korter maken. Ik zit me nu te bedenken dat die G-forcer eigenlijk wel erg mooi is.

Nocki
3 maart 2004, 23:12
ja he... super ding. nu ik m een tijdje heb en echt wat aan het rogrameren ben wordt het stukken leuker.

ik heb nu presets waar ik gewoon speel met de minimale fx. zoals delay en chorus. en dat ik dan over gaat naar een heel erg goor geluid met het verschuiven van mn expressie pedal. heerlijk. ik heb wel meer van dat soort geintjes...

de g-force doet iets van 1300 euro dacht ik van wimmel. die is namelijk nog maar net een maand oud ofzo. (correct me if i'm wrong.) ska. je kan echt niet zonder de g-force... geweldig ding. heel makkelijk. iedereen komt straks vertellen over de lex mpx g2 maar goed. ik heb gekozen voor de g-force. en... ik heb m bij een goed en betrouwbare leverancier die ook nog eens lekkere koffie laat zetten door zn pa... bedankt wim.

Nocki

wimmeltje
4 maart 2004, 09:30
ja he... super ding. nu ik m een tijdje heb en echt wat aan het rogrameren ben wordt het stukken leuker.

ik heb nu presets waar ik gewoon speel met de minimale fx. zoals delay en chorus. en dat ik dan over gaat naar een heel erg goor geluid met het verschuiven van mn expressie pedal. heerlijk. ik heb wel meer van dat soort geintjes...

de g-force doet iets van 1300 euro dacht ik van wimmel. die is namelijk nog maar net een maand oud ofzo. (correct me if i'm wrong.) ska. je kan echt niet zonder de g-force... geweldig ding. heel makkelijk. iedereen komt straks vertellen over de lex mpx g2 maar goed. ik heb gekozen voor de g-force. en... ik heb m bij een goed en betrouwbare leverancier die ook nog eens lekkere koffie laat zetten door zn pa... bedankt wim.

Nocki


:oops:

:-D

Rectifier
4 maart 2004, 09:53
iedereen komt straks vertellen over de lex mpx g2 maar goed.

Nocki

ik zeg niets :-?

Nocki
4 maart 2004, 09:58
Gelukkig maar...


hebben jullie trouwens niet door dat ik nu al weer tijden op de zelfde combo en effect unit speel met de zelfde gitaar.... :-)


....

wimmeltje
4 maart 2004, 10:36
Gelukkig maar...


hebben jullie trouwens niet door dat ik nu al weer tijden op de zelfde combo en effect unit speel met de zelfde gitaar.... :-)


....

Nu je het zegt nocki. Wordt het niet eens tijd dat je gaat veranderen van spullen?? :-D

BTW ik heb eigenlijk nooit met een G2 gespeeld dus ik kan niet zeggen of dat makkelijker of moeilijker is en wat nog belangrijker is: Klinkt hij beter. Er staat ergens een draadje over de lex en de TC misschien moeten we die weer eens openen en verde erover praten.

Rectifier
4 maart 2004, 11:21
Wordt toch een oneindige discussie. :wink:

De insteek van beide apparaten is anders.
De G2 heeft een pre-amp sectie en ook pre-amp based effects zoals wah/comp/od/dist./eq etc.

Jools
4 maart 2004, 11:31
de G-force toch ook? een preamp sectie bedoel ik dan ( ? )

wimmeltje
4 maart 2004, 15:54
Wordt toch een oneindige discussie. :wink:

quote]

dat gebeurt hier wel vaker :roll:

[quote=Rectifier]
De insteek van beide apparaten is anders.
De G2 heeft een pre-amp sectie en ook pre-amp based effects zoals wah/comp/od/dist./eq etc.

Mee eens en dat heeft de G-Force niet. Misschien toch maar dat andere draadje openen.

Rectifier
4 maart 2004, 16:03
Hehehe

Tis rustig trouwens hier.
Volgens mij is dit forum langzaam aan't afsterven :cry:

LordRiffenstein
4 maart 2004, 16:05
Tis rustig trouwens hier.
Volgens mij is dit forum langzaam aan't afsterven :cry:

Nah, iedereen is gewoon bezig met de volgende upgrade van hun rack :razz:

Nocki
4 maart 2004, 19:45
ja het is idd rustiger op het forum... maar geen probleem. dan wordt mn t-shirt meer waard :-)

de discussie g2 of g force wil ik eigenlijk ook niet. t zijn 2 geweldige apparaten en de g2 is beter kwa effecten. g-force is leuk voor synth dingen en voor dummy's.
g2 is geweldig voor gitaristen en als je de bijbehorende midi pedal hebt...
maar nu weet ik nog niet hoe dat zit met die delay dingen.... :-)

Nocki

ieme
1 april 2004, 22:20
NIEUWS NIEUWS NIEUWS!!!

