PDA

View Full Version : Waarom zijn drummers & zangers ongemotiveerde, zeurende eike



Bruce
5 maart 2002, 23:36
Mij ervaring met drummers en zangers zijn erg slecht. Te laat komen, zeuren, niet komen, veel te weinig oefenen, slecht/niet presteren. En toch wonderen verwachten!

We willen met z'n allen heel graag goeie muziek maken, maar uiteindelijk gebeurt er dus veel te weinig

Wat is jullie ervaring over het spelen in een band?

pimmetje
6 maart 2002, 04:27
Meestal is zeurderigheid, te laat komen etc een uiting van ontevredenheid over iets... ze zouden ook op gitaarforum.nl kunnen gaan klagen over die hyper-actieve gitarist :smile:

Hoe lang zijn jullie al bij elkaar en in wat voor stadium is jullie band? (repertoire opbouwen / beginnend optreden / wereldwijde doorbraak / ...)

sleep_to_saturate
6 maart 2002, 10:52
Wij hebben dat ook gehad met drummers idd. Nu hebben we een drumster, dat gaat echt veel beter. Niet van dat machogedrag om overal bovenuit te komen enzo, en gewoon op tijd. :smile:

moretel
6 maart 2002, 11:15
Onze drummer is erg jong. Als hij de boel op gaat bouwen is ie een uur bezig. Vroeger hadden we een vaste ruimte waar we altijd terecht konden . Geen probleem. Maar nu in die kleine hokjes van 5 bij 5 van 8 to 12 irrriteert dat.
Zangeressen die drie kwartier gaan roken om vervolgens mnee te delen dat ze nog moeten inzingen.
We kunnen om 8 uur starten maar vaak is dat pas na negen uur.
Tja die zanger en sologitarist is een wereldgozer (ikzelf :smile:)

Tja het oefenen?
Regelmatig wordt de sfeer verziekt door slechte oefensessies, wat gaan we doen vanavond?
Als er weer eens een schema is gaat dat 1 tot 2 weken goed en daarna weer wat gepiel.
We kunnen het wel met zijn allen maar ja druk met werk , stemmingen etc.

Eens in de zoveel tijd heb je dat magische uurtje, iedereen verkeerd in een soort trance en iedereen is geconcentreerd en speelt goed. Helaas is dat gevoel niet elke week aanwezig maar geeft voldoende drive om door te gaan.
Voor mezelf is het belangrijk om regelmatig op te treden maar ook daarin is de taakverdeling niet zoals het moet (regelen ervan etc.). Zolang ik mijn nieuw verworven technieken kan gebruiken tijdens het oefenen. (een jam aan het eind vind ik van wezenlijk belang hiervoor) en we regelmatig een magisch uurtje hebben blijf ik doorgaan. Een andere band overweeg ik weleens maar dat gaat ook niet zo makkelijk. Een band is toch een soort relatie die je aangaat met ups en downs, niet te snel op geven.

Hoe oefenen jullie , met bepaalde schema's of doen jullie wat in jullie opkomt, wie beslist dat?

Bruce
6 maart 2002, 18:46
Onze band zit nog in de ontwikkelingsfase (daar zit je eigenlijk altijd in) We zijn nog bezig om een repertoire op te bouwen om een leuk optreden te kunnen verzorgen.
Mede daarom vind ik het belangrijk om regelmatig te repeteren, en je 100% in te zetten op de momenten dat het nodig is.

Ik ben ook van mening dat ieder bandlid zelf
moet oefenen naast het repeteren met de band.
Vooral onze drummer doet dat echt bijna nooit, en blijft daardoor steeds op dezelfde punten steken. Dit tot ergenis van de overige bandleden die wel de nodige tijd en moeite nemen om het eigen spel te verbeteren en te ontdekken.
Met de zanger gaat het momenteel iets beter, maar ook zijn inzet laat te wensen over.

