PDA

View Full Version : Mega gitaartechniek!



Globetrotter
1 maart 2004, 22:48
Mega stukje akoestisch!!!
http://www.albinoblacksheep.com/video/guitar.asx
enjoy!

Neanderthaler_Olaf
3 maart 2004, 17:26
Vet! Echt mega stoer dit...

hansvanbijnen
3 maart 2004, 19:50
Makkie, doen we even! :lol:

Brianmayrulezzz
3 maart 2004, 22:22
JEEEEZ, dit is echt vet man! van welke video is dit!?!?!?!??! die wil ik echt zien :D

Picker
3 maart 2004, 23:08
Beetje rommelig. Mooie gitaar, dat wel!
Ik ben hier meer van onder de indruk:

http://www.gitaarnet.nl/video/fingerpickers/boogie.wmv

Picker.

bert k
3 maart 2004, 23:34
AAAAHHHHrrrggg......wat is die gast GOED! Wie is dat? Ik dacht dat ik een aardig potje rock&roll kon spelen, maar ik ga me nu heel stil in een hoekje zitten afvragen wat ik fout doe. En op een akoestische..... Briljant!

Picker
4 maart 2004, 08:33
Tommy Emanuel. Ik ken hem ook nog maar net, maar van mij mag hij zo het predikaat 'beste acoustische gitarist ter wereld' op zijn voorhoofd gestempeld krijgen.

Picker.

bert k
4 maart 2004, 09:29
Tja, beste akoestische... het is in feite een elektrische techniek die ik hem zie gebruiken, alleen razendsnel en retestrak. Dan was die gast van die eerste link toch meer akoestisch bezig.
Maar begrijp me niet verkeerd; ik zit al een halve dag met mijn bek open van verbazing :D

ReinoutV
4 maart 2004, 10:16
Dat is dus de kerel waar heel Raalte en omstreken al van in de ban is. Rondom hem is het Acoustic Stings festival zo'n beetje opgezet. Hij geeft in dat weekend ook 4 voorstelling in het Hoftheater, die volgens mij allemaal al uitverkocht zijn. Het forum 'sounds' wordt ook met zijn nummers overspoeld, trouwens :).

Brianmayrulezzz
4 maart 2004, 11:39
Is het trouwens niet vooral basgitaartechniet die hij gebruikt? Slappen en poppen ofzo?

bert k
4 maart 2004, 11:43
Ja inderdaad. Gek, ik heb ook wel eens die technieken op een gewone gitaar geprobeerd, maar dan klinkt het voor geen meter, en bij hem dus wel...

Buzz
4 maart 2004, 13:43
Ja inderdaad. Gek, ik heb ook wel eens die technieken op een gewone gitaar geprobeerd, maar dan klinkt het voor geen meter, en bij hem dus wel...

Gek??? Welnee! Zie hier het verschil tussen de prof en de goedbedoelende amateur!

bert k
4 maart 2004, 14:45
Haha, nee, dat bedoel ik niet. Hij kan het sowieso beter dan ik, maar ik kan best wel slappen. Op een bas dan. Als ik diezelfde techniek op een akoestische probeer, dan slaat de toon hartstikke dood. Net als two hand tapping, dat wil haast niet op een akoestische, maar deze gast krijgt het toch voor elkaar

Picker
4 maart 2004, 18:31
Tja, beste akoestische... het is in feite een elektrische techniek die ik hem zie gebruiken, alleen razendsnel en retestrak. Dan was die gast van die eerste link toch meer akoestisch bezig.
Maar begrijp me niet verkeerd; ik zit al een halve dag met mijn bek open van verbazing :D

Hoe bedoel je dat, elektrische techniek? Vanwege de hammer-ons en zo? Het is inderdaad wel zo dat dankzij de piezo-elektriek tegenwoordig wat meer mogelijk maakt, maar die Emanuel speelt toch echt met hooguit een beetje reverb hoor!

Picker.

