PDA

View Full Version : Hulp - Beginnende Bassist



Attempted
1 maart 2004, 18:16
Hoi, ik wil graag Beginnen Met Basgitaar Spelen en ben dus op zoek naar een goeie winkel meet veel keus zodat ik de verschillende basgitaren een beetje kan uitproberen en een te vinden die bij me past. weet iemand een aantal goede winkels in Gelderland/In de buurt van Arnhem. Mocht er nog iets zijn buiten Gelderland kan ook, maar dan moet er wel wat te spelen zijn. heeft iemand nog advies waar ik op moet letten bij het uitproberen/aanschaffen/beginnen. alvast bedankt.

Sidhe
8 maart 2004, 12:05
De enige muziekwinkel die ik weet zit in Oss (vlakbij Den Bosch), maar in bijna alle grote steden zitten wel één of meerdere winkels.. Maar volgens mij nooit echt in het centrum. Mocht je wanhopig zijn, die winkel in Oss (Arons) is best een goede winkel, je mag gewoon een beetje spelen en uitproberen en ze hebben er ook heel wat boeken..

Over waar je op moet letten bij een bas aanschaffen: de voor de hand liggende dingen, denk ik.. Speelt hij lekker, is hij niet te zwaar, binnen je budget.. Gewoon uitproberen en vragen stellen als je ietes wil weten :)

(Al heb ik eigenlijk geen recht van spreken, ik ben ook maar een beginnende bassiste :P)

MuNKeY
8 maart 2004, 12:38
music productiv is niet al te ver weg denkik
daar heb je een hele grote keuze uit budget/beginners bassen , ook veel oefen versterkers en dergelijke

Primitive
8 maart 2004, 14:24
ja als je echt veel keuze wilt hebben ja moet je naar duitsland gaan:)

Attempted
8 maart 2004, 14:40
hmm, zo te zien is deze tread nu 2 keer geplaatst :p. ach ja, toch bedankt :razz:

frenske
8 maart 2004, 15:26
Tja, maar je hebt wel een verschillende titel gegeven. Da's pas knap!

basbeest
8 maart 2004, 16:58
In het begin maakt het nog niet zo heel veel uit wat vooreen bas je koopt ik heb wel twee adviezen. ten eerste geef er niet al te veel geld aan uit je merkt na een tijdje spelen pas wat je fijn vind ten tweede kom een standaard bas (niet te veel letten op uiterlijk en rare frutsels) o ja en veel succes

basbeest
8 maart 2004, 16:58
In het begin maakt het nog niet zo heel veel uit wat vooreen bas je koopt ik heb wel twee adviezen. ten eerste geef er niet al te veel geld aan uit je merkt na een tijdje spelen pas wat je fijn vind ten tweede kom een standaard bas (niet te veel letten op uiterlijk en rare frutsels) o ja en veel succes

AntY
8 maart 2004, 23:44
basbeest, ook t forum weer gevonden? :)

ik had nog 2 mp3tjes van ze maar heb ze gewist :)

trouwens, weinig geld uitgeven is onzin. tweedehands is verstandig, dan kan je alles voor t zelfde geld weer doorverkopen (of winst maken als je verstandig koopt)

basbeest
9 maart 2004, 07:45
jaja ik denk ik wip weer eens langs ik ben nog steeds van mening dat je dat hand op de knip moet houden als je nog geen idee hebt wat je koopt het slimste is om met iemand die al een tijd bas speelt wat te gaan kopen

frenske
9 maart 2004, 12:02
Eigenlijk is een tweedehandse kopen, qua hand-knip gegeven, de beste optie.
Mijn eerste bas was een Squier Jazz voor 175 euro inclusief kabels en een kwaliteits gigbag. Later heb ik hem op marktplaats verkocht voor 185 euro (zonder kabels en gigbag) verkocht. Aardige winste! :-D