Om nu gewoon een andere drummer en zanger te zoeken is nog niet aan de orde. We hebben toch een bepaalde band met elkaar, en dat is ook heel veel waard.
Als we aan het repeteren zijn kan de sfeer soms knap kut zijn, maar dat komt grotendeels door eerder genoemde punten.
Wat we die avond gaan doen beslissen we met z'n allen, maar als iemand iets nieuws heeft gaat dat voor.

Ik vind het gewoon jammer dat het soms allemaal zo moeilijk moet gaan. Een hoop plezier hebben met elkaar moet toch eigenlijk de basis zijn van het spelen in een band.
Helaas blijkt dat vaak niet zo te gaan.

Iemand suggesties?

pimmetje
6 maart 2002, 19:36
Je kan (uiteraard in overleg met rest van de band) op redelijk korte termijn een optreden regelen. Bijvoorbeeld 2 maanden... dat ligt er een beetje aan hoeveel materiaal jullie nu al beheersen.

Zorg dan wel dat het optreden ergens is waar de mensen geen perfectie, maar eerder inzet verwachten. Dan doet 't minder snel pijn.

Vaak zijn kleinere sociëteiten wel voor zo iets in. Dit alles bij het verkooppraatje natuurlijk niet zo duidelijk laten weten en dus ook geen al te zacht prijsje vragen :smile:

Op die manier heb je iets concreets om naartoe te werken. Je weet dan ook hoeveel materiaal je dan nog bij elkaar moet zoeken en in de vingers moet krijgen.

Ik neem aan dat de drummer en zanger ook niet op hun bek willen gaan.

philbee
7 maart 2002, 11:56
ongeacht drummers of zangers of andere musici zonder unanieme inzet forget it. Vroeger of later gaat het je zo irriteren dat je de betr. personen er toch uitknikkert. Doe het dan meteen en zoek gemotiveerde muzikanten. Die zijn er zat.

Muziek maken is 50% techniek en 50% inzet. Neem maar van mij aan ik heb al het nodige achter de rug en speel nu 7 jaar met (bijna) de zelfde band, alleen door een goede onderlinge verstandhouding en goeie afspraken.

taylor
7 maart 2002, 14:39
ja mijn idee is eigenlijk ook dat de perfecte band niet bestaat er zullen altijd mensen bij zitten die je minder mag enzo of vreemde ideeen hebben(over muziek).

over het algemeen vind ik de insteling van de bands(muzikanten,in nederland)vrij slecht.ze willen allemaal wat bereiken maar er weinig voor doen.

Kitaarhiero
7 maart 2002, 15:02
mijn band heeft morgen het eerste optreden... ,maar in principe werken we nog aan repertoire... we hebben nu 4 eigen nummers... op repetities spelen we meestal eerst ff een covertje maar soms beginnen we meteen met ons eigen werk... Onze drummer is een erg relaxde en bescheiden gozer, dus daar hebben we weinig last van, hij is ook nooit te laat bij repetities want die vinden in zijn garage plaats :razz:... helaas beslist hij morgen of hij stopt of niet want hij vind drummen niet zo heel leuk meer... :sad:... en alsof dat nog niet genoeg is dreigt bij onze bassist RSI! hij mag 4 maanden alleen nog maar klassieke gitaar spelen! da's zeer kut... het is nu te hopen dat de drummer wil blijven, dan kunnen de 2e gitarist en ik even een tijdje gaan schrijven en misschien een albummetje maken... anders wordt het misschien slechts een optreden morgen (2 nummers) en een "dit missen jullie nu" EP.
:sad:

alhambra
8 maart 2002, 13:21
Mijn ervaring als drummer(momenteel meer gitarist) is juist dat gitaristen (solo) eigenwijze eikels zijn die hun gitaar als verleng stuk van hun mannelijkheid zien en daar dus ook de hele tijd me spelen. (zo nu eerst een grolsch). Uit ervaring kan ik zeggen dat sologitaristen vaak maar door blijven pielen terwijl ze totaal geen oog hebben voor de andere bandleden bovendien vinden ze vaak dat zij het middel punt van de band zijn. Mocht ik straks een betere (solo)gitarist zijn dan zal het juist wel weer aan de drummer liggen.

