PDA

View Full Version : beginnende electriche gitaar speler. wat te kopen



B_FORCE
18 augustus 2001, 16:59
hallo,
ik speel al een tijdje akoestisch en ik vindt het nu wel yijd om met elektrisch te beginnen.
Zelf dacht ik aan een

fender fat strat (usa zal leuk zijn, maar een mexicaanse is ook best)
of een yamaha pacifica.
en een marshall valvestate (rond de tussen de 75 en 100 watt) (moet boven een drumstel uit komen)
wat kan zoiets gaan kosten denken jullie.

ps. ik zit ook nog te denken aan een epiphone les paul)

Ditmar
18 augustus 2001, 17:05
Ehm.....Fender stratje vanaf 1300,-, Marshall Valvestate 100 kost volgens mij 1299,- bij Feedback en een Marshall Valvestate 275 kost geloof ik 1799,-

Ditmar
18 augustus 2001, 17:06
Oh ja, en een Epiphone Les Paul kost 1099,- bij Feedback

B_FORCE
18 augustus 2001, 17:07
ik ben eigenlijk van plan alles tweedehands te kopen

Ramses
18 augustus 2001, 17:11
Ik heb een Yam pasifica en die voldoet uitstekend.

Degelijke gitaar met veel mogelijkheden...

Rene

Eko
19 augustus 2001, 12:11
Zou het misschien iets makkelijker worden als je ongeveer wist wat voor muziek je wilt spelen. De gitaar die klinkt van klassiek/spaans tot heavy metal wordt wat lastiger om te vinden.
Inderdaad een Fender(achtige)gitaar is behoorlijk veelzijdig qua klank.
De prijs voor een gebruikte is eigenlijk afhankelijk van het type wat je zoekt en de staat waarin hij verkeerd.
Als je trouwens iets speciaals zoekt kun je misschien eens zoeken met de zoekmachine van de gitaristenpagina. Je kunt daar ingeven at je zoekt en alles komt op je scherm met de prijzen er bij en de handel die het heeft staan of hangen.
Je krijgt dan direct een indruk of een prijs die iemand vraagt redelijk is of dat er teveel wordt gevraagd.
Succes.

B_FORCE
19 augustus 2001, 14:07
ik speel vooral, grunch (nirvana), greenday, metallica the offspring. in die sweer ergens speel ik

Arthur
19 augustus 2001, 18:03
Bovendien zou ik je afraden iets bij Feedback te kopen. Kijk anders eens bij de discussie 'Goede gitaarwinkels' welke winkel goed is en goede service biedt...

B_FORCE
19 augustus 2001, 21:50
Op 2001-08-19 17:03, schreef Arthur:
Bovendien zou ik je afraden iets bij Feedback te kopen. Kijk anders eens bij de discussie 'Goede gitaarwinkels' welke winkel goed is en goede service biedt...


ik ben ook van plan om het tweedehands te kopen.
ps. feedback is een prima winkel (kwa proberen van producten)

anoniem
20 augustus 2001, 13:29
Ik zou GEEN Epiphone nemen, slechte kwaliteit voor je geld, voor te beginnen zou ik een Mexicaanse Fender Strat kopen, geen Fatstrat dat is allemaal onzin, Floyd Rose tremelo ook, gewoon een standard strat.
Mexicaantjes zijn zat 2e hands in omloop

Ic3gl0vE
20 augustus 2001, 14:10
Op 2001-08-18 16:07, schreef B_FORCE:
ik ben eigenlijk van plan alles tweedehands te kopen


2ehands marshall valvestate 80 watt moet lukken voor 600,-
Yamaha Pacifica weet ik niet maar een Epiphone of Mex Strat zal ook zo'n beetje 600,- zijn

