PDA

View Full Version : is het wat voor het geld?



emielow
1 maart 2004, 23:21
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/21557.jpg

dit ding zag ik voor 150. het is een richwood,

is het wat voor het geld?

om dingen op te nemen, op de computer, ik speel bas, en wil gitaarpartijen eroverheen spelen.

emielow
1 maart 2004, 23:21
en kun je er een tremelo opzetten?

Joop M
1 maart 2004, 23:29
Zit wel een heel ielig elementje op,ik denk niet dat er een lekkere sound uit komt.
Mischien kan je beter naar iets 2e hands en beters zoeken.
Grz Joop

bert k
1 maart 2004, 23:32
Tja, wat kan je verwachten voor dat geld? Maar als het nix is ben je niet veel geld kwijt. Tis een Tele, daar kan geen tremolo op. (tenzij je zwaar gaat hakken) Kan je beter een Richwood strat nemen.

Neals
1 maart 2004, 23:45
Zit wel een heel ielig elementje op,ik denk niet dat er een lekkere sound uit komt.
Mischien kan je beter naar iets 2e hands en beters zoeken.
Grz Joop

Joop M, hoelang speel jij al gitaar?

Neals
1 maart 2004, 23:45
Zit wel een heel ielig elementje op,ik denk niet dat er een lekkere sound uit komt.
Mischien kan je beter naar iets 2e hands en beters zoeken.
Grz Joop

Joop M, hoelang speel jij al gitaar?

Joop M
1 maart 2004, 23:59
Ik had in 1966 al mijn eerste Framus gitaar
Grz Joop

Ibanez RuleZ
2 maart 2004, 00:37
dat maakt je dan in jaren ongeveer senior forummer hiero... welkom bij de jonkies!

harrald

Joop M
2 maart 2004, 02:03
Ik weet het,maar het blijft een hobby
Eigenlijk een soort virus je komt er nooit meer vanaf.
Soms kijk je er jaren niet meer naar om (zoals ik) en ineens is het er weer
Nu ben ik nieuw op dit forum en een beetje roestig,maar het hart begint weer te kloppen.
Grz Joop

Lacrymosa
2 maart 2004, 09:03
Is het een kut ding = ja
Is het waar voor geld = waarschijnlijk wel ja
zou ik het aanraden = nee
wat moet ik dan doen = spaar even door, koop een iets duurder modelletje, hoeft niet al t veel te zijn, maaar bijna alles is beter dan dit

CheerS!!

emielow
2 maart 2004, 12:06
zoals? met een budget tot 200 euro? (alleen om dingen op te nemen, dus niet om mee op het podium te staan ofzo)

AntY
2 maart 2004, 12:19
heyemielow, medebassist :-D

wat je moet doen is even 1 of2 maanden marktplaats.ml en muziek.2dehands.nl in de gaten houden. ik wilde ook een gitaar erbij om wat te kutten, afgelopen kerst heb ik een hele mooie Ibanez Les Paul gekocht voor 200 euro. ik kan er alleen nog steeds niet op spelen :oops:

je kunt zelf zo onderhand ook toch al wel beoordelen wat voor onderhoud er aan moet gebeuren als je eeen tweedehandse koopt en of de nek recht is etc? (ik geloof dat jij ook al een paar jaartjes bast)

michielv
2 maart 2004, 12:22
Misschien kun je in dat geval beter even rondkijken naar een 2e hands gitaartje van rond de 100 tot 125 euro. Daar dan een fatsoenlijk (2ehands) element inzetten (kost ook rond de 50 euro of minder). Is vrij simpel en als je niet al te gekke wensen hebt kun je later het spul weer voor ongeveer dezelfde prijs kwijt.

emielow
2 maart 2004, 15:21
ja ik kan zelf wel bekijken of een nek recht is enzo, maar kan ik deze gitaar niet gewoon kopen (hij is nieuw , dus de nek vas wel recht) en daarn dan een ander element 9of twee) inzetten?

emielow
2 maart 2004, 15:22
ja ik kan zelf wel bekijken of een nek recht is enzo, maar kan ik deze gitaar niet gewoon kopen (hij is nieuw , dus de nek vas wel recht) en daarn dan een ander element 9of twee) inzetten?