moretel
8 maart 2002, 14:52
En gelijk heb je.
Alleen elke muzikant heeft dat in feite want zeg nou zelf wie gaat er nu een instrument bespelen om niet op te vallen kan je beter op je tennisracket blijven spelen.

Nee jaloersheid is het probleem. Ik ben de laatste jaren alleen maar beter geworden en wil dat natuurlijk laten horen. Gaat de rest daar een beetje over heen staan raggen ha ha. En als die drummer loos gaat kan je beter een biertje drinken, als je je trommelvliezen wilt behouden.
Dynamiek is belangrijk en iedereen bijtijds de ruimte geven. maar ja als ik de toetsenist de ruimte geef bij een improvisatie komt ie na 3 minuten nog met niks, ja een beetje ploing ploing , tja denk ik dan en dan ga ik weer lekker door met spelen.

Ï close my eyes en voor je het weet staat de beheerder aan je mouw te trekken en is iedereen al weg, hoezo geen ruimte, het hele hok voor mij alleen,

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-03-08 13:53 ]</font>

philbee
14 maart 2002, 12:00
hehe, hoezo geen ruimte, hele hok voor mij alleen, ja wel een goeie. Moet ik onthouden.

dirkw83
14 maart 2002, 12:09
Nou ja, ik zou wel op willen vallen, maar dan door niet op te vallen.

Gewoon op de achtergrond en zo nu en dan een beetje naar voren. Dat lijkt me het mooist. Elektrisch is voor mij dan ook niet weggelegd.

pimmetje
14 maart 2002, 13:12
Op 2002-03-14 11:09, schreef dirkw83:
Nou ja, ik zou wel op willen vallen, maar dan door niet op te vallen.

Gewoon op de achtergrond en zo nu en dan een beetje naar voren. Dat lijkt me het mooist. Elektrisch is voor mij dan ook niet weggelegd.

Electrisch kan je ook bescheiden spelen. Je zou 'ns iets van Cuby &amp; The Blizzards kunnen proberen. Vooral het werk van hun eerste 3 jaar of zo.

De gitarist, Eelco Gelling, kan héél lekker spelen, maar vindt 't ook niet erg om wat op de achtergrond te blijven.

dirkw83
14 maart 2002, 13:19
ja, goed. soms heb ik ook wel eens zin om gewoon stevig te raggen met distortion effecten en zo maar meestal houd ik het op de akoestische nummers. Misschien als ik meer geld heb dat ik er nog een strat bij aanschaf of zo.

Kim Wilson
11 juni 2002, 23:44
Op 2002-03-06 17:46, schreef Bruce:
1) Mede daarom vind ik het belangrijk om regelmatig te repeteren, en je 100% in te zetten op de momenten dat het nodig is.

2) Ik ben ook van mening dat ieder bandlid zelf moet oefenen naast het repeteren met de band.
Vooral onze drummer doet dat echt bijna nooit, en blijft daardoor steeds op dezelfde punten steken. Dit tot ergenis van de overige bandleden die wel de nodige tijd en moeite nemen om het eigen spel te verbeteren en te ontdekken.


Bruce,
Wat puntje 1 betreft: het is idd belangrijk dat je regelmatig oefent. Wij hebben ons afgelopen zondag ook weer aan elkaar voor moeten stellen (nou ja :smile: ) maar na twee maand merk je dat je direct 3 a 4 stappen achter ligt. Het is alleen wel belangrijk dat je mekaar ook een beetje de ruimte gunt. Juist met wat prutsen en jammen leer je veel en kun je ideeen opdoen. Als je tenslotte besloten hebt welk nummer je van plan bent te gaan spelen, is het natuurlijk wel van belang dat je je dan alle 3/4/5 ervoor inzet.

