PDA

View Full Version : Gitaarsound van de band LIVE (2)



Bruce
5 maart 2002, 22:23
Weet iemand hoe ik het gitaargeluid van de band LIVE kan krijgen???
(Zoals in het nummer Rattlesnake)

Frusciante
5 maart 2002, 23:37
tja ik heb ze drie keer zien optreden maar heb het niet zo op hun sound. ik kan je in ieder geval vertellen dat beide gitaristen oa. oude super leads gebruiken (marshall plexi's) 100 watt en een gibson lp voor het ronde overstuurde geluid (geen high gain instellingen dus!!). dat kan ik wel waarderen. tja voor effecten zal het voornamelijk een studio en afmix kwestie zijn. en dat is precies waar ik moeilijk mee kan leven.
ps. voor 10 ruggetjes heb je de set compleet... ff doorsparen dus.. :smile:

gangsta
6 maart 2002, 18:22
Op 2002-03-05 23:37, schreef Frusciante:
(marshall plexi's)

wat houd plexi in??

Frusciante
6 maart 2002, 19:22
plexi is eigenlijk het troetelwoord voor deze amps. de voorkant van deze versterkers, en zindsdien bijna alle marshalls, is van plexiglas (de goudkleur achtige frontplaat)
de aller eerste marshall amps (de jtm45) bezaten geen plexi glas en waren van kunststof cq. regular stof. het vervolg hierop waren de jtm45 met goldscript logo's en deze hadden al de plexi frontjes. maar gek genoeg ging de verkoop naam plexi pas gelden bij de super leads. (de slp,'s zijn eigenlijk de opvolgers van jtm-45 (45watt) 's en gaan uiteraard harder en kunnen meer distortion genereren, (dit om de concurentie met fender aan te gaan op hardheid, vooral op grote podia's) later werden deze amps zelfs gemod naar 200 watt (srv, ac/dc/ hendrix gebruikte deze modellen.
mocht je nog vragen hebben omtrent bovenstaande, feel free to ask.

LordRiffenstein
7 maart 2002, 11:11
Ik heb Live een aantal keren zien spelen en de beide gitaristen gebruikten telkens andere versterkers. De zanger heb ik Marshall maar ook Matchless zien gebruiken, de gitarist heb ik Marshall en Bedrock zien gebruiken maar ook nog een ander merk. Het pedalboard van de gitarist kan je hire bekijken: http://www.pedalboard.com/images/Customers/Chad_Taylor1.jpg .

Greetzzz,

Yoeri