PDA

View Full Version : Wiring Diagrams



Sandman
6 maart 2002, 14:31
Ik ben op zoek naar het handboek voor het zelf solderen etc. van pick-ups en potmeters etc. Nou kwam ik deze tegen bij Vox:
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/Html/Images/466000.jpg
Is dit wat?, heeft iemand ervaring met dit boek?, is er een ander boek dat jullie mij kunnen aanraden? (behalve ralph denyer).
Ik heb het meeste aan een boek waarin alles stap voor stap staat: 'en nu pak je het snoertje en soldeer je het aan punt c van de volumeknop'. Zoiets dus.

Iemand die graag zichzelf die E 35,00 wil betalen voor het vervangen van HB's :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sandman op 2002-03-06 17:18 ]</font>

SteavisSmokin
7 maart 2002, 14:57
Ik heb geen ervaring met dat boek, wel heb ik 'a complete guide to guitar and amp maintenance' van Ritchie Fliegler. Dat boek is bedoelde voor beginners, maar zelfs daar staat geen stap voor stap instructie in omdat elementen solderen in je gitaar erg simpel is. Als je niet goed kan solderen zal ik je toch aanraden het te laten doen, want een slechte soldeerverbinding kan de nodige problemen opleveren.
Steven

Sandman
7 maart 2002, 17:53
Bij de SD's die ik laatst in heb laten bouwen zit een schema voor verschillende aansluitmogelijkheden. Echter geen van allen lijkt op wat er daadwerkelijk gebeurd is mijn gitaar. 1 komt in de buurt en dat is de 4-conductor aansluiting. Maar lang niet alles lijkt erop en er is uiteindelijk meer gedaan dan op het plaatje staat. Dus wat ik zoek is eigenlijk een Wat en Hoe in Soldeerland :wink:
Ik probeer eigenlijk gewoon te leren hoe ik elementen zelf kan solderen.

aadplagiaat
15 maart 2002, 00:33
Het belangrijkste bij solderen is het goed laten vloeien van de soldering.
Gebruik een goede soldeerbout met stevig vermogen....60watt of meer met een goede soldeertip. Dus niet een verroeste spijker op het gasfornuis leggen.
NOOIT S39 of iets dergelijks, daarvan rot de bedrading weg. Alleen tin 60/40 met harskern.