ReinoutV
4 maart 2004, 19:14
Tommy Emmanuel heeft naast een piezo element ook (allerlei, dacht ik) microfoontje in zijn kast. Vandaar dat je ook dat tikken en slaan op t ding zo goed hoort. Op het eerste Acoustic Strings heeft ie dat uitgelegd, maar toen moest ik op t andere podium zijn. Naarnaast heeft ie een hele effectprocessor liggen, waaruit hij ook veel delay haalt. Maar dat zal met dit stuk waarschijnlijk niet het geval zijn.

bert k
5 maart 2004, 09:09
Nou weet ik niet meer over welke gitarist we praten :D Met die elektrische techniek bedoeldie ik die rock&roll gast. Hij speelt met plectrum allerlei licks die ik ook al jaren speel, maar dan half zo snel en op elektrische gitaar. Ik heb dit dus nog nooit op een akoestische gezien. Die andere gozer uit die eerste link is ook goed met dat slappen, maar die bedoelde ik weer in een andere post. Welke is nou die Tommy Emmanuel? :???: (snappen jullie het nog?)

bert k
5 maart 2004, 09:10
Nou weet ik niet meer over welke gitarist we praten :D Met die elektrische techniek bedoeldie ik die rock&roll gast. Hij speelt met plectrum allerlei licks die ik ook al jaren speel, maar dan half zo snel en op elektrische gitaar. Ik heb dit dus nog nooit op een akoestische gezien. Die andere gozer uit die eerste link is ook goed met dat slappen, maar die bedoelde ik weer in een andere post. Welke is nou die Tommy Emmanuel? :???: (snappen jullie het nog?)

bert k
5 maart 2004, 09:10
Nou weet ik niet meer over welke gitarist we praten :D Met die elektrische techniek bedoeldie ik die rock&roll gast. Hij speelt met plectrum allerlei licks die ik ook al jaren speel, maar dan half zo snel en op elektrische gitaar. Ik heb dit dus nog nooit op een akoestische gezien. Die andere gozer uit die eerste link is ook goed met dat slappen, maar die bedoelde ik weer in een andere post. Welke is nou die Tommy Emmanuel? :???: (snappen jullie het nog?)

bert k
5 maart 2004, 09:11
Nou weet ik niet meer over welke gitarist we praten :D Met die elektrische techniek bedoeldie ik die rock&roll gast. Hij speelt met plectrum allerlei licks die ik ook al jaren speel, maar dan half zo snel en op elektrische gitaar. Ik heb dit dus nog nooit op een akoestische gezien. Die andere gozer uit die eerste link is ook goed met dat slappen, maar die bedoelde ik weer in een andere post. Welke is nou die Tommy Emmanuel? :???: (snappen jullie het nog?)

Luca P
6 maart 2004, 14:10
Weer een reden om met spelen te stoppen!

:amp:

Gelukkig geen dwaas op een of andere Ibanez met 5 distortion pedalen!
Zo klinkt tappen wel lekker!

Luca P
6 maart 2004, 14:14
AAAAHHHHrrrggg......wat is die gast GOED! Wie is dat? Ik dacht dat ik een aardig potje rock&roll kon spelen, maar ik ga me nu heel stil in een hoekje zitten afvragen wat ik fout doe. En op een akoestische..... Briljant!

Hier krijg je na een 3 kwartier les van hem.
De show duurt zo'n anderhalf uur. Zelf komt hij na een minuut of 12 in beeld.
Have fun!

http://webcast.msc.uky.edu/woodsongs-245.wmv

bert k
6 maart 2004, 18:21
Geweldig! Ik heb het hele programma bekeken, dit is echt briljant! Bedankt voor de link! :-D :-D

Desperado
7 maart 2004, 22:26
Beetje rommelig. Mooie gitaar, dat wel!
Ik ben hier meer van onder de indruk:

http://www.gitaarnet.nl/video/fingerpickers/boogie.wmv

Picker.