En punt 2: Als drummer (ben ik zelf ook) is het wat lastig om thuis te oefenen, vooral met 20 buren om je heen. Ik sta al 1,5 jaar ingeschreven bij een drumschool maar er is nog steeds geen plaats. Als gitarist kun je thuis makkelijker oefenen, ik heb zelf een Fender Twin Reverb en ondanks dat die bekend staan omdat ze zo hard gaan, kan ik er gewoon mee in de huiskamer zitten oefenen. Je begrijpt: ik oefen dus meer met gitaar als met drums. Maar ik begrijp dat jullie regelmatig oefenen en de drummer blijft nog steeds op hetzelfde niveau? Ik weet natuurlijk niet hoe lang jullie al samen spelen en hoe vaak, maar op een gegeven moment zal er toch vooruitgang in moeten zitten. Hmmm... Nieuwe drummer punt NL :grin: ?

Het belangrijkste van alles is dat je plezier hebt in de band en dat je niet te ambitieus wordt. Als een sergeant roepen dat er nu eindelijk een nummer gespeeld moet worden helpt vaak niet echt. En misschien moeten jullie de doelstelling van elkaar eens naast elkaar leggen. Dat kan een boel verhelderen. Misschien wil de ene wel elke week optreden en liefst zo snel mogelijk, en vindt de andere het wel lekker zo. Ben wel met je eens dat je gewoon op tijd moet zijn.
Het nadeel van drummer zijn is dat je gewoon een hoop zooi mee hebt te slepen. Een gitarist zet zn versterker neer, plugt wat kabels in wat kastjes, zet hem aan en raggen met die handel. Ik bedoel dus, bekijk het ook ff van de andere kant. Ik ken beide kanten en dat kan zn voordelen hebben. Probeer anders zijn drumstel eens op te bouwen, dan weet je wat er bij komt kijken.

Ik hoop dat je hier wat mee kan en als iemand mij kan verbeteren mag dat ook.

Suc6,
Hans

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kim Wilson op 2002-06-11 22:53 ]</font>

Kitaarhiero
12 juni 2002, 11:00
In bands willen de doelstellingen nog wel eens verschillen.
In m'n eerste band wou ik zo snel mogenlijk optreden, met zoveel mogenlijk eigen nummers.
de zanger wou wel optreden, maar wel met alleen covers.
de drummer wou de hele tijd skateboarden.
dus toen stopte die band.

Kim Wilson
12 juni 2002, 11:32
Dat bedoel ik dus :smile:

Bruce
13 juni 2002, 20:25
Het slepen met spullen, en het opbouwen
van het drumstel is bij onze band niet van toepassing , aangezien wij in het bezit zijn van een eigen oefenruimte met alle erop en eraan, dus alles staat daar 24 uur per dag klaar om gebruikt te worden.

Onze drummer kan ook nog eens 24 per dag op z'n drumstel rammen, want de ruimte is bijna geluidsdicht, en ligt ook nog redelijk afgelegen. Niemand, echt niemand die er last van kan hebben.

Dat is toch de natte droom van iedere drummer!!!
Hij is gewoon te stom om in te zien hoe goed hij het heeft, en om er gebruik van te maken.

hoofd
13 juni 2002, 21:12
Drummers zijn idd vaak een probleem. En solo-gitaristen ook, kan ik niet uitstaan. Klein solo'tje is leuk, maar om nou echt de hele tijd te staan pielen :|
Bij mijn vorige band was t uiteindelijk zover gekomen dat t echt eindigde met vechtpartijen van mij Vs. Drummer en sologitarist
me and my big mouth

