PDA

View Full Version : wat is semi-acoustisch?



Anavrin
1 maart 2004, 13:20
Dit is geen SPAM....

ik heb een gitaar op gitaarmarkt staan http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=20426

zoals jullie kunnen zien heb ik die betiteld als semi-acoustisch, maar nou kreeg ik een mailtje van iemand en die zei:

Hoi,zag je advertentie.Dat is geen semi-akoestische gitaar hoor,maar gewoon een akoestisch elektrische

nou dacht ik altijd dat een acoustische gitaar met een element erin ook semi-acoustisch genoemd mag worden. Wie heeft er gelijk? Moet ik m'n advertentie veranderen, of kan ik gewoon semi-acoustisch laten staan?

bert k
1 maart 2004, 16:40
Ja, dat is een discussiepunt. Ik vind jouw gitaar gewoon een akoestische, daar verandert een element nisx aan. En een gitaar als een Gibson ES335 is een semi-akoestische. Semi betekent uiteindelijk half, dus half akoestisch.
Maar aan de andere kant zie ik het wel vaker zoals jij het noemt. Maar ja, wat is er dan half akoestisch aan jouw gitaar?

ReinoutV
1 maart 2004, 18:13
'Officieel' heet zoiets een elektro-akoestische gitaar, maar velen zullen hem ook als semi-akoestische wel herkennen. 'Officieel' is een semi-akoestische gitaar een jazzgitaar.

bert k
1 maart 2004, 19:01
Officieel? :???:

ReinoutV
2 maart 2004, 08:44
Dat bedoel ik.

jeevee
2 maart 2004, 12:41
maar nu snap ik het nog steeds niet . . . ik dacht dat semi-akoestisch gewoon een akoestische gitaar is die je ook aan kan sluiten op een versterker, hoe zit dat nou?

jeevee
2 maart 2004, 12:42
maar nu snap ik het nog steeds niet . . . ik dacht dat semi-akoestisch gewoon een akoestische gitaar is die je ook aan kan sluiten op een versterker, hoe zit dat nou?

Anavrin
2 maart 2004, 12:46
ja, dat dacht ik dus ook, maar zoals ik het nu snap is een gewone acoustische gitaar met een elementje erin een zgn "electro-acoustische" , en een gitaar die half hol is, dus met zo'n solide balk in het midden, een "semi-acoustische"....


dan hebben ze hier een foutje gemaakt, of je zou het toch door elkaar mogen gebruiken:
http://www.suzukimusic.co.uk/GUITAR/acoustic-guitars.htm

klik maar eens op semi-acoustic, en dan ga je naar een acoustic-electric... :???:

jeevee
2 maart 2004, 12:51
maar op een semi-akoestische gitaar kun je toch ook zonder versterker spelen?

ja sorry dat ik zo lastig ben

Buzz
2 maart 2004, 13:11
Nee, klinkt heel zacht en dun, omdat zon'gitaar meestal is voorzien van een "sustain-balk" en daarmee wordt het in feite een elektrische gitaar.
Denk maar aan de Gibson ES-335.

jeevee
2 maart 2004, 13:13
bedankt!

telecastermaster
2 maart 2004, 15:43
Overigens is het gewoon Hohner; dus zonder umlaut op de o. :wink:

Luca P
2 maart 2004, 19:09
Dus zoals zei Buzz:
De ES335 uit 1958 is de eerste semi-acoustiche gitaar.
Einde verhaal.
En morgen zie je op marktplaats weer een knuppel die zijn acoustische gitaar als zijnde semi verkoopt!! :angry:

Maar ja, zelfs in de muziek winkel weten ze soms het verschil niet!

Anavrin
2 maart 2004, 19:59
Overigens is het gewoon Hohner; dus zonder umlaut op de o. :wink:
inderdaad, hoe kwam ik daar nou weer bij :???:

Anavrin
2 maart 2004, 20:00
Dus zoals zei Buzz:
De ES335 uit 1958 is de eerste semi-acoustiche gitaar.
Einde verhaal.
En morgen zie je op marktplaats weer een knuppel die zijn acoustische gitaar als zijnde semi verkoopt!! :angry:

Maar ja, zelfs in de muziek winkel weten ze soms het verschil niet!
bedankt dat je me een knuppel noemt..... :-(

bert k
3 maart 2004, 11:51
Dat krijg je als je överal puntjes öp zet... :-D

Luca P
3 maart 2004, 19:45
[/quote]
bedankt dat je me een knuppel noemt..... :-([/quote]

Ach, knuppe.... ik bedoel Anavrin. :wink:
Trek het je niet aan. Je weet nu teminste wat een semi is.