Link doet het al een tijdje niet meer ,iemand nog een link die het wel doet ?

bert k
8 maart 2004, 02:04
Deze doet het dus: http://webcast.msc.uky.edu/woodsongs-245.wmv Is wel een uur lang, maar neem er de tijd voor, het is geweldig.

rien
8 maart 2004, 21:09
Als je mazzel hebt kan je nog ergens een kaartje te pakken krijgen zoniet moet je weer een jaar wachten of naar het buiteland gaan om hem te zien. Ik heb hem vele malen live mogen zien en hij is de allerbeste

groeten
rien

Tour dates Tommy Emmanuel in the netherlands

Monday ,
4/15/2004
15:00
NETHERLANDS - Zaandam - MasterClass - Kaat Gitaren. Tickets € 10. Email to: Kaat.gitaren@12move.nl
http://www.kade.nl

Thursday ,
4/15/2004
21:00
NETHERLANDS - Zaandam - DeKade - Tickets € 20. Ticket details TBA
http://www.kade.nl

Friday ,
4/16/2004
8:30 pm
NETHERLANDS - Doetinchem - Schouwburg Amphion (kleine zaal) 14 euro
http://www.amphion.nl

Friday ,
4/16/2004
14:00
NETHERLANDS - Wierden - Guitar Center. See website for details
http://www.guitar.nl
Saturday ,
4/17/2004
11- 5:30
NETHERLANDS - RAALTE - Hoftheatre: Acoustic Strings Festival 1 hour workshop. 12 euro. Details contact stanley@misterfusion.nl
http://www.misterfusion.nl

Saturday ,
4/17/2004
8:00 pm
NETHERLANDS - RAALTE - Hoftheatre: Solo concert. 23 euro. Details contact stanley@misterfusion.nl - NOW SOLD OUT


Sunday ,
4/18/2004
8:00 pm
NETHERLANDS - RAALTE - Hoftheatre: with band 25 euro. Details contact stanley@misterfusion.nl
http://www.misterfusion.nl

Monday ,
4/19/2004

NETHERLANDS - Den Bosch - Koningtheatre. 25 Euro - Tickets Hans van Liempt CC 073 641 1444

Desperado
9 maart 2004, 20:15
Deze doet het dus: http://webcast.msc.uky.edu/woodsongs-245.wmv Is wel een uur lang, maar neem er de tijd voor, het is geweldig.

Ja idd maar die had ik al gezien,ik zou zo graag dat eerder genoemde stukje nog eens zien maar de link is dood :cry:

Buzz
10 maart 2004, 09:18
Als je mailbox groot genoeg is wil ik het je wel mailen...

Desperado
10 maart 2004, 20:08
Als je mailbox groot genoeg is wil ik het je wel mailen...

Graag ! zou te gek zijn !
E-mail staat in mijn profiel,die mailbox is leeg dus moet wel passen denk ik zoniet pm me maar even als je wilt dan krijg je een ander adres.
ty

Buzz
11 maart 2004, 10:38
Hallo Desperado,

Ik heb je gemaild, maar krijg hem met dezelfde vaart weer terug. Waarschijnlijk heeft je hotmail-account te weinig ruimte voor de benodigde 3 MB. Mail me anders ff een ander adres van je, dan stuur ik het alsnog op.

Grz,

Ray

Brianmayrulezzz
11 maart 2004, 13:49
weet iemand nog meer van dit soort video's? Ik heb er al veel van elektrische gitaristen via kazaa en emule gelooid, maar eigenlijk nog niks van akoestische (op al di meola na dan)...

ieme
11 maart 2004, 18:52
Erg cool, maar na deze filmpjes vind je jezelf altijd zo slecht! :(

Brianmayrulezzz
11 maart 2004, 19:52
Of het geeft juist meer motivatie (bij mij dan...)

bert k
12 maart 2004, 09:42
Het motiveert mij ook om weer harder te oefenen, maar ik weet dat ik deze techniek van mijn leven niet leer :-( Aan de andere kant heb ik allerlei dingen langs zien komen, zoals plectrumtechniek, waar ik lekker op ga oefenen.