Bruce
13 juni 2002, 21:33
Bij ons gaan dat soort dingen in overleg

moretel
14 juni 2002, 00:46
Als ze dat nou eens gewoon tegen je zeiden tijdens het drinken van een biertje. Maar nee hoor, tijdens je solo gaan ze een beetje ongeinteresseerd om zich heen kijken. Een beetje waardering voor je sologitarist kan geen kwaad, wordt ie alleen maar beter van. Ik kan ook genieten van een nummer waarin ik niet speel en ga dan niet verongelijkt zitten kijken. En die drummers die moeten gewoon de maat houden en geen rare dingen doen want daar houd de solo gitarist niet van.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-06-13 23:47 ]</font>

pimmetje
14 juni 2002, 10:00
Het is begrijpelijk dat in een band niet ALLES gezegd kan worden, maar er moet wel veel gezegd kunnen worden. Als iets je echt niet zint, dan moet je dit kunnen zeggen zonder dat iemand of iedereen meteen helemaal over z'n nek gaat. Als je allerlei dingen niet mag zeggen en/of doen terwijl je dat wel wilt, dan is je band nu al ten dode opgeschreven.

Philbee gaf ergens op dit forum al aan dat een goede band bestaat uit 1/3 talent, 1/3 inzet en vooral 1/3 vriendschap. Daar kan ik 't niet genoeg mee eens zijn. Vriendschap houdt ook in dat je 100% eerlijk met elkaar bent (kan zijn). Vooral dat soort vriendschap zorgt er uiteindelijk voor dat je met hetzelfde bezig bent en er met z'n allen plezier in hebt.

Enige tact is uiteraard nog wel gewenst bij die 100% eerlijkheid :smile:.

moretel
14 juni 2002, 16:00
Hoe meer mensen hoe moeilijker. We zijn nu met z'n zevenen en iedereen wil muzikaal aan de bak komen. We hebben regelmatig wel eens wat woorden maar dat wordt altijd op de avond zelf uitgesproken.
Belangrijk is een doel voor ogen te hebben, waar wil je heen met de band, waar moet een oefenavond aan voldoen. Ik kan de hele avond rustig luisteren naar de anderen als ik weet dat het laatste uur besteed wordt aan jammen. Maar dat is ook niet iets wat je op bestelling doet. Er moet ruimte zijn voor spontane opwellingen voor mezelf. Als dat wel eens niet gewaardeerd wordt dan heb je weleens een slechte avond.

Wat veel moeilijker is als de muzikale voorkeuren uiteen gaan lopen. Ik wil nog wel covers spelen maar dan echt je eigen interpretatie. Als ik besluit te stoppen omdat de rest een andere muzikale richting uit wil dan is er een probleem omdat ik veel zing en soleer en ook nog apparatuur in bezit heb en ook de helft van de eigen nummers heb geschreven. Niemand is onvervangbaar maar na een lange periode wil ik het niet te snel opgeven maar ik wil ook muziek maken wat mijn hart momenteel ingeeft.

AllodoX
14 juni 2002, 17:32
Wat ik zelf ideaal vind, is bij aankomst eerst met z'n allen een uurtje kletsen, ideetjes bespreken en ook laten horen, op je gemak alles ffkes afstellen en zo.

Daarna gaat de versterker pas een beetje open, en begin je met spelen.

En na afloop een half uurtje napraten onder het genot van een koud biertje/cola'tje/whatever

moretel
16 juni 2002, 14:10
Inderdaad ideaal, maar in de huidige oefenruimte moeten we 24:00 stoppen.
Vroeger hadden we een ruimte die we onbeperkt konden gebruiken. Als het dan even niet ging gingen we gewoon lekker drinken en kletsen. Daarna ging het vaak prima. We namen ook ruim de tijd om te jammen , soms wel tot 3 - 4 uur s'nachts. Maar ja die luxe is helaas niet meer.

MPCman
16 juni 2002, 14:33
Wat een onzinnige generalisatie......

Kitaarhiero
16 juni 2002, 23:48
Wat gitaarsolo's betreft:
persoonlijk vind ik dat niet elk nummer een solo nodig heeft.
verder, als je veel leden hebt kun je een kleine verdeling maken tussen de instrumenten wie op welk lied soleert etc.
Veel werk is dat niet.
Je kunt ook een maximale tijd afspreken.
De lange gitaarsolo kan trouwens op een punt in een lange live-set wel handig zijn voor andere instrumenten om even te stemmen :razz:

pimmetje
17 juni 2002, 01:03
Ik vind het teveel afspreken van solo's (ook wie 'm wanneer pakt) de muziek al snel minder mooi maken, maar dat komt omdat wij blues spelen. We kijken meestal een beetje naar elkaar tegen 't einde van ieder rondje zang. Met een paar knikjes is dan wel bepaald of de solo door gitaar, mondharmonika of piano wordt gedaan (of dat er doorgezongen moet worden).

Wat het van te voren een beetje praten over de muziek betreft, onderschrijf ik het belang daarvan zeker. Al vind ik iedere keer een uur wel een beetje overdreven. Ik denk dat wij de tijd vóór het oefenen (ca. 30min) meer gebruiken om lekker met elkaar over de prive belevenissen van de afgelopen week te praten. Het praten over muziek gebeurt meestal tijdens en tussen de nummers/jams en in een pauze van zo'n 20min halverwege de avond.

Wel spreken we altijd de oefenavond na een optreden even door waar we vooral goed en slecht aan deden op dat optreden. Soms hebben we 't optreden opgenomen en luisteren we dan een halve avond naar enkele stukken van die opname waar we van kunnen leren.

Bruce
17 juni 2002, 01:14
Volgen mij is het een hele leuke band om in te spelen als ik je stukje zo lees!
Ben ik wel een beetje jaloers op.

Hoe nemen jullie je optredens op?
(lijkt me erg leerzaam om terug te horen)

pimmetje
17 juni 2002, 12:42
't Is inderdaad een hele leuke band. Da's ook goeddeels te danken aan het feit dat we ook buiten de band goede vrienden van elkaar zijn.

Dat opnemen doen wij met een minidisc-recordertje (gewoon een walkman met opname-functie) en 2 grensvlak condensator microfoons. Je moet een beetje opletten waar je ze ophangt, want ze nemen natuurlijk gewoon alles op wat er aan geluid langskomt. Als je ze aan een glazenrek boven de bar zou hangen, dan kan je bedrogen uitkomen :smile:. Je krijgt dus geen overdreven nette opname, maar wel echt het geluid zoals 't in de kroeg was (als je ze goed ophangt).

Bij één optreden speelden we achter kippengaas, zodat mensen flessen konden gooien. Dat gerinkel en gekletter van glas klonk ook wel zeer grappig op de opnames :grin:.

Kjiratsiekoedel
17 juni 2002, 17:26
Glas gooien?????

Goh, leuk :grin:

Bruce
17 juni 2002, 19:48
Grensvlak-condesatormic.?
Klinkt leuk!
Dat mag je even nader toelichten als je wilt.

En hoe krijg je er twee op aangesloten?
Via een verloopje ofzo?
(zit toch maar 1 mic.ingang op een MD!)

pimmetje
18 juni 2002, 04:04
Er zit op zo'n MD één stereo-ingang. Op zo'n mic zit één mono-uitgang. Met een beetje soldeerwerk, een paar male en female plugjes, gebalanceerd snoer en een paar krimp-sokjes heb je al snel een stereo geluid richting MD. Het kan in principe ook met één mic, maar toch is er verschil tussen 1 en 2...

pimmetje
18 juni 2002, 04:09
Oh ja... wat betreft de grensvlak-condensatormic: da's kort gezegd een microfoon die een bol met een diameter van pakweg 2,5 of 3 meter om zich heen vormt. Binnen die bol vangt-ie al het geluid op. Waarschijnlijk zijn in de 4 jaar dat wij ze hebben alweer veel betere microfoons uitgevonden. Gewoon een paar speciaalzaken bezoeken.

