PDA

View Full Version : Gezoem



Koekje
3 maart 2004, 00:22
test

Koekje
3 maart 2004, 00:23
Een vriend van me heeft een Traynor 2x12 en als je hem aanzet dan produceert hij een zeker gezoem ... als je hem in een andere ruimte aanzet dan is dit minder, andere versterkers hebben dit probleem niet ... hoe krijg je dat zoemen er volledig uit ?

skabouter
3 maart 2004, 01:53
ik ken die amp niet, maar sommige amps hebben gewoon ruis of zoem in zich zitten. oude marshalls, en mijn roland JC-120 heel erg. dat hoort er gewoon bij.
wel raar dat het in een andere ruimte minder is. dat snap ik niet

pimmetje
3 maart 2004, 07:07
Als 't per ruimte verschilt, ligt 't misschien aan aarde...

skabouter
3 maart 2004, 10:28
ja, maar dan is het raar dat andere amps het niet hebben.

jorrit
4 maart 2004, 16:44
sommige versterkers zijn op een of andere manier gevoelig voor tl buizen :S misschien zit er wat in de amp dat aan vervanging toe is of wat anders mee moet gebeuren waardoor het er uit gaat...

The_RockeR13
4 maart 2004, 20:08
Ik heb het ook altijd met m'n behringer versterker. Hij is heel gevoelig voor het magnetisch veld, als ik bijv. mijn tv aan zet begint ie heel erg hard te brommen, maar als ik precies tussen de tv en de versterker sta is er geen brom, dat komt omdat m'n amp en tv dan niet verbonden zijn met het magnetisch veld...

Het kan zijn dat er in de ene ruimte meer elektrische apparaten staan dan bij de ander... als er veel elektrische apparaten staan in die ruimte kan dat voor storing zorgen, je kan ook een betere kabel aanschaffen die zorgt dat er geen storing komt

Nielsje
4 maart 2004, 20:30
Ik heb het ook altijd met m'n behringer versterker. Hij is heel gevoelig voor het magnetisch veld, als ik bijv. mijn tv aan zet begint ie heel erg hard te brommen, maar als ik precies tussen de tv en de versterker sta is er geen brom, dat komt omdat m'n amp en tv dan niet verbonden zijn met het magnetisch veld...



Het klopt dat er een magnetisch veld is, en dat dit hier ook schuldig aan is.

maar dat als je er tussen gaat staan, dat er dan geen magnetisch veld meer is, is bullshit, want theoretisch gaat magnetisme overal door.

nu weet ik niet wat de sterkte van de magneetspoelen van een teevee zijn (veldsterkte in flux toch..?)..

het kan wel zo zijn dat je het magnetisch veld dusdanig 'verzwakt' dat je versterker er geen last meer van heeft..

maar tis er nog wel dan..

The_RockeR13
7 maart 2004, 14:16
Ik heb het ook altijd met m'n behringer versterker. Hij is heel gevoelig voor het magnetisch veld, als ik bijv. mijn tv aan zet begint ie heel erg hard te brommen, maar als ik precies tussen de tv en de versterker sta is er geen brom, dat komt omdat m'n amp en tv dan niet verbonden zijn met het magnetisch veld...



Het klopt dat er een magnetisch veld is, en dat dit hier ook schuldig aan is.

maar dat als je er tussen gaat staan, dat er dan geen magnetisch veld meer is, is bullshit, want theoretisch gaat magnetisme overal door.

nu weet ik niet wat de sterkte van de magneetspoelen van een teevee zijn (veldsterkte in flux toch..?)..

het kan wel zo zijn dat je het magnetisch veld dusdanig 'verzwakt' dat je versterker er geen last meer van heeft..

maar tis er nog wel dan..

oke, dan weet ik dat ook weer :razz: