PDA

View Full Version : Gitaar op ebay, hulp bitte



ben???
1 maart 2004, 20:16
test

ben???
1 maart 2004, 20:16
Hey mensen!

Ik kijk net voor het eerst in 2 jaar weer eens op ebay.com, en het eerste wat ik zie: een Jackson kelly, met koffer, in een finish waarin ik m nog nooit eerder heb gezien, voor 300 dollar. En laat dat nou net de gitaar zijn die ik zowieso binnenkort wou kopen. In nederland (of duitsland, daar heb ik de prijzen van gezien, zou ik er 565 euro voor kwijt zijn, zonder koffer. Kan die advertentie kloppen? En mocht ik 'm willen kopen, hoe kan ik enige zekerheid van krijgen dat die gast me niet gewoon oplicht en ik een lege doos thuis krijg gestuurd?
Dit is de link:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3708086099&category=33044

Alvast bedankt, Ben

ben???
1 maart 2004, 20:17
Hmm, valt me net wel op dat deze geen sharkfin inlays heeft

lupoloco
1 maart 2004, 20:20
zou het een performer zijn? :-? nog nooit eentje met zo'n finish gezien

pimmetje
1 maart 2004, 20:20
Eerst maar die vent omlullen:
"will ship to United States only"

Joop M
1 maart 2004, 20:28
Gewoon even een mailtje of ie ook naar Holland verstuurd en wat dat kost
Ik denk 160.00 dollar de dollar staat op 0.80 eurocent
Dan aanmelden bij Paypal (heb je wel een creditcard nodig)
Als je Visa hebt ben je ook nog verzekerd voor je aankopen
Grz Joop

NeeraDJ
1 maart 2004, 20:31
Er is wel een stuk meer mis met die advertentie. Hij heeft het over een Quilted maple top, terwijl de gitaar toch een flamed maple top heeft :o . Ebay heeft hier toch een enorm goed systeem voor, niet waterdicht maarja je kunt niet alles hebben. Als je kijkt naar de feedback van de verkoper dan staan er kleine berichtjes van verkopers die met diegene te maken hebben gehad. Deze verkoper staat gelist op 89,5% dus dat is zeer goed. Onder de 75% zul je iets voorzichtiger moeten zijn met die verkopers. Ook kan een koper waarvan zijn reserve is bereikt kan niet meer weigeren het spul te verkopen, Ebay is internationaal en heeft hier ook een instelling voor die oplichters. Daarom is ebay zo populair, het zit allemaal wel goed. Dit neemt echter niet weg, dat de gitaar niet origineel mag zijn zo kan hij je nog wel oplichten (als ie dat doet hoor). Een klein onderzoekje kan niet zoveel kwaad toch?

NeeraDJ
1 maart 2004, 20:34
Gewoon even een mailtje of ie ook naar Holland verstuurd en wat dat kost
Ik denk 160.00 dollar de dollar staat op 0.80 eurocent
Dan aanmelden bij Paypal (heb je wel een creditcard nodig)
Als je Visa hebt ben je ook nog verzekerd voor je aankopen
Grz Joop

Gisteren stonden ze op 0,79 vandaag op 0,81! Ik hou die dingen bij omdat ik regelmatig stuff uit de USA haal. Je hebt helemaal geen creditcard nodig voor Paypal, ik gebruik het zelf ook en maak geld over via mijn bankrekening. Als je wilt weten hoe, dan raad ik je aan om even in mijn oude Paypal topic in de rubriek Algemeen te kijken.

Joop M
1 maart 2004, 21:02
Volgens mijn omreken programma 1 US Dollar = 0.80070 Euro
Ik heb paypal via eBay amerika geopend en dat ging alleen via creditcard en als 2e mijn bank
Maar ik weet ook niet alles ,en als je oplet kan je best kopen op deze site
Grz Joop

Swan
1 maart 2004, 21:20
zoals ik al op msn zei...

t is n beetje raar allemaal....dots wijzen op n performer of n oude prof. serie...maar de dots op de 12e en 24e fret staan erg ver uit elkaar wat weer op n goedkoper model wijst maar dan is de finish weer raar....
maar dan nog...met belasting etc kan je beter n nieuwe KE3 in NL kopen IMHO

ben???
1 maart 2004, 21:22
dat wordt het waarschijnlijk toch wel :)

R. Flagg
1 maart 2004, 21:50
Ik had laatst navraag gedaan en de verzendkosten van een gitaar naar Nederland is ongeveer 150 dollar, maar vergeet niet dat je ook invoerrechten en belasting betalen. Volgens mij wordt het dan de volgende rekensom.

300+150*1.03*1.19= 551 dollar dat is omgerekend zo een 456,24 pleuro. Dus waar ligt je grens tussen bestellen in Amerika en hem hier in de buurt halen. Persoonlijk zou ik voor 100 euro verschil hier in de buurt blijven.

FNaRK
1 maart 2004, 22:14
http://i8.ebayimg.com/02/i/01/63/13/6c_1_sb.JPG

hij's wel erg mooi....maar ik mis idd ook de shark inlay :???:

ben???
1 maart 2004, 22:20
Ik had laatst navraag gedaan en de verzendkosten van een gitaar naar Nederland is ongeveer 150 dollar, maar vergeet niet dat je ook invoerrechten en belasting betalen. Volgens mij wordt het dan de volgende rekensom.

300+150*1.03*1.19= 551 dollar dat is omgerekend zo een 456,24 pleuro. Dus waar ligt je grens tussen bestellen in Amerika en hem hier in de buurt halen. Persoonlijk zou ik voor 100 euro verschil hier in de buurt blijven.

en je hebt er een koffer bij, waar je hier ook flink wat voor betaalt. wat is z'n verhaal over SD elementen en een nieuwe floyd? zou 'ie de duncan designed elementen bedoelen en de floyd licensed, of heeft ie de boel zitten modden?

andy
1 maart 2004, 22:36
zou het een performer zijn? :-? nog nooit eentje met zo'n finish gezien

Volgens mij wel, want die hebben geen Shark inlay, maar de "gewone" stipjes, zeg maar. Maar op de headstock moet eigenlijk wel Preformer staan, daarom twijfel ik nog wel een beetje. En als het een Preformer is, is de gitaar een stuk goedkoper.

Dit zijn 2 pics van een Preformer.

http://www.cintiolisonline.com/Used%20Gear/Used%20Guitars/Charvel%20Jackson/kelly_head.JPG

http://www.cintiolisonline.com/Used%20Gear/Used%20Guitars/Charvel%20Jackson/kelly_body.JPG

ben???
1 maart 2004, 22:50
zal ik die gast om het serienummer vragen en daar achter aan gaan?

Swan
1 maart 2004, 22:54
zoals je ziet staan de Dots bij Andys gitaar dichter bij elkaar dan die van de rooie Kelly...dus ik denk niet dat t n performer is...Dots die heel dicht bij elkaar staan komen uit India en zijn van lage kwailteit

serienr....ik denk niet dat het het waard is IMHO

lupoloco
1 maart 2004, 23:16
ik zou deze vraag ook es op het jackson/charvel forum stellen

http://www.jcfonline.com/

heb je je antwoord in no-time :)

jorrit
2 maart 2004, 12:57
ik heb er weinig vertrouwen in op een of andere manier... op de kop staat ook geen preformer ofzo...het kan ook gewoon een jackson hals zijn met een andere body... is de body trouwens wel 100% gelijk? ik weet nog niet wat maar ik vind iets vreemd aan die body..... :-?

ben???
2 maart 2004, 19:26
k zit idd wel vaker op t jcf, had er ook een andere vraag gesteld over kellys... daar zal ik t idd ook ff vragen.

lupoloco
2 maart 2004, 20:18
hou ons op de hoogte :)

ben???
2 maart 2004, 20:24
nou waarschijnlijk wordt het er toch gewoon een uit nederland, ik vind die tobacco burst zo geweldig ook niet, veel goedkoper komt het ook niet uit, en in nederland weet ik zeker dat ik iets krijg en kan i m eerst testen enzo. alleen nog ff de kleur: trans red of trans blue.

Swan
2 maart 2004, 21:08
rood....ik heb al n blauwe :razz:

ben???
2 maart 2004, 21:09
hehe, ik ehb de foto's ook van jou gehad :). rood kan ook heel mooi zijn, als t maar diep rood is, en dat weet ik niet. de blauwe vind ik wel heel mooi :)

ben???
2 maart 2004, 22:27
zo, heb t ook maar ff op JCF gepost

ben???
2 maart 2004, 23:16
en hij is al verkocht. geen probleem eigenlijk

lupoloco
2 maart 2004, 23:19
toch een performer :)