Bruce
18 juni 2002, 10:46
Thanks for the info!
Slim bedacht trouwens!

Bruce
18 juni 2002, 10:52
Om nog even terug te komen op mijn oorspronkelijke onderwerp,
Onze drummer is "opgestapt"
eindelijk hebben we die stap gezet.

BLOK182
18 juni 2002, 17:00
Mooizo, irritante figuren in een band zijn niet gezelligen houden alleen de boel maar op.

Dila
18 juni 2002, 18:10
bij mijn band zijn de bassisten meestal ongemotiveerde zeurende eikels.

MADdie86
22 juli 2002, 15:31
In de tijd dat ik musicals e.d. heb gedaan ben ik maar 2 drummers tegen gekomen die een beetje goed waren en niet zeurden. En 4 drummers die smoesjes hadden, zaten te kloten e.d.
En de zanger(essen) die hadden een stel ego's :sad: dat is echt irri

kurt=dead
23 juli 2002, 20:43
nou ja zo ben ik niet maar misschien zijn jullie gewoon niet ....

brookhuis4
29 juli 2002, 18:33
Op 2002-03-05 22:36, schreef Bruce:
Mij ervaring met drummers en zangers zijn erg slecht. Te laat komen, zeuren, niet komen, veel te weinig oefenen, slecht/niet presteren. En toch wonderen verwachten!

We willen met z'n allen heel graag goeie muziek maken, maar uiteindelijk gebeurt er dus veel te weinig

Wat is jullie ervaring over het spelen in een band?


antwoord is simpel: omdat zangers en
drummers vaak in de oefenruimte geen
fuck te doen hebben. vaak moeten er nog
gitaarlickjens uitgeprobeerd worden enz enz
de zanger en drummer staan dan meestal
te niksen, EN DAN BEGINT HET GEZEIK !!!

Neals
12 augustus 2002, 19:54
ik heb het geluk om in een vriendenbandje te zitten, en dat we bij een van de bandleden kunnen gaan oefenen, heeft kant en klare drumstel + versterkerzooi etc. etc, dus smoesjes van duurt lang om kit te monteren gaat niet op enzo.

Maar de band die je met elkaar hebt is heel belangrijk, voor mij en de drummer is het een serieus geintje, voor de bassist gewoon serieus, en kan bijelkaar geouwehoerede liedjes ook niet zo waarderen.

Ic3gl0vE
14 september 2002, 21:56
"Waarom zijn drummers &amp; zangers ongemotiveerde, zeurende eikels???"

onze drummer heeft de band opgericht, heeft voor een gratis oefenruimte gezorgd en neemt elke week alle apparatuur mee

onze zanger, ben ik zelf... als ìk ongemotiveerd te noemen ben is er serieus iets fout...


laters!

Bruce
18 september 2002, 18:00
Uitzonderingen daargelaten
natuurlijk!

moretel
20 september 2002, 14:49
Onze zangeres zegt gemotiveerd te zijn maar heeft een inkomen, woont samen, geen kinderen of auto. Hoort zichzelf nooit goed zingen maar kan zich geen goede monitor veroorloven.
Elke keer begin ik erover , het geld dat ik heb uitgegeven aan mijn apparatuur daar kan je wel 3 zanginstallaties en monitors voor kopen.
Ik kan niet in iemands portemonnee kijken maar als je je hobby serieus neemt moet je die investering toch doen, een goede actieve monitor kost maar 500 euro. (50 euro opzij /maand moet toch mogelijk zijn, maar mobiel bellen schijnt hogere prioriteit te hebben)
Ik vind dat iemand die alleen van zijn zang afhankelijk is zelf moet investeren in de versterking van zijn stem, dat doe ik ook met mijn gitaar.