NOCKI VERKOOPT ZN G-FORCE!!
€1000,00

BramVersteeg
2 april 2004, 03:02
:???: :o :o :???: da meen je niet! :???: :o :o :???:

ieme
2 april 2004, 17:30
:???: :o :o :???: da meen je niet! :???: :o :o :???: ja wel..

BramVersteeg
2 april 2004, 18:48
Ik dacht dat ie z'n G2 had verkocht voor die G-Force omdat hij ZEKER wist dat daarmee makkelijk te werken was en het echt zijn ding was. Ik kan er wel inkomen dat hij van alles uit wil proberen en een vergissing zoals bij die G2.....nou ja..... wat zal ik er van zeggen. Maar om vervolgens je G-Force ook weer weg te doen :o :???: . Maar ja, het zijn niet mijn centen, jammergenoeg!

wimmeltje
4 april 2004, 20:40
Ik dacht dat ie z'n G2 had verkocht voor die G-Force omdat hij ZEKER wist dat daarmee makkelijk te werken was en het echt zijn ding was. Ik kan er wel inkomen dat hij van alles uit wil proberen en een vergissing zoals bij die G2.....nou ja..... wat zal ik er van zeggen. Maar om vervolgens je G-Force ook weer weg te doen :o :???: . Maar ja, het zijn niet mijn centen, jammergenoeg!

Ik weet niet wat de reden is maar volgens mij is het niet de reden dat hij er niet mee kan werken of iets anders wilt. Maar vraag het hem zelf. Misschien dat hij hier ook wel even wilt laten weten wat de reden is om hem weg te doen.

Nocki
13 april 2004, 19:55
Hoi.


de G-force is een geweldig apparaat en ik heb er een jaartje gratis op gespeeld. hij is net verkocht voor waar ik m voor heb gekocht.
de fx waren super te programeren en de sounds waren heel goed. klein nadeel was toch weer dat de fx loop van boogies niet echt lekker loopt met de fx spullen. jammer. de band waar ik in speelde is helaas uit elkaar gevallen door te weinig tijd en huwelijken. ik ga zelf ook trouwen en had het geld nodig om de bruiloft te finacieren... voor zo'n bruiloft koop je al gauw een roadking en een g-force nieuw inclusief een jaartje huur om steve vai ermee te laten spelen... :-)

de nieuwe band waar ik mee begin heeft toch meer behoefte aan een lager volume dan wat ik nu doe. en daar wil ik ook andere dingen mee doen. ook bekende geluiden gaan gebruiken. dus zoek ik nu naar bv een line6 pod pro xt voor in mn rack. om mee te gaan spelen. hopelijk kan dat met minder volume...

waarschijnlijk koop ik na mn huwelijk wel weer een g-force terug maar tot die tijd wil ik even met dat line6 spul gaan spelen. s ook leuk om thuis mee over de stereo te gaan spelen. want als je getrouwd bent kan je moeilijk de boogie op standje 3 gooien... (bij boogie spreek je over standje 3 als marshall full stack bezityters het oover standje 10 hebben. is ongeveer hetzelfde volume)... :-)

NOcki

Nocki
13 april 2004, 19:56
Hoi.


de G-force is een geweldig apparaat en ik heb er een jaartje gratis op gespeeld. hij is net verkocht voor waar ik m voor heb gekocht.
de fx waren super te programeren en de sounds waren heel goed. klein nadeel was toch weer dat de fx loop van boogies niet echt lekker loopt met de fx spullen. jammer. de band waar ik in speelde is helaas uit elkaar gevallen door te weinig tijd en huwelijken. ik ga zelf ook trouwen en had het geld nodig om de bruiloft te finacieren... voor zo'n bruiloft koop je al gauw een roadking en een g-force nieuw inclusief een jaartje huur om steve vai ermee te laten spelen... :-)

de nieuwe band waar ik mee begin heeft toch meer behoefte aan een lager volume dan wat ik nu doe. en daar wil ik ook andere dingen mee doen. ook bekende geluiden gaan gebruiken. dus zoek ik nu naar bv een line6 pod pro xt voor in mn rack. om mee te gaan spelen. hopelijk kan dat met minder volume...

waarschijnlijk koop ik na mn huwelijk wel weer een g-force terug maar tot die tijd wil ik even met dat line6 spul gaan spelen. s ook leuk om thuis mee over de stereo te gaan spelen. want als je getrouwd bent kan je moeilijk de boogie op standje 3 gooien... (bij boogie spreek je over standje 3 als marshall full stack bezityters het oover standje 10 hebben. is ongeveer hetzelfde volume)... :-)

NOcki