PDA

View Full Version : PowerDimensio knop op mn Marshall Valvestate



Lacrymosa
6 maart 2002, 14:28
Ik heb een 100 watt Marshall valvestate uit de 2de serie valvestate's, met een 12ax7 buis en een 12 inch speaker en 2 speaker uitgangen.

Maar er zit een PowerDimension knop op, wat doet deze precies (technisch gezien)
Mn geluid wordt zachter maar veel vetter.
Maakt die knop een 50watt versterker ervan, waardoor er meer eindtrap vervorming plaatsvindt?
of is et iets anders?

cheers

Ibanez2001
9 april 2002, 11:26
Heb zelf ook een Valvestate, ik vraag me af hoeveel verschillende series ervan zijn gemaakt. Iemand een idee?

Sandman
9 april 2002, 12:06
Naar mijn idee zijn het er 3. De eerste Valvestate serie heb ik, de V. De tweede zijn de VS en de derde de AVT.

Ditmar
9 april 2002, 13:51
De Power Dimension knop simuleert het geluid wat de eindtrap geeft als ie bijna open staat. Dus het geeft iets meer vet en gain aan je geluid, maar je versterker gaat er wel ietsjes zachter door.

Lacrymosa
10 april 2002, 11:09
wat gebeurd er dan als ik die knop aan zet en em opendraai (heb ik nog nooit gedaan in verband met het sparen van mijn trommelvliezen)

CheerS!!

Ic3gl0vE
13 april 2002, 14:59
dan krijg je waarschijnlijk ruzie met je trommelvliezen

100watt versterkers zijn NIET uw vriend als ze open staan hehehe

Dude
14 april 2002, 19:46
ik heb die bakken erug vaak open gedraait, ze staan in de oefenruimtes die mijn band huurt, en die knop moet je in een oefenruimte niet eens aanraken, wat een kut geluid als je hem boven de 7 hebt staan zeg, als je gewoon op huiskamer volume speelt is het een leuk knoppie, maakt het geluid wat vetter.. maar ach, niks bijzonders, uit mijn ervaring vind ik ook dat als je met effectjes speelt je het knoppie gewoon maar uit moet layen staan, succes ermee