~Kevin~
12 maart 2004, 12:56
hier ben ik stiller dan stil van man,
ik bedoel.. dit is echt gewoon :o :o
ik ben van gedachten verandert ik ga toch maar niet electrisch gitaar spelen dit is veel cooler :-D

TaylorBaby
14 maart 2004, 20:30
hehe dit was inderdaad IMPRESSIVE! zeker die eerste (justin) maar die Boogie kon er ook wat van... ik was helemaal hotel de botel van meneer Doyle Dykes, ik heb hem mogen zien van 2 meter afstand in een winkel 2uur lang.

Toen hij de U2 medley speelde smolt ik 100% die man is zo vreselijk goed... maar ja er zijn nog veel meer amazing gitaristen ik heb er namelijk al zoveel gezien :lol: Meneer Nils Lofgren gaat ook als een bezetene tekeer op zijn akoestische gitaar :-D

rien
14 maart 2004, 21:12
hehe dit was inderdaad IMPRESSIVE! zeker die eerste (justin) maar die Boogie kon er ook wat van... ik was helemaal hotel de botel van meneer Doyle Dykes, ik heb hem mogen zien van 2 meter afstand in een winkel 2uur lang.

:-D

Casa Bennelly zeker ? Ik heb Tommy Emmanuel ( de Boogy man ) op 2 meter afstand zien spelen en die man is ondanks dat Doyle vreselijk goed is , nog een stukkie verder...Emmanuel is onnavolgbaar goed en precies !Het is bijna eng om naar te kijken.. Het zijn dan ook 2 van mijn drie favouriete gitaartovenaars.

Rien

TaylorBaby
14 maart 2004, 22:05
hehe dit was inderdaad IMPRESSIVE! zeker die eerste (justin) maar die Boogie kon er ook wat van... ik was helemaal hotel de botel van meneer Doyle Dykes, ik heb hem mogen zien van 2 meter afstand in een winkel 2uur lang.

:-D

Casa Bennelly zeker ? Ik heb Tommy Emmanuel ( de Boogy man ) op 2 meter afstand zien spelen en die man is ondanks dat Doyle vreselijk goed is , nog een stukkie verder...Emmanuel is onnavolgbaar goed en precies !Het is bijna eng om naar te kijken.. Het zijn dan ook 2 van mijn drie favouriete gitaartovenaars.

Rien


Nee Doyle heb ik gezien in een muziekwinkel in Wezep. Was helemaal verkocht... maar Tommy kan er ook van van zeg! tjonge!

TaylorBaby
14 maart 2004, 22:19
op wat voor gitaar speeld ie eigenlijk? een Mollen? of Mallen? zeker een custom made.. ik kon het er niet zo 1,2,3 uit opmaken.

Buzz
15 maart 2004, 09:00
Hij speelt op Maton, prachtige snoepjes uit Australië....

Brianmayrulezzz
15 maart 2004, 13:57
uitgesproken op z'n australisch... mait'n...

Janne
17 maart 2004, 17:24
hehe dit was inderdaad IMPRESSIVE! zeker die eerste (justin) maar die Boogie kon er ook wat van... ik was helemaal hotel de botel van meneer Doyle Dykes, ik heb hem mogen zien van 2 meter afstand in een winkel 2uur lang.

Toen hij de U2 medley speelde smolt ik 100% die man is zo vreselijk goed... maar ja er zijn nog veel meer amazing gitaristen ik heb er namelijk al zoveel gezien :lol: Meneer Nils Lofgren gaat ook als een bezetene tekeer op zijn akoestische gitaar :-D
Heb net een paar dagen een boekje met bladmuziek van doyle dykes (moest ik heben na het horen van gitarre 2000). Staan echt mooie nummers in, ik ben zelfs alternatieve stemmingen gaan gebruiken om die nummers te kunnen spelen. Misschien neem ik eens wat op, maar dat zal wel even duren en ik denk dan niet dat het gitarre 2000 al zal zijn.

Janne

Ohw ja 19 april ga ik dus naar Tommy Emmanuel in Den Bosch :cool: !!!

rien
17 maart 2004, 23:27
op wat voor gitaar speeld ie eigenlijk? een Mollen? of Mallen? zeker een custom made.. ik kon het er niet zo 1,2,3 uit opmaken.