Bouke
22 oktober 2002, 21:50
Hey,

Wat is het toch lekker als je een bandje hebt waarin muziekvrienden spelen, waarin de neuzen ongeveer dezelfde kant op staan, waarin repetities geen prive geld kosten (band is volledig self supporting), waarin je de solo's enkel hoeft te verdelen tussen hammond/piano en gitaar, waarin de drummer geen eikel is, waarin de zanger ook geen eikel is (denk ik :grin:), waarin de nummers die ik meeneem voor 99% gewoon worden geaccepteerd, waarin je mekaar best wel eens de waarheid kunt zeggen, waarin je heerlijk kunt debatteren over maatsoorten en vage begeleidingsaccoordjes, waarmee we met z'n vieren al meer dan 7 jaar onafgebroken elke woensdagavond repeteren (de overgeslagen woensdagavonden na 7 jaar zijn op de vingers van een bandlid na te tellen), waarin ons eigen plezier nog steeds bovenaan staat, waarmee ik graag veel vaker live zou spelen, waarvoor ik nu eindelijk eigen materiaal aan het maken ben, enz. enz.

Oftewel, ik heb een leuk bandje!

Als je tegen problemen aanloopt of je ergert je ergens aan, kom er dan meteen mee, maar doe het idd wel een beetje tactisch!

Bouke

Ic3gl0vE
22 oktober 2002, 23:10
en toch blijf ik me ergeren aan de titel van dit topic :smile:

Bruce
22 oktober 2002, 23:17
Verklaar u nader!?

moretel
23 oktober 2002, 14:34
kom er dan meteen mee, maar doe het idd wel een beetje tactisch!


Dat taktische is niet mijn sterkste punt,
want wat moet ik nu als andere bandleden te kennen geven een echte zanger te willen (en ik ben de zanger !)
Kijk ik weet ook wel dat ik niet de beste stem heb maar ik ben wel toonvast en heb er plezier in. Dus ik vrees dat ik binnenkort toch door ga met een ander project, zoals jij het beschrijft klinkt ideaal,
bij mij is het toch dat de band niet helemaal meer aansluit bij wat ik kan als gitarist. Daarom blijft het leuk om te zingen.
Oh ja zeggen ze dan, hij speelt ook solo gitaar, op zo'n moment denk ik echt zak in de stront. Na een weekje rust denk ik er weer wat rustiger over maar een andere zanger is voor mij eigenlijk niet bespreekbaar.

MADdie86
24 oktober 2002, 11:03
Nou kijk niet iedere drummer en niet elke zanger(es) heeft problemen of een groot ego. Maar wat wel zo is dat je als gitarist je daar eerder aan ergert dan een dirigent of andere band leden.

Ik bedoel maar, ik zorg altijd dat ik alle partituren en alle nummers ken. In elk klein detail. Maar Als ze dan bij de volgende repetie NET VOOR een optreden gaan zeuren van: Dat zuigt klinkt niet, moet anders e.d.
OF als ze beginnen, jah mijn drum stel is kapot JULLIE moeten die vergoeden denk ik zo van ach man zak tyoch diep in de stront.

moretel
24 oktober 2002, 17:25
Ja,
als dan blijkt dat de drummer gewoon niet naar de cd's luistert van de nummers en dat je hem moet vertellen wat voor ritme hij moet slaan.
Ik doe thuis veel andere dingen op gitaar en dat is met alle moderne apparatuur heel leuk, maar het is toch leuk om dat aan andere te laten zien en horen. Als een paar van de bandleden niet meekomen gaat het scheef met de ontwikkeling. Op dat punt zijn wij nu aangeland, geen professionele aspiraties maar wel serieus bezig zijn wil ik. Binnenkort gaan we op zoek naar nieuwe bandleden, maar houden het basaal.