bert k
2 maart 2004, 16:34
Het is echt heel goedkope bagger, dus het is lang niet zeker dat de nek recht is. Het is wel zeker dat de hardware van pisbakkenkwaliteit is, dus je krijgt moeite met intoneren, frets kunnen slecht afgewerkt zijn, dan haal je je handen open, de elementen kunnen niet veel zijn, dus ook voor opnemen ga je je dood ergeren.
Ik had laatst een bas voor opnames, een tering-Hondo. Ik heb hem weggedaan en een nieuwe gekocht, gewoon uit ergernis.

Aan de andere kant kan die Richdinges enorm meevallen... :-D

bert k
2 maart 2004, 16:34
Het is echt heel goedkope bagger, dus het is lang niet zeker dat de nek recht is. Het is wel zeker dat de hardware van pisbakkenkwaliteit is, dus je krijgt moeite met intoneren, frets kunnen slecht afgewerkt zijn, dan haal je je handen open, de elementen kunnen niet veel zijn, dus ook voor opnemen ga je je dood ergeren.
Ik had laatst een bas voor opnames, een tering-Hondo. Ik heb hem weggedaan en een nieuwe gekocht, gewoon uit ergernis.

Aan de andere kant kan die Richdinges enorm meevallen... :-D

Swan
2 maart 2004, 17:55
Zit wel een heel ielig elementje op,ik denk niet dat er een lekkere sound uit komt.
Mischien kan je beter naar iets 2e hands en beters zoeken.
Grz Joop

ehh er zit ook n element op de brug hoor

amon
2 maart 2004, 18:09
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/21660.htm

koop die!

ik zou hem ook willen kopen en duurder verkopen, maar kheb geen geld meer om te investeren...

Blijepanda
2 maart 2004, 18:12
Zit wel een heel ielig elementje op,ik denk niet dat er een lekkere sound uit komt.
Mischien kan je beter naar iets 2e hands en beters zoeken.
Grz Joop

ehh er zit ook n element op de brug hoor

Die zag ik ook eerst over het hoofd :-D

Joop M
2 maart 2004, 18:38
Nee die had ik wel gezien, maar je had jaren geleden ook hele goedkope gitaartjes met van die soort elementen als die bij de hals zit
Er kwam echt geen geluid uit zonde van je geld
Als je hem alleen gebruikt om een beetje mee te spelen,kan je toch beter een goed geluid hebben anders legt ie na een paar dagen in de hoek gekwakt
Dus zoek liever een goedkope 2e handse met geluid (al ziet ie er niet uit)
Geeft je toch meer voldoening als je meespeelt
Grz Joop

Joop M
2 maart 2004, 18:52
Ik ben even voor je wezen spitten naar dat Richwood maar die heeft veel leukere dingen voor nog geen 200 euri
Kijk zelf maar http://www.backandforth.nl/
Klik even op de aanbiedingen februari
Grz Joop

Ibanez
2 maart 2004, 20:32
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/21660.htm

koop die!

ik zou hem ook willen kopen en duurder verkopen, maar kheb geen geld meer om te investeren... Dat wou ik net ook posten. Dat is zeker waar voor het geld. Die dingen worden meestal voor 300/400/500 verkocht. Grijp je kans! :)

emielow
3 maart 2004, 00:13
ja ik heb het nite zo op ibanez...

ik weet ook inet waarom

ik heb wel eens op ibanezzen gespeelt, maar ik vin dat ze een brede hals hebben, en niet echt soepel spelen. ik wil vooral funky rifjes en slagjes gaan doen. geen vage nu-metal shit

Jim Marshall
3 maart 2004, 01:18
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/21557.jpg

dit ding zag ik voor 150. het is een richwood,

is het wat voor het geld?

om dingen op te nemen, op de computer, ik speel bas, en wil gitaarpartijen eroverheen spelen.



Ik ken die wel, is geen richwood maar een FIREWOOD, model BURNFASTER. Zit een knetterend geluid in :-D :-D :-D :-D

Ik zou voor die ieb gaan.