Niet echt helemaal taylor made maar wel handgebouwd

dit is m

Maton EBG 808 acoustische gitaar

http://www.euromarien.com/rien/foto2.jpg

Groeten

Rien

MikeDirnt
24 maart 2004, 01:11
Als je die Justin King (eerste filmpje) zn liedjes op zn cd hoort klinken ze wat minder dan op dat video'tje. Knock On Wood was dat filmpje, luister eens naar de albumversie op http://www.justinking.com/index_sub.cfm?pg=music_lebleu

Aragorn
8 mei 2004, 11:15
Nog een filmpje voor de liefhebbers:

http://www.donalder.com/da.wmv

Als het niet werk naar http://www.donalder.com/index2.html gaan en bij jan 14/04 op 1 van de links drukken. Op de site staan nog meer filmpjes.

Met vr.gr. Jaap

blues_traveller
8 mei 2004, 12:10
Bedankt voor de links,
Ook die heeft een mooie techniek en goed ritme.
Is altijd weer leuk om te zien

John

Aragorn
8 mei 2004, 14:06
Bedankt voor de links,
Ook die heeft een mooie techniek en goed ritme.
Is altijd weer leuk om te zien

John

Zeker een mooi filmpje....maar na het filmpje (nu ja filmpje) gezien te hebben van tommy emmanuel (woodsongs) ben ik nog meer onder de indruk. (gebruikt hij alleen een duim-plectrum?)

Met vr.gr. Jaap

Daniël_san
8 mei 2004, 14:23
nee hij gebruikt ook gewone plectrums en hij speelt ook met zun vingers...

ieme
19 oktober 2004, 20:39
Blijft mooi.....

AcousticFreak
20 oktober 2004, 13:05
Er zijn van die momenten in het leven van een gitarist dat hij zich moet neerleggen bij het feit dat hij een 'aardig gitaarspel' bezit en er nou eenmaal maar één de beste kan zijn.. :razz:

Ik kon m'n oren en ogen echt niet geloven..

Zou bijna aan een western gaan denken.. :roll:

AcousticFreak
20 oktober 2004, 13:32
Beetje rommelig. Mooie gitaar, dat wel!
Ik ben hier meer van onder de indruk:

http://www.gitaarnet.nl/video/fingerpickers/boogie.wmv

Picker.

Ook erg knap, maar de eerste link deed me toch aanzienlijk meer! Dat ritmische spreekt me erg aan! Ben niet zo'n bluesguy denk ik :)

m^rton
20 oktober 2004, 20:46
Je zou eens aan de dvd moeten kopen 'Tommy Emmanuel in Sheldon Concert Hall'.
Bij casa benelly kun je hem oa halen. Prijzig, maar hij doet echt wel meer als een beetje blues.

Aat
20 oktober 2004, 23:25
Over vreemde techniek gesproken, die Don Alder ??, handje over de hals, typisch ! wel apart zou ik zeggen. Picker het valt me een beetje tegen van je, op het akoestische forum, zelf mooie dingen spelen, en dan Tommy Emmanuel net leren kennen ???????
Het is inderdaad een van de beste die ik ooit gehoord (en video) gezien heb, wat een techniek !
Even over de concerten,maak je niet te veel illusies, de meesten waren maaaaanden geleden al uitverkocht. Dat wordt dus waarschijnlijk toch de DVD aanschaffen en je constant afvragen HOE FLIKT IE UT !

By the way, bij mij doet Tommy het dus wel maar die eerste link van Globetrotter weer niet ?

bert k
21 oktober 2004, 00:17
. Picker het valt me een beetje tegen van je, op het akoestische forum, zelf mooie dingen spelen, en dan Tommy Emmanuel net leren kennen ???????
?
Wat klets jij nou? Ik dacht dat Picker zelfs een foto op zijn site had van hemzelf samen met Tommy E :razz:

m^rton
21 oktober 2004, 10:16
Aat, kijk eens naar de datum van die berichten.

Aat
21 oktober 2004, 11:23
Met excuses, zal de leeftijd wel zijn ;-)

ReinoutV
21 oktober 2004, 11:25
Ik moest bij het luisteren van dat stuk van Don Alder direct denken aan Don Ross. En ja hoor: DR DR, decicated to Don Ross. Als je een beetje van dat nummer houdt, moet je zeker zijn CD's eens beluisteren. Heel ritmisch allemaal. Tommy Emmanuel speelt gewoon heel anders. Hij is veel meer blues en boom-chick (Chet Atkins) gericht. Hij heeft ook veel meer podiumpresentatie dan anderen. Vandaar dat hij ook niet-gitaristen aanspreekt, terwijl de anderen daar wat meer moeite mee hebben. Op zijn CD "Only" staan wel veel 'luisterstukken'.

Picker
22 oktober 2004, 09:02
Nog een filmpje voor de liefhebbers:

http://www.donalder.com/da.wmv

Als het niet werk naar http://www.donalder.com/index2.html gaan en bij jan 14/04 op 1 van de links drukken. Op de site staan nog meer filmpjes.

Met vr.gr. Jaap

Nu vind ik het in principe niet cirrect als gitaristen elkaar onderling gaan afkraken, dus zeg ik het politiek correct: Don Alder: "Heel leuk, hoor!" (met een beetje een pruimenmondje).

(En dan denk ik: Bwaah... 2364 keer hetzelfde onharmonieuze mineur accoord achter elkaar in open tuning en wat gemep op het bovenblad erbij. Goedkoop scoren, daar trap ik niet in!)

Mijns inziens zijn er twee manieren van gitaarspelen: 1. de gitaar is de baas, en 2. jij bent de baas.

Dan heb je nog 1a en 1b:

1a: het klinkt amateuristisch, omdat je het nummer nog niet spelen kan, of nog helemaal niet gitaarspelen kan, en

1b: het klinkt professioneel, zoals bij Donald Er (die overigens best wel goed zal spelen, ik ken hem helemaal niet). De gitaar staat in een open tuning. Als gevolg kun je er willekeurig wat op meppen, en door de open tuning komt er dan toch wat aanhoorbaars uit. Dat is leuk, en handig, en verassend, maarrr... door die open tuning is de gitaar ook ineens heel gelimiteerd in wat je er nog mee kunt doen. Alles klinkt al snel hetzelfde. Wat dan vaak gebeurt is dat de gitarist op zoek gaat naar "variaties op een thema", steeds een beetje anders. Maar alles wat daar uit komt wordt zwaar gedomineerd door de beperking van de open tuning. Als gitarist roei je dan in wezen met de riemen die je hebt, je kijkt wat er binnen de open tuning nog mogelijk is en daar frutsel je dan wat mee. M.a.w.: de gitaar is de baas, jij volgt. En dat staat me tegen bij dit nummer. Eenzijdig, eentonig, saai, flauw, geen verassingen.

Heel anders is het (en dit is wat ikzelf ambieer als gitarist) als de muziek EERST in je hoofd zit en DAN pas op gitaar wordt gearrangeerd. Tommy Emmanuel is hier een meester in. Die denkt niet: ik probeer wat, en als het mooi klinkt dan ga ik ermee door, en anders doe ik het op een andere manier, nee, hij denkt: DIT heb ik in mijn hoofd, met DEZE melodie en DEZE bas en DEZE harmonics, en dat ga ik NU op DEZE gitaar spelen. En het kan met niet schelen hoe moeilijk het is, want ik ga gewoon net zolang door tot ik het op DIE manier spelen kan.

Kijk, en dan krijg je ECHTE muziek. Die klinkt (in de oren van sommigen) soms misschien wat simpeler, maar is vaak veel moeilijker om te spelen omdat JIJ de baas moet zijn over de gitaar.

Serieus, dit geram van Don is aardig voor een jamsessie als je iets teveel gedronken hebt, maar ik hou er helemaal niet van.

Picker.

