PDA

View Full Version : Strat repainten



Kampvuurman
6 maart 2002, 14:34
Hallo allemaal

Ik heb hier een zwarte fender strat alleen kwam me daar een beschadiging op in de lak :sad:
Nu wil ik hem laten repareren.

Het liefst zou ik heb opnieuw laten lakken
Iemand een id wat dat kost ?
Ik heb al gemaild naar kees-dee en tags voor een prijsopgaaf, misschien dat er hier nog een aantal zijn die een prijs weten ?

Het is alleen voor de body

SteavisSmokin
6 maart 2002, 15:56
Joh, een beschadigingetje geeft een gitaar toch alleen maar karakter joh. :wink:

Echoes
6 maart 2002, 15:58
ik zou me gitaar ook wel willen laten painten ..beetje apart eruit laten zien..die standaard kleuren zijn niet leuk meer, ik wil iets aparts..

Kampvuurman
6 maart 2002, 16:15
Mja het deed me gewoon pijn in me hart toen ik dat stukkie dr uitzag :sad:

The Dude
6 maart 2002, 16:39
Zoiets had ik ook. Dit wou ik posten in dat topic over gitaarbanden, dus doe ik allebei.

Ik heb zo'n Ernie Ball band, die extra laag kan. Ben ik ook nodig, ik ben type schoenspeler. En ik had net een nieuwe Ibanez Chorus/Flanger pedaal gekocht, en ik stond er een beetje aan te prutsen. Op een geven moment heb ik een goede instelling, dus ik sta zo te spelen. Scheurt dat stuk band die je bevestigd aan de kant van de nek uit. Gitaar valt recht naarbeneden, boven op mijn nieuwe pedaal.

Gevolgen : - Dikke vette deuk in gitaar, lijkt wel op een scheur van 4 cm
- Zwarte verfresten op nieuwe Chorus/Flanger
- Verdrietige Gitaar-eigenaar

Kampvuurman
6 maart 2002, 17:35
Ik zal iig posten wat het kost bij kees-dee en tags.

Ik hoop dat er meer zaken zijn die repainten dan kan je prijsvergelijken

gangsta
6 maart 2002, 18:12
Op 2002-03-06 16:39, schreef The Dude:
Gevolgen : - Dikke vette deuk in gitaar, lijkt wel op een scheur van 4 cm
- Zwarte verfresten op nieuwe Chorus/Flanger
- Verdrietige Gitaar-eigenaar


aiii, das kut

Casey
6 maart 2002, 19:14
Ik dacht dat een gitaarbody spuiten met oude laklaag verwijderen , schuren , gitaar de/monteren rond de 225 € was , burst spuiten is meestal 50 € extra .
Als je zelf wat werk wil verrichten is het natuurlijk goedkoper.

sebass
6 maart 2002, 19:24
Ja moet je wel een stofvrije ruimte hebben waar ze ook piano's (die zwarte lak voor vleugels) spuiten, anders krijg je het nooit egaal. Ik denk dat er weinig mensen zijn hier die dat hebben.

Kampvuurman
6 maart 2002, 19:46
Lak verwijderen en schuren enzo wil ik eventueel zelf wel doen of ik laat het doen door een vriend met erg nauwkeurige handen (beeldhouwer) Wat zou alleen spuiten in 1 standaard kleur (zwart) kosten ? Ik zag ergens op een site iets van €35 maar daarvoor lijkt het mij of het alleen maar de verf zelf is.

Kampvuurman
7 maart 2002, 00:07
Zijn dr ook repair setjes trouwens waar je kleine stukkies lak mee kan opvullen ?

gershwin5150
7 maart 2002, 00:25
Hoe groot is die beschadiging precies? En is het alleen de lak of echt dat je het kale hout ziet?
Ik heb ook een mooie deuk in mijn Fender (is niet kaal, maar gewoon ingedeukte lak), en ach, ik zou er echt mijn hele gitaar niet kaal voor gaan klauwen. Want het maar weer de vraag hoe mooi een gitaar is nadat hij opnieuw gelakt is. Het kan heel mooi gebeuren, maar t kan ook een lelijke pokdalige finish worden, dat je er echt spijt van krijgt, dat je niet lekker dat ene plekkie hebt laten zitten.

Ik heb nog nooit van repairsetjes gehoord, alleen voor auto's (maar dat blijf je hoe dan ook zien).
Je ken er ook gewoon een mooie sticker overheen plakken, en hopla, geen deuk meer te zien!

Kampvuurman
7 maart 2002, 13:27
Het hout zelf is helaas te zien :sad:
Maja.. Ik heb et zwart gemaakt met een stift ik kijk wel of et nog anders op te lossen is

moT
7 maart 2002, 15:00
Ik had hetzelfde probleem met een Yamaha RGX 112, da's ook een soort stratmodel. Er zaten heel wat krassen en butsen in en de kleur stond me niet meer aan. Hij was glanzend zwart, echt zo'n piano kleur zeg maar. Ik heb hem toen uit elkaar gehaald, de body helemaal geschuurd/geslepen (slijpen is schuren met heel fijn schuurpapier en water/ammoniak). Ik heb de deuken bijgewerkt met plamuur, kun je gewoon bij de schilder kopen.
Toen ben ik naar de autolakdealer gegaan om een mooi kleurtje uit te zoeken, dat werd metallic geel.
Vervolgens heb ik hem in 3 keer gespoten, dat was nodig om van zwart geel te maken. Daarna heb ik hem gelakt, ook met spuitlak, dat moet als je een metallic kleur gebruikt, omdat anders het metallic effect niet naar voren komt. Daarna heb ik hem weer in elkaar gezet en hij speelt weer super en ziet er heel vet uit. Alles bij elkaar koste het aan materiaal (schuurpapier, plamuur, verf + lak) ongeveer zo'n 175 gulden. Het is wel heel veel werk, en voor het spuiten moet je wel heel nauwkeurig kunnen werken, dat viel me wel een beetje tegen, maar het resultaat is dan ook zeer mooi!!

Greetz, moT

Kampvuurman
7 maart 2002, 23:42
Ik heb van tags en van De gier gitaarbouw wat prijzen gekregen.

Het is repareerbaar voor een (bij de gier)€50 dat valt dus reuze mee denk ik ?

Of complete repaint (zonder kosten voor kaalhalen)bij tags een €200

Ik denk dat ik em maar laat repareren de beschadiging is mij te klein om em compleet te laten doen.

DOLBY
8 maart 2002, 09:14
Voor 1 beschadiging lijkt 't me nogal wat om de hele body te re-painten. Een vakman kan 't wel repareren. Kijk bijvoorbeeld eens hoe ze een gaatje in een akoestische gitaar repareren op http://www.frets.com/FRETSPages/Luthier/Technique/Finish/FillStrapButtonHole/fillscrewhole.html (is wel akoestisch maar het principe blijft toch hetzelfde)