B_FORCE
20 augustus 2001, 14:25
Op 2001-08-20 12:29, schreef anoniem:
Ik zou GEEN Epiphone nemen, slechte kwaliteit voor je geld, voor te beginnen zou ik een Mexicaanse Fender Strat kopen, geen Fatstrat dat is allemaal onzin, Floyd Rose tremelo ook, gewoon een standard strat.
Mexicaantjes zijn zat 2e hands in omloop


met een fat strat klinken de solotjes toch wat beter en akoorden heftiger (vindt ik dan)

sleep_to_saturate
21 augustus 2001, 11:44
Epiphone -> slechte kwaliteit? wat? Ik heb zelf een Epiphone Les Paul en hij schopt kont. Ik zou geen gitaar weten die voor 1100 piekies zo'n goed geluid produceert.
Probeer met een strat maar eens zo'n warm geluid en zulke zware riffs eruit te krijgen.
Btw ik speel zelf ook grunge en hij leent er zich goed voor.
Hoewel als je alleen Nirvana en Offspring enzo speelt zou een Fender geschikter zijn, maar voor Soundgarden, Smashing pumpkins, Weezer enzo is het echt fantastisch zo'n Epiphone Les Paul.

anoniem
21 augustus 2001, 20:11
met een fat strat klinken de solotjes toch wat beter en akoorden heftiger (vindt ik dan)
[/quote]

ik ben dat geheel met je eens maar als beginnende gitarist kan je het beste maar een goed gitaartje kopen zonder toeters en bellen die kan je beter op de daaropvolgende kopen als je het ook weet te benutten, belangrijker is een goeie FX console, dat houd meestal de moed hoor onder beginnende (klinkt het allemaal wat mooier met fx) en "denk" je dat je al goed kan spelen

anoniem
21 augustus 2001, 20:14
Oh ja humbuckers zijn niet "beter" dat is een smaakverschil, ik ben zelf heel tevreden met de noiseless van fender. eventueel een aanrader kan zijn HSS zou geen HH nemen
(mijn voorkeur)

Ditmar
21 augustus 2001, 21:34
Voor rock en grunge zijn naar mijn idee humbuckers toch altijd beter, ze geven een vetter, ronder geluid met minder twang(sorry, maar hoe zeg je dat in het nederlands ??).... en twang is juist niet wat je nodig hebt bij de wat groffere rockmuziek. Als ik jazz (niet dat ik dat echt kan, maar toch) of reggae speel gebruik ik altijd single coils, maar voor rock zou ik toch voor de humbuckers gaan

B_FORCE
21 augustus 2001, 21:39
veel dank voor jullie aandagt/hulp, ik denk dat het een epiphone word.... kan daar ook greenday op

sleep_to_saturate
22 augustus 2001, 11:48
Ik krijg altijd koppijn van die vervelende "twang". Wat je ook doet bij een strat die "twang" blijft er op een of andere manier wel inzitten. argg
Je moet een gitaar niet kopen om bepaalde bands te kunnen spelen, want je kan met bijna elke gitaar wel Green Day spelen. Maar ik neem aan dat het een referentie is naar het geluid dat je mooi vindt en nog niet onder woorden kan brengen.
In dat geval zoek je waarschijnlijk een gitaar met veel 'bite' en en een wat schelle punkachtig scheurwerk. Je zou ook eens een Ibanez RG-serie kunnen proberen. Gewoon een beetje in de winkel vergelijken. En als je dan weet welke gitaar je wilt kan je hem 2ehands gaan zoeken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2001-08-22 10:56 ]</font>

baggy
22 augustus 2001, 12:38
Epiphone Les Paul zou ik aanraden. Sinds ik electrische gitaar speel voldoet hij heel goed en nu nog steeds vind ik het een goede gitaar.

MissAlexa
22 augustus 2001, 19:35
Epiphone is brandhout, echt waar geloof me nou maar. Mensen die er zeer tevreden mee zijn hebben of "geluk" dat ze een stabiel exemplaar hebben of ze zijn nog niet goed genoeg dat ze kwaliteit niet kunnen beoordelen

B_FORCE
22 augustus 2001, 21:58
les paul (epiphone)is een goede gitaar, maar ik neem toch maar een strat model, een cort of een fernandes denk ik (op die fernandes zat een coole knop voor extra susteeeeeeeeeeeeeen (rondzingen) vet heftig)

Ditmar
22 augustus 2001, 21:59
Ja, maar kijk dan effetjes wat je zelf in huis hebt, dat is redelijk onbetaalbaar hoor. Maar voor het geval je van een Epiphone afziet, ik heb nog wel een Ibanez staan die ik misschien wel wil verkopen (ik heb het echt helemaal gehad met zes snaren, lang leve de zeve).....een Ibanez RG-550 (in een heel fel geel) met FR-trem en Ibanez V7 &amp; V8 humbuckers en een S1 single coil...... elk redelijk bod wordt in overweging genomen

denk ik

Ditmar
22 augustus 2001, 22:01
Waarom post er toch altijd iemand tegelijk met mij :sad::(:( ???? Het berichtje van mij hierboven had direcht onder die van MissAlexa moeten staan

MissAlexa
23 augustus 2001, 00:23
Op 2001-08-22 21:01, schreef Ditmar:
Waarom post er toch altijd iemand tegelijk met mij :sad::(:( ???? Het berichtje van mij hierboven had direcht onder die van MissAlexa moeten staan


kwestie van timing ditmar haha

Ibanez
23 augustus 2001, 22:44
miss alexa schreef: of ze zijn nog niet goed genoeg dat ze kwaliteit niet kunnen beoordelen
jij bijvoorbeeld :smile: :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-24 16:25 ]</font>

sleep_to_saturate
24 augustus 2001, 00:28
Op 2001-08-22 18:35, schreef MissAlexa:
Epiphone is brandhout, echt waar geloof me nou maar. Mensen die er zeer tevreden mee zijn hebben of "geluk" dat ze een stabiel exemplaar hebben of ze zijn nog niet goed genoeg dat ze kwaliteit niet kunnen beoordelen

Ja hoor, brandhout. Ook toevallig dat bijna iedereen geluk heeft dan. Ik hoor alleen maar positieve gitaristen over de Epiphone. Denk je niet dat het misschien andersom is, dat jij toevallig een instabiel exemplaartje hebt?

taylor
24 augustus 2001, 13:35
ja man/vrouw?? flikker aub op miss alexa.

Ibanez
24 augustus 2001, 17:20
Op 2001-08-24 12:35, schreef taylor:
ja man/vrouw?? flikker aub op miss alexa.
Inderdaad. Het is een vrouw, je moet maar eens op haar haar site kijken.

MissAlexa
25 augustus 2001, 15:41
Wat heb ik nou weer gedaan?????
Val allemaal maar dood trouwens, ben blij dat ik een vrouw ben.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MissAlexa op 2001-08-25 15:05 ]</font>

Noctiis
25 augustus 2001, 16:47
Is wel prijzig dan, voor een beetje brandhout :smile:.
Ik speel zelf geen epiphone, maar de kwaliteit van die dingen is gewoon goed.
Als MissAlexa zelf eens leerde om de gitaar goed te stemmen (en die vitesse sjaal wegflikkerde), dan hoorde ze misschien dat epiphone een behoorlijk goede middenklasser is.
Om een merk als Epiphone te bestempelen als brandhout gaat er bij mij gewoon niet in.
En aan de reacties op het forum te zien, ben ik niet de enige :smile:

Groeten,

Niels

MissAlexa
25 augustus 2001, 17:17
Ok ok geen zin in ruzie, brandhout neem ik terug. Maar het is niet de kwaliteit die ik voor zon prijs verwacht

taylor
25 augustus 2001, 17:29
nou ik vind ze voor die prijs heel redelijk.

MissAlexa
25 augustus 2001, 17:30
Ik niet heb er zelf een

MASTERHOMIE
25 augustus 2001, 18:01
Als je het kut vindt dan koop je hem toch niet meer?
dat schellt een hoop gezeik. hoewel ik wel mensen waarvan ik inmiddels heb gelezen dat ze al heel lang spelen hoor zeggen dat het absoluut geen brandhout is. ik denk dan dat je niet goed speelt. :smile::)

MissAlexa
25 augustus 2001, 18:07
Ga het er maar niet over hebben of ik wel gitaar kan spelen want dat kan ik.

Ik stel wel vrij hoge eisen aan een instrument misschien ben ik daarom te zeikerig, vergelijk het met een Gibson en dat is misschien een beetje wrang

taylor
25 augustus 2001, 22:44
ja hallo en gitaar van +-ƒ1000,00 vergelijken met 1 van ƒ4000,00??

ja dan ben ik het wel met je eens dat een epihone brandhout is :smile:

sleep_to_saturate
26 augustus 2001, 03:19
Een wat duurdere Epiphone klinkt beter dan een goedkope Gibson (special-series) en dan nog steeds is de goedkope Gibson duurder dan de Epiphone.