CGCGCE
22 oktober 2004, 09:52
Helemaal met je eens, Picker. Heb je al eens naar Jacques Stotzem geluisterd ? Die valt ook volledig in jouw 2de categorie. Techniek ten dienste van de muziek, en niet omgekeerd. Hij speelt trouwens ook bijna uitsluitend in standaardstemming, en maakt schitterende composities, iets moderner dan Tommy Emmanuel.
Toch zijn er gitaristen die ook heel vrij met een alternatieve stemming kunnen omgaan, bv. Peter Finger, Pierre Bensusan, maar die spelen dan uitsluitend in die stemming. Volgens mij is het onmogelijk om alle toonladders, akkoorden enz. te beheersen in verschillende stemmingen. Ik kan het al niet in één stemming, maar ik ben dan ook maar een amteurke :cry:

Ron4ld
22 oktober 2004, 22:18
Ik ben het ook eens met picker !

Groetjes,

Ronald


p.s. en CGCGCE...ieder was ooit eens een amateur ;O) don't worry !

Janne
23 oktober 2004, 12:04
Ik ben het ook helemaal eens met Picker :) .
Bij Tommy emmanuel heb ik steeds ook het gevoel dat ik wil kunnen spelen wat hij speelt. Bij die Don Alder had ik dit helemaal niet.

Jools
8 november 2004, 17:27
nou nou nou, volgens mij weet die mr alder aardig goed wattie speelt hoor? Tuurlijk tommy emmanuel is een ander verhaal, maar die zit 'in a league of his own'

dit stuk is gewoon wat meer atmosferisch getint, niet zo precies maar dat spreekt me ook wel aan... percussieve element zit er ook mooi in verwerkt

in tegenstelling tot t eerste filmpje imho

die kerel laat wat show technieken zien, klinkt wel goed in t eerste opzicht maar als je t terugluistert klinkt het niet echt strak, wat toch echt wel een must is bij zo'n speelstijl dunkt me..

verder vind ik dat geflap van z'n slaghand ergens in t midden van z'n lied ook niet echt zo..

AcousticFreak
22 december 2004, 13:51
Ik haal dit topic nog maar eens naar boven... geweldig!!

Luister!! :)

http://www.albinoblacksheep.com/video/guitar.asx

belg
22 december 2004, 19:02
De oude bluesgigant reverend gary davis keek ook enigzins neer op het gebruik van open stemmingen, vond het trucjes....
Als je hem vergelijkt met generatiegenoten van 'm, dan kom je zeker tot de conclusie dat hij een van de grootste pre-war gitaristen is geweest.
Dus deze hele discussie over techniek versus 'sfeer', bloed zweet en tranen versus het 'makkelijk' houden, is niet bepaald van gisteren....

ik experimenteer wel met open stemmingen, en om eerlijk te zijn ben ik soms een beetje ontdaan hoe makkelijk je tot een 'vol' geluid komt in open stemmingen, itt eadgbe !!

belg
22 december 2004, 19:03
De oude bluesgigant reverend gary davis keek ook enigzins neer op het gebruik van open stemmingen, vond het trucjes....
Als je hem vergelijkt met generatiegenoten van 'm, dan kom je zeker tot de conclusie dat hij een van de grootste pre-war gitaristen is geweest.
Dus deze hele discussie over techniek versus 'sfeer', bloed zweet en tranen versus het 'makkelijk' houden, is niet bepaald van gisteren....

ik experimenteer wel met open stemmingen, en om eerlijk te zijn ben ik soms een beetje ontdaan hoe makkelijk je tot een 'vol' geluid komt in open stemmingen, itt eadgbe !!

Picker
22 december 2004, 19:06
Picker het valt me een beetje tegen van je, op het akoestische forum, zelf mooie dingen spelen, en dan Tommy Emmanuel net leren kennen ???????

Tja, ik geef toe, ik ken hem maar een maand of tien. Ik was er laat bij, slechte zaak! Maarrrrrr... ik heb dat wel goedgemaakt:



http://www.eltjohaselhoff.com/4bb48b50.jpg

waayer
22 december 2004, 19:35
jezus man das niet normaal meer heb net de hele video gezien, ik weet dat je van je eigen kwaliteiten uit moet gaan en je eigen grenzen moet verleggen maar allemachtig ik denk dat er voor hem geen grenzen meer zijn wat kan die spelen zeg, en ik maar denken dat het bij mezelf wel aardig ging( ik ga maar blokfluit spelen ofzo)

Daniël_san
22 december 2004, 20:43
Als je die Justin King (eerste filmpje) zn liedjes op zn cd hoort klinken ze wat minder dan op dat video'tje. Knock On Wood was dat filmpje, luister eens naar de albumversie op http://www.justinking.com/index_sub.cfm?pg=music_lebleu

Dat is phunk dified! Knock on Wood klinkt heeeeeeeel anders. Luister zeld er maar naar, je ziet dat het phunk dified is

SaferSephy
6 januari 2005, 13:43
http://www.eltjohaselhoff.com/4bb48b50.jpg[/quote]



*SaferSephy is eeuwig jaloers...* :)

Seagull
7 januari 2005, 17:07
Die Tommy is echt geweldig. Nog nooit van gehoord. Super

Jetso
14 januari 2005, 13:21
Serieus, dit geram van Don is aardig voor een jamsessie als je iets teveel gedronken hebt, maar ik hou er helemaal niet van.

Picker.

bekijk aub even de andere filmpjes van zn site, en hervorm je mening.
www.donalder.com --> pics
hij doet echt veel meer dan 'alleen maar rammen'.

Picker
16 januari 2005, 00:48
Serieus, dit geram van Don is aardig voor een jamsessie als je iets teveel gedronken hebt, maar ik hou er helemaal niet van.

Picker.

bekijk aub even de andere filmpjes van zn site, en hervorm je mening.
www.donalder.com --> pics
hij doet echt veel meer dan 'alleen maar rammen'.

Heb net wat MP3tjes geluisterd. Natuurlijk is dit een prachtgitarist. Maar, aber, echter, but, mais:ik blijf erbij dat ik over het algemeen zijn melodie onder de maat vind. Teveel gedomineerd door de open stemmingen. Ik heb daar eerder (in deze thread) een heel verhaal over geschreven. De gitaar leidt steeds, niet de componist. Composities door uitproberen wat mooi klinkt, en dat dan steeds herhalen. En niet: gewoon spelen wat in je opkomt, ongeacht hoe moelijk dat is, zoals Tommy altijd doet (en wat ik ook met bloed, zweet, tranen, hangen, wurgen, etc. probeer).

Maar ik zal er wat meer naar luisteren, wellicht dat er iets bovenkomt wat ik nog niet opgemerkt heb.

Ik ben gewoon ongelooflijk verpest door Tommy denk ik. :-?

Picker.

Picker
16 januari 2005, 01:00
HEEE!!!

In de clip van Slowdown zie ik dat Don de handtekening van Tommy Emmanuel op zijn gitaar heeft staan!!!

En kijk eens naar mijn Taylor...

http://www.eltjohaselhoff.com/4bf74da0.jpg

Hebben die Don en ik toch nog iets gemeen! :D

Kasper
16 januari 2005, 02:12
HEEE!!!

In de clip van Slowdown zie ik dat Don de handtekening van Tommy Emmanuel op zijn gitaar heeft staan!!!

En kijk eens naar mijn Taylor...

http://www.eltjohaselhoff.com/4bf74da0.jpg

Hebben die Don en ik toch nog iets gemeen! :D

Staat die handtekening van jou ook op het bovenblad? Vind ik eigenlijk wat zonde van de gitaar. Ik zou het op de achterkant laten zetten of zo.

Natuurlijk wel errug cool, zo'n handtekening van Tommy 8-)

Picker
18 januari 2005, 02:17
Niks op de achterkant. Dan kan niemand het zien! En die gitaar klinkt er niets minder om hoor!

Buzz
18 januari 2005, 14:33
En wat staat er nou?

"Tommy Emmanuel CGP
Tap your foot" of zoiets?