Ibanez
26 augustus 2001, 13:17
[quote]
Op 2001-08-25 14:41, schreef MissAlexa:
Wat heb ik nou weer gedaan?????
Val allemaal maar dood trouwens, ben blij dat ik een vrouw ben.[quote/]

je hebt gezegd dat ephiphone brandhout is.
en dat is FOUT. En wat ben je aardig om te zeggen dat iedereen maar dood moet vallen. :smile:
:grin:

taylor
26 augustus 2001, 19:08
Op 2001-08-26 02:19, schreef sleep_to_saturate:
Een wat duurdere Epiphone klinkt beter dan een goedkope Gibson (special-series) en dan nog steeds is de goedkope Gibson duurder dan de Epiphone.


ja oke .

maar de standaard lp is nog altijd nieuw ƒ4000,00+

B_FORCE
26 augustus 2001, 21:08
eeehmmm,
ik geloof dat we een beetje van het onderwerp afgaan

taylor
26 augustus 2001, 23:08
ja zoals ik altijd zeg probeer gewoon heel wat maak dan en keus.

sleep_to_saturate
27 augustus 2001, 11:36
Uhm wat was het onderwerp ook al weer... o ja. heh
Als je gaat zoeken probeer ook te spelen zonder versterker om te horen of de gitaar zelf een beetje goed klinkt. En let op de versterkers waar je de gitaar op uitprobeert. In de rockpalace gebruiken ze namelijk Crate (zucht) en daar klinkt elke goede gitaar rot op, en de slechtere beter. In de Feedback hebben ze Line6 staan, is moeilijk het originele gitaargeluid uit te krijgen omdat er zoveel poespas op zit.
Je kan het beste op een Marshall uitproberen.

B_FORCE
27 augustus 2001, 14:29
ik dacht zelf aan een peavey of een laney versterker (geen buizen )

anoniem
27 augustus 2001, 15:17
Je kan het beste op een Marshall uitproberen.

......ehhhhh......ik speel toch liever niet clean over een Marshall....da's toch de ultieme kutversterker voor een clean geluid

sleep_to_saturate
27 augustus 2001, 15:37
Wie zegt dat dan? Het is wel zo dat met een slechte gitaar de marshall extra slecht klinkt heb ik opgemerkt. Maar met m'n betere gitaar, (Epiphone!) klinkt ie zeer goed clean hoor.
Je gaat me toch niet vertellen dat een Crate clean beter klinkt dan een marshall? (zucht)

sleep_to_saturate
27 augustus 2001, 15:39
Op 2001-08-27 13:29, schreef B_FORCE:
ik dacht zelf aan een peavey of een laney versterker (geen buizen )

Ja een peavey is ook wel goed om op te testen.

anoniem
27 augustus 2001, 16:23
Je gaat me toch niet vertellen dat een Crate clean beter klinkt dan een marshall? (zucht)

Ligt er maar net aan welke Crate je gebruikt. Die Crate buizenbakjes klinken clean echt beter dan een Marshall....al ben ik persoonlijk niet zo onder de indruk van Crate versterkertjes. Blijven toch een soort "low-budget" dingen. Een Fender buizenbakje is clean toch altijd een van de fijnere versterkers. Een Les Paul kan overigens wel aardig klinken op een cleane Marshall maar een Tele klinkt bijvoorbeeld afgrijselijk.

sleep_to_saturate
27 augustus 2001, 17:12
Ja dat bedoelde ik dat de wat slechtere gitaren slecht op een marshall klinken.. heheh, nee hoor grapje. :smile: ik speel zelf gewoon niet op telecasters of strats.. ik heb er niet zo heel veel tegen, het zijn beste leuke gitaartjes, misschien dat ik er later aan ga geloven, maar de sound spreek me niet aan op dit moment.
ja maar die buizenbakjes hebben ze meestal niet staan bij gitaarwinkels om op te testen.

taylor
27 augustus 2001, 18:31
en oude marshall zeg maar tot de jcm 800 1959(het model nummer) is niet clean te krijgen daar is die ook nie voor bedoelt.

maar toen ze en 2e clean kanaal toevoegden,dat klinkt gewoon clean hoor zeker als je er en chorus op zet.

de meeste pro gitaristen gebruiken en apparte combo voor het clean.

Sicky61
7 februari 2003, 23:28
MMM...het blijft moeilijk,ik zou dr nog es een